Hai allemaal, Jeetje niet normaal hoeveel erg geschreven wordt! Ik heb gewoon vier pagina's moeten doorlezen! @ Brenda, fijn dat de zweetaanvallen 's nachts gestopt zijn. Wat een rare bijwerking van primolut, heb ik toen niet gehad. Verder geen verschijnselen van de Clomid? Heb je al wat duidelijkheid betreffende de ovulatietesten? @ Jojoba, ik heb nu meer info binnen gekregen over de HSG, er staat dat het verstandig is iemand mee te nemen en dat je 2 paracetamols mag innemen van te voren. Tevens staat er dat het onderzoek ongeveer een uur in beslag gaat nemen. Hoop dat je er wat aan hebt. Vandaag de laatste Clomid genomen? Merk je al wat? Voor welke groep paramedici werk jij? @ Haan, hoe was de acupunctuur gisteren? Hoe gaat het met de zoektocht naar het ei? Heb jij nu helemaal geen follikelmetingen meer? @ Fleur, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Is het al een beetje doorgedrongen? Geniet ervan! @ Elke, heb jij inmiddels al antwoord van je verzekering? Ik heb gisteren een hele brief geschreven vol argumenten. Ik hoop dat ik er snel wat van hoor. Maar wat een goed nieuws dat er twee eitjes een jump hebben genomen. Spannend. Ik ben heftig aan het duimen voor je! @Tezz, goed nieuws zeg! Succes met het bloedprikken en veel succes op het wachtbankje! @Sophia, wat rot zeg dat de niet doorzetten! Hoe gaat het vandaag? Veel succes dinsdag! @Marykay, het in mijn nopjes verhaal herken ik niet.. Veel succes morgen met het bloedprikken en het inleveren van de zwemmers! @ Zora, fijn dat de afspraak eerder is. Ik ga duimen voor je dinsdag! @ Ravi, wat een teleurstelling weer zeg! Heb je gisteren nog veel leuke dingen gekocht? Veel succes morgen met een nieuwe ronde Clomid! @Marieke, hoe gaat het met je? Ik heb een erg rustig weekend, heerlijk! Morgen de HSG en ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel tegenop zie. Als het goed is krijg je gelijk de uitslag dus ben benieuws! Iedereen nog een fijn weekend!
Hoi, Ja volgens mij is iedereen lekker aan het genieten van het zonnetje. Ik ook. Ben eve nheerlijk in de tuin aan het lezen geslagen. Daan, ik wens je alvast heel veel sterkte voor morgen met de hsg. Morgen om deze tijd weet je al weer veel meer en dat is natuurlijk ook wel prettig. Ik duim voor je. Hier snap ik nog steeds niks van de ovulatietesten. Blijf steeds twee lijntjes zien. Maar zo duidelijk al zaterdagochtend is het niet meer geweest. Toch blijft het tweede lijntje al vrij snel komen. Ik blijf dus nog testen en we zijn voor de zekerheden toch maar aan het klussen geslagen! tja....anders sla ik mezelf straks voor mijn...........dat we dat niet gedaan hebben, ook al is het nog erg vroeg. Ben ook al een week aan het temperaturen en gisteren is ook de temperatuur gezakt. Iemand anders ervaring met de diptesten? En het steeds zien van twee lijntjes? Zonse!
Heey, Hier alles goed. Vandaag mijn laatste clomid en dinsdag mijn HSG, spannend weer. Heb wel wat hoofdpijn gehad van de clomid, maar verder viel het me allerzinds mee. @Daan: bedankt voor de informatie, had vrijdag de gyn toch nog maar even opgebeld hoe het ging en of ik iemand mee moest nemen. Toen vertelden ze me idd ook dat ik beter 2 paracetamols in kon nemen van te voren. Ik werk voor fysiotherapeuten/dietisten/manueel therapeuten. Erg leuk werk, maar vandaar dat ik vaak naar de verzekeringen moet bellen. Heel veel succes morgen met je HSG en ik hoor graag van je hoe het is verlopen. @Zora: succes morgen met het krijgen van de uitslag, zal voor je duimen. @Ravi: balen zeg dat je ongesteld bent geworden, je voelt je dan toch even down de hele dag hé.. op naar de volgende ronde clomid! @Tezz: spannend voor jou zeg, hopelijk goed nieuws Verder iedereen die ik vergeten ben, succes met het zoeken naar de eitjes, het bloedprikken, de ovulatietesten, de wachtperiode tot de NOD en de clomidkuurtjes
@Daan: veeeel succes morgen met je HSG. Ik hoop dat het resultaat oplevert! (Na HSG ben je toch verhoogd vruchtbaar? ) @Jojoba: Jij ook alvast veel succes gewenst voor dinsdag! Ik hoop voor jou ook een mooi resultaat en weer een stapje dichter bij die zo verlangde beeb!
hoi ik heb een vraagsje indien je je ei gehad hebt is er dan nog iets te zien? of kunnen ze helemaal niks meer zien? liefs
@ Daan hopelijk heb je goed nieuws morgen he ik heb dat ook gedaan in october en was zwanger in januari (mk) het doet wel een klein beetje pijn , maar als je weet waarvoor het is , ben je dat snel vergeten ze heb je soms menstruatie pijnen?
Daan en Jojoba heel veel succes maandag en dinsdag! Tezz: voor jou wordt het spannend....duimen draaien. Hier is het rustig. Ben mijn ovulatie twee keer per dag aan het testen. Net ook gedaan. Nu maar 1 streepje. De streepjes zijn vanaf zaterdagmorgen lichter geworden. Ik heb ze allemaal bewaard, zodat ik de verschillen goed kan zien. Ik denk dat ik wel blijf testen, want misschien was het wel helemaal niet zo. ..... x bren
Hi Bren, maak je jezelf niet te gek met die testen. Krijg je nog fm's bij de gyneacoloog? Voor de zekerheid kan je t/m dag 21 om de dag klussen, dan kan je je ei bijna niet missen. Bij de meeste van ons hier hebben we met clomid de eisprong juist vrij laat gekregen vanaf dag 16 t/m 19, 20. Succes! Daan heel veel sterkte morgen!
Hallo allemaal, Lekker dagje met veel visite en gezelligheid en de zon natuurlijk...Dat doet een mens toch altijd weer goed! Tezz: ik had geen krampjes...pas tegen mijn NOD begon dat, helaas! Daan: Heel veel succes morgen zeg! Als het goed is heb je gelijk de uitslag...Ben benieuwd! Ik krijg 'm volgende maand, brrrr Brenda: Ik had op cyclusdag 18 pas een positieve ovulatietest en daarvoor de ene keer een wat lichter 2e streepje en de andere keer bijna geen 2e streepje. Zodra hij positief wordt, merk je het meteen. Ik heb ook begrepen datje meestal met Clomid een eisprong tussen dag 17 en 20 hebt...Clomid zorgt indirect voor een eisprong, maar vertraagt 'm ook iets...zeiden ze... Jojoba: Voor jou dinsdag de HSG, ook al zo spannend! Lovely30: Ik weet niet of er na je eisprong nog iets te zien is...Waarschijnlijk niets meer, want dan is je eitje gesprongen... Ik heb geen follikelmetingen, dus ik moet het gaan doen met de ovutesten...De vorige keren op dag 18/19 de eisprong, dus ik ga rond dag 16 beginnen met ovutesten, dat is dan dinsdag... Nu klussen we maar alvast om de dag... Meiden, fijne avond!
he meiden! Daar ben ik weer even! hier het antwoord op waar ik werk: niet schrikken he! Ik ben tandarts Dit vinden de meeste mensen niet de leukste bezigheid om naartoe te gaan maar ja we moeten er zijn he Hier verder niet veel te melden, heb vandaag lekker in het zonnetje gezeten en mijn boekhouding weer aan kant gemaakt....... Succes iedereen he! Dikke kus
Hoi allemaal, Ik kom even inbreken met een paar vragen, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Er is vorige week PCO bij me vast gesteld. Ik heb clomid meegekregen om op dag 3 van mijn nieuwe cyclus mee te beginnen. Nu head ik gisteren een heeeel klein beetje bloed (rood) en ook vandaag maar weinig, lijkt dus nog niet door gezet. Kan ik dit nu als menstruatie bschouwen? Verder willen mijn vent en ik op vakantie, maar komt nu een beetje onhandig uit met de follikelmetingen (zullen rond dag 20 op vakantie gaan), mocht mijn eitje dan nog niet gesprongen zijn dan mis ik een deel bij de gyn. Zit er al aan te denken om gewoon in nederland op vakantie te gaan, zodat ik op en neer naar het ziekenhuis kan. Klinkt misschien wat stom, maar wil nu alle kansen pakken en een beeb gaat zo voor bij ons! Wat denken jullie? Alvast bedankt voor jullie reacties X Jikke
hoi jikke je kan maar beginnen tellen wanneer je maandstonden volledig doorkomen een beetje bloedverlies of bruin verlies is nog altijd niet het begin van je eerste cyclus hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen liefs
Hai Jikke27, Geeft niet hoor dat je inbreekt. Kom je na vakantie gerust terug en sluit je bij ons aan. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden. Toevallig speelde afgelopen week bij 2 meiden hetzelfde wanneer is het nou dag 1. Maar bij beide heeft het ziekenhuis verschillend gereageerd bij de een werd gezegd een rood=rood en dat is dag 1 en de ander moest nog een paar dagen wachten om te zien of het meer doorbreekt. Het beste kan je dus het ziekenhuis even bellen en vragen wat zij vinden. En over je vakantie als ik jou was zou ik lekker naar het buitenland op vakantie gaan. Vakantie is het beste moment om een kindje te verwekken je bent nog meestal toch iets meer ontspannen. Als je in NLD blijft om naar het ziekenhuis te kunnen, ben je toch al weer wat minder ontspannen. Die follikelmetingen zijn meer een indicatie om te kijken of de clomid aanslaat dat kunnen ze meestal al voor dag 20 zien. Ik zelf heb bijvoorbeeld nog nooit fm's gehad. Alle ziekenhuizen behandelen zo verschillend. Als het aanslaat dan zou om de dag klussen al genoeg moeten zijn. Je kan altijd nog extra ovulatie-testen kopen en die mee nemen op vakantie. Maar ja de goedkope dipstrips gaven mij niet echt een uitslag. Ik heb wel goede verhalen gehoord van de duurdere clearblue-digitaal. Veel succes met wat je ook besluit. Bij twijfel altijd het ziekenhuis bellen en daar na vragen. groetjes, marykay
HEy meiden, heb nog niet alles doorgelezen, ga dat vanavond of morgen even doen. Kwam even melden dat ik naar de huisarts moet zo, heb een onstoken blaar. Mijn hele enkel is nu dus opgezet. Wist niet eens dat dat bestond. Maar goed, even allemaal een dikke knuffel van mij! Liefs Zora
@Fleur, je was vergeten de quotehaakjes weg te halen. Ik heb het nog een een x gedaan en je naam en zwangerschap in het rose gezet zodat je er positief uitspringt. Ik hoop dat iedereen gauw in het rose mag staan! Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 24april Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag Voor: follikelmeting 4 april Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: begin mei Bijzonderheden: 2e ronde clomid ditmaal 100mg > 2 eitjes !!( Volgend bezoek gyn: 24 april Voor: progesteron meting Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3e ronde Clomid, 100 mg Volgend bezoek gyn: 21-04 HSG, 23-04 prikles april Voor: bellen binnen drie dagen na ongi voor uitgangsecho Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 27 april uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 3de ronde clomid 1st x 100mg Volgend bezoek gyn: 21-4 bloed afname 22-4 uitslag 28-4 uitslag semenonderzoek Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde / semenonderzoek Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 22 april Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50. Ei gevonden rond dag 20. Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Volgend bezoek gyn: geen idee, als ik ongi word maar weer eens bellen Voor:uitslag progesteron Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: mannetje moet eerst terug voor tweede zaadtest half april, en ik moet proberen BMI onder de 25 te krijgen. (nu 25,7) en kijken of cyclusduur korter blijft/wordt. Volgend bezoek fert.arts: 22-04 11.40 uur Voor: Uitslag zaadonderzoek en verder behandelplan. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: ZWANGER Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: echo voor termijn bepaling Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd, nu bezig met Primolut dus afwachten geblazen! Dan Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud Voor: Weet ik niet Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor) Kinderen: 0 NOD: 18 mei?? Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg niet zwanger/wel eisrpong, nu 2de clomid kuur 50 mg Volgend bezoek gyn: dinsdag 22 april Voor: hsg Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? ( cyclus duurt nu al veel te lang ong. 13,5 week!!) Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, nu wachtende op uitslagen op 28-4-08 Volgend bezoek gyn:maandag 28 april Voor:uitslagen bloedonderzoek, uitstrijkje en sperma onderzoek, behandelplan en actie graag!!!
Jikke: Ik sluit mij geheel bij Marykay aan! Ik krijg zowieso geen follikelmetingen...En ik doe het dus met ovutesten...Dat werkt bij mij goed! Maar dat is niet bij iedereen zo, helaas... Ik zou ook zeker op vakantie gaan. Een vakantie kun je goed gebruiken nu je met de MMM bent gestart! Marykay: goed dat je Fleur roze hebt gemaakt...Hopelijk binnen korte tijd is alles roze! Ik zit hier inmiddels op dag 15...Moet elke dag even tellen hoe ver ik ook alweer in mijn cyclus zit. Omdat ik de vorige keer pas rond dag 18/19 mijn eisprong had, heb ik het een beetje uit mijn hoofd gezet en dan ineens is het toch alweer bijna zover! Morgen starten met de ovutestjes.. Daan: hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop dat het niet heel erg tegenviel!En dat de uitslag goed was! Groetjes
Hoi, Daan ik ben erg benieuwd. Hoop voor je dat het meeviel. en marykay, ik moet me inderdaad niet gek maken met de ovutesten. Je hebt gelijk. Ik blijf het wel vreemd vinden, dat wel. Ik ga van de week weer verder met testen als ik rond dag 14 zit. dat lijkt me een beter plan. groetjes!
Hallo, Joehoe, alles was helemaal goed! Geen verstoppingen o.i.d. te zien! Moet zeggen dat het me 100% meeviel! Ik kon me goed ontspannen, was niet pijnlijk, alleen een vreemd gevoel. Jojoba, veel succes morgen! Brenda, wat vaag zeg die testen! Wat Marykay zegt is inderdaad een goed advies, gewoon om de dag klussen! Haan, je hoeft er absoluut niet tegenop te zien. Normaal heb ik een lage pijngrens, maar dit is echt heel goed te doen! Zora, veel succes met die blaar, lijkt me erg pijnlijk! Veel succes morgen met de uitslagen! Marykay, jij ook veel succes morgen met de uitslag! Iedereen nog een fijne avond!