wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #7241 luukske, 17 nov 2009
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
    @tante mars, hier ook meteen met 150 mg begonnen zonder monitoring....maar mijn huidige gyn was hier niet blij mee.....heb nu fm metingen....

@all, de grootste druk is van mijn buik af, dus ik denk dat mijn eitjes wel gesprongen zijn....nu weer netjes 14 dagen wachten.....
    we gaan trouwens volgende week vrijdag tot maandag naar Londen, en hoop dat ik daar al kan testen....neem in ieder geval een testje mee....

2. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Nou hier in het ziekenhuis vandaag weer niets te zien. Baarmoederslijmvlies was wel mooi in opbouw, maar geen eitje in rijping. Moet nu verder met de 75IE en dan maandag pas weer terug komen. Is dit wel normaal dat het zo lang duurt. Wordt er echt moedeloos van.. :x

Liefs Jojoba

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jojoba, idd vervelend dat je maandag pas weer controle hebt....vind het vrij lang, want bij mij zijn de eitjes ruim 3mm per dag gegroeid( vorige week donderdag 14 mm en gisteren 28 mm)....we zitten nu pas op dinsdag, ik zou vragen om voor het weekend even langs te mogen komen....

4. Bo83

Bo83 Lid

17 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kom hier zomaar even binnen vallen. Ik ben namelijk sinds kort begonnen met Clomid en zit nu op mijn 26e dag van mijn eerste cyclus. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat lopen allemaal.

Van de gyn heb ik gewoon een recept voor 6 kuren Clomid gekregen en heb verder geen controle. Moet haar pas bellen als het na 6 kuren nog niet is gelukt of als ik zwanger ben. Soms wel wat vervelend want je krijgt daardoor wel wat weinig informatie en loop je zelf maar wat aan te rommelen.

Misschien kan ik met jullie het een en ander delen of hebben jullie wel tips!

Nou ik hoop tot gauw!

Liefs,
    Jacoba

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jacoba, is idd vervelend als je geen controles krijgt....heb ik eerst ook gehad, en nu krijg ik dus FM's.....mijn huidige fert arts heeft het er echt niet op om zomaar Clomid te laten gebruiken zonder controles....

hoeveel Clomid neem je?

heel veel succes!

@all, heb wel nog een drukkend gevoel in mijn buik, maar het klussen deed vannacht niet zo zeer dan maandag....
    ben reuze benieuwd of de eitjes gesprongen zijn, en hoe het slijm dan is.....

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hallo allemaal,

Alles goed?
    Ik ben gister ongestld geworden en mag dus starten met Clomid. Dit moet van zaterdag tot woensdag en dan die vrijdag krijg ik een fm. Ik heb nog geen idee hoe het allemaal werkt en wat het betekent, maar vind het wel erg spannend.....

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @sylcor, weet je al lang dat je PCO hebt?
    succes met de Clomid, neem aan dat je 50 MG krijgt?

@all, kon het even niet laten maar heb een ovu test gedaan, en wederom was die positief.....moet mijn fert arts nu toch maar gaan geloven dat ze bij mij niet meer werken.....

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    weet het sinds juli en moest afvallen en mocht na een jaar terugkomen. ja heb 50mg

9. Bo83

Bo83 Lid

17 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu 50 mg vanaf de 3de tot de 5de dag van de cyclus. Ben gestart met Primolut om menstruatie op te wekken en daarna begonnen. Ben ook heel benieuwd of ik dus (als het niet gelukt is en dat zal wel niet meteen de eerste keer) opnieuw mijn menstruatie krijg...

Hoe lang duurt je cyclus ongeveer met Clomid? Zal nu toch ergens wel een beetje aan het einde zitten.

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He lieve meiden, moet veel teruglezen dus dat doe ik zo. Dus nu even ego;

Heb maandag bloed laten prikken op progestron (waar ik zelf toen om had gevraagd). Vandaag gebeld voor de uitslag:( de waarde was maar 25!!! Was meteen even down en dacht; verloren ronde...
    Maandag (week na eisprong) voelde ik aan het begin van de avond een paar steken en daarna een ongigevoel wat bleef (komt nu af en aanhet ongi-gevoel). Ik ben en blijf nuchter maar dacht toch: Hm staat genoteerd, kan een innesteling misschien zijn? Ik weet gaat nergens over, maar omdat het precies een week later was en ik er niet mee bezig was en dat ineens zo duidelijk voelde. Nou die gedachte is dus wel weg.
    Gyn is er deze week niet en ik verwacht zaterdag mijn menstruatie. Zal het daarna met haar bespreken.
    Weet iemand of er iets aan lage progestronwaardes is te doen? Hebben ze daar ook medicijnen voor? Want zo word ik natuurlijk nooit zwanger. Al is het ook een momentopname want ik heb hem weleens hoger gehad.... Hmm een beetje blue vandaag xx

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ach Leonizzie wat balen zeg, maar wie weet. Ik had na de TP bij mijn IVF vaginale progesteron bolletjes. Die moest ik 3 x daags 2 van inbrengen. Wel een kliederzooitje, maar er zijn medicijnen voor, dus jij hopelijk weer een beetje gerust gesteld.

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, meid kan misschien toch een innesteling zijn, want sommige artsen zeggen dat je progestron boven de 20 moet zijn, en tja anderen boven de 30....
    ze hebben er vast wel wat voor, misschien dat het de pregnyl wat gebeuren kan? je LF is normaal wel goed, toch?

@zora, hoe is ie met jou?

@all, morgenvroeg kijken of de eitjes gesprongen zijn, en maandag progesteron spiegel laten prikken.....ben benieuwd, want heb vorige ronde het allemaal super goed gevoeld, en nu valt het wel mee....kan misschien ook omdat ik er zo op let!

oh ja, ennne volgens FF heb ik mijn ei nog niet gehad, maar heb zelf het idee dat bij mij de temp niet echt betrouwbaar is, ivm de Clomid en het waterbed waarin we slapen.....

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hoi meiden...

wat lees ik nu toch weer voor een gedoe allemaal... eitjes die niet willen, progesteron laag... pppfffff het houd ook niet op...
    en het groepje word ook nog eens steeds kleiner...

hier alles wel ok... m,n cyclus is weg.... toch maar voor de zekerheid wat testjes ertegenaan gegooid....ik durfde het vorige week hier gewoon niet te schrijven... voelde niet goed... nou ja het was een enerverende week om het zo maar te zeggen... alemaal loos alarm..
    dus nu ga ik denk ik toch maar weer even aan de pil...

met josefien gaat alles goed, is echt een hele dame al..

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oef wat een slechte wazige foto...

xxxxx jose

15. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Joseetje: wat een schatje zeg!
    Jammer dat je cyclus weer van slag is..

Leonizzie: is dat niet goed dan een progesteronwaarde van 25? Hebben ze dat gezegd?

Luukske: hoop dat je eitje toch al gesprongen is..

Hier weinig nieuws. Wel af en toe een beetje drukkend gevoel op eierstokken, weet niet of dat goed nieuws betekend, we zullen het zien maandag..

Het clubje wordt idd erg klein hier.., pfff en wij maar wachten.. wij zijn nu de eerstvolgende en daar mee uit, wie er ook bijkomt! ;)

Liefs Jojoba

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorge meiden,

@joseetje, balen meid, zag er zo goed uit, die cyclussen van jou....
    kan me wel voorstellen dat je toch een testje waagt....

wat een mooie meid hebben jullie!!

@jojoba, idd wij zijn nu aan de beurt, we wachten al lang genoeg....

@all, ben net terug van de fert arts, heb potje zaadjes van hubbie moeten brengen (nou ik heb nog nooit zoiets "onromantisch"gedaan) en heb een FM gehad, eitjes waren idd gesprongen en je zag al duidelijk vrij vocht, dus dat was allemaal een goed teken.....verder dus afwachten, maandag progesteron laten prikken, de 30e terug samen met hubbie, en indien ik niet zwanger ben, komende ronde weer clomid 150 mg....

17. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Eindelijk heb ik nog eens tijd en puf! om te komen reageren. Een druk (werk)schema en moeheid is geen goede combinatie, maar ach, alles voor het goede doel.
    Maandag j.l. de intake bij de verloskundige gehad, en meteen ook weer een echo gemaakt. De kleine was met de uitwendige echo al goed te zien, ligt met groeien mooi op schema, en we hebben het hartje zien en horen kloppen. Hij/zij bewoog zelfs wat. Zo mooi!
    Nu op naar de 12 weken echo op 7 december. Ben wel weer wat angstig geworden door het bericht van een mede-juni-mama dat het hartje bij 10 weken was gestopt met kloppen, slik...

@Leonizzie: balen van die progesteronwaarde, maar zoals anderen hier al vertelden, er zijn wel medicijnen voor. Maar hopelijk is het toch gewoon raak!
    @Zora: hoe gaat het met jou?
    @Joseetje: cyclus toch weer van slag af, balen joh! Leuke fot van Josefien, wordt inderdaad al een hele dame.
    @Jojoba: succes bij je volgende FM!
    @Luukske: eitjes gesprongen, mooi zo! Nu hopen dat de progesteronwaarde en de zaadjes van hubbie goed zijn, en dat je Clomid 150mg niet nodig hebt!

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Zora, ja dat stelt me idd gerust, dank je wel.

Luuske, tja is altijd wat he, dat zaad inleveren, niet het meeste romantische van het hele gebeuren, laten we hopen dat het allemaal goed is. En nu weer in de achtweken meid!

Jojoba, de waarde moet boven de 20 zijn, maar liever boven de 30. Luuske had zelfs vorige 74 (!). Dus dan is 25 wel magertjes. Gyn is er maandag weer....

Joseetje, Wat een schatje zeg! Wat groeit ze hard. Jammer dat toch je cyclus uitblijft, je hoopt toch dat je na een zwangerschap van de pco af bent.

Yvy wat heerlijk dat echo goed ging en dat er al van alles te zien was. Moet een heerlijk gevoel zijn.

Hier is het wachten op mijn ongi. Vorige keer had ik op zondag mijn eisprong en begon ik op donderdag al met spotting en zette het vrijdag door. Nu had ik maandag mijn eisprong, maar nog geen spotting gehad.
    Kan nog niet goed zeggen of ik het ook "voel" aankomen. Ondanks dat ik helemaal niet verwacht hoop ik toch stiekem dat het wegblijft haha

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @yvy, spannend meid, hoop dat je gewoon een mooie zwangerschap tegemoet gaat, en het kan idd wel eens gebeuren dat net voor die 13 weken het alsnog mis gaat.....heb het laatst ervaren bij een nichtje van mijn man, was 11 weken, en kreeg toen ze bij ons op bezoek was bloedverlies, en bleek een MK!

@leonizzie, idd duimen dat de zaadjes goed zijn, en nu maar weer die dagen tot aan NOD doorkomen....

@all, volgens FF (zie kaartje)heb ik trouwens woensdag mijn ei gehad, en de gyn, meende maandag/dinsdag, en nu moet ik dus 7 dagen na de eisprong mijn progestron laten prikken, wat zeggen jullie?
    de gyn heeft op de aanvraag 23 nov (maandag) gezet, zou ik een dag later gaan?
    het is nu trouwens pas de 1e ronde dat ik eens temp, en we hebben een waterbed dat vrij hoog staat, dus moet ik dan wel tempen?

20. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Goedemiddag dames!

Ik was jullie helemaal vergeten :) sorry!
    wilde ff vertellen dat je met 1e ronde clomid 50mg al zwanger kunt worden!! :D

Deel Deze Pagina