Hoi Zora, wat goed dat het doorgaat meid! Idd niet teveel googlen, als het ziekenhuis er geen heil in zag waren ze niet eerst begonnen met inseminatie bij jullie en nu ook niet met ivf lijkt me. Daarnaast wordt zijn zaad (ben even het woord kwijt) toch een soort van opgeschoond, dus gebruiken ze toch de goede zaadjes? Meid positief blijven hoor. Jojoba het kan zijn dat je een positieve ovutest door de Pregnyl ja. Mij is vertelt dat dit ongeveer na een week uit je lichaam is, dus tegen de tijd dat je moet testen is het er allang uit. He wacht even jij zegt 12 dagen na je ei? Hmm wie weet ben je wel zwanger? Ik zou als ik jou was die testen lekker in de kast laten liggen en er zit niks anders op dan afwachten. Ik krijg van de pregnyl trouwens wel allemaal klachtjes die op zwangerschapsklachtjes lijken. Heb jij dat ook?
Hoi Leonizzie, Idd wel kleine klachtjes hoor. Ben meestal over de dag wel moe, maar nu was ik superfit, was met vlagen misselijk en had onderbuikpijn/ongipijn en rugpijn. Ook ben ik de laatste dagen echt de hele tijd heel vroeg wakker en heb ik van die levendige dromen. Heel raar.. Verder viel het eigenlijk wel mee. Ben nog steeds benieuwd of mijn ei echt gesprongen is. Dus na 12 dagen moet de pregnyl er wel uit zijn? Die ovutesten, tsja ik weet niet hoor.. ik laat ze idd maar even in de kast liggen en zie het wel einde van de week. Hoe gaat het bij jou? Liefs Jojoba
Ja ik heb diezelfde klachtjes, behalve dan dat ik mij niet fit voel dan, ik voel mij meestal erg moe. maar de dingen die ik in mijn borsten voel en buik en ook dus soms misselijk, brengen me altijd aan het twijfelen. Het is elke x weer je lichaam opnieuw leren kennen. Eerst zonder de pil, dan met clomid en dan met Puregon en Pregnyl.... zucht Ik moet morgen weer terug voor een FM en wat ik nu ga zeggen klinkt heel raar in eerste instantie; Ik hoop dat ze een beetje maar traag zijn gegroeid. Dit zodat ik niet voordat mijn vriend terugkomt de Pregnyl moet zetten. Zaterdag zou ideaal zijn, maar ja het kan alle kanten op. Als ze vorige keer niet gevoelig waren kan dat nog steeds zo zijn, maar soms groeien ze ineens heel hard. Bij de Clomid kon ik dat goed voelen nu veel minder...
hey meiden, @zora, spannend meid, ik hoop dat dit jullie kans is!! wat betreft het semenonderzoek, daar kan ik je niks over zeggen @jojoba, spannend....ik ben trouwens zelf van mening dat je geen ovu testen moet gebruiken als evt test, kan door de PCO toch op stomme momenten pos. uitslaan.....heb het de 1e 8 rondes niet gemerkt, en nu al 2-3 rondes wel.... @leonizzie, ik hoop dat jullie timing goed uitkomt @dazwa, beterschap! @all, ik ga deze week een afspraak maken, voor een informatief gesprek over hoe en wat, en dan gaat het "serieuze" werk weer bij ons beginnen...
Nou baarmoederslijmvlies was goed aan het opbouwen en mijn ei was 12 mm. Moet nu vrijdag terug, dus.... veel kans dat alles toch nog goed komt! Hoop dus dat ik zaterdag de Pregnyl mag prikken. Beetje genant ,maar ik probeer mijn vriendje dus te motiveren om donderdag of vrijdag iig een zaadlozing te hebben (want dit is beter voor de zaadkwaliteit). Hoewel de meeste mannen geloof ik het normaal gesproken wel vaker "met zichzelf doen". Is mijn mannetje daar niet zo van. Zijn reactie was dus gisteren: Nou.... dat ga ik hier echt niet doen hoor! Ik zal hem straks eens voorstellen om het onder de douche te proberen haha. Goh nooit gedacht ik dat ik een man daar nog eens in zou aanmoedigen hihi. Luuske, wil je me weer even updaten? Waar gaan jullie het in dat gesprek precies over hebben? Vervolgtraject toch? Was Clomid nog wel een optie?
@leonizzie, fijn dat je ei het wrs wel uithoudt totdat je vriend weer thuis is.... wat betreft die zaadlozing, tja is misschien een beetje genant voor hem, maar wel voor een goed doel!! wat betreft ons gesprek, nou om een lang verhaal kort te maken... mijn man heeft een tijd getwijfeld of hij echt wel een 2e kindje wilt, puur door mijn voorgeschiedenis van de 1e zwangerschap (, 1 van de 2 kindjes verloren in week 8, prematuurtje, hoge bloeddruk, een aangeboren afwijking die wat meer voorkomt bij clomid gebruiksters die een zoontje krijgen, dan bij spontane zwangerschappen). Doordat ik die 8 rondes Clomid heb gebruikt, en echt aan de max zat, en dus niet het gewenste resultaat bereikt werd, zullen we gaan bespreken wat het plan van aanpak zal zijn. waarschijnlijk zal voor mij een HSG gepland gaan worden, dat ze de boel van binnen maar goed "schoonmaken", want ik schijn weer behoorlijke kralenkransen te hebben... verder gaan we er op aandringen dat de FM metingen elke cyclus worden gedaan (Clomid hebben we op eigen houtje kunnen gebruiken, heb er wel ovu testjes bij gehad). het vraagstuk van spuiten, want ik heb nu al een paar rondes 3-5 dagen een pos. ovu test (dus het eitje/de eitjes springen niet goed).... tja een hoop gedoe, maar we hebben het er wel voor over.
hallokes iedereen, vanochtend voor de derde keer fm gehad en ja hoor!! een heel mooi eitje... de gynecoloog zei zelf ook dat dit perfect was dus natuurlijk vanochtend ook men pregnyl spuit gehad en nu maar weer klussen en duimen dat het een raak mag zijn!! heb er deze ronde wel veel moed op hsg onderzoek gehad en dat was goed alleem mannetjes zaad daar weten de we de uitslag nog niet van maar ik hoop dat alles goed is daarmee . vele lieve groetjes aan iedereen!!!
@Melanietje: goed nieuws! @Luukske, spannend meis.. Heel veel succes @Leonizzie: hihihi, nou ja, wie weet doet ie het toch wel Mijn man kan het niet onder de douche trouwens. Ik heb sinds gisteren knalpositieve ovutesten en gelukkig is 'het' tot 2 keer aan toe gelukt. Maar ik heb niet het idee dat een lichaam zich met zwanger worden bezig gaat houden als het niet lekker is.. Wat denken jullie..?
Meiden sorry weer ego, ik lees later nog bij wilde even laten weten dat: Ik ben net terug van de punctie, het is me heel erg meegevallen alleen de linkerkant was pijnlijk en dus hebben ze de kleinere follikels daar laten zitten. Er zijn 15 eicellen gevonden en als alles goed gaat hebben we zaterdag de TP. Dus nu een paar spannende dagen.
Zora, wat fijn meis dat het meegevallen is, het lijkt me ontzettend eng Hoe voel je je nu? Je zal wel kapot zijn?
Zora wat goed!!!! Oh meid wat gaat dit spannend worden, ik begin alvast met positieve gedachten naar jullie toe te sturen.... Goh ben zelf helemaal opgewonden haha. Dazwa, tja de douche leek mij een optie omdat hij het niet in een tent denk ik wil doen, terwijl zijn vriend een tent er naast ligt ofzo. Zo moeilijk die mannen....! hihi Luuske ik begrijp het. Misschien is spuiten toch een goede optie. Goh ik lijk wel een prospuiten fan. Ondanks dat het deze keer wat langzamer ging bij mij, vindt ik gewoon dat er heel veel voordelen aan zitten. Ik hoop heel erg dat jullie er nog een tweede bij gaan krijgen. Melanie gefeliciteerd met je ei!
Luukske; ik ga met Leonizzie mee, denk ook dat spuiten misschien een betere oplossing is, maar goed ik ben geen arts, ben in ieder geval benieuwd wat er uit jullie gesprek komt. Leonizzie: Ik snap je mannetje wel hoor, maar het is toch wel goed voor zijn zwemmers als ze even verversd worden. Melanietje: Fijn dat je een ei hebt, nu maar goed klussen, succes, en ik zal duimen dat het onderzoek van de zwemmers goed is. Dawza: Wat betreft je vraag weet ik niet, ik denk dat een wat minder fit lichaam ook wel zwanger kan worden hoor. Jullie hebben in ieder geval jullie best gedaan, ik zal voor jullie duimen. Allemaal bedankt voor de lieve woorden. Ik voel me in principe goed, ik had nog een extra pijnstiller Diclofenac meegekregen maar die heb ik nog niet gebruikt. Ik lig lekker in de bank en mannetje verzorgd me goed, hij heeft ook lekker gekookt. Ik moet heel rustig aan doen, maar dat is wel gek als je je verder goed voelt. Maar gezien het aantal eitjes luister ik goed naar de artsen, ze zeggen niet voor niets dat ze bang zijn voor overstimulatie. Het was allemaal best eng en spannend maar het is me zo meegevallen, echt. Heb wel even pijn gehad, maar heb het er voor over.
Heel veel succes Zora!! Duim voor je dat er veel eitjes bevrucht worden en er evt nog cryo's zullen zijn (maar die zijn vast niet nodig )
@zora, fijn meis dat het toch wel goed is gegaan, ik hoop op een hoop bevruchtingen, en dat jullie over een kleine 3 weekjes het goeie nieuws hier kunnen vertellen, ik ben echt helemaal blij voor je.....ik duim duim duim.... @dazwa, fijn dat "het"toch gelukt is, en nu hopen dat jullie ook die pos test krijgen....wat betreft ziek zijn, koorts enzo kan invloed hebben, maar verder volgens mij niet zoveel. @leonizzie, wat zie jij als voordeel van het spuiten? we hebben de afspraak met de neonatoloog op 9 november, en wil dat zelf al zo goed mogelijk mijn verhaaltje klaar hebben, en hoop dat hij mijn man niet te zeer afschrikt,haha.... 10 november heb ik meteen een afspraak gepland bij de fert. arts....dus laat er geen gras over groeien.... @melanie, goed klussen!
Zora: geweldig!! Hopelijk breng jij ons supergoed nieuws over 3 weken!! Echt super voor je.. Hoe voel je je nu? Deed het echt veel pijn? Luukske: ik ben het met Leonizzie eens, spuiten is echt een uitvinding! Ik had er bijvoorbeeld geen bijwerkingen mee en het is veel beter te regelen dan met clomid. Clomid slik je 5 dagen en dan maar afwachten of er iets gebeurt, en zo nee dan weer cyclus afbreken. Maar met spuiten kunnen ze dat veel beter regelen, ze kunnen het tussentijds ophogen, dus eigenlijk hoeft je cyclus dan niet afgebroken te worden. Spannend wat de fert.arts gaat zeggen.. Leonizzie: hihihi dat je ooit nog zoiets aan je vriend zou vragen he .. Mijn man zou dat ook niet zo gauw doen denk ik hoor, hij vond het al verschrikkelijk toen hij eigen werk moest doen om een potje vol te maken voor onderzoek . Super dat je follikel eindelijk wat gaat doen, zijn jullie toch nog mooi op tijd. Nightelf: je bent al bijna uitgerekend zie ik, super.. Gaat het allemaal goed? Dazwa: lekker op het wachtbankje, afwachten maar weer! Hopelijk is het jullie goed gelukt! Melanietje: succes met klussen !! Hier weinig nieuws te melden, maar denk vandaag of morgen nog wel dat de rode duivels op bezoek komen... we gaan het zien.. p.s. wij hadden toen toch zo'n lijstje waar iedereen op stond?? Liefs Jojoba
@jojoba, als ik kijk naar de tijd dat ik Clomid gebruikte heb ik wel elke ronde een eisprong gehad, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Dus ik vraag me af of die Clomid wel goed genoeg werkt...laatste 3 rondes die positief blijvende ovu testjes zeggen volgens mij dat mij ei gewoon niet goed springt...misschien pregnyl? weet jij, of iemand anders, of de kans op meerlingen met spuiten groter is dan met alleen Clomid?
Jojoba: het schiet idd al lekker op. Het gaat verder allemaal goed, wel wat last van kwaaltjes, maar het is voor een goed doel! Dazwa: succes weer op het wachtbankje! Luukske: jij gaat echt lekker met het afvallen, jeetje. Ik denk dat ik na de bevalling ook maar aan de SB moet..... Goed dat jullie er toch weer helemaal voor gaan! Leonizzie: hopelijk 'wacht' je ei op je mannetje (vast wel) en mag je deze ronde eindelijk op roze!
@luukske: volgens mij doen ze meestal als je gaat spuiten dit in combinatie met pregnyl. Of de pregnyl altijd goed werkt, dat weet ik niet, hoop het wel. Het is natuurlijk wel prettig met de pregnyl dat je weet wanneer je eitje springt. Wanneer de pregnyl wordt gezet kan het eitje binnen 24 tot 48 uur daarna springen. Kans op meerlingenzwangerschap is misschien wel wat hoger, weet ik ook niet helemaal zeker, als je maar goed in de gaten gehouden wordt. Ik had met de puregon maar 1 eitje gelukkig. Liefs Jojoba
kwam ff binnenvallen... @Jojoba: spannende dagen weer voor jou zie ik. Wanneer heb je een evt. testje gepland? @Zora: wat een goed nieuws! Hopelijk goeie bevruchtingen en alvast succes bij de terugplaatsing! @Iedereen: knuffies vanaf hier! Ik hou jullie in de gaten hoor! En duim me suf voor weer eens wat roze nieuws Liefs Tezzz
@Tezzz: wat leuk dat je zo nu en dan nog even komt spieken hier! Hoe gaat het met Kiyan? Bij mij is het idd weer spannend, wel of geen ei gehad, wel of geen ongi, pffff... Heb zelf het gevoel dat het vandaag of morgen wel komt, we zien wel. Als het niet komt dan test ik maandag denk ik.. Liefs Jojoba