wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Meiden het is hier weer behoorlijk spannend!

Dikke succesknuffel en ik duim ook voor heel veel roze!!

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik spiek hier eigenlijk bijna elke dag wel even ;)
    Zal in elk geval maandag weer ff langs komen ;)

Met Kiyan alles prima hoor! Groeit als kool en gaat zoooo vreselijk snel in z'n ontwikkeling. Morgen is het 2 weken geleden dat ie opeens kon blijven zitten alleen. En 3 dagen later was z'n eerste tandje door, de dag erop gevolgd door een tweede tand! En nou is ie al een week hevig aan het oefenen op het kruipen...:$
    Gaat zooooo snel!
    Helaas de afgelopen paar dagen wat minder geoefend want meneer is hartstikke verkouden. Heeft ons dus ook 2 nachten wakker gehouden. Maar vannacht goed geslapen, dus vandaag weer een stuk vrolijker gelukkig! :)

Je had toch spotting direct na je vermoedelijke eisprong? Hoor je wel vaker hoor, dat de eisprong met zo veel kracht gebeurt dat je er spotting van krijgt. Komt vast wel goed. ;)

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ooooh moet even mijn taart die ik net gemaakt heb laten zien hoor. Hij kan namelijk nog niet op mn website want hij is voor een vriendin, en straks ziet ze hem al :)

Gevuld met banketbakkersroom en frambozenjam.

Ze is helemaal fan van Betty Boop, en volgens haar moeder had ze een 'verleden' met Barbies, ghehehe. Haar kat en konijn moesten er ook nog op :)

4. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Jeetje Dazwa, dat ziet er geweldig uit zeg! Dat doe je vaker zo te zien..

Tezzz: ik had idd spotting na de eisprong, maar ook 2 dagen ietwat roodverlies. Het komt misschien wel door de eisprong, we zullen zien..

Fijne avond nog allemaal!

Liefs Jojoba

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Dazwa: wauw, wat een mooie taart! Is dat je werk? Ziet er zo professioneel uit!...en lekker!:p

@jojoba: spotting = ei
    roodverlies = innesteling ;)

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dazwa, mooie taart!!
    is hij met marsepein of fondant? heb zelf met fondant geexperimenteerd, maar dat vond ik wel lastig....
    komende maand is zoonlief jarig, en dan gaan we cakjes versieren en zijn taart wordt iets met een dinosaurus....

@jojoba, zoals tezzz zei, kan ei en innesteling zijn, nou mijn duimen draaien hier in ieder geval overuren...

@Tezzz, jeetje zie dat Kiyan alweer ruim7 maanden is, dat gaat echt snel he!

@all, vandaag even de afspraak bij de fert arts verplaatsen op een later tijdstip, mijn man kan 's ochtends geen vrij op het werk krijgen (een overleg dat hij al 4 keer heeft uitgesteld....
    ik hoop dat ik gewoon laat op de dag terecht kan, anders de dag erna.

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He dames ik had vanmorgen een mooi ei en heb de Pregnyl gekregen. Morgenavond komt mijn mannetje thuis. Heb rond 11 uur 's avonds (om en nabij) dan een eisprong. Zijn we dan wel op tijd? Hoelang doen zaadjes er eigenlijk over om hun doel te bereiken? En wanneer je ei gesprongen is leeft hij toch ook nog een paar uur waarin een bevruchting kan plaatsvinden? Ja toch?;)

Luuske, de voordelen van spuiten zijn zoals Jojoba zegt. Daarnaast heb je er geen bijwerkingen als opvliegers van. Van de Clomid werd ik ook een beetje deprie, en het voelde alsof de zo weer ging schijnen met het spuiten. Met spuiten krijg je altijd Pregnyl omdat je ei niet zelf gaat springen met Puregon. Volgens mij is de kans op meerlingen even groot als met Clomid. JE begint met een lage dosis en die wordt alleen maar verhoogd wanneer dit echt nodig is, de kans op overstimulatie wordt dus goed in de gaten gehouden.
    Omdat jij na 8 keer niet op Clomid het gewenste resultaat krijgt is spuiten in principe de volgende optie. Daarnaast weet je veel beter wannneer je eisprong is.

Dazwa dat ziet er heel proffesioneel uit! Jammie!

Nightelf, nog maar heel even en je bent mama! Gaat het goed?

Zora, doe het rustig aan ben zo benieuwd

Jojoba, als het goed is heeft hij het toch gedaan... Haha!
    Hoop niet dat ik iemand vergeten ben?
    Iedereen iig heel veel succes en een fijne dag!

8. Jojoba27

:D Yeah Leonizzie, nu maar goed klussen :p
    Volgens mij kan als het eitje is gesprongen het nog tot 8 uur daarna bevrucht worden, maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor.. ik dacht dat ooit een keer ergens gelezen te hebben.

Hoe weet je trouwens zeker wanneer je eitje springt, vertelde ze dat in het ziekenhuis?

Liefs Jojoba

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Dankjewel! Het is met marsepein gedaan, heb in het verleden wel met fondant gewerkt maar ik vind het rotspul. Om te boetseren is het wel lekker, het droogt ook beter op. Maar sommigen zweren er ook met bekleden bij. Leuk dat je cupcakes gaat maken!

Vervelend dat je de afspraak moet verzetten, maar wel begrijpelijk. Ik hoop dat je snel terecht kan.

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Spannend! Veel plezier vanavond :) Wel fijn dat er goed kan worden aangegeven wanneer je je ei hebt!

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Mijn temperatuur is nog niet omhoog, ik hoop (en verwacht) toch echt wel dat hij morgen omhoog gaat, dan heb ik namelijk inderdaad woensdag een eisprong gehad. Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij dan is geweest, want sindsdien is het opgeblazen/pijnlijk drukkende gevoel, namelijk weg. Denk dat we qua timing met klussen wel goed zaten. Afwachten maar.

Wat ik wel een tegenvaller vond is dat ik zelfs met de hoogste dosis clomid, pas een eisprong op dag 24 had. Met 100 was dit ook en het was juist de bedoeling dat de eisprong nu eerder zou plaatsvinden.. Wat is het vervolgtraject van Clomid trouwens.. zou dat dan mogelijk ook spuiten worden? Begin november heb ik namelijk weer een gesprek en de gyn gaf aan dat we dan gaan kijken hoe nu verder.. Ik mag straks nog 1 keer 150 mg Clomid gebruiken als ik deze ronde ongesteld word..

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jojoba, ja de gyn vertelde dat ik hem dan ongeveer zou hebben. Maar ja helemaal zeker weten doe je het nooit.

Dazwa, vervelend dat je cyclus eigenlijk niet korter wordt. Het vervolg op Clomid is inderdaad spuiten....

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Ik zit officieel weer op het wachtbankje. Mannetje was gisteren keurig thuis, dus flink geklust wat geen enkele moeite koste na een week haha. Vanmorgen het nog maar eens dunnetjes overgedaan, dus het wachten is weer begonnen!

14. Jojoba27

Super Leonizzie! Nou maar weer op het wachtbankje en afwachten..

Ik zit hier ontzettend in de lappenmand, zie het ff niet meer zitten.. :( Ik zit nu 18 dagen na pregnyl, ik ben nog steeds niet ongi en heb vandaag getest en ben ook niet zwanger.. Wat nu weer? Het is gvd ook altijd wat.. Je hoopt ergens toch dat je misschien toch zwanger bent en dan die rottest. Ik denk, wat ik al de hele tijd heb gedacht, dat toch mijn eitje niet gesprongen is ofzo en dat het bloedverlies mss mijn ongi is geweest, ik weet het allemaal niet meer. Ga morgen meteen weer de gyn bellen en dan zal ik die kl#teprovera wel weer krijgen...

Krijg er onderhand een punthoofd van.. :x

Liefs Jojoba

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Jojoba: wat raar en wat naar! Idd morgen meteen een afspraak maken hoor! Dat ei moet toch haast wel gesprongen zijn? Je hebt nota bene pregnyl gehad!
    Misschien test je gewoon laat positief...
    Succes in elk geval!

Digiknuf!

16. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Jojoba,

Ik teste pas na 18 dagen na de pregnyl heeeeeeeeeeel licht positief, de dag erop was deze nog steeds heeeeeeel licht. Misschien moet je nog ff afwachten. Zie aan je banner dat je pas 2 dagen overtijd bent??
    Dus misschien nog ff een paar dagen wachten.

17. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemiddag meiden,

@dazwa, hoop dat je temp omhoog schiet....en wat betreft een late eisprong, you never know!

@leonizzie, fijn dat vriendlief weer thuis is, en jullie lekker hebben geklust. succes op het bankje!

@jojoba, kan me voorstellen dat je baalt, maar misschien ben je idd wel een late tester! ik blijf toch even voor je duimen!

@all, hier een lekker relaxt weekend en ik merk dat ik nu een stuk relaxter ben nu mijn hubbie er helemaal klaar voor is...voorheen vond hij trouwens dat Clomid het enige en laatste middel zou zijn om zwanger te raken, en nu heeft hij zoiets van ga maar spuiten....

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jojoba nou misschien vind ik het wel eerder positief dan negatief wat jij vertelt... Je bent niet ongi en ik kan me niet voorstellen dat je geen eisprong hebt gehad met Pregnyl. Misschien test je later positief? Natuurlijk kan je wel even bellen, maar ik vind het eerder spannend dan ontmoedigend (sorry als ik je daarmee in de war breng)

Luuske wat goed dat je mannetje dit zegt. Ja ik weet nog dat Clomid allemaal heel acceptabel klonk en dat ik dacht dat spuiten nooit aan de orde zou zijn bij mij. En toen kwam aan het hele Clomid verhaal al na 4 maanden een einden... Daarvoor dacht ik ook altijd dat ik mezelf niet kon spuiten en dat ik hoopte dat dat mij besp[aart zou blijven. Maar doordat ik vorig jaar van de trap viel en mijn enkel gruwelijk brak (hij is nog steeds dikker) moest ik mezelf spuiten geven tegen trombose en daarom was die barriere weg. En echt puregon doet geen zeer. De pregnyl is wat minder, maar absoluut niet ondragelijk. Ben wel benieuw maar volgens mij ben jij dan vrij snel zwanger.

Ik had net zo'n zin in een wijntje! maar heb het toch maar niet gedaan. Ik merk nu dat ik eerst vond dat ik maar gewoon door moest gaan met mijn leven en er geen rekening mee moest houden, totdat ik dacht of wist.... Nu denk ik: Goh straks is het alweer december en ben je jarig en straks zal dat het 2e jaar zijn dat je kinder- en zwangerloos dat doorbrengt terwijl je vorig jaar al dacht zwanger te zijn... Ik merk dat ik dus wat fanatieker word. Heb ook gezegd tegen vriendje dat wanneer het nu niet raak is, we echt alcoholloos, vitaminevol enz enz gaan leven.
    Is dat wat extreem? Ik wilde graag mijn leven er niet helemaal op aanpassen, maar na de Clomid die niet werkte en nu voor de 3e keer spuiten, word ik daar toch wat anders in geloof ik. Of moet ik gewoon doen wat ik altijd doe?

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Leonizzie op een gegeven moment ben je bereid alles te doen om het maar te laten lukken... niet wanhopig worden meis... ik geloof echt niet dat niet drinken en vitamientjes helpen...al moet je in je wachtweken niet drinken vind ik... stel dat je zwanger bent???

het duurd nu al zo lang... te lang..

Luuske fijn dat je man toch verder wil proberen... het lijkt me zo moeilijk.. als je eenmaal bezig bent wil je gewoon doorgaan.. helemaal als je je psychisch sterk/ goed voelt en er verder niet echt redenen zijn waardoor doorgaan schadelijk zou kunnen zijn..

Jojoba... ik ben het met de andere meiden eens...een ei dat niet sringt met pregyl??? daar geloof ik dus niet in... en die bloeding... ik was 5 dagen minder ver dan ik dacht... omdat ik zeker wist wanneer ik een posi ovu test had en m,n eisprong luid en duidelijk had gevoeld.. dat eitje heeft gewoon nog een dag of 5 bevrucht in mijn eileider gezeten voordat het innestelde... geef het niet meteen op meid..

kruidvat testen zijn heel erg gevoelig ( 2 voor 5 euro testen) ,welke test heb je gebruikt???

gr Jose

20. suzie79

suzie79 Actief lid

Aug 24, 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    He meisjes,
    Even een positief verhaal! Ik ben zwanger na tweede ronde clomid!!
    Dus er is heel veel hoop!!
    Kan het nog nauwelijks bevatten, maar test is echt!
    Alle geluk van de wereld voor iedereen!!!:)
    liefs

Share This Page