Nightelf wat een plaatje!!!!!!! Luukske balen ik had echt z,on goed gevoel over je! dikke knuf. Ceacilia ik had ook erge jeuk, sterkte! Suikerboon klus ze! Al hier gaat het wat beter. Emily is veel meer tevreden, en ze lacht nu naar me. Houd me steeds in de gaten als ze bij iemand anders op schoot zit! Gelukkig geeft ze niet meer zoveel voeding op! Ben weer begonnen met werken, Had al eerder bij de thuiszorg gewerkt en had weer gesolliciteerd, ga alleen avonden en weekenden werken als mannnetje thuis is. Had Donderdag mijn eerste avonddienst, was erg moeilijk ben huilend weggegaan, maar toch fijn om er weer even eruit te zijn! Sorry voor wie ik vergeten ben , Allemaal een goed weekend!!! groetjes redu
@redu, dan ben je weer snel aan het werk gegaan....toch? ik werk ook bij de thuiszorg, alleen avonden en weekends als hubbie thuis is.....echt makkelijk, geen oppas nodig etc.... @all, gisteren een dagje luxemburg met hubbie gehad, en nu zijn de heren naar de boerderij zodat mama alles kan poetsen voor morgen....groot feest in huize Luukske!!!
@leonizzie, idd je hebt helemaal gelijk....vriendschap moet van 2 kanten komen, anders niet.... heb idd ook de contacten met een aantal vriendinnen een beetje op een laag pitje gehouden, omdat we teveel botsten...wij zaten vol op in de MMM, en zij gingen van vriendje naar vriendje, en wilden nog echt een beetje genieten.... Ik ga die dames volgende maand weer zien,ze hebben een pakjes avond georganiseerd (ook zoiets....) maar ik zie wel hoe het loopt @joseetje, kan me voorstellen dat het vervelend is als ze je aan de uren gaan....hier is het nu heel rustig in mijn avonddiensten, en kom dus amper aan mijn uren 's avonds....hoop dat het snel een beetje bijtrekt! @suikerboon, fijn dat niet alle eitjes meteen een groeispurt maken....fijn klussen dit weekend!
He meiden, Gesprek met vriendin is goed gegaan. We hebben veel kunnen bespreken en uitspreken. Ze was soms erg emotioneel/tranen, misschien ook een beetje zwangerschapshormonen. Ik daarentegen voelde me heel rustig en kalm. Denk dat ze dit niet helemaal verwacht had. Ze heeft goed uit kunnen leggen waarom ze doet zoals ze doet/deed, waardoor ik ook weer wat begrip heb gekregen, maar haar ook duidelijk gezegd dat ik daar begrip voor kan hebben, maar dat niet alles altijd een excuus is of door mij wordt geaccepteerd. Soms moet je jezelf ook een beetje aanpakken of aan een ander denken. Hier was ze het ook mee eens. Doordat ik zo rustig was kon ik haar goed aanspreken en ze accepteerde dat ook. Ik wilde er niet een hele middag van maken (en parkeerautomaat liep af, vond ik een goed plan) dus een dikke knuffel gegeven en we gaan over 3 weken samen wat doen. ZE gaf aan zich toch wel eenzaam te voelen. Dat is ook wel het moeilijke met iemand die een burnout heeft gehad en die richting weer opgaan. Ze willen ergens met rust gelaten worden, maar aan de andere kant willen ze wel graag weer aandacht en gezelschap, wat ze vervolgens weer een beetje afhouden omdat het idee alleen al vermoeiend lijkt, om zich vervolgens weer eenzaam te voelen... Zucht ben blij dat ik dat niet heb. Verder vanmorgen weer een FM gehad. Was 17.5 mm. Morgen terug voor de Pregnyl. Hij adviseerde vanavond wel alvast aan de slag te gaan. Dus dat gaan we dan lekker doen haha. Luuske veel plezier morgen met jullie feestje!
goeiemorgen meiden, hier een druk weekend achter de rug, verjaardag van zoonlief!! het lijkt hier nu wel een speelgoedwinkel, echt niet normaal.... dadelijk naar het ziekenhuis voor het gesprek met de neonatoloog, hoop dat die ons niet teveel afschrikt, en dat we gewoon door kunnen gaan...want we zijn er echt klaar voor! @leonizzie, fijn dat het gesprek zo is verlopen...gelukkig!! enne goed klussen meis, want we willen over een kleine 2 weekjes weer wat goed nieuws krijgen....
@all, we hebben groen licht van de gyn....er is wel een verhoogde kans op een prematuur kindje, maar die kans is kleiner dan een zwangerschap van rond de 34 weken of langer!! ben helemaal happy, en ben dus blij verder te kunnen.... komende donderdag hebben we een afspraak bij de fert arts, en dan kijken hoe en wat qua behandelplan...
He Luuske wat een goed nieuws! Hoop dat jullie nu snel kunnen beginnen! Dat waren jullie natuurlijk al, maar nu hopelijk met iets dat resultaat gaat opleveren. Maar wie weet is het niet nodig en brengt deze ronde Clomid geluk! Hier hebben wij zaterdag heel goed geklust, gisteren rust genomen (merk dat iedere gyn een andere mening daarover heeft, de 1 zegt rond de eisprong alle dagen het gewoon doen, terwijl een ander zegt beter van niet) en net toen we uit ons werk kwamen. Vanavond/vannacht, dus ergens in de aankomende paar uur mijn eisprong. Meestal voel ik die niet. Alles bleef keurig binnen dus hopelijk vinden ze hun weg!
@leonizzie, spannend meis, ik hoop dat de zaadjes hun weg vinden... @dazwa, hoe gaat ie bij jou? hebben jullie het al aan mensen verteld? @all, zal even wat uitgebreider op het gesprek van gisteren ingaan..... de arts vond het super dat ik zo goed was afgevallen, maaaar hij wilde er nog graag 5 kilo van af....nou dat was ook mijn eigen streefdoel! we hebben 25% kans op een prematuurtje, dus meer dan gemiddeld, maar hij zei er heel duidelijk bij dat we dus 75% kans hebben dat het een zwangerschap van meer dan 34 weken wordt (34 weken vinden ze in het AZM een "mooie" zwangerschapsduur!). Hij gaf aan dat we idd wel het zaad etc nogmaals moeten laten controleren, en dat we dan met Clomid en evt spuiten een goeie kans hadden.... Mijn hubbie was helemaal om.....JIPPIE!! dat risico durfde hij wel te lopen! donderdag moet ik naar de fert arts, en krijg dan een echo, moeten even kijken hoe en wat, want als er te veel van de PCO zichtbaar is, dan ga ik gewoon doordrammen voor een LEO (die heb ik 1 jaar voor de zwangerschap van Luka ook gehad). Meteen daarna belden mijn moeder, schoonouders en zus om te vragen hoe het was gegaan....zijn allemaal blij dat de artsen er niet echt negatief over deden. Mijn zus heeft trouwens 17 jaar geleden IVF gehad, zwanger van een 2 ling, en de reden bij haar voor IVF was dat de eitjes bleven steken in de eileiders....we hebben het er eigenlijk nooit zo over gehad, omdat ik toen 13 was, en zij 13 jaar ouder.....
Luukske: gelukkig! Goed gesprek dus.., je weet i.i.g. dat het moet gaan lukken. Nu nog het gesprek met de fert.arts. Ben benieuwd of je verder gaat met clomid of ook over gaat op spuiten. Leonizzie: jij weer op het wachtbankje, spannend dagen weer voor jou. Fijn dat je het weer uitgepraat hebt met je vriendin. Dazwa, Yvy en Caecilia: hoe gaat het met jullie? Voel jullie je goed? Joseetje: hoe gaat het met werken? Lukt het allemaal weer een beetje? Hoe is het met Josefien? Ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en heb aan de linkerkant een dominante folikel van 12 mm. Vrijdag kijken ze nog een keer of deze doorgroeit. Als dit niet het geval is moet ik de puregon ophogen en anders zo doorgaan met 50 IU en de pregnyl zetten. Op zich dus wel positief, klinkt beter dan de vorige keer i.i.g. Liefs Jojoba
@Luuske, wat een goed nieuws! Fijn dat hubbie zich er nu ook goed bij voelt! @Jojoba, follikel van 12mm is op de goede weg! Doorgroeien maar! Hier alles goed. Ben doodop en zie opeens mijn verlof snel naderen... en er moet nog zoveel... Last van maagzuur maar das nog wel te doen.
@jojoba, hoop op een mooie groei!! ben idd benieuwd wat morgen uit het gesprek met de fert arts komt, krijg eerst een echo....hoop dat ze aan de hand daarvan zien hoe en wat qua behandelplan, want heb het idee dat we gewoon met spuiten moeten doorgaan! @ceacilia, balen meid dat je lichaam zo moe is....hoop dat je toch echt kunt genieten van je zwangerschap!! @all, gisteren hebben we de laatste dag op de creche bij Luka gehad, en vandaag gaat hij voor het eerst "echt" naar school...heb toch even moeten slikken....had gehoop voor die tijd een brusje te hebben, of zwanger te zijn.....
Jojoba ik hoop dat het eitje mooi groeit meid... begrijp ik nu goed dat dit sinds lange tijd weer de 1e echte goede kans is??? Luuske ja dat zal best even slikken zijn... je verwacht van tevoren niet dat dingen zo lopen... ik houd het ook steeds in mijn achterhoofd hoor... een 2e keer moet toch maar weer lukken... Ceacillia... oh meid vreselijk dat gevoel dat je nog zoveel moet.. na m,n bevalling had ik ineens het idee dat niks meer hoefde.... al die klusjes waren nog steeds niet gedaan, nu nog niet hahahaha moet er echt nog veel of heb je gewoon last van het gevoel dat er nog zoveel moet? hoe is het trouwens toch met je badkamer afgelopen??? is het mooi geworden en echt klaar nu? nou mijn cyclus is gewoon weer in de soep... zit nu al bijna op dag 40.....zucht.... nou ja... je doet er toch niks aan... gr Jose
Hey dames, Ik kwam na enig speurwerk dit topic tegen en aangezien ik deze cyclus ben begonnen met clomid 50mg. Ik heb hier gelukkig geen last van gehad. Zat eigenlijk te wachten op mijn (vandaag of morgen verwacht) maar kwam er gisteren achter via mijn tempkaart dat ik wrs afgelopen vrijdag mijn ei al gehad heb, beetje vroeg als ik de gyn mag geloven, zou nl pas na 14 dagen na stoppen clomid maar goed het zal wel. Dus nu weer afwachten!!
hoi einneh, welkom hier.. ik had mij ei meestal rond dag 14,15 of 16... nam clomid 50 mg op cyclusdag 3,4,5,6,7,.... dus bij mij kwam het ei ongeveer 11 dagen na het begin van clomid... houden ze je niet in de gaten dmv echo,s? gr Jose
Nee ik hoef pas 24 nov weer naar de gyn mijn 1e ongidag was 22 oktober op 3,4,5,6,7 clomid...... Voor mijn doen is het een erg vroeg ei (zie cyclussen.....) dus ik ben er wel blij om maar omdat ik eigenlijk niet weet wat ik moet verwachten vond ik het wel vreemd.....
ze zeggen dat een nette cyclus tussen de 27 en 35 dagen ligt.. wat lastig dat je niet goed weet wat en hoe... hebben ze je niet duidelijk uitgelegd hoe dit allemaal in zijn werk gaat??? nou ja je bent hier aan het goede adres... we zijn inmiddels allemaal experts geworden, je kunt al je vragen hier stellen gr Jose
Einneh: welkom! Joseetje: dit is idd sinds lange tijd misschien wel weer een keer een kans.., ik ben al blij als het tenminste een kans is, maar nog blijer als het mooi afloopt natuurlijk.. Jammer dat je cyclus nu weer langer is, je hoopt toch dat misschien je cyclus na de bevalling weer mooi is.. wie weet.. Luukske: alvast heel veel succes morgen bij de fert.arts. Liefs Jojoba
@joseetje, balen meid dat je nu alweer op een cyclus van 40 dagen zit....hopelijk is het iets eenmaligs, en heb je daarna weer een mooie cyclus. Ik zie dat jullie meisie alweer ruim 5 maanden is....tjee wat gaat dat snel zeg! @jojoba, ik hoop dat de kans die jullie nu hebben ook echt een mooi resultaat geeft, ik duim voor jullie!! @einneh, hier ook meestal mijn ei tussen cd17 en cd19....bijwerkingen heb ik niet zoveel gehad....hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn @all, ben toch wel benieuwd vandaag wat de fa gaat zeggen.... hoop gewoon een volgende stap te kunnen/mogen zetten, heb wat vragen op papier gezet....want om nu steeds gecontroleerd de Clomid te slikken heb ik geen zin meer in....dan had het al raak moeten zijn....
@Luuske, tijd voor de volgende stap hoor! Mijn fa gaf aan dat na 6 a 8 keer Clomid de kans op positief resultaat enorm afneemt. Dus dan is het tijd om op iets anders over te stappen. Moeilijk moment weer je kleine man wordt zo groot en waar blijft dat brusje nu... @Joseetje, mijn badkamer is prachtig! Helemaal blij mee! En die klusjes varieren van het ophalen van babydozen (ja ja ik ben zo moe dat dat als een hele klus in mijn hoofd zit) tot het schilderen van de babykamer enz. Gisteren bij de vk geweest. Ze wil dat ik een extra groeiecho laat doen omdat ze denkt dat baby wat klein is. Volgens mij wederom niets aande hand. Ik draag breed dus baby zit iets lager en dan in de breedte zeg maar Verder is mijn hb net geen bloedarmoede. Ben van 7,8 naar 6,3 gedaald en dat is de ondergrens. Verklaard ook waarom ik zoooo moe ben. Dus nu floradix gaan slikken om het weer een beetje op te krikken.