wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, bedankt voor jullie lieve reactie....

snap het ook niet.....zo'n goed progesteron en 2 eitjes, je zou toch denken....

we hebben gisteren echt een baaldag gehad, maar moet er nu niet meer te lang over nadenken.....
    volgende week naar de gyn en fert arts, en ga dan maar voorstellen op iets anders dan Clomid over te gaan, merk dat ik er de afgelopen tijd ook meer last van krijg....

omdat ik deze ronde wel wil benutten, start ik morgen met de Clomid....want als we naar de fert arts moeten zitten we op cd12, en dan kan zij kijken hoe en wat, want dat aanmodderen met Clomid ben ik beu!!!

2. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb mijn eerste clomid 'kuur' erop zitten.
    ik heb 5 dagen 100 mg moeten nemen.
    vrijdag moet ik terug naar de gyneacoloog.
    ik hoop zo dat de clomid aanslaat bij mij :(

3. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @suikerboon, succes meis met de Clomid...
    had je bij je 1e ook PCO?

Jouw zoontje heet trouwens bijna hetzelfde als die van ons, alleen die van ons is met een K geschreven....

@all, vandaag neem ik maar de 1e tabletjes Clomid, om deze ronde toch te benutten....
    gaat vandaag wel weer wat beter, behalve dat vloeien, niet normaal....

4. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Luukske: hele dikke knuffel meid, valt dan zo tegen hé als je ongi word, vooral als je zo'n goed gevoel erover had. Succes weer met de clomid..

Suikerboon: welkom, hopelijk is er iets moois te zien vrijdag.

Dazwa: succes alvast met je eerste echo..

All: hier ongi geworden afgelopen zaterdag, gisteren weer de eerste spuit erin gezet. Hopelijk wordt dit een mooiere ronde!

Liefs Jojoba

5. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jojoba, meid ik duim dat het ook een keertje goed kan/mag gaan bij ons, de meiden die hier al lang schrijven,want het wordt nu toch echt een keertje onze tijd!!

6. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    @ luukske

Neen, bij mijn eerste kindje had ik niks van problemen.
    Na 4 maanden was ik al zwanger.

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He Suikerboon, helaas welkom hier. Wat vreemd is dat toch he? De eerste zonder problemen en nu...
    Waarom wordt er meteen met 100 mg. gestart bij jou en niet met 50? Iig heel veel succes!

Luuske heel goed hoor dat je wel je Clomid hebt genomen om zo je ronde wel te benutten. Niet geschoten is altijd mis om het zo maar te zeggen dan. En anders zou je ook weer aan 10 dagen aan de pillen moeten om het je menstruatie op te wekken, dus goede keus!

Jojoba succes met spuiten deze ronde! Je bent dus alweer begonnen.

Vandaag met de fertiliteitsverpleegkundige even stilgestaan bij de afgelopen tijd. (ik wordt meestal door haar geholpen echt een super vrouw, de F.arts, zie ik meestal alleen bij belangrijke momenten en die stelt het behandelplan op enz). Ze gaf aan dat wanneer ik eens een gesprek met de arts wil omdat ik vragen heb dit kan. Hoeft van mij nog niet zo. Ze gaf aan dat ze meestal bij 6 keer spuiten nog niet zwanger wel gaan evalueren. Ik vroeg of de volgende stap dan inseminaties was. Ze gaf aan dat ze niet wist of dat voor ons een toegevoegde waarde had aangezien alle testen goed waren waaronder de samenlevingstest, dus dat de arts ook kan kiezen deze stap over te slaan en over te gaan tot IVF. Ondanks dat dat nog niet aan de orde was, moest ik inwendig even "slikken".
    Met de IVF gedachte kan ik nog vrij weinig, ik weet niet of ik daar geschikt voor ben/dat aan kan, hoe ik daar over denk enz.
    Maar gelukkig zei ze dat je spuiten wel gewoon 12 keer kan doen, dus voorlopig heb ik nog even.
    Heb toen wel gevraagd of het misschien goed was om weer eens op Progestron te testen, kijken of dat wel hoog genoeg nog is. Want stel dat dat ineens het probleem is weet ik dat liever nu dan over een half jaar. Dit vond ze helemaal goed, dus daar wordt ik gelukkig op getest.
    Voel me steeds meer een expert haha en vind het fijn dat ze suggesties van hun clienten ook serieus nemen.
    Nou ja dit wilde ik even kwijt.
    Oja er was wel activiteit maar dus allemaal nog te klein en mag lekker vandaag ipv morgen of overmorgen een dosis hoger spuiten en dan zaterdag weer terug!

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi lieve meiden,

Ik hoop net als Luukske dat er binnenkort iemand van de oude garde met goed nieuws komt, dat wordt nu toch echt wel een keertje tijd..

Vandaag hebben we onze eerste echo gehad. Hij was goed! Er was een mooie vruchtzak met dooier te zien. Ze dachten zelfs al dat ze heel zwak iets zagen knipperen maar dat was best nog moeilijk om te zien. Het is natuurlijk nog vroeg. Maar volgens de arts was het een 'absoluut goede echo', dus daar vertrouwen we maar op :) De foto's staan in mijn album. Je ziet praktisch alleen de vruchtzak en linksboven in zie je, heel licht, het embryo/dooier.

9. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo iedereen!
    @Luukske: he, wat ****, en het klonk zo goed allemaal. Ben benieuwd wat je te horen krijgt bij de FA.
    @Suikerboon: helaas welkom hier, hopelijk slaat de Clomid aan.
    @Jojoba: jij ook al ongi, ****. Succes weer met spuiten!
    @Leonizzie: fijn dat er zo goed naar je geluisterd wordt, is toch heel belangrijk in zo'n emotionele achtbaan als de MMM.
    @Dazwa: gefeliciteerd met je goede echo! Krijg je binnenkort nog een vervolgecho?

10. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, ja idd wat heb ik aan een ronde waarbij ik zonder meds gewoon geen ongi krijg....wil alle kansen benutten...
    ik hoop voor jullie dat het niet zover als IVF hoeft te komen, en dat je met spuiten ons binnenkort eens goed nieuws komt brengen....

@suikerboon, hoor je idd wel vaker, eerst gewoon zwanger en bij volgende de mmm in....heel veel succes!

@dazwa, fijn zeg dat jullie echo goed was....laat dat beebje goed groeien....

@all, gisteren dus de Clomid genomen, vandaag dag 2 voor de Clomid, en het vloeien is zo goed als over....
    ik ga het komende week wel bespreken in het ziekenhuis dat ik zo'n hevig bloedverlies heb gedurende 1-2 dagen, en daarna bijna niks meer....tijdens die 2 dagen komt echt er alles in 1 keer uit, voel het echt lopen tussen mijn benen (figuurlijk dan, haha)

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Luuske, wat ontzettend balen! Hoeveelste rode Clomid wordt dit? Tijd om na deze ronde zwanger te zijn of over te stappen op puregon.

@Jojoba, en hoe gaat het spuiten? Hoop ook dat dit jullie ronde wordt!

@Redu, poe wat een hoop voor zo'n klein meissie. Sterkte!

@Leonizzie, als het woord IVF valt is dat natuurlijk slikken. IUI kan ook mensen helpen waarbij alle tests goed zijn hoor! Dus ik hoop dat het spuiten het voor je is. Maar anders kun je tijdens de wachtlijst zeker IUI proberen. (Maar hoop echt dat het zover niet hoeft te komen...)

Hier gaat alles redelijk. Ben erg moe en heb wat last van maagzuur en zwangerschapsjeuk. Dat laatste betekend dat mijn buik heel erg jeukt. Zo erg dat hij nu onder de rode wondjes van het krabben zit...
    Baby gaat alles goed mee. Ligt de hele dag te spartellen en te draaien. Blijft een gezellig gevoel :)

12. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!
    @Luukske: vervelend dat je 2 dagen zo heftig ongesteld bent, heb je dan ook last van buikpijn erbij?
    @Caecilia: lijkt me zo leuk dat gespartel en gedraai van zo'n ukkie in je buik. Vervelend dat je zo'n last van jeuk hebt.

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hey meiden,

bedankt voor de felicitaties!
    Ik hoop zo dat jullie dit heel snel ook gegund is.........

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nightelf wat een prachtig meisje!!!! nogmaals gefeliciteerd.

Suikerboon welkom hier... ik ben er eentje van de ex garde... maar schrijf hier nog wel gezellig mee...( al is het niet zo feestelijk hier op het moment :(:() hopleijk ben je snel zwanger.

Leonizie.... tjee... wat lees ik nou?.... ik weet niet zo goed wat ik nou moet schrijven...ivf.. ze beginnen toch meestal met iui??? ik zou toch eens kijken of dat niet toch de beste volgorde is.. en misschien is er inderdaad een eenvoudige reden waarom het steeds maar niet lukt.. goed van je dat je dat van die progesteron hebt aangekaart..ben benieuwd naar de uitslag..

Jojoba ik vind je positief klinken..hoe voel je je meid???? ik hoop net als jou dant 2009 knallend mag worden afgesloten..

Dwaza wat fijn meid.... begint het al een beetje tot je door te dringen??? je word mama..... mooi he zo,n echo ook al zie je nog bijna niks... het bewijs dat het beebje in wording er echt is..

Ceacillia..rottig jaa die jeuk... ik had restlesss legs... is ook leuk ahum... nou ja... het hoort erbij he???? je doet er niks aan..
    wat je wel kunt doen is met een niet al te scherp iets even hard op de jeukende plek duwen ipv krabben..en niet tveel vettigheid op je huis smeren

hier ales ok...ben weer begonnen met werken en dat gaat goed.. moet wel weer even in het ritme komen en ik ben aan het wachten op mijn ongie... ik ben echt nieuwsgierig of die soort van cyclus blijft??

gr Jose

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Nightelf: aaaaaaaaaah...wat een moppie! :)

@All: gun jullie allemaal zooooooo net zo'n moppie!

Kussies!

Tezzz

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ceacilia, dit wordt ronde nummer....ontelbaar met Clomid....
    maar volgende week hebben we de 2 afspraken staan, 1 in het AZM en de ander bij de eigen fert arts....

@nightelf, wat een droppie!!!

@tezzz, dank je wel....we willen het zo graag!!

@joseetje, hoop dat je verloop van cyclussen zo mooi doorzet....

@all, ben begonnen met tempen, is altijd handig om te weten....want op die ovu testjes vertrouw ik niet meer, met de laatste paar rondes steeds 4-5 dagen knal positief!!

vandaag met hubbie een dagje Luxemburg, en zondag de verjaardag van Luka, die wordt alweer 4 jaar!! volgende week gaat hij naar de basisschool....gaat echt snel....
    Hoop dat we snel een brusje voor hem verwachten, hij vraagt er steedsvaker om!

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Nightelf, die hebben jullie mooi in elkaar geknutseld! Lief!

Joseetje, gelukkig is het nog niet zover hoor en heb ook het idee dat ik wel wat in te brengen heb. Is ook niet zeker, maar ze kon zich voorstellen dat de arts deze stap eventueel wilt overslaan omdat het voor ons misschien niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Maar zoals Ceacillia zei, er is dan ook een wachttijd, dus dan zouden we iui ook kunnen proberen terwijl we wachten. Nou ja zover zijn we nog niet. En ik eis nog steeds elke avond in bed van mijn eitjes dat ze zorgen dat ik zwanger ben op mijn verjaardag aan het eind van dit jaar.
    Fijn dat je het nu beter gaat op je werk, kan me voorstellen dat het wennen is hoor! Vindt je het ook wel weer leuk om te werken? of zou je toch liever bij de kleine blijven?

Luuske, goed dat je ook gaat temperaturen, want die ovutesten zijn bij jou altijd heel enthousiast haha. Maar dat komt misschien ook wel omdat je 2 eitjes had? Veel plezier in Luxemburg!

Ceacillia, Hmm lijkt me heerlijk jeuk... NOT! Grappig dat je lichaam allemaal van die gekke dingen kan krijgen.

Hier is er een soort van babyboom gaande op mijn werk. Iedereen wordt/is zwanger. Moet zeggen dat ik er eigenlijk nog geen heftige emoties van krijg of jaloezie ofzo.
    Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor een FM, hoop dat ze goed zijn gegroeid en we dit weekend "lekker aan de slag kunnen".

Oja ik heb zo een afspraak met mijn vriendin van de vakantie waar ik ruzie mee had. Jaja het heeft even geduurd. Ik had tegen mijn gevoel in al eens de eerste stap gezet met een sms, omdat ik een vriendschap van 26 jaar te belangrijk vond om het maar zo te laten. Zij had natuurlijk weer even tijd nodig enz enz, want haar leven is zo zwaar... Dit kwetste best, dat ik dus zolang niks hoorde. (want schijnbaar is het voor haar dus allemaal niet zo belangrijk?) Maar deze tijd is ook goed geweest. Het heeft me tijd gegeven om te denken wat IK verwacht en wat IK nodig heb. Anderen mensen van ons "groepje" bleven me wel gewoon gezellig mailen (ik ben namelijk 2 jaar geleden naar een andere stad verhuist, dus kom ze niet spontaan tegen). Ik merk dat ik niet meer ten koste van mezelf aardig gevonden wil worden or whatever en dat ik niet alles meer wil accepteren. Ik heb van haar gewoon ook excuses nodig wil ik weer verder met haar kunnen en als ze alles wer draait naar, dat ik maar moet begrijpen dat zij doet zoals ze doet om dat ze moe is, niet lekker is, of welke reden dan ook. Dan houdt het gewoon een beetje op voor mij. Nou dat zou een jaar geleden een super enge gedachten zijn om zoiets te denken/doen, maar nu geeft het me rust. Ik ben gaan invensteren in contacten in mijn (nieuwe) buurt en dat is heel gezellig momenteel.
    Ineens kreeg ik van haar een sms; Sorry heb echt veel te lang niet van mij laten horen, wil je nog wel met praten? Heb daarop gezegd dat ik wel wil praten, dat wat daar ook uitkomt of we gaan weer verder of we beieindigen de vriendschap dat dat iig duidelijkheid en rust geeft en we verder met ons leven kunnen. Dacht laat maar meteen weten dat ik haar niet in haar armen vlieg.
    Dus ik daar straks heen, ben benieuwd!

Zo heel verhaal, dus ik ga jullie weer met rust laten.

18. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Vandaag heb ik mijn eerste follikelmeting.
    Ik ben benieuwd !!!!

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    suikerboon heel veel succes met je 1 fm. is best interessant om allemaal te zien.. hoop dat er een mooi eitje te zien is.

Leonizzie you go girl!!!! vind dat je helemaal gelijk hebt... het moet van 2 kanten komen en een voorwaarde voor echte vriendschap is dat je er voor een ander bent.. en dat je er op z,n minst toch een beetje energie in steekt al heb je het druk...

moet zeggen dat ik na alle toestanden van afgelopen jaar ook een aantal vriendschappen bewust "dood laat bloeden".... ik bel hun niet... zij bellen mij niet... prima...
    toen wij zo in de problemen zaten met badkamer, huis in puin... ik hoogzwanger maar proberen alle klaar te krijgen terwijl rutger steeds in het ziekenhuis lag... en gewoon niks van zich laten horen... na 8 weken pas op kraamvisite en nog omdat ik ze zelf uitnodigde... want ze hadden het zo druk om er vervolgens 10 min later te zeggen dat ze al weken bijna iedere middag naar het strand gingen...
    kwamen ze met een iniminie kut kadotje... niet dat het om dat stomme kadotje gaat.. maar toen hun eerste kindje werd geboren ben ik stad en land afgegaan voor een mooi kado... voor hem een feestelijke sigaar ,een kaart met een lieve tekst... gewoon omdat we zo blij waren..vaak gebeld hoe het ging...

nee die mogen het van mij ook uitzoeken.... dus goed zo... denk jij eerst maar even aan jezelf nu....

Luuske ik moet wel wennen aan het werken... josefien is dan bij hubbie thuis... wel is het erg vervelend dat ze steeds aan onze diensten lopen te prutsen... nu weer veel 4 uurs diensten..

zit te overwegen of ik een baan in de jeugdhulpverlening ga zoeken... past toch beter bij me denk ik...

gr Jose

20. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb een hoop eitjes gezien (was net een druiventros) :)
    en ik heb er 1 grote van 16mm !
    dus maandag volop klussen !! :)

Share This Page