wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Leonizzie wat goed dat je onverwacht toch lekker eerder kunt beginnen... ook goed dat je het nu laat rusten van de vakantie....ik wil ook geen oordeel over je vriendin vellen... wij weten natuurlijk alleen datgene wat jij schrijft... soms als je beiden in nood zit grijp je fff mis naar elkaar.... wel wrang dat haar probleem is niet goed om kunnen gaan met het zwanger zijn... en dat jij maar niet zwanger word.... kan me voorstellen dat dat een lastige situatie is.

Ceacillia fijn om te horen dat alles goed met je gaat en jihoe!!!! dat jou badkamers drama,s bespaard zijn gebleven... ik zat met 20 weken echt in een soap wat betreft die badkamer... kreeg paar weken terug onze onderbuurman lekkage... ik zag alle drama,s de revue alweer passeren... maar het kwam niet van ons... ja ik weet niet zo goed wat er nu met me aan de hand is.... voel me emotioneel gewoon erg wiebelig... de en dag denk ik alles is ok... de andere dag ben ik erg nerveus en gespannen.... het heeft toch vooral met mijn werk te maken... ben hoofdkostwinnaar en voel zeker nu josefien er is een enorme druk om me liggen om mijn werk goed te doen etc..... en ik wil graag terug naar 24 uur ipv 28 maar dat is financieel niet verstandig... dus daar zit ik ook een beetje over te mokken....moet gewoon erg aan het nieuwe ritme wennen en alle veranderingen op het werk...

met josefien gaat gelukkig alles super... ze heeft imiddels ontdekt dat ze handen heeft en zit er maar verbaasd naar te kijken en mee te spelen... zo schattig

dwaza???? heeft het doorgezet?

gr Jose

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi lieve meiden,

Sorry voor het ego bericht maar ik ben een beetje in de war. Had vanochtend weer getest, zowel kruidvat (2 voor 5 euro) en een sensitest dipstick. Beiden negatief. Daarna de testen weggelegd en ben bij mijn opa op visite gegaan. Toen ik terug kwam, ik denk 1,5 uur / 2 uur later, leek er op de Kruidvat test een héél licht 2e streepje te staan.. Ik was helemaal in shock want ik bewaar de testen eigenlijk altijd een paar uur en dan blijft hij normaal gesproken echt helemaal spierwit. Moest meteen janken maar wist ook wel dat het natuurlijk net zo goed vals kan zijn of dat ik het te graag wil zien (maar ik zie het echt...) Over of ik op de sensitest iets zie durf ik niet te zeggen. Ik denk het niet maar soms denk ik wel wat te zien terwijl ik normaal altijd echt zéker niks zie.

Ik krijg het natuurlijk niet op de foto (duur fototoestel, kan ik amper close up foto's maken!). Heb het mijn moeder laten zien en die zag in het begin natuurlijk weer niks (grr) maar daarna, toen ik het aanwees (was natuurlijk alweer teleurgesteld want ik verzin zo'n streep écht niet), zag ze het wel. Maar wel onder het mom van ''t is dat je het zegt'.

Dus afwachten maar, ik geloof er helemaal niets van.

Ongi heeft (nog) niet doorgezet. Mijn temperatuur is weer 1/10e lager en als ik afveeg zit er niets op het toiletpapier. Maar als ik met toiletpapier wat meer naar binnen ga dan is het hééééél lichtroze.

Ik vermoed dus dat ik uiteindelijk wel ongesteld ga worden..

Ik heb wel sinds gisteren een beetje kriebelig/licht branderig gevoel onderin mijn buik. Hoewel, niet echt branderig, maar alsof het een beetje 'heet' is.

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Nou, ik heb 2 foto's in mijn album gezet maar had het net zo goed niet kunnen doen. Het is niet te zien. Ik zie het bij de 1e (normale) foto alleen als ik mijn laptopscherm naar achter klap.

Vrees dat ik toch af zal moeten wachten ;) Wat irritant!

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Dazwa: meis, ik ga me keihard te pletter duimen voor je!
    Maar voor de realiteit: ik heb voor mezelf de regel, als het niet te zien is op de foto, dan is het er niet.
    En mocht je nu vandaag alweer ongi worden, dan zou ik serieus eens gaan vragen of je niet iets van progesteron moet gaan gebruiken ivm korte LF.
    Meis, ik denk aan je en duim keihard voor je!

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Thanks :D Het frusterende is dus dat er in het echie wel degelijk wat te zien is :S Maarja, dan zou hij morgen ook weer te zien moeten zijn dus we wachten gewoon nog even af :)

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He Dazwa, wat een onzekerheid ook he! Hoe moeilijk het ook is (weet zelf nog de beginperiode met clomid) probeer het wat los te laten. Morgen gewoon niet testen, want dan zit je waarschijnlijk nog steeds met een vage test. Kan je het beter overmorgen doen, mocht je niet ongesteld zijn geworden.
    Altijd wanneer ik denk dat ik ongesteld word, maar het komt niet dan ga ik of in een warm bad of ik heb sex haha. Natuurlijk niet daarom hoor... paar uur later breekt het dan altijd door.
    Het feit dat wanneer je diep naar binnen gaat wel wat roze op je papiertje hebt zitten kan wel duiden op aankomende ongi, denk ik....
    Toch zal ik nog even door duimen voor je. Liefs

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Leonizzie: wat ontzettend naar dat je vakantie zo heeft moeten eindigen, hopelijk wordt het allemaal goed uitgepraat.. Hoop dat je ondanks alles nog wel een beetje hebt kunnen genieten.
    Goed dat je ongesteld bent geworden uit jezelf, ga je nu voor de eerste keer met puregon beginnen?

Dazwa: spannend joh, duim voor je dat je toch niet ongesteld wordt en dat je toch een positieve test in handen mag houden.

Caecilia: wat leuk dat je er ook weer bent. Gelukkig dat je misselijkheid verleden tijd is nu. Hoe voel je je verder?

Ik ben inderdaad ongi geworden, maar het is maar heel weinig, misschien komt dat door de Provera. Ik kan het met een inlegkruisje af zeg maar. Morgen om half 4 mag ik voor de uitgangsecho en dan gaan spuiten, vind het wel eng hoor..

Liefs Jojoba

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    snap dat je het eng vind jojoba.. het is gewoon niet fijn dat je jezelf continu moet prikken.... zou ik ook geen feest vinden maarja het moet.....

dwaza de kruidvattesten vond ik heel erg gevoelig... en als er niks was bleven ze bij mij altijd spierwit... je foto is ook wel van erg veraf genomen... kun je hem niet dichterbij maken.... dat zeg maar...de test de hele foto beslaat...

oh meid ik hoop het zo voor je.... je kunt ook fff een ovulatietest doen... als die knalpositief word dan weet je genoeg...

gr Jose

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Jojoba, veel succes morgen!

Nou, ik begin gewoon ongesteld te worden helaas. De streep op de test van vanochtend is nog duidelijker geworden (manlief zag hem ook echt) maar ik ga hem weggooien. Er zal misschien wel iets gebeurd zijn maar hoe dan ook denk ik niet dat het nu nog wat wordt.

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ennn de ongi heeft doorgezet en de test was nu ook, weer als vanouds, spierwit ;)

11. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier weer thuis na een paar daagjes vakantie aan zee!!

@dazwa, balen meid....er is dan wel degelijk iets aan de had geweest....maar je hebt wel echt een korte LF, ofniet? Als hij onder de 10 dagen is, kan een vruchtje niet echt innestelen. Ik weet van een vriendin dat ze daar wel vrij makkelijk wat mee kunnen doen.

@jojoba, hopelijk brengt de nieuwe ronde nieuwe kansen met zich mee!!

@joseetje, hoe gaat het nu met het "weer moeten gaan werken"?

@leonizzie, fijn meid dat jullie sneller kunnen beginnen dan gedacht!!
    vervelende ervaring met je vriendin....kan me je gevoelens 100% voorstellen

@redu, gefeliciteerd met jullie meid!

@all die ik vergeten heb....sorry....

@all, hier weer eipijn, lijkt me goed af te gaan (mijn cyclussen), dus ik hoop dat ik snel weer "serieus"kan gaan beginnen.
    het afvallen gaat ook nog goed, ben nu 18 kilo kwijt, en heb vanochtend eens lekker wat geld uitgegeven aan nieuwe kleding.....

12. Jojoba27

Luukske wat goed zeg! 18 kilo, jeetje dan moet ik nog een heel eind, maarrrr ben ook al 2,5 kilo kwijt bovenop de 2 die ik al kwijt was, dus nu 4,5 kilo! Gaat me goed af dat Sonja Bakkeren.
    Netjes dat je cyclus nu helemaal zelf op gang komt, beter... wanneer mag je weer met behandelingen starten of hou je het zo?

Dazwa: dikke knuffel meid, balen joh, succes de volgende ronde en inderdaad wat Luukske zegt die LF van jou is erg kort...

Hier net naar het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho en het zag er netjes uit, geen cystes. Mag vanavond m'n eerste spuit 50IE zetten. Hoop dat het allemaal goed verloopt en er snel een ei te vinden is.

Liefs Jojoba

13. Jojoba27

Heb net m'n eerste spuit gezet en het viel heel erg mee.. Je voelt er helemaal niets van. Nou nog 6 te gaan en dan terug naar het ziekenhuis.

Liefs Jojoba

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dazwa wat balen zeg meis... Zou de volgende keer wel je korte LF bespreken met de gyn.

Luuske, TOPPER, zelf met een paar dagen weg val je nog af. Wat super eigenlijk, je lijkt nu gewoon een eigen cyclus te hebben. Afvallen helpt daar ook bij, dus wie weet hoef jij straks niet meer aan die rotzooi, zou dat mooi zijn!

Jojoba, gelukkig was de hele vakantie echt heel leuk, behalve dus het einde. Nou ja ik laat het even rusten.
    Dat je een hele lichte menstruatie hebt kan wel kloppen hoor. Bij mij werd hij ook steeds minder na elke ronde lomid waarin niks gebeurde en dan het opwekken met behulp van pillen. Volgens de gyn komt dat omdat er ten eerste geen eitje is en als het baarmoederslijmvlies ook niet echt is opgebouwd dan is er dus ook weinig af te stoten zeg maar. Je zal zien, maar hopleijk natuurlijk niet!!! dat mocht je de volgende keer ongi worden dit veel meer is.
    Wat goed dat je de eerste prik hebt gezet. Valt best mee he? Ik ben er iig veel gelukkiger mee dan met die Clomid. Voor mij wordt dit de 3e keer Puregon had ivm vakantie ziekenhuis en eigen vakantie 2 maanden pauze.
    Ik moet morgen voor de uitgangsecho en kan dan als alles goed is, waar ik vanuit ga, morgen beginnen.
    Lopen we gelijk op deze ronde... als we ook een beetje op zelfde snelheid reageren kunnen samen gezellig op het wachtbankje.
    Mijn menstruatie is deze keer heftiger dan ik ooit heb gehad en al helemaal voor een eigen cyclus, zonder "hulpmiddelen. Ik lek bijv. nooit door en nu de hele tijd. Wat vreselijk is dat zeg (eerst snapte ik nooit hoe mensen nou konden doorlekken). Ik heb ook af en toe duizelingen en bizarre krampen voor mijn doen. Voel echt steken in mijn baarmoeder. Het mag van mij wel weer over zijn zeg maar...

15. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@jojoba, ben idd wel blij met die cyclussen....had sinds gisteren flinke ei pijn, dus mijn ei komt er weer aan of is misschien al gesprongen....hebben al goed geklust en klussen de komende dagen gewoon vrolijk verder....
    wanneer we weer met Clomid gaan beginnen....ik weet het niet....

@leonizzie, zou idd mooi zijn als Clomid niet of minder nodig zou zijn....hopelijk krijg je snel groen licht om te starten

@all, gisteren hebben we de eerste "ouderavond"gehad voor onze zoon, die in november naar de basisschool gaat.
    ik ga me aanmelden voor de oudervereniging, want wil graag betrokken zijn bij het hele gebeuren, en aangezien ik alleen 's avonds werk heb ik er alle tijd voor!!
    had gisteravond mijn nieuwe outfit aangetrokken, nou dat voelde super lekker moet ik zeggen.....

heb gisteren toch een verpakking ovu testjes besteld, die zullen vandaag komen, want wil toch in de gaten houden hoe het met mijn ei verloopt.....wrs ben ik deze ronde te laat, of heb ik meteen die positieve test in handen.....

16. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Jojoba: fijn dat het prikken mee viel!

Luukske: vooral zo doorgaan, supergoed :D Echt nkap dat je er gewoon nog steeds wat vanaf krijgt!

Leonizzie: Irritant he, doorlekken.. Ik had dat altijd toen ik de pil slikte. Hele pakken nachtverband gingen er doorheen. Nu met de Clomid zijn de menstruaties gek genoeg rustiger geworden.

Hier wel een opgelucht gevoel. Vandaag belafspraak met de gyn gehad en mijn volgende cyclus (150 mg Clomid nu) wordt gereguleerd dmv elke keer echo's en bloed prikken. Ze gaan dan kijken hoe het zit met de rijping van de eitjes en als het nodig is evt. Progesteron prikken.

17. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

Ik heb PCOS en heb gister mijn 1e clomidpilletje 50 mg gepakt. Ik vind het allemaal superspannend. ik ga er alleen wel van uit dat de 50 mg nog niks doet bij mij. Dat hoor je meestal tenminste. Maandag mag ik naar de gyn voor een FM. Hebben jullie bijwerkingen gehad van de clomid 50 mg?? Ik heb het alleen af en toe erg warm.

liefs suus

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi suusje....

welkom hier.. ik heb inmiddels een clomid babytje... en dat toch echt met 50 mg hoor!!!!! het werkt ook heel erg vaak wel goed... er breekt dus een spannende tijd aan...

had je lange cyclussen? ik had helemaal geen cyclus.

rest van de meiden alles ok?

hier last van vruchtbaar slijm... denk dat er toch weer een eisprong komt... moet mannetje er echt van overtuigen het veilig te doen... is dus al een paar keer niet gebeurd...tja na die knip lukte het steeds niet.. en met condoom tja.... is nog steeds niet fijn na de bevalling dus tja toch zonder gedaan..maar dat moeten we dus echt fff niet meer doen....

zal je net zien.....

jojba lekker dat het spuiten goed gaat.. dat is toch wel fijn want je moet er toch een aantal zetten..

Zora hoe gaat dit nu verder???? hebben ze enig idee hoelang het zal duren voor het tot een punctie komt?

gr Jose

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Luukske: Kanp hoor! Zoveel afgevallen. Echt heel goed. Je mag met recht trots op jezelf zijn.

Jojoba: Jij ook al goed aan de slag zie ik. Een goed begin is het halve werk. En fijn dat het spuiten meevalt.

Ik ben inmiddels 10,5 kwijt. Wil er nog een paar kilo af. Want heb volgende maand een bruiloft en heb jurkje maat 38 gekocht en die zit net iets te strak. Maar als ik die pas ben ik helemaal tevreden en moet ik proberen op gewicht te blijven. Moet zeggen dat ik na mijn vakantie wel meoite heb het weer goed op te pakken.

Joseetje: Ik moet nu wachten tot ik ongi word, dan begin ik met de Puregon en dan hangt het er van af hoe snel mijn follikels groeien. Als die groot genoeg zijn komt de puntie, maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend hoe snel ze groeien.

Suusje: Welkom hier en hopelijk slaat de 50 mg aan. Bij mij sloeg de 50 mg goed aan. Ik had wel een cyclus van mezelf maar heel onregelmatig. Ik had inderdaad ook last van opvliegers.

Dawza; Fijn dat ze het nu beter in de gaten gaat houden.

Leonizzie: Lees dat je vakntie niet helemaal top was, jammer zeg, en ook jammer dat die vrienden zo weinig begrip hadden. Jij begint ook weer deze ronde? Vervelend dat je zo heftig ongi bent, hopelijk is het snel voorbij.

20. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

als het goed is heb ik wel een cyclus van mezelf maar super onregelmatig. heb volgens de gyn al weleens een ei gehad. zelf zei ze dat er misschien maar heel weinig clomid nodig was om het allemaal te verkorten enzo. Wil alleen mijn hoop er niet te veel op vestiggen. vind het dan zo moeilijk denk ik als het tegen zou vallen. toen jullie met clomid begonnen was het bij jullie dat dan de menstruatie ook minder werd?? ben meestal zon 2 a 3 weken echt goed ongesteld (door de pcos) en nu heb ik na een paar dagen al het idee dat het toch wat minder aan het worden is.

liefs suus

Share This Page