Hoi meiden.... leonizzie tja... je wilt niet alles ervan af laten hangen en je hubbie natuurlijk ook zijn uitje gunnen... maar ik snap je wel... je wilt gewoon geen ronde vergooien Jojoba ik denk niet dat die biertjes effect zullen hebben hoor...maak je daar nou maar niet druk om.. ivy heb je de pregyl inmiddels gezet... fijn dat alles zo goed was..is toch een opluchting Suzie ( oh nu hoop ik niet dat ik jullie door elkaar haal) op cd 8 een follikel van die grootte is echt keurig. Zora hoe gaat het meid?? hier alles weer gewoon ronduit klote..het is toch gewoon niet te geloven.. het lijkt af en toe wel een soap.. alsof ons gezin een magneet voor pech is.... Manlief flink door zijn rug gegaan... kan werkelijk niet op of neer..ik vermoed een hernia.... ik blijk galstenen te hebben en daardoor komen ook de onverklaarbare pijnaanvallen die ik had dus galblaas moet eruit.... en tot overmaar van ramp zit onze gastouder moeilijk te doen want ik heb een contract van 45 uur per maand... maar heb nu steeds maar 10 uur per maand nodig... dus ze krijgt 35 uur uitbetaald die ze niet opvangt... tja flexibele opvang he? heeft ze toch echt zelf voor gekozen...maar ze heeft last van haar geweten aaarrrgghhh het komt allemaal heus wel weer goed maar ik ben het u wel een beetje zat... werken gaat gelukkig wel goed en met josefien ( en dat is het allerbelangrijkste) gaat het prima... dus ik ben og steeds wel blij ... maar het is zo lastig allemaal..... gr Jose
Jij hebt wel behoorlijke pech bij jullie in huis zeg! Heel veel sterkte en hopelijk zijn jullie allebei toch snel beter.. Dikke knuffel meid.. Ik weet wel dat er heus wel iets gaat groeien, maar wordt er zo onzeker van omdat dat de laatste paar keer niet is gebeurt en we nog zo weinig kansen hebben gehad dit jaar, vandaar zit ik nog een beetje in de onzekerheidsmode, maar ja het komt vast goed. Liefs Jojoba
Nou vanmorgen bij de arts geweest en heb gewoon aan de linkerkant een folikel van 17 mm op cd 10!! Heb nog gevraagd of het niet een cyste kan zijn, omdat ik hier de vorige keer last van had, maar de dr. zei dat de uitgangsecho op cd3 geen cystes liet zien, dus dat het bijna onwaarschijnlijk was. Morgen mag ik in het ziekenhuis de pregnyl spuit zetten. Ik had het totaal niet verwacht! En heb zo'n lieve vriendinnen die allemaal hun huwelijkskaars hebben aangestoken, dat is toch lief van ze hé! Heeft het toch geholpen. Liefs Jojoba
jojoba het komt echt vast goed meid..... helaas word er vaak zo enorm aangemodderd met clomid... met spuiten kan het veel beter afgestemd worden...dat is al een mooi ei.. houd vertrouwen...niet onzeker zijn... je hebt al 3 belangrijke hindernissen over wonnen 1: jij en je partner kunnen samen een bevruchting maken ( moet je soms ook nog maar afwachten... ) 2: er groeid een mooi ei en ze houden je goed in de gaten in het zh. 3: je partners zaad is goed genoeg voor bevruchting en hoe afschuwlijk die miskramen ook zijn geweest... ze hebben wel je schildklier afwijking ( al was hij maar klein ) gezien..en daar is iets mee gedaan.... volgens mij staat helemaal niet jou meer in de weg een gezonde zwangerschap te hebben... jou tijd komt... xxx jose
Lief van je Jose, het komt allemaal wel goed! En is het deze keer niet raak dan gaan we gewoon voor de volgende keer, we zullen zien. Nu maar eerst die pregnyl spuit morgen. Ik voel me nu echt stukken beter bij dat spuiten, helemaal geen bijwerkingen. Echt een verademing! Heb alleen wat last van gevoelige borsten en soms wat hoofdpijn. Hoe gaat het met je galstenen en je man zijn rug? En met de kleine Josefien ook alles goed? Liefs Jojoba
Hoi lieve meiden, Na weer een beetje uit mijn Clomid dip te zijn geklommen, toch maar weer even een berichtje van mij. Jee, wat heb ik me de afgelopen dagen kwaad, boos, verdrietig, somber en agressief gevoeld zeg. Ik was er al bang voor met de 150 mg, maar vooral gisteren en eergisteren heb ik continu een negatief gevoel gehad. Mijn werk interesseerde me niet meer, van mijn orkesten had ik helemaal de schijtbalen en had de neiging om alles op te zeggen en af te blazen. Vanochtend zag ik dingen weer iets positiever in.. Heb alleen de hele dag hoofdpijn en vanochtend zag ik weer dubbel. Tenminste, dubbel.. als er iets in mijn gezichtsveld 'bewoog' (bv. ik zwaaide met mijn arm) dan zag ik de contouren daarvan pas 2 seconden later er achter aan zweven. Heeel vreemd maar heb ik vorige keer ook weer licht gehad... Verder gaat het wel Ik kijk erg uit naar a.s. weekend, dan gaan manlief en ik een weekendje Antwerpen doen. Eerst vrijdagochtend naar het ZH voor een follikelmeting, en dan rijden we meteen door naar Antwerpen. Maandag dan ws. weer terug naar het ZH. Ik hoop dat mijn LF door de hogere dosis Clomid hoger wordt, zo niet, dan gaan ze geloof ik progesteron gebruiken. @José, wat een ellende meis, het zit jullie echt niet mee!! Ik wou dat ik iets kon zeggen waar je wat aan had @Jojoba, mooi nieuws zeg! Spannende tijden weer
Hallo allemaal! @jojoba: mooi resultaat joh! Ik vond de Pregnyl ontzettend meevallen, had gedurende een paar minuutjes na de prik een wat branderig gevoel op de spuitplek, maar dat was dan ook alles. @Melanietje: welkom hier, voor jou dus erg spannend nu, wanneer zou je willen testen? @Leonizzie: succes bij je FM morgen! @joseetje: he bah, alles komt ook tegelijk op jullie af he? Knuffel voor jou! @Dazwa: herkenbaar, ik had hetzelfde met 150mg Clomid. Ik voelde me zo niet mezelf, dat ik denk ik niet eens met Clomid was doorgegaan, ook al had het wel voor groeiende follikels gezorgd. Alvast veel plezier in Antwerpen!
@Joseetje, ongelofelijk. Alles komt steeds bij jullie he... Enne die gastouder klaagt??? @Jojoba, geweldig een ei! En zo vroeg! De badkamer is af!!! Alleen hebben we een probleem met de douchedeur dus die is nog niet geplaatst. (Waarschijnlijk met een week of 2). Heerlijk! Heb eindelijk weer thuis in een schoon huis kunnen douchen. Verder de laatste tijd teveel gedaan dus heb nu 1,5 dagen ziek thuis gezeten... Helemaal erdoorheen. Gaat nu wel weer ietsjes beter met me.
@yvy30. hoi , normaal mocht ik vandaag testen maar men rode duivels zijn weer doorgekomen vanavond. pff . heb vandaag echt een kl*te dag , zie het even niet meer zitten, mar ja komt wel goed. maandag afspraak in ziekenhuis voor een test om te kijken of mijn eileiders wel goed doorganklijk zijn , iemand ervaring hiermee??? kan nogal pijnlijk zijn heb ik mij laten wijsmaken!!! en donderdag men mannetje naar ziekenhuis voor zijn zaadjes in te leveren hopelijk zijn de testen goed en natuurlijk overmorgen weer beginnen met men dosis clomid 4 de ronde alweer. groetjes aan iedereen hier!!
Ik ben hier naar door verwezen dus mischien kan ik hier mijn gal kwijt? dit is mijn verhaal sorry alvast als ik mijn verhaal niet onder de juiste heb geplaatst of iemand anders zijn topic hebt gepikt. Hallo allemaal, Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik pco heb heb een cyste aan de eisterstok en daarom dus ook een hele hele hele late menstruatie en vermoeden geen eisprong of ook een hele late. Ik krijg nu clomid pfff ik hoop zo dat het strakjes raak mag zijn en dat we gewoon zwanger zijn!!!!!! Zijn er meer met pco en clomid en hoelang duurde het bij jullie hadden jullie ook een cyste (het hoort erbij zeggen ze) en hoe moesten jullie de clomid gebruiken ik op de 3e dag van mijn cyclus tot aan mijn zevende dag, en krijgen jullie ook echo's? pfff wat een vragen. Ik las in de bijsluiter dat je er trombose van kunt krijgen. schrik daar best wel van. Liefs Wilma p.s ik hoop een x een reaktie te mogen krijgen.
hoi meiden melanietje dat is inderdaad geen fijn onderzoek... maar wel een vreselijk nuttig onderzoek en het vergroot je kanzen om zwanger te worden.. vaak is men extra vruchtbaar na zo,n onderzoek... het is heel naar al die onderzoeken en je bent altijd bang dat ze iets naars vinden.... maar je weet in ieder geval wel waar je aantoe bent... trouwens niet iedereen heeft last van dat onderzoek hoor!!! bij de een doet het pijn... bij de ander niet.. Wilma ja hoor tuurlijk kun je hier al je frustraties delen... iedereen hier is op zijn tijd zwaar depri, gefrustreerd of juist blij als er iets goeds gebeurd... Dwaza dat van dat dubbel zien vind ik niet zo goed klinken... je kunt van clomid een oogbeschadiging krijgen he? ik zou het zeker fff aan je gyn melden... het staat volgens mij ook in de bijsluiter.. wat rottig meid dat je je zo voelt.... Jojoba als het deze ronde niet lukt dan komt het de ronde of rondes daarna... dat getob met die stomme clomid is in ieder geval voorbij.. ceacillia lekker meid dat de badkamer af is.... lekker je huis weer stofvrij en dan wachten op de baby.... hoe vind je andere uk het??? hier heeft hubbie dus een verschoven wervelschijf... en dat kan wel even gaan duren... hij mag dus ook josefien niet optillen en dat is lastig want ik moet werken... gastouder gedoe ben ik helemaal zat.... bleeghhh gedoe... gastouder wil perse niet dat ik uren aan haar betaal die ze niet heeft gewerkt... het is zoooooo makkelijk..... wettelijk mag het... hebben wij weer zo,n goud eerlijke gelovige miep... kijk eerlijk is eerlijk...het is een superleuke vrouw... maar je kan ook te moeilijk doen... dus we moeten aan de tafel in overleg... stomme is dat ik dit aan 4 verschillende personen van het gastouderbureau had gemeld..ruim van tevoren... volgens mij plegen ze zelf contractbreuk door mij soort van te dwingen mijn contract te veranderen... nou wederzijds een termijn van 3 maanden dus ze mogen het niet eens zomaar veranderen... maar dit is zo onwijs niet interessant voor jullie xxxx jose
Wilma welkom hier.... je pikt hier echt niemands topic hoor!!!!! hoe meer meiden om ervaringen mee te delen hoe beter gr Jose
hey meiden, even snel want moet even weg. als ik straks terug kom lees ik bij en doe ik reageren. @all: morgen de 2e FM. vind het wel spannend! ben ook wel bang dat ie niet verder is gegroeid of zelfs al is gesprongen of weet ik wat allemaal. erg he. hadden jullie dat ook?? liefs suus
Hoi meiden, ben ik ook weer even. @ Joseetje: Jeetje het zit jullie inderdaad echt niet mee. Sterkte met alles en hopelijk snel weer wat rustiger vaarwater voor jullie. Hah ik moet wel lachen om de gastouder. Moet zeggen dat ik me ook wel een beetje in haar kan vinden hoor, maar anderzijds als jullie er neit moeilijk over doen is het goed toch. @ Dawza; ja dat van dat dubbel zien zou ik zeker even emlden hoor, klinkt niet goed. En verder een leuk weekend in het verschiet voor jullie. Gniet ervan! @ Suusje; Veel succes morgen met de 2e FM. Die onzekerheid is normaal hoor, dat heeft iedereen wel volgens mij, Ik had er ook altijd last van. @ Wilma: Welkom hier en klets gezellig mee. Succes! Ik zelf heb gelukkig geen ervaring met cystes. Verder heb ik ook clomid moeten slikken van dag 3-7 en kreeg ook echo's alleen deden wij in combinatie met IUI omdat het zaad van mijn man ook niet goed is. helaas zijn wij nu al in het laatste stadium van de MMM: IVF. @ Melanietje: Ik denk dat jij het HSG onderzoek bedoeld. Ik heb deze ook gehad en het is inderdaad geen pretje. Nou moet ik wel zeggen dat mijn eileiders niet helemaal lekker doorliepen en dan schijnt het pijnlijker te zijn. Toen ik dacht dat ik het echt niet langer kon houden die pijn was het al over. Dus bereid je er gewoon op voor dat het even tanden bijten is, dan kan het alleen maar meevallen. @ Caecilia: Fijn dat de badkamer af is, en rot dat je zo ziek bent. Sterkte ermee. @ Jojoba: Jeetje een prachtig ei op dag 10, dat moet haast wel goedkomen deze ronde. en de pregnyl valt inderdaad wel mee. Ik hoor dat veel meiden m erg pijnlijk vinden maar zelf heb ik dat helemaal niet. Vind de Decapeptyl die ik nu spuit pijnlijker. @ all: Ik ben nog steeds elke dag de Decapeptyl aan het spuiten. Al vanaf 8-9.Het is een vrij bot naaldje dus het wordt er niet leuker op elke dag. Aanstaande vrijdag mag ik eindelijk de Puregon erbij gaan spuiten en dan hoepn dat er veel eitjes uitgroeien. Vrijdag 2-10 heb ik dan de 1e FM. Dus het duurt nog even maar er zijn al datums om naar uit te kijken. Liefs Zora
Zora: vervelend dat die decapeptyl spuit pijnlijk is.., hopelijk is er volgende week op de echo een aantal mooie follikels te vinden en dat het allemaal niet voor niets is geweest die vervelende spuiten.. Melanietje: welkom hier op het forum! Ik vond de HSG echt heel erg meevallen, ik had me er ook het ergste van verwacht door alle verhalen, dus kon het idd ook alleen maar meevallen.., maar bij mij waren mijn eileiders goed doorgankelijk dus misschien scheelt dat ook wel. Wilma: jij ook van harte welkom op dit forum! Klets gezellig mee!! Ik heb ook clomid gehad in verschillende dosissen, eerst 3x50 mg, die sloeg bij de derde keer niet meer aan, toen 2x100 mg daarna raakte ik zwanger, maar heel kort want na 5 weken was het alweer voorbij. Toen raakte ik spontaan zwanger, maar dat mocht helaas ook niet blijven zitten en kwam af bij 8 weken. Toen weer hoop aangeklungel en na verschillende dosissen zijn wij nu met de eerste ronde puregonspuiten bezig. Ik kreeg idd ook veel echo's om de follikels te meten. Hopelijk gaat het bij jou allemaal goed aanslaan en ben je snel zwanger!!! Yvy: hoe gaat het bij jou, heb je goed gebruik gemaakt van de dagen! Nu weer op het wachtbankje? Ik kom er hopelijk snel bij! Hier zit de pregnyl spuit erin.., het viel op zich mee, maar hij is pijnlijker dan de puregon. Ze hebben hem overigens niet in mijn buik maar in mijn kont gedaan, of iig tussen rug en bil. Ik moet zeggen viel mee.. Nu vanavond en morgen aan de klus hé! Liefs Jojoba
Allereerst Jojoba! Joepie je eerste Pregnyl! Ja ik vind dat ook niet zo'n fijne spuit en al dat mengen zelf werd ik zenuwachtig van, dus ze doen hem in het zh altijd voor mij. Ik krijg hem alleen wel in mijn buik, maar hij moet anders geprikt worden dan de Puergon. Ik was de eerste ronde ook zo nerveus, of alles goed zou gaan, maar hoop dat je hebt ervaren dat Puregon echt een verademingen is met weinig teleurstellingen. Joseetje, ach meid wat hebben jullie toch een pech steeds. Vind het bijna traumatisch worden. Hoop dat je ventje snel opknapt of iig de pijn minder wordt. Wanneer wordt jij geopereerd? En die gastouder..! niet te geloven toch?! Heel bijzonder. Melanietje welkom hier. Natuurlijk kan je lekker meeschrijven. De laatste tijd hier weer aardig wat nieuwe meiden, wat juist gezellig is want er zijn alweer een paar clomidbabys geboren en onderweg. Ik heb ook Clomid gebruikt maar na 1 keer sloeg hij niet meer aan. Nu spuit ik Puregon wat mij heel goed bevalt. eileideronderzoek heb ik ook gehad. Ervaringen zijn wisselend. ook ik vond het pijnlijk. Probeer te ontspannen, ik probeerde naar de pijn te ademenen. Zoals Zora zegt, op het moment dat je denkt dat de pijn te erg wordt is het ineens over. Heel veel succes iig. Dazwa, goh herken jouw moothswings zo en alle klachten. Behalve die van je ogen. Staat wel in de bijsluiter, ik zou net als Joseetje het toch even bespreken. Zora succes meid. Hoeveel Puergon moet je spuiten? Gyn vertelde dat mensen met IVF wel beginnen met 150 IE! Hier vanmorgen de FM. Was wel activiteit maar nog net onder de 10 mm. Dus eigenlijk net als vorige x dus ik maak me geen zorgen. Ik kon nu al zien dat er iig 2 goed zullen gaan groeien. zaterdag weer terug en dan mag ik hopelijk een dosis hoger spuiten en is alles geregeld voor de vakantie van mijn vriendje haha.
Goedemorgen! Dat gaat de goede kant op met je ei Leonizzie, en 2 is natuurlijk helemaal mooi. Wie weet gaat deze ronde m worden! Ik begin inderdaad met 150E Puregon. Ik ben echt benieuwd wat er bij mij gaat groeien en hoe snel, omdat ik de eerste keer met 50 mg clomid al 4 follikels had (bij de 1e IUI die niet doorging daarom). De laatste paar IUI's had ik gewoon 1 follikel met 50 mg dus het zegt niets maar toch reageert mijn lichaam er wel goed op. Pregnyl: ik prik de pregnyl zelf. De eerste keer heeft mijn zus het gedaan die is verpleegster, maar de keer daarop was er niemand beschikbaar dus moest ik het zelf doen. De keren daarop heb ik het ook zelf gedaan dus vind het niet erg of eng meer om te doen. De Deca spuit lijkt wel op de Pregnyl spuit alleen dan botter. We worden inmiddels wel spuit experts hier he meiden? Jojoba: Succes met klussen! Ik denk dat je een hele goede kans hebt deze ronde!
hey meiden, vandaag onverwacht toch vrij want de records met nummers zijn echt op. baal er wel van mja. vanochtend 2e FM gehad. ik weet ff niet wat ik nu moet want het is heel erg dubbel. ik ga er maar vanuit dat we de volgende ronde weer in moeten. het eitje is goed gegroeid naar 14 mm en mn baarmoederslijmvlies is 8.5 mm. mmmmmaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr........er groeien nog 2 eitjes. en die zijn al 11 mm ieder. dus de kans op een meerlingenzwangerschap is groot. zaterdag 3e FM en dan kijken of die 2 eitjes ook weer gegroeid zijn. zo niet dan is het goed en zo wel dan moeten we zaterdag beslissen met de gyn of we deze cylcus afbreken ja of nee. dis was dus niet echt het nieuws waarop ik had gehoopt. liefs suus
He Suusje, dit was niet het nieuws waar je op zat te wachten idd.. Hopelijk groeien die 2 eitjes niet door.. ik zal voor je duimen. Ik had net ietwat bloedverlies, heel weinig en lichtroze/rood. Zou dat door de pregnyl kunnen komen? Ik heb net al het ziekenhuis gebeld, maar kreeg van die dozen aan de telefoon die weer helemaal nergens vanaf wisten.. Ik wordt toch niet nu al ongesteld? Dat is veel te vroeg.. Misschien een tussentijdse bloeding? Pfff, het kan ook nooit eens normaal gaan... Liefs onzekere Jojoba