tja weet je wat het ook is. wie zegt dat ze allemaal tegelijk springen en bevrucht worden? ik bedoel tja kweetniet. liefs suus
zo net vriendlief weer aan de foon gehad. ik janken weer. mja. zo heb je niks en wil het niet lukken en nu heb ik 3 eitjes. vriendlief zei wel dat hij het wel erg zou vinden als we de cylcus afbreken. dus toen moest ik nog meer janken. haha. achja we zien het wel (heb net een leuke drielingwagen gespot haha) liefs suus
hallokes allemaal , fijn van jullie reacties, zal me dus maar op het ergste voorbereiden voor maandag voor de test om te zien of men eileiders doorganklijk zijn, dan kan het alleen maar meevallen. vandaag weer begonnen met men eerste pilletje clomid . volgende donderdag alweer naar gyn om te kijken of er eitjes zijn en of ze goed groeien en dan ergens rond 5 oktober weer men pregnyl spuit . vind het wel fijn om hier mee te kletsen ,gewoon omdat jullie toch allemaal een beetje met hetzelfde probleem zitten als ik!! lieve groetjes aan iedereen !!!
He zora, Ik denk dat jij heel goed gaat reageren op 150 ie. Wij beginnen met 50 ie (kan je je voorstellen), maar ja bij ons is de bedoeling 1 ei en bij jou 15 haha. Gaat gewoon goedkomen met jou. Jojoba, vervelend is dat weer he? Al denk ik niet dat er iets aan de hand is, maar het zorgt toch weer voor onrust. Ik kan niet meepraten over bloedingen. Ik heb nooit zoals anderen weleens tussentijds bloedverlies oid. Altijd gewoon strak alleen wanneer ik ongi wordt en meestal is dat niet eerst een licht streepje, maar gewoon meteen all the way. Je baarmoeder zal wel beter doorbloed misschien zijn? ivm je eisprong? Suusje, tja gek he? Zo nooit een ei en nu ineens 3! Volgens mij breken ze niet echt de cyclus af, maar krijg je het advies geen sex te hebben. Zora heeft ook daar eens voor gestaan en kreeg dat advies. Zij heeft dat lekker in de wind geslagen en heeft lekker toch sex gehad, helaas zonder succes. Maar haar gedachte was: Hoe groot is de kans dat ze allemaal bevrucht worden en anders ook nog allemaal zich ontwikkelen tot een baby? Dit is een keuze die jullie samen weloverwogen moeten nemen. Houd ons op de hoogte. Melanietje misschien heb ik niet goed gelezen, maar waarom krijg jij Pregnyl bij Clomid?
Meiden, wil jullie veel succes wensen met spuiten, slikken en afwachten! Wij vertrekken nu eerst naar het ziekenhuis voor een FM en bloedprikken, en daarna rijden we heerlijk door naar Antwerpen.
Oh meiden ik baal een beetje. Ik had een receptje meegekregen voor Puregon, maar ik kwam steeds te laat uit mijn werk om het weg te brengen en het moet altijd besteld worden. Dus net pas tijd gehad... en kan het maandag ophalen ik heb nog 150 ie over dus dat is genoeg voor het weekend, wanneer ik 50 ie spuit, Maar ik moet morgen gaan voor een fm en als het gaat zo als de afgelopen 2 keren dan zal ik eigenlijk morgen een dosis hoger moeten gaan spuiten dus 75 ie. Daarvoor heb ik dus niet genoeg. Dan zou ik dus maandag pas kunnen beginnen met 75 ie en dat zou kunnen betekenen dat mijn ei vrijdag niet klaar is voor de Pregnyl en vrijdagmiddag vertrekt mijn vriendje voor zijn vakantie... Oh wat is dit zenuwslopend. Willen jullie allemaal heel hard voor mij duimen dat het deze cyclus anders is en mijn ei op deze dosis gewoon goed is gegroeid en op schema ligt. Of zouden ze stiekem in het ziekenhuis wel een voorraadje Puregon hebben liggen? Dazwa heb een super heerlijk weekend!
Hoi meiden, Leonizzie, wat spannend, pfff, mijn duimen heb je hoor. Zit nu lekker in mijn hotelkamer, wat een balzaal zeg! En gratis WiFi Internet, wat wil een mens nog meer Vandaag FM gehad en zowel links als rechts waren eitjes te zien, waarvan er bij beiden geloof ik grotere eicel was, maar er was geen dominante eicel te zien. Ik kan me nog herinneren dat er 1tje nu 11 mm was, en ik zit op cd 12. Ik moet maandag, op cd 15, weer terugkomen voor een echo en weer nieuw bloedprikken. Groetjes
@leonizzie: ja je hebt het wel goed gelezen ik krijg inderdaat pregnyl bij clomid. ja ik ken er zelf ook niet veel van doe maar wat ze zeggen dat ik moet doen. maar ik neem 5 dagen een pilletje clomid en tegen dat mijn eitje groot genoeg is krijg ik een spuitje pregnyl om het eitje te laten rijpen en om een eisprong te kunnen krijgen. is dit zo een rare combinatie misschien?? ken er zelf ok niet veel van. lieve groetjes aan iedereen!
Melanietje nee hele rare combi is het niet hoor. Zora had dat volgens mij ook maar die deden inseminatie, dus dan wisten ze precies wat het juiste tijdstip voor de inseminatie moest zijn. Meestal krijg je alleen Clomid. Dus daarom vroeg ik mij af waarom jij ook pregnyl kreeg. Volgens mij alleen maar voordeliger voor jou hoor, want je weet dan wel dat hij binnen 42 uur springt. Dazwa, 11mm dan zal die wel lekker gaan doorgroeien. En vandaag niet achter het internet he? Lekker Antwerpen in en ontspannen.
hey meiden, hoe is het met jullie?? leonizzi: spannend! ik hoop dat je genoeg hebt meid! dazwa: lekker aan het genieten van antwerpen?? @all: hier vanochtend de 3e FM gehad. en waar we op hadden gehoopt is ook gebeurd!! de 2 kleinere eitjes zijn helemaal verdwenen. dus niet verder gegroeid. en die ene die er al zat is gegroeid en is nu 19.5 mm. baarmoederslijnmvlies is 11 mm dus van de gyn moeten we vandaag en morgen flink aan de klus want het eitje gaat vermoedelijk vanavond of morgenvroeg springen! ben zo benieuwd!! en ook een beetje zenuwachtig. maarja. maandag moet ik terugkomen om te kijken of het eitje is gesprongen. is ie dat niet dan weer met een ander hormoon de eisprong opwekken. maar de gyn had positieve hoop zei ze. dus tja. liefs suus
Suusje dat klinkt hardstikke goed meid!!! ja het echte werk gaat nu beginnen he??? ik vond het een heel erg gek idee... onze 1e echte kans... en heel erg spannend Leonizzie wij hebben een dokterspost regionaal en daar zit een apotheek aan verbonden... iedere regio heeft dat.. je kunt mij niet vertellen dat ze daar dat middel niet hebben liggen... en anders geven ze je maar fff wat mee vanuit het zh...volgens mij hebben die altijd joh... zie je het voor je dat je midden in een ivf traject zit en er gaat wat fout met je medicatie... laten vallen ofzo... dan word er echt wel wat uit de kast getrokken hoor... dus ze hebben zeker vooraad... hier vanacht een galsteenaanval gehad... auw dat doet zeer zeg.. en vandaag is het weer weg... ppffff en mijn monster schoonzus zat vanmorgen op de koffie doodleuk te vertellen ( haar baby is net 7 weken) dat ze van de week maar een zwangerschapstest had gedaan want ze moet steeds spugen... ik kan er nog steeds boos om worden dat stomme mensen altijd door met hun ogen te knipperen al zwanger zijn.... xx jose
He joseetje, nou het was niet waar we op gehoopt hadden, dus net als vorige keer. Ik spuit 13 dagen met 50 ie en dan zie je activiteit maar niet genoeg groei. Daarna stap ik over op 75 ie en dan heb ik binnen 4 dagen een ei van 19 mm. Maar de arts gaf aan dat ze daar geen puregon hadden, dus dat ik dan maandag maar moet beginnen Dinsdag weer terug. Ik zal morgen eens met de huisartsenpost bellen of ze het niet toevallig hebben. Mijn gyn van vandaag vond ik trouwens walgelijk! Ik merkte al aan mijn fertilteitsverpleegkundige die mij normaal helpt dat ze hem daar niet zo leuk vinden. Ik kwam een x binnen en toen zei ze; Ik hoop dat je geen rook ruikt want Dr. ... rookt hier vaak. Is een oudgediende dus niemand durft daar iets van te zeggen ofzo. Van de week zei ze al; Oh Dr. ... werkt zaterdag, onze favoriet. Nou zeg! Had al vertelt aan mijn vriend over dat roken en we komen de kamer in en je kon gewoon ruiken dat hij in de kamer had gerookt, het raam stond open. Verder stond hij er zo'n beetje bij toen ik me moest uitkleden (tja kan wel heel moeilijk doen uiteindelijk ziet hij toch alles wel), maar normaal hebben we een apart kamertje of er zijn gordijnen. Deze waren er wel maar het stond allemaal zo dat ik die niet dicht kon doen. Daarna dus die camera erin en normaal gaan ze zo staan dat je daar geen last van hebt. Hij stond naast me en stak hem onder mijn been door en ging met de zijkant van zijn lichaam helemaal over en tegen me aan leunen en met zijn andere hand het apparaat bedienen. Was zo naar. Ik bedoel je ligt daar al naakt en kwetsbaar, maar dan hoeft ik verder niet zo lichamelijk contact. Dit voelde echt vervelend, zo in mijn ruimte. Sorry kan het niet goed uitleggen, maar normaal gebeurd het anders en dit was gewoon echt raar. Vast niet seksueel bedoeld want mijn vriend was erbij maar wel heel onprettig. Ik ga dit dinsdag toch wel melden bij mijn f.verpleegkundige. Het was zo een rare vent. Ook mijn vriend had achteraf zoiets van; Hm als we hem nog eens treffen zeg ik hier iets van. En uberhaupt dat hij in zo'n kamer uit het raam staat te paffen vind ik een beetje absurt.
Trouwens zo'n galsteenaanval is toch super pijnlijk? Hoe lang moet je wachten voor je geholpen wordt? Hoe kan je zoiets krijgen of voorkomen? Vind het echt heel sneu voor je. Jullie hebben echt al zoveel voor je kiezen gehad. x
hallokes iedereen, juist de test gehad om te zien of men eileiders goed doorganklijk zijn , en joepieeeeeeee die was positief. maar om eerlijk te zijn heb wel kei hard afgezien amai deed dat pijn joh, ik ging bijna van men stokje. heb nu nog pijn kan dat? en is het ook normaal dat ik nu een wat bloed verlies? lieve groetjes
ah ja was ik nog vergeten te vertellen , heb wel een gekantelde baarmoeder of zo? kan dat? maar volgens mijn gynecoloog zou dat geen kwaad dunnen ,, ik ken er niets van hoop dat ze gelijk heeft. donderdag zaadjes van mannetje binnen doen ben benieuwd op die uitslag zullen we langer moeten wachten vrees ik groetjes
hey meiden, ben net bij de gyn geweest om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad en die is er geweest dus zit nu officieel in de wachtweken!! spannend! liefs suus
hey meiden, hier even een berichtje van mij.... aan deze kant is alles rustig, afvallen gaat nog steeds goed(zie mijn onderschrift). morgen moeten we met zoonlief op controle in Nijmegen, ivm een ok die hij afgelopen jaar heeft ondergaan. Daarna gaan we lekker zwemmen in Eindhoven, hoop dat ik dan nog geen ongi of spotting heb, neem voor de zekerheid een verbandje en een paar tampons mee!
Hoi meiden! @ Leonizzie: jeetje wat een hork die arts zeg. Ik zou er ook zeker wat van zeggen. En roken daar vind ik echt not done. Hoe heb je het nou uiteindelijk opgelost met de Puregon? @ Dawza, en lekker weekend gehad meis? En hoe ging het je moest toch een echo laten maken en bloed prikken? @ Luukske: Goed zeg 22 kilo!!!! Je mag echt trots op jezelf zijn meid! Ik ben inmiddels ruim 12 kilo kwijt en iets onder mijn streefgewicht, dus ik wil nog een paar kilootjes en dan is het goed. Heb nu weer maat 38/40, en ik wil naar 38, dunner hoeft van mij niet. @ Melanietje: Gelukkig was de uitslag goed en is het achter de rug. Ik vond het ook een heel pijnlijk onderzoek. Napijn en wat bloed/bruinverlies is normaal hoor. Dat is de volgende dag meestal wel over. @ Joseetje: Sterkte met die aanvallen zeg. heftig hoor, wanneer wordt je eraan geholpen? @ Suusje: Spannend hoor de wachtweken, het zou fijn zijn als het nu meteen raak is. Ik zal voor je duimen! @ all: ik ben vrijdag naast de Decapeptyl begonnen met de Puregon, het echte werk dus. Was even klunzen met die pen maar toch gelukt. Nu wachten op de 1e FM vrijdag, ben echt benieuwd wat er daar in mijn buik zich afspeelt nu haha...verder voel ik me goed. Positief blijven, meer kunnen we niet doen. Merk dat mijn man en ik er beide heel nuchter in staan. Of dat goed is weet ik niet maar ik huil bijvoorbeeld nooit terwijl ik natuurlijk wel verdrietig ben over het hele mmm gedoe, en ik heb ook heus wel eens een traan gelaten hoor na de eerste onderzoeken, maar nu helemaal niet meer. Ik lees vaak dat mensen veel huilen etc. in de mmm, dus dan ga ik me weleens afvragen of het wel normaal is dat ik overal zo nuchter onderben en gewoon doorleef en leuke dingen doe. Uiteraard is het verdriet en gemis altijd wel op de achtergrnd hoor, maar....herkent iemand dit. Ben ik gewoon niet zo'n emotioneel persoon of ben ik alles aan eht verdringen wat ons de laatste jaren overkomt?Ik weet het ook niet, voor nu...is het weer afwachten. Sorry voor eht lange verhaal.
Hoi Zora, Ik vind je helemaal niet raar hoor. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Het verdriet en gemis, of je dat nou in tranen uit of niet, blijft hetzelfde. Ik denk dat je uiteindelijk, hoe verder je in het traject komt, je misschien ook een beetje 'murw' bent van alles. Tenminste, ik merk dat bij mezelf. Suusje: Spannend meid, pff, nu maar lekker afleiding zoeken Melanietje: Wat fijn dat de uitslag positief was! Heb je gelukkig niet voor niets pijn moeten lijden. Neem anders lekker een paracetamolletje. Rustig aan he! Leonizzie: Ik vind dat een raar verhaal hoor, wat een gekke man die arts.. Ik zou er, als je dat durft, zeker wat van zeggen. Roken, hoe durft ie..???? Joseetje: Ja, sommige mensen snap je echt niet. Ik heb ook wel eens uit narrigheid geroepen dat het soms wel lijkt of alle tokkies het meest vruchtbaar zijn :S Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel hiermee niet dat iedereen die supervruchtbaar is een tokkie is, natuurlijk Vandaag ben ik weer bij het ziekenhuis geweest en had nu, links of rechts (vergeten!) een mooie dominante follikel van 17 mm, dus die is goed gegroeid. Moet wel woensdag weer terugkomen, om wederom bloed te prikken en weer een echo. En dan volgende week weer geloof ik.