Heey hoi, Zora: ik huil ook bijna nooit hoor, soms als iemand weer komt met "ik ben zwanger" dan kan ik mijn tranen niet inhouden en als ik wéér ongi ben geworden, maar over het algemeen niet hoor. Dat is helemaal niet gek, iedereen gaat er anders mee om.., maar dat betekend niet dat je het niet erg vind dat het allemaal zo moet lopen. Ik denk dat het juist goed is dat je ondanks alles toch positief blijft. Hopelijk gaat deze ronde het worden voor je, het is je echt van harte gegunt.., ik zal een kaarsje voor je opsteken .. Dazwa: goed zeg een follikel van 17 mm! Hopelijk springt ie snel en kun je positief op het wachtbankje! Joseetje: oei dat is pijnlijk zeg die galstenen, hoe gaat het nu? En is je schoonzus zwanger of niet? Ja sommige mensen.... Leonizzie: hoe gaat het met het spuiten? Is het nog gelukt met de 75IE, had je ze nog op tijd? Luukske: kei goed man die 22 kg!!! Ik wou dat ik zo consequent was om het vol te houden, hier blijft er nog steeds maar 4,5 af in 3 weken dat wel, maar er moet nu wel meer af hoor..., ik moet zeggen dat ik dit weekend ook niet zo goed gesonja't heb.. Hoe gaat het met jouw cyclus, voel je al wat? Suusje: op het wachtbankje! Goed joh, spannende weken voor jou! All: hier 4 dagen lang wat bloedverlies gehad, roze/bruin/rood. Ik snap er helemaal niets meer van. Vandaag dat ik dat het over was, nog een heel ieniemieniebeetje bruinverlies. Nu is het "weg". Woensdag toch maar even naar de gyn, want vind het toch allemaal vreemd. Sinds de pregnyl is het begonnen.. Ik hoop maar dat het niets betekend, maar ben zo bang dat deze ronde verkeken is. Door de pregnyl wel wat zere borsten, aders over de borsten en vlagen van misselijkheid. Helaas hoort dat erbij.. Liefs Jojoba
jojba aders over je borsten horen niet bij pregyl toch???? misschien zijn je kanzen wel helemaal niet verkeken...snap dat je nergens meer op durft te hopen....kop op meid.. Zora ik herken dat wel... op een gegeven moment heb je zoveel tranen gelaten...dat je een beetje murf word onder het hele emotiegebeuren... volgens mij gewoon een copingsmechanisme...door nu steeds elendig te zijn en te huilen help je jezelf niet... het is nu juist de power van binnnuit wat je hierdoorheen gaat slepen...een manier om door deze moeilijke tijd heen te komen.. ik had wel dat ik om veel andere dingen kon huilen...ik had een soort onderhuids woekerende boosheid...frustratie.. en ik zag de toekomst al een grote donkere wolk.... heb me echt lang niet gelukkig gevoeld...kon ook niet echt genieten...want het was altijd op de achtergrond aanwezig... Melanietje ik had ook een diepliggende en gekantelde baarmoeder..heb me daar vreselijk druk over gemaakt.. maar het eitje word in de eileider bevrucht.. daarna vind het zijn weg wel... hier vandaag op de ehbo beland van het zh...inderdaad een galblaas vol met kleine steentjes... maar hevige pijn word niet als acuut gezien omdat ik geen ontsteking heb......dus ik moet met pijnstilling en koliekremmers achteraan aansluiten.. nou daar ben ik het niet mee eens...dus ik ga maar eens praten daar.. xxxx jose
Hallo Meiden, Ik heb voor mijn doen goed nieuws ik ben hartstikke on jippie!!! moet zo de gyn bellen en dan de 3e dag langskomen om te meten en de clomid te gaan gebruiken! Pfff vind het zooo ongelovelijk spannend nu! Liefs Wilma
@Josee, klinkt niet lekker, al die steentjes, sterkte...! Ben net weer terug uit het AMC en mn eitje was wel iets gegroeid. Niet bijster volgens mij, want nu was de grootste 18 mm, maar volgens de gyn liepen we nog wel goed op schema. Hij verwachtte (heb veel mannelijke gyns de laatste tijd, of artsassistenten, whatever) dat ik dit weekend mijn eisprong zou hebben. En ik mag volgende week maar liefst 4 keer terugkomen om bloed te prikken. Maandag, woensdag, vrijdag en dan die maandag daarop weer. Jeetje, ik ga maar eens kijken of je je gemaakte kilometers kan declareren..
vandaag mijn mannetjes zaad binnen gedaan se, ben beniewd !! hopelijk moeten we niet te lang op de uitslag wachten want ik wil weten waar we voor staan! vandaag ook eerste fm gehad op dag 10 , was nog niet veel te zien maandag terug en hopelijk zit er dan een joekel van een ei klaar om te springen en bevrucht te worden !! lieve groetjes aan iedereen hier
Joseetje: wat raar dat ze er niets aan doen, je kunt er zo toch niet mee blijven lopen? Ik moet even mijn ongenoegen uiten over mijn baas, pffff wat een eikel zeg.. Hij bemoeit zich overal mee, terwijl hij mijn taken altijd bij mij wilt laten liggen, probeert hij zich toch altijd weer te bemoeien met hoe het anders kan en geeft mij het gevoel dat ik minderwaardig ben en niets kan. Ik wordt helemaal gek van hem, hij loopt ook constant om me heen te draaien.. Ik ben echt in staat om iets anders te zoeken, alleen ligt er op dit moment niet veel en daarbij heb ik nu vast contract en als ik dadelijk een keertje zwanger wordt, is het risicovol natuurlijk. Maar hier krijg ik soms buikpijn van :x:x:x.. Sorry moest ik even kwijt.., lucht op .. Verder hier alles zijn gangetje.. Liefs Jojoba
@jojoba, balen meid zo'n baas, heb ik ook gehad....werkt niet lekker. hoe gaat het nu met je bloeding? @joseetje, meid ik kan me voorstellen hoe pijnlijk het is, ik heb zelf op mijn 24e de galblaas eruit gekregen. had kolliekaanvallen van 12 uur en langer....bloed liet geen ontstekingen zien, maar zat er toch echt....heb nu ruim 6 jaar mijn galblaas eruit, en ik merk met heel weinig dingen dat ik hem niet meer heb @dazwa, hoop dat je eitje mooi doorgroeit en knapt op het juiste moment @zora, spannend meid voor jou nu dat IVF gebeuren....ik duim voor je!! wat betreft die huilbuien....ik herken me daar helemaal in, heb deze week een week met alleen "onweersbuien" gehad.....als meiden uit de MMM voor het eerst zwanger raken kan ik er goed tegen, maar ik heb vooral moeite met meiden die voor de 2e keer zwanger zijn of raken (vooral die ongeplande en super snelle) @leonizzie, spannend meid, hoe gaat het met spuiten? @alle meiden op het bankje, succes ik duim voor jullie? @all, deze week eens goed met hubbie gebabbeld over een evt 2e zwangerschap, nou we zijn eruit....we gaan ervoor, binnenkort maak ik een nieuwe afspraak met de fert arts om de zaken te bespreken, en te kijken wat de mogelijkheden zijn, want wrs doet Clomid gewoon niks meer bij mij....
Luukske, je bent weer ongi geworden dus , balen meid dikke knuffel hoor! Hopelijk komen jullie eruit met de fert.arts. Mijn bloeding is sinds maandag weer gestopt, in totaal heeft het 4 dagen aangehouden met maar 2 dagen minimaal roodverlies, geen stolsels en het was er ook niet de hele dag, maar alleen 's ochtends. Ik wilde eerst nog naar de gyn gaan afgelopen woensdag en had ook al een afspraak, maar toen was het gestopt maandag dus heb ik m geannuleerd. Ik heb er niet zo'n goed gevoel over deze ronde mede door het bloedverlies.., maar wel een cyclus van wrsch 27 dagen Ik hoop dat bij jullie ook snel het 2de wondertje zich aandient. Met afvallen zit je in ieder geval goed! Melanietje: hebben ze nu pas bij jullie dat zaad van je man nagekeken? Bij ons hebben ze dat voor alle hormoonrommel gedaan, meteen na mijn eerste onderzoek zeg maar. Wanneer krijgen jullie de uitslag? Wilma, goed zo ongi! Nu ben je er nog blij om .. Dazwa: hoe is het met jouw eitje ?
Even een snel (ego)berichtje want mijn laptop valt zo uit. Ik voel dat mijn eisprong er binnenkort aan komt, al heb ik nog geen positieve ovulatietest. Maar verder lukt het vrijen niet echt... Want, jawel, er is hier wéér van alles aan de hand. Manlief is weer ziek, heeft volop AB gekregen en nou ja... het lijkt wel alsof de duvel er elke keer mee speelt.
He meiden heb bij mijn eigen gyn wel aangegeven dat ik het een rare man vond en waarom. Dat roken hebben ze hem blijkbaar vaker op aangesproken maar doet hij gewoon toch. Dat over mij heen hangen heeft ze later ook bij de hoofd gyn (om het zomaar te zeggen) besproken. Schijnbaar kregen ze vroeger het op die manier aangeleerd, maar omdat het onprettig is doen de meesten het nu anders. Ze kon heel goed begrijpen dat ik hem onprettig vond en deelde mee dat zij hem ook niet leuk vond haha. Goede nieuws is, hij gaat maandag met pensioen! Verder zijn mijn eitjes hartstikke lui. Ik was er vrijdag en had er 1tje van 10 mm en de ander van 11, was weg??? Ze gaf aan dat eitjes in een bepaalde periode kunnen zitten waarin ze dus minder gevoelig zijn voor het hormoon waardoor het langer op zich kan laten wachten. Moet dus dinsdag terugkomen en anders moet ik 100 ie gaan spuiten. Vond het natuurlijk jammer dat hij niet groot genoeg was voor de Pregnyl, net voor mijn vriendje wegging, maar was ook blij dat hij niet bijv. 17 mm was want dan wist ik sowieso dat dit een verloren ronde was met hem in Frankrijk. Nu hoop ik dus dat mijn ei net mooi is wanneer hij weer terug is. Dus de kansen zijn nog niet verkeken!
Hoi Leonizzie, Fijn dat die man maandag weg is. Klinkt als een echte lul joh. Ik hoop voor je dat de timing van de eitjes straks helemaal goed is! Ik ben inmiddels nu ook ziek geworden, met een dikke verhoging (voor mijn doen) dus ook gisteren is er helemaal niks van klussen terechtgekomen. Mijn temperatuur toont nu ineens een hele grote piek, en ik hoop maar dat dat door mijn niet lekker zijn komt, en niet dat ik ondertussen ook nog es een eisprong heb gehad. Want dan zou deze ronde voor niets zijn geweest. Maar ik heb gisteren nog geen posi ovulatietest gedaan terwijl die tot nu toe altijd wel redelijk goed aangaven wanneer mijn ei kwam. Dus hopelijk moet hij gewoon nog komen (en ben ik fit genoeg om er wat mee te doen...)
Ik zou trouwens vandaag, woensdag, vrijdag, en dan volgende week maandag weer naar het AMC moeten voor bloedprikken. Maar ik denk dat ik voor vandaag ga bellen dat het mij niet zo slim lijkt om daar een uur in die volle wachtkamer te gaan zitten... Ten eerste omdat ik mezelf helemaal niet goed voel dan en ten tweede: straks steek ik mensen aan. Wel k*t....
Hmz het ziekenhuis wil toch dat ik kom, maar het mag ook morgen.. Als ik maar 3 keer in de week kom. Nou dan ga ik morgen... dan is het hopelijk misschien wat beter.
He Dazwa wat vervelend dat je ziek bent en al helemaal als je dan ook nog eens de deur uit moet! maar waarom moet jij 3 keer bloedprikken ipv 1 keer?
Hoihoi, Ze willen het 3 (eigenlijk 4) keer zodat ze goed kunnen volgen hoe mijn hormoonwaardes het doen, op het moment van, en na, de eisprong. En dan vooral de progesteronkant geloof ik... Heb besloten morgen heen te gaan. Heb me ziekgemeld en ga vandaag hopelijk uitzieken, zodat ik morgen 'fris' naar het AMC kan...
Meiden, sorry, even heel ego: Nou, vrijdag de 1e FM gehad, en nog niet veel bijzonders, wel veel follikels maar nog klein. Vannochtend moest ik terug komen en ik heb rond de 25 follikels, de grootste is al 19 mm. Helaas is er met zoveel follikels kans op overstimulatie dus ik moest ook bloed prikken en aan de hand van de waardes in mijn bloed wordt bepaald op de punctie door gaat of niet. Als het niet dorgaat word ik vandaag voor 15.00 uur gebeld. Als het wel doorgaat hoor ik niets en moet ik zelf nog even bellen rond een uur of 15.00 uur en dan is de punctie woensdag en moet ik vanavond de Pregnyl zetten. Ik voel mijn buik wel erg de laatste dagen en ik moet van de artsen heel rustig aan doen en veel drinken. Ik mag ook niet meer paardrijden nu dus moet mijn les nog even afzeggen vanmiddag en mannetje gaat vanavond mee de stal mesten. De Puregon en Decapeptyl hoef ik niet meer te spuiten gelukkig. Dat was de laatste week echt niet leuk meer, deed erg veel pijn omdat mijn hele buik beurs is van alle spuiten. Nou meiden, duim alsjeblieft dat mijn bloed goed is en de punctie door kan gaan anders is alles voor niets geweest en moeten we weer helemaal opnieuw beginnen.
@ Dawza: Beterschap meid, en succes met het bloed prikken morgen. @ Leonizzie; Balen dat ze zo lui zijn, maar ik zal duimen dat je je eisprong hebt als je mannetje terug is, dan heb je nog een mooie kans. @ Luukske: Dus jullie gaan er ook weer voor, spannend hoor! Heb je al een afspraak gepland? @ Jojoba: Meid nog 5 daagjes, hoe voel je je? En wat rot dat je zo'n vervelende baas hebt.
Dazwa: balen joh dat je ziek bent, hopelijk ben je snel weer beter.. in ieder geval als je ovulatietest positief aangeeft. Leonizzie: gelukkig voor jou dat die vervelende gyn weg gaat, krijg je hopelijk een fijnere. Shit joh dat je eitjes nog niet echt willen, hopelijk groeien ze met de 100IU sneller. Zora: hopelijk gaat de punctie wel door en geen overstimulatie. Hé wat vervelend nou weer, het is ook altijd wat hè.. Ik ga weer voor je duimen. Bij mij gaat het wel, heb nog niet echt goede hoop op een mooie afloop deze ronde. Ik zit nu 12 dagen na de pregnyl en had gisteren nog steeds een positieve ovulatietest? Hoe kan dat, mijn ei moet toch allang geweest zijn? Of komt dit dan ook door de HCG hormonen in mijn lichaam? Hoelang blijft pregnyl eigenlijk in je lichaam? Wordt hier echt ontzettend onzeker van.. Heb mijn banner maar even op zaterdag testen gezet, maar volgens mij is mijn NOD vrijdag, maar weet ik niet zeker. Liefs Jojoba
Gelukkig meiden, ik ben niet gebeld dus heb net zelf gebeld en het gaat door. Woensdag om 11.00 uur worden we verwacht voor de punctie. En ik hoef maar 1 ampul pregnyl te spuiten ipv 2. Wel vreemd, iemand enig idee waarom dat is? Zijn ze bang dat ik te snel een eisprong krijg? Heb trouwens ook een uitdraai van een semenonderzoek meegehad, ben even gaan google-en (dom ik weet het) en ik word er niet blij van wat ik lees. Er staat namelijk op het formulier dat mijn man veel ronde cellen heeft en dat schijnen cellen te zijn die niet kunnen bevruchten? En die bv met ICSI wel in de eicel gespoten worden maar niet doordelen of innestelen. Iemand hier ervaring mee? Bah wat loop ik mezelf bang te maken hiermee. Weet iemand trouwens waar je zo'n uitleg van een semenonderzoek kunt vinden op internet?
Top Zora, gelukkig dat het doorgaat!!! Wat betreft het semenonderzoek kan ik je helaas niet mee helpen, maar niet teveel googlen hoor, daar maak je je zelf helemaal gek mee .. Liefs Jojoba