@all, idd leuk dat alle "oude"bekenden van zich laten horen.... ik zal na het weekendje Londen uitgebreid reageren, moet zo de tassen inpakken. @Tezzz, Joseetje en Leonizzie, ik hoop dat jullie gelijk hebben.....mijn temp kaartje is wel nog steeds mooi, dus dat wil ik wel zo zien te houden.....
Wat is wijsheid dames? Ik zit nu op dag 35 maar nog steeds niks.... moet ik een test gaan doen dit weekend? Ik kan pas weer met de volgende serie Clomid beginnen op dag 3. Of ben ik nu te ongeduldig?
ik zeg testen........ anders is de dosis clomid waarschijnlijk te laag want je cyclus zou korter dan 35 dagen moeten zijn... 35 dagen is net een grensgeval... dus testje doen.... als ie posi is dan ben je natuurlijk dolblij..... zo niet fff zh bellen hoe verder... weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? en op welke cyclusdag was dat dan? groetjes Jose
@ joseetje, neen ik heb nog niet getest. Ik denk dat ik zal wachten tot het weekend. als ik het zo lang kan volhouden
@bo, idd zoals joseetje zegt, als je cyclus langer dan 35 dagen is, willen ze vaak de dosis wat aanpassen, omdat ze het liefst een cyclus van korter dan 35 dagen zien. @suikerboon, jij ook succes met testen
Luukske veel plezier komend weekend! Ik heb er een goed gevoel over. Zora, kan me voorstellen dat het zo voelt, dat je lief en leed deelt en dan opeens niet meer...ik denk dat het komt omdat veel meiden het vervelend vinden om hun blije nieuws en zwangerschapsperikelen hier op te schrijven omdat ze niemand willen kwetsen. Zo was het bij mij tenminste wel. Ik ben echter nooit vergeten hoeveel steun ik aan het forum heb gehad en ik leef nog steeds heel erg mee met iedereen. Leonizzie, echt zwanger inderdaad. Ik heb al vanaf het begin last van obstipatie, vreselijk. Als ik je iets mag aanraden...Colon Clean van Pharma Food. Dat zijn vezels die je door je vruchtensap of yoghurt doet. Bij mij helpt het goed! Caecilia, ons jochie ligt ook in een stuit. De hele zwangerschap al. Ik geloof dat ie tot een week of 35 nog uit zichzelf kan draaien en dat ze anders een draaipoging gaan doen. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten dus hoop dat kereltje uit zichzelf nog draait!
Nou ik ben benieuwd, ik zal straks de gyn even bellen! Ik heb geen idee of ik een eisprong heb gehad, heb het niet getest. Ik heb wel het idee dat het anders is dan voor mijn gebruik met Clomid, dat had ik al zo rond de 18de dag van mijn cyclus. Ik ben sinds die tijd erg moe, vaak wat misselijk en kreeg opeens wat puistjes e.d.
Nou net de poli gesproken, moet nog een week wachten op menstruatie. Als het dan nog uitblijft moet ik opnieuw bellen en een telefonisch consult aanvragen met de gyn en dan wellicht opnieuw met primolut beginnen. Ik denk dat ik toch vanavond stiekem eerst een testje ga doen!
Spannend Bo, zal voor je duimen! Luukske: dat zou geweldig zijn als je in Londen positief zou testen.. Hoe voel je je verder? Zora: jij hebt je eisprong inmiddels gehad? Als je dan ongi bent moet je dan weer beginnen met IVF of kreeg je nou ICSI? Sorry, als je het al vaker hebt verteld, maar weet het even niet meer.. Joseetje: gaan jullie nu in het volgende jaar weer voor een tweede? Ben benieuwd meid, hoop voor je dat het spontaan gebeurt. Leonizzie: hoe is het bij jou? Ben je al goed moe en misselijk enzo? Suikerboon: al getest inmiddels of ga je toch echt wachten tot het weekend? Knap hoor! Vanmorgen ben ik in het ziekenhuis geweest voor nog een meting. De follikel van 11 mm is doorgegroeid naar 15 mm! Dus eindelijk hebben we 'm te pakken.. Vind het wel spannend dat dit dadelijk weer een echte kans is. Maandag moet ik nog een keer terug voor een meting en dan hopelijk die avond de pregnyl! Liefs Jojoba
jippie jojoba, fijn dat je eitje nu is doorgegroeid....mijn duimen draaien dat je maandag de pregnyl mag zetten, en dan na 14 daagjes een knal test. ik voel me trouwens best goed, heb alleen van die meloenen van (.)(.), kan amper mijn beugelbh's verdragen, en vandaag al de hele tijd steekjes in mijn rechter lies, maar dat heb ik ook al eens eerder gehad..... ik heb net onze tas ingepakt en ik zal zondag of maandag een testje wagen.....
pfff...wat een spanning weer hier. Gigagroeiende eitjes, dames die overtijd gaan. IK DUIM ME SUF! Liefs!
Ja idd spannend, wie weet wordt het weer een super maand! Bo83 spannend!!! laat het weten... Suikerboon, hoe is je gevoel erover? weet het moeilijke vraag. Ben benieuwd of je kan wachten Marieke, bedankt voor de tip! Mocht dit aanhouden ga ik daar zeker naar op zoek. Kan je dat halen bij een reformwinkel? Jojoba, waarom moet je pas maandag terugkomen? Als het bij mij zo was had ik zeker in het weekend terug moeten komen, want als ze eenmaal groeien dan groeien ze ook 2 mm per dag. Ze doen dat dan ook omdat heel soms zo'n ei uitzichzelf kan springen. Dus voor de zekerheid wel het alvast een beetje gezellig maken in bed hoor! Echt misselijk ben ik niet, had soms een wat weeig gevoel. Het kokken is ook minder dan een aantal dagen terug. Hoop dat dat geen slecht teken is? Wel ben ik nooit echt een onbijter doordeweeks geweest, gewoon te vroeg om trek te hebben. Maar als ik nu wakker wordt heb ik honger als een paard! Verder ook wel moe zoals gisteravond en net ben ik in de trein in slaap gevallen, wat ook niet echt mijn ding is... Ik hoop zo dat het daar gewoon goed zit en goed groeit. Af en toe herhaal ik mantra in mijn hoofd en hoop zo dingen te kunnen beinvloeden...ik zeg dan; Ik ben zwanger, ons kindje is gezond en dit herhaal ik zolang als ik zin heb. Deze ronde rond mijn eisprong lag ik 's avonds in bed en herhaalde in mijn hoofd, ik ben zwanger mijn eitje is bevrucht enz enz. Ja belachelijk misschien, maar soms kan ik me ineens vasthouden aan zulk soort dingen... Verder is alles goed met mij hoor en ben ik redelijk normaal
Bedankt voor jullie reactie dames! Leuk dat het forum zo actief is, ben echt van plan om vaker te komen hoe het ook mag lopen allemaal! Even voor de nieuwsgierigheid, hoe lang zijn jullie allemaal al "bezig"? Ik wil vanavond testen maar vind het wel een beetje eng. Ik geloof er niet zo in dat het de eerste keer al raak kan zijn maar stiekem hoop ik het toch weer wel. Aan de ene kant vind ik het dus eng om een test te doen omdat ik bang ben dat de uitslag dan negatief kan zijn, aan de andere kant ook wel fijn om te weten hoe het er nu voorstaat. Daarnaast is een positieve test ook wel een beetje eng, maar wel leuk eng !
spannend.....krijg morgen mijn eerst follikelmeting!! geen idee wat ik kan verwachten en of de clomid is aangeslagen.
Leonizzie: ik kan pas maandag terug, want ik ga morgen een weekendje naar Berlijn, dus kon ook niet eerder. En verder doen ze nooit afspraken maken in het weekend. Kan zo'n eitje ook vanuit zichzelf springen dan met puregon? We gaan het van het weekend sowieso gezellig maken, dat hebben we al afgesproken, want mocht het toch springen, you never know! Volgens mij zit het wel goed bij jou hoor! Niet teveel doemdenken hoor (zegt ik die dat altijd ook doet ). Bo: ik loop al vanaf december 2007 in het ziekenhuis en ben in april 2008 begonnen met clomid, in september en november heb ik een miskraam gehad en nu een beetje een jaar aan het aansukkelen. Nu vanaf het eerst weer eens kans sinds een halfjaar geleden. Ben nu sinds september bezig met puregon in combinatie met pregnyl. Hoop voor je dat je al positief test! Scylor: succes morgen met je eerste follikelmeting! Liefs Jojoba
he meiden... he gelukkig mooie positieve berichtjes.. Jojoba goedzo meid... eindelijk weer een normale ( ) kans..... ik hoop dat dit hem word... Luuske heel veel plezier meid.... pak je testje maar lekker in... Leonizzie ik herken dat wel... ik ben niet gelovig maar op het laatst heb ik toch een paar keer op mijn knienen voor het bed gezeten en gewenst en gewenst en gebeden dat het zou lukken... ik heb hem ook bedankt... ik weet niet of hij er echt is... het klinkt zo suf uit mijn mond...als je maar iets hebt om je aan vast te houden he??? soms maakt het niet uit wat het is... als het maar rust en vertrouwen geeft.... Jojoba mijn man is er al weer helemaal klaar voor .... dit weekend roken we onze laatste sigaret en dan over 3 maanden ga ik naar de dokter om me weer door te laten verwijzen... ik denk dat mijn cyclus niet meer mooi is... denk wel dat ik mij eisprong heb gevoeld vorige week dus zou ongeveer aankomende woensdag ongie moeten worden... ik hoop het want dan heb ik gewoon een maand overgeslagen...ik heb iets minder haast dan mijn man maar wat hij zegt is wel waar... de kans is groot dat je weer door de mangel moet... voordat je bij de gyn terecht kunt is vaak al 8 weken... dan zijn we ondertussen alweer 5 maanden vanaf nu... dan moet ik waarschijnlijk toch weer onderzoekjes... neemt ook tijd in beslag... ik zie wel waar het schip strand.... maar ik voel het nu al.... dat het een keertje is gelukt geeft mij niet het blinde vertrouwen dat het heus nog wel weer lukt... dus zo gek is het denk ik niet om niet te lang te wachten... ppffff het klint zo stom.... jullie zijn nog aan het tobben en ik ben alweer bezig met een volgende... het scheelt denk ik ook wel dat ik me erg uitgerust en goed voel... zit lekker in m,n werkritme en ik vind het heerlijk dat we de zorg voor josefien praktisch helemaal zelf doen... josefien is een makkelijk kind... .. we zien het wel.... xxxx jose
@Joseetje, toen ik voor de tweede ging heb ik de ha overgeslagen en direct naar het zh gegaan. Daar kon ik binnen 2 weken terrecht en ik kreeg direct vgoor 6 maanden Clomid mee.... achteraf gezien wou ik dat ze toen niet zo makkelijk waren geweest en mijn man weer hadden getest. Zijn zaadkwaliteit was inmiddels wel zo gedaald dat we achteraf op IUI uitkwamen... dat had ik liever eerder geweten had een hoop Clomid en naalden bespaard...
De test was negatief hoor, valt toch tegen he. Stiekem hoop je het toch. Nou ja, nog een week wachten en dan de gyn bellen. Weer aan de primolut en Clomid. Hoop dat ze dan nu wel dosis gaan verhogen o.i.d.! @Jojoba, Wat balen zeg allemaal, ik hoop dat het snel lukt bij jullie. Volgens mij is het lichamelijk en geestelijk best slopend!
Hoi meissies! @ Marieke: Ik denk dat een deel het wel zo voelt, maar ik denk ook dat sommige meiden gewoon teveel met zichzelf en hun zwangerschap bezig zijn en geen behoefte meer hebben op dit deel van het forum te komen. Aan de ene kant kan ik dat goed begrijpen, aan de andere kant kwetst het me weleens. Maar ik kan het wel naast me neerleggen hoor. En er zijn ook nog veel lieve meiden die af en toe nog wel langs komen. Super! @ Jojoba: Jippie! Eindelijk is je ei weer gegroeid. Wat goed. Ik begin alvast met duimen. Eindelijk weer een goede kans!!!!! Als ik nu ongi word moet ik eerst wachten tot dag 21 cyclus en dan begin ik met spuiten. Ik denk zelf dat het ICSI wordt maar is nog even afwachten wat mijn arts zegt. En maakt niet uit als je het vraagt hoor, ik snap dat het allemaal een beetje ingewikkeld is. @ Luukske: Geniet van het weekendje weg en ik zal duimen voor een positieve test. @ Joseetje: Dus jullie willen alweer voor een tweede gaan? Leuk meid! Je man heeft wel gelijk het kan zo weer even duren. Hopenlijk hoeft het allemaal niet te lang te duren. En helemaal neit zo raar hoor op je knieen, ik ben christen en geloof voor 200% dat er een God is. @ Leonizzie: Ik zal ook voor jou blijven duimen meis, vervelend he ben je eindelijk zwanger en dan nog die onzekerheid. @ Bo: Ik zal voor je duimen meid het zal fijn zijn als het ineens raak is. Wij zijn al bijna 3 jaar bezig waarvan 2 jaar in de mmm. Begonnen met diagnose PCO, zaad getest helaas ook niet goed, 6 mislukte IUI's gehad, 1 mislukte IVF, en nu hopen we volgende maand voor ICSI te gaan. Ik hoor eigenlijk niet meer in dit topic thuis, maar ben hier blijven hangen omdat ik de meiden niet meer kan missen haha.
@ zora ik begrijp wat je bedoeld meid! Maar ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Velen van jullie zijn al zo lang bezig. Wij 'al' na de tweede ronde Clomid zwanger en heb geen idee hoe het is om te moeten spuiten, iui, ivf etc. Ik vind jullie zo dapper!!! Ik weet inmiddels dat al mn ziekenhuisbezoekjes en onderzoeken het zo ongeloofelijk waard geweest zijn, als ik zie wat ik voor een pracht dochter heb maar daar kunnen sommigen zelfs niet over meepraten. Ik gun het jullie allemaal zo!!!!! Hoop niet dat iemand mn berichtje verkeerd opvat, ik bedoel het goed maar het opschrijven is lastig. Ik blijf jullie volgen en ben altijd zo blij als er toch een posi test langskomt!!!