Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco en mannetje slecht zaad Volgend bezoek gyn: 29 april Voor: zaad uitslag en verder behandelplan Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: begin mei Bijzonderheden: 2e ronde clomid ditmaal 100mg > 2 eitjes !!( Volgend bezoek gyn: 24 april Voor: progesteron meting Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3e ronde Clomid, 100 mg Volgend bezoek gyn: 21-04 HSG, 23-04 prikles april Voor: bellen binnen drie dagen na ongi voor uitgangsecho Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 27 april uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 3de ronde clomid 1st x 100mg Volgend bezoek gyn: 21-4 bloed afname 22-4 uitslag 28-4 uitslag semenonderzoek Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde / semenonderzoek Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 24 april Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50. Ei gevonden rond dag 20. Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Volgend bezoek gyn: geen idee, als ik ongi word maar weer eens bellen Voor:uitslag progesteron Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: ZWANGER Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: echo voor termijn bepaling Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud Voor: Weet ik niet Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor) Kinderen: 0 NOD: 18 mei?? Bijzonderheden: 2de clomid kuur 50 mg en HSG gehad Volgend bezoek gyn: vrijdag 25 april Voor: 1ste follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? ( cyclus duurt nu al veel te lang ong. 13,5 week!!) Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, nu wachtende op uitslagen op 28-4-08 Volgend bezoek gyn:maandag 28 april Voor:uitslagen bloedonderzoek, uitstrijkje en sperma onderzoek, behandelplan en actie graag!!! Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
@Jojoba: goed dat je het zegt, want ik was vergeten mijn nod aan te passen ! Met een lf van 11 á 12 kom ik op donderdag uit. Moet alleen m'n lf natuurlijk niet langer zijn geworden van de clomid . Voel helemaal niks meer in m'n buik, dus ben zeer benieuwd hoe de rest van de week verloopt!
He Meiden, Als je een dagje niet geweest bent heb je echt even nodig om bij te lezen Tezz, het wordt spannend voor jou de komende dagen! Hoop op goed nieuws Zelf moet ik nog een weekje wachten...Met koninginnedag weet ik meer. Jojoba, fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Misschien is er vrijdag al wel een mooi eitje te zien... Jikke, ik moest de clomid 100mg in 1 keer slikken. Dus twee tabletjes op hetzelfde moment. Ik slikte ze 's ochtends zodat ik de bijwerkingen vooral 's nachts had. Lovely, ik heb helaas ook geen goede ervaringen cb digitaal. Mijn eisprong kunnen ze ook niet meten Zag trouwens dat jij al drie kids hebt. Hoe oud zijn die en ben je voor hen ook de mmm ingegaan? sorry, ben een beetje nieuwsgierig Zora, fijn dat fertiliteitsarts er vertrouwen in heeft. Dat geeft de burger moed hihi! Die follikelmetingen zijn wel erg fijn. Dan krijg je ook wat meer inzicht in je cyclus. Ik vind het zelf ook heel mooi om te zien hoe het van binnen allemaal werkt Sophia, succes met de clomid! Daan, ik heb jammer genoeg nog niets van de verzekering gehoord... Baal er echt van. Het hangt echt als een donkere wolk boven mijn hoofd. Heb jij al wel bericht gehad? Fijne avond allemaal!
Hallo! Zora: jeetje meid, het zit je qua gezondheid niet helemaal mee! Hoop voor je dat het kuurtje snel aanslaat en dat je je weer beter gaat voelen! Misschien heb je het al ergens geschreven, maar ben ik het vergeten, maar heb jij nu wel of geen eigen cyclus? Hoe weten ze dan dat het beter gaat met je cyclussen nu je een paar kilo kwijt bent? Wel fijn dat het resultaat geeft! En wel positief nieuws gehoord dus van de fertiliteitsarts! Ik hoop voor je dat je het nog even zonder Clomid kunt doen! Sophia: Fijn dat je met de Clomid kan gaan starten! Tezz: spannende dagen voor jou nu! Elke: voor jou nog maar ruim een week! Oeehhhh, ben zo benieuwd met die twee eitjes van jou! Lovely: lastig hè? dat je maar niet weet wanneer nou die eisprong precies is geweest. Wederom weer afwachten. Ik voelde de vorige 2 keren ook duidelijk mijn eisprong. Echt alsof er iets op knappen stond! En ineens was het dan weg... Aan de hand van ovulatietesten wist ik dus dat het de eisprong is geweest! Jikke: Tegen mij werd weer verteld dat ik het beste de 100 mg verdeeld over de dag kon innemen. Dus 1 tabletje 50mg 's ochtends en 1 's avonds. Gek hè? Dat elk ziekenhuis je over dit soort dingen weer anders inlicht! Jojoba: blij te horen dat het ook bij jou meeviel! Geeft mij nog weer een klein beetje extra moed! En vrijdag weer een fm! Spannend ook weer of er wat te zien is! Vandaag een negatieve ovutest. Maar dat zat erin natuurlijk! Ik wilde zaterdag naar de sauna gaan. Maar nu lees ik op een website dat je rond de conceptie dat beter niet kunt doen omdat dat de kans op een aangeboren afwijking kan vergroten. I.v.m. temperatuurstijging. Hoe staan jullie hier tegenover? Aan de ene kant vind ik het nogal vergezocht en aan de andere kant durf ik na deze info ook niet zomaar naar de sauna te gaan! Doeiii
Hallo, Sophia, veel succes met de Clomid! Fijn dat je bent gerustgesteld! Wat zei die arts dat op een mooie manier zeg! Zora, fijn dat je vandaag wat duidelijkheid hebt gekregen en dat je er wel kans is op een 'natuurlijke' zwangerschap! Ik zou zeggen ga ervoor! Succes met je voet! Lovely, wat is Flixar voor iets? Heb je echt gemerkt dat het werkt? Mijn eisprong was de laatste keer op dag 18. Vervelend zeg dat je niet weet wat er aan de hand is. Jojoba, fijn zeg dat bij jou alles ook goed was. En het onderzoek was goed te doen toch? Succes vrijdag! Dat vrij nemen is inderdaad irritant. Gelukkig doet mijn teamleider nergens moeilijk over en hoef ik geen uren op te nemen. Hoe is dat bij jou op het werk? Tezz, succes met het wachten, en wachten en wachten! Marykay, hoe was het vandaag bij jou? Jikke, ik deed het net zoals Elke, 's ochtends twee achter elkaar zodat je 's nachts de meeste bijwerkingen hebt. Veel succes ermee! Elke, heb ook nog niets gehoord, baal er ook echt enorm van. Hebben ze tegen jou gezegd wanneer je ongeveer wat zou horen? Bij mij waarschijnlijk deze week. Echt zo k*t dat je daar nu mee bezig moet zijn, heb wel andere dingen aan mijn kop toch? Succes met het wachten en houd me op de hoogte! Morgen heb ik mijn eerste prikles. Eén vriendin is net zwanger geraakt d.m.v. IUI (poging 1) en die heeft dus nog een voorraadje Puregon en Pregnyl liggen (voor de komende 2 maanden). Ik mag dat zo hebben van haar,dus dat zal nog een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Morgen maar even overleggen met de fertiliteitsarts wat nu de beste oplossing is. Eén van jullie tips?
hallo allemaal, nou de berichtjes van verschillende meiden zijn toch wat positiever gelukkig. heb vandaag echt een k.t dag, op kraambezoek geweest,ik wilde eerst niet gaan maarja dat is ook weer zo wat....... ik zat er echt m,n tranen weg te slikken, m,n beschuit met muisjes was zo droog doordat m,n keel dichtzat dus die heb ik ook maar laten staan. en m,n vriendin nog net iets te hard vragen"vind je het moeilijk?, (in een huis vol visite) dan kon er ook nog wel bij alle ogen op mij gericht. ik ben niet boos op haar geworden want ze bedoelde het echt lief maar niet handig! @zora, vind de gyn dat jij met plus 8 miljoen goede zaadjes zelf mag proberen? die van ons gaf aan dat de ondergrens 20 miljoen was om het puur op clomid te proberen? ik vind het zo verwarrend, hoop dat je dat niet erg vind dat ik af en toe wat vragen op je afvuur.en hoe zit het eigelijk met de andere meiden waarbij sprake was van zwak zaad?, ik zie dat jullie toch met clomid mogen proberen, is dat om jullie cyclus alvast een beetje te reguleren? en welke zaadaantallen waren er bij jullie aanwezig? veel liefs jose
@Daan18 FLIXAR zijn vitaminetjes voor de mannen voor de kwaliteit en de kwantieteit van de zwemmerkers . Ja mijn man merkt daar zelf een heel verschil van . het kost wel veel geld ongeveer 19 voor 1 maand (mannen zijn nu eenmaal duur he ) @haan ja maar ik heb de donderdag 2x een ovu test gedaan en deze weekend nog 1, en die tekende negatief. pfff ik denk dat ik terug naar mijn vroegere gyn zal terug keren en hem alles uitleggen . ivm een sauna zou ik even raad vragen aan je gyn of HA , zou ik in jou geval ook doen @ Elke ja meid normaal tekent die altijd aan bij mij denk gewoon dat mijn gevoel juist was en dat ik mijn ei toch de dinsdag gehad zou hebben. ik heb een zoontje (Jason) die word 9 jaar , dan nog een dochtertje (Kitana) die word 8j en dan heb ik nog een kleine meid (Kayleigh) die is pas 6j geworden wel ik had voor dat ik zwanger was van mijn zoontje 2mk gehad dus ik verandere van gyn en die had een laparoscopie gedaan en alles bleek inorde, toen mijn e-man zijn zwemmers onderzocht en die waren meer dan goed dus op een dag voelde ik mijn ei (want wist toen nog niet van ovu testen) en heb mijn ex-man wakker gemaakt en we zijn beginnen klussen dus vanaf toen voelde ik altijd mega goed mijn ei . je mag gerust vragen wat je wilt ze meid moet je daar zeker niet voor schamen nu heb ik wel terug een opgezette buik, geweldig pijn in mijn onder rug en ben altijd mega moe , meestal als ik gegeten heb en mijn tepels doen pijn aan als ik ze aanraak zou dat van de clomid kunnen komen? mijn zegt ook dat mijn buik zo opgezet staat, vandaag ook al heel de tijd hoofdpijn wat denken jullie is dat van de clomid? liefs
hallo loveley, zo jij hebt al een gezellige berg kids, heerlijk lijkt me dat zo,n groot gezin! lijkt me echt supermakkelijk als je je ei zo goed voelt, dan kun je pas echt gericht klussen, toch is het soms lastig vind ik om je ei te voelen, ik vind het toch ook wel lijken op gewone krampjes of darmkramp, heb me er al een paar keer in vergist vroeger ( heb nu nog geen cyclus) groetjes jose
@ haan: dank je meid, ik heb wel een eigen cyclus, zie onderschrift. De ene cyclus voel ik mijn eisprong wel (de langere) en de andere niet ( de kortere) dus denk dat de ene mijn linker en de ander mijn rechtereierstok is. Weet dus niet zeker of ik elke cyclus wel een eisprong heb. Mijn cyclus reageert wel heel goed op het afvallen dus ben benieuwd wat het deze keer word (zou weer een langere moeten zijn.) Hoop dat je het snapt. Wat betreft de sauna, ik zou het dan liever een weekje uit stellen alhoewel ik ook wel vind dat je niet alles moet gaan laten. Vind dat zo moeilijk. @ Joseetje: vraag maar raak hoor, ik vind het niet erg. Ja mijn fert. arts is er niet eentje die snel wat voorschrijft, ze wil graag dat we het eerst op de natuurlijke manier proberen met misschien een beetje hulp van bv follikelmetingen. Zaadkwalitiet van mannetje is matig, vanaf 20 miljoen is inderdaad pas goed, maar zij zegt dat er een kans is dat wij gewoon zwanger raken met deze kwalitieit. Overigens gaat ze met verlof dus als we over drie maanden terug moeten hebben we een ander ben benieuwd wat die ervan vind. Verder allemaal bedankt voor het meeleven en de knuffels. Jullie zijn lieverds en als er iemand verdiend om zwanger te raken zijn jullie het wel. Truste meiden, Liefs Zora
hoi meid en wat doet jou gyn dan van behandeling bij jou? (omdat je nog geen cyclus hebt) mja met die clomid is het wel blijkbaar lastiger om je ei te voelen, want naar het schijnt kunnen er verschillende eitjes op verschillende dagen springen. (terwijl mijn gyn wel zei als die ene springt springt de andere mee ) mja zullen wel zien he zit nu ff op het wachtbankje heb wel al symptonen en een opgezette buik s'avonds maar denk dat het wat te vroeg is om die symptonen te kunnen hebben indien ik zwanger zou zijn mja afwachten dus hé ja 3 kindjes is idd een groot gezin maar is wel ontzettend leuk, wou ze dan ook heel snel na elkaar en te weten dat ik voordien 2mk gehad heb en dan toch nog 3 gezonde kindjes heb hé nu zit ik in de mm door dat ik mij na mijn jongste dochtertje laten steriliseren heb, maar nu heb ik al 2j een nieuwe relatie en mijn vriend is nog maar 24j en hij heeft nog geen kindjes van zichzelf, en wij willen onze liefde die wij voelen voor elkaar voortzetten in een klein wezentje ik heb vorig jaar de 28ste maart een herstellingsoperatie gehad waarvan alleen maar mijn rechter eileider toegankelijk is ik heb in januari dees jaar ook nog een mk gehad, ik was van in het prille begin , want de gyn kon niks zien ben dan overgestapt naar een andere gyn en die heeft gezien dat het altijd mijn linker is die dominant is en mijn rechter altijd voorbij steekt ze heeft mij 2 maanden opgevolgd en mij dan clomid gegeven . @zora mei jou is het ook van harte gegund ze!
Hallo! Haan, ik zou het even aan je gyn vragen. Moeilijk altijd dat soort dingen, ik moet zeggen dat ik wel gestopt ben met roken, en ik drink niets in de tweede helft van de cyclus. Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen of even bellen. Lovely, met hoeveel is de kwaliteit/ kwantiteit van de zwemmers vooruit gegaan en waar koop je die tabletjes? Mijn borsten waren ook erg pijnlijk en ik had ook een opgezette buik, dus kan wel van de Clomid komen. Sterkte ermee.. Joseetje, wat :-# zeg voor je. Wel goed dat je geweest bent! Dat soort dingen blijven inderdaad moeilijk. Wel positief blijven, onze tijd komt ook! Ik heb vanochtend mijn prikles gehad. Stelt echt helemaal niets voor. En dat zegt iemand die flauwvalt bij bloedprikken . Ik voelde echt helemaal niets toen ik de naald inbracht. Nu is mijn vetplooi ook wel lekker dik (toch nog een voordeel dat overgewicht ). Met de arts ook nog even gesproken en ik mag de spullen van mijn vriendin gewoon gebruiken. Alleen is dat maar voor twee maanden, wat daarna dan? Volgende week moet ik terugkomen (binnen 3 dagen na de ) dan nog maar even rustig praten met de arts.. Nog steeds geen antwoord van mijn verzekering, balen! Alleen zo'n mail dat ze het in behandeling nemen, grrrr. Daar heb je toch ook niets aan. Nou ik ga lekker even in de tuin liggen....
hoi Daan hoeveel die vooruit gegaan is dat weet ik niet , want mijn ventje zijn zwemmers waren al goed, hij vind juist dat het veel beter is veel vaster en meer ja kan die kopen in de apotheker, ik zal je ook straks een site geven waar je een staaltje kan bestellen er zit selenium enzo in. ik heb geen pijn aan mijn borsten Daan maar wel mijn tepels en die staan zo dik en vooruit had jij dat ook meid?
@ Lovely, ja, jij bent ook in je nopjes ! Ik heb dat dus ook al 3 maanden lang en steeds in de 2de helft van mijn cyclus worden de tepels pijnlijk. Volgens mij komt die pijn door de progesteron die je lijf aanmaakt wanneer je eisprong hebt gehad. @Daan, wat fijn dat het prikken meevalt en wat super dat je 2 maanden kan spuiten van je vriendin. Hopelijk is het genoeg en is het in 2x raak en dan heb je die hele kl$#@te verzekering niet nodig. @Zora, ik hoop dat je cyclus een mooie wordt en je helemaal geen clomid nodig hebt. @Joseetje, wat vervelend die kraamvisite zo, maar goed dat je wel gegaan bent. Wij hebben gister de zwemmers ingeleverd, maar mijn gyneacoloog vond het eerst niet nodig als ik met de clomid een mooie eisprong zou krijgen zou er ook met met eventueel verminderde zaadkwaliteit toch een zwangerschap moeten kunnen ontstaan. Nu hebben we er zelf voor gekozen om toch zijn zaad te onderzoeken. Om het gewoon zeker te weten. Ik hoop dat jij ook snel met clomid mag beginnen, want dan heb je in ieder geval het gevoel dat je zwanger kan raken. Het is toch ook belangrijk om jou cyclus alvast te reguleren. @all Over die Flixar ik heb in een ander topic op het forum gelezen dat selenium juist wel eens heel slecht zou kunnen zijn voor de man. Ik durf het nu niet aan. @Sophia fijn dat je nu ook echt begonnen bent! Veel succes met de clomid. @Tezz en al een testje er aan gewaagd of hou je het nog vol en wacht je braaf tot je NOD? Mijn duimen draaien overuren voor je! @Brenda, lukt het je van de ovu-tests af te blijven? @Jojoba, gefeliciteerd met je uitslag van de HSG en gelukkig dat de pijn voor jou ook erg meeviel. (Daan dit geldt ook nog voor jou) @Jikke, blijkbaar slikken we ook allemaal onze clomid weer anders. Ik deed de 100mg allebei tegelijk voor het slapen gaan. Om juist alle bijwerkingen 's nachts te ondervinden. Fijn dat je meteen met 100 mag beginnen dat je scheelt je toch weer een maand, al hoewel er zijn ook meiden voor wie 50mg genoeg was. Weet jij waarom je meteen met 100 mag beginnen. @Haan, ik zou het denk ook een weekje uitstellen de sauna ook al begrijp ik dat je ook niet alles wil laten. Ik heb dat nu met drinken. De afgelopen 3 maanden bijna niets meer alleen als ik ongesteld ben durfde ik het aan. Maar vriendinnen van mij zijn nog aangeschoten geweest en testte een week later positief en hebben allemaal gezonde kinderen gekregen. Ze zeggen ook dat de bloedbaan en de connectie met de moeder veel later wordt gemaakt. De afgelopen 2 weken had ik dat in mijn gedachten en heb ik toch wat wijn en bier gedronken. Stel dat het nog heel lang duurt voordat ik zwanger ben. @Ravi, heb jij alle clomid alweer genomen en ben je ook al begonnen met de ovutests? Ik hoop dat de clear bluetest bij jou goed werkt. Je hebt geen PCO dat zou gunstiger moeten zijn bij de ovu-tests. Ik heb nl. wel eens gelezen dat als je PCOs hebt de ovutests dan niet kunnen werken. Dat gold dus voor mij denk ik. @Tirtilisko, ben je alweer ongesteld geworden en begonnen met de 150mg? @Kelly, nog lekker druk alleen aan het boren of zijn je collega's alweer terug? Ben je al aan het aftellen tot maandag voor de uitslagen. Spannend ik hoop dat ze positief zijn. @Fleur (ik hoop dat je nog meeleest), al lekker misselijk of andere bijwerkingen? Met mij gaat het goed, maar ook slecht. Eerst het goede ik heb gister mijn uitslag van mijn bloedtest gehad. Die werd weer als positief afgelezen ik zou een eisprong moeten hebben gehad, maar de waarde van de progesteron was 13 Nog steeds niet echt hoog. Ik vroeg dus hoe moet ik de waarde interpreteren omdat ik de vorige keer dus op het internet had gespeurt naar wat is nou goed. Boven de 20 zou goed zijn volgens internet. Toen gaf ze aan dat ie wel laag is maar dat dit ziekenhuis het toch als positief ziet. Er zijn vrouwen die altijd zo'n lage waarde hebben en toch zwanger raken. Doordat we gister de zwemmers ook ingeleverd hebben, hebben we voor maandag een afspraak staan met de fertiliteitsarts (ik sprak gister met een fertiliteitsverpleegkundige) en dat komt nu mooi uit, want dan kan ik de waardes bespreken en de verpleegkundige gaf aan dat ik dan kan vragen om fm's om het het beter te monitoren. Dus waarschijnlijk krijg ik de volgende keer, mits er een volgende ronde is ook fm's! Nu het slechte, ik heb gezeik op mijn werk en dan kom je er achter dat de hormonen door je lijf gieren. Ik werk als regie-assistente voor een tvprogramma. Nu heeft mijn baas met de meivakantie 3 collega's op vakantie laten gaan en een andere collega zit sinds 3 weken ziek thuis en nu ben ik als enige nog over. Ik had 29 en 30 vrij gevraagd, maar geen vakantiedag er voor opgenomen. De zieke zou de feestdagen werken, want zij heeft er helemaal niets mee het is een vrouw van 50. De freelances weigeren om met koninginnenacht , -dag en 5 mei te werken en dat recht hebben ze. Ik heb 4 mei nog een feest. Ik mag nu blij zijn dat ik 30 april niet hoef te werken, dan doen ze het alleen met een regisseur. Normaal gesproken hebben we voor 1 week te veel mensen en maken we allemaal onderuren. Nu las ik in een mail dat ik de 29ste, 4de en 5de moet werken. Dus ik naar mijn baas toe. Ik ben er nu achter dat het een gevoelloze machtsbeluste vent is. Het is zijn fout dat te veel mensen op vakantie zijn, maar dat zal hij nooit toegeven. Gooide hij het op mijn onderuren dat het geen officiele feestdagen zijn. Niet zeggen wat fijn dat je al zoveel dagen voor de zieke gewerkt hebt. Ik heb er alles aan gedaan om iemand te vinden etc. Helemaal niets van dat alles. Ik ben boos weggelopen en heb dus staan janken om het toilet! Echt helemaal niets voor mij. Ik reageer door die hormonen echt zoveel feller. De hele nacht niet geslapen. Eruit geweest om een brief te schrijven. Ik heb uiteindelijk een genuanceerde versie op de mail gezet. Toen kreeg ik 'm aan de telefoon nog steeds geen begrip voor de situatie. Ik weer huilen ik heb er de hele tijd zo'n slecht gevoel over. Ik kan dus ook niet ziek worden. Ik had toen ik te horen had gekregen dat ik PCO heb en clomid moet gebruiken info op internet gezocht en toen ook al verhalen op internet gelezen dat veel vrouwen dan een conflict krijgen op hun werk en heftig reageren. Ik dacht nah dat zal mij niet gebeuren ik ben zo nuchter. Zo zie je maar weer die clomid heeft het teveel aan testosteron echt onderdrukt. Wat een lang verhaal zo, sorry hoor maar ik moest het even kwijt! liefs, marykay
Ik lees af en toe nog steeds stiekum mee hoor. heb nog niet echt zwangerschapsverschijnselen, een klein beetje pijnlijke borsten, maar alleen als ik er op druk of als ik er op lig. en ben wel moeier dan normaal, lig al voro 11-en te slapen en dat had ik voorheen nooit, lag ik tot half 12 -12 uur nog in bed tv te kijken.
Hoi, Even een tijdje niet gekeken en gelijk een aantal blz te lezen..... jeetje. Fleur: fijn dat je nog niet zoveel klachten hebt. Hopelijk blijft het zo. Geniet ervan! Maryakay.:Jeetje dat is een heel verhaal van je werk zeg. Ik snap dat je ervan baalt. Dat zijn altijd moeilijke situaties. Probeer je energie er neit aan te verspillen! Ik heb mijn ovutestjes lekker weggelegd tot vrijdag. Houdt nog wel mijn temp bij, maar dat deed ik al. En op dit moment voel ik me helemaal niet lekker. Denk dat er een griepje aan zit te komen. Ik duik dus lekker even mijn bed in. Nog twee dagen werken en dan vakantie! Daan: hoop dat je in de tuin heb kunnen liggen. Hier regent het al de hele middag! Rest van de meiden ook heel veel sterkte! Tezz: het wordt nu spannend!
hallo! Daan: ben blij voor je dat de prikles zo goed ging! En dat het erg meevalt! En goed dat je de spullen van je vriendin kunt gebruiken. Ben je alvast weer 2 maanden verder... Joseetje: Het zaad van mijn man was goed. Het is 2x getest. De eerste keer had hij 45 miljoen en 50% beweeglijkheid.(was een beetje gestresst en erg moe, wegens verbouwing in ons huis, 3 mnd lang). De tweede keer had hij 150 miljoen en 50% beweeglijkheid...Toen was de verbouwing klaar en hadden we even een break genomen. Verder kan ik je hierover dus niets vertellen... Lovely: ik weet niet of die klachten die je hebt van de clomid komen...Vervelend dat je een miskraam hebt gehad in januari. Je kunt iig dus wel zwanger worden na die operatie. Dat is fijn om te weten! Marykay: spannend zeg, die uitslag van het zaad. Ik was doodnerveus de eerste keer... Mij werd verteld dat de progesteronwaarde minimaal 32 moet zijn om een goede eisprong te hebben. Maar wat de gyn is echt waar. Ik ken iemand die met een te lage progesteronwaarde toch zwanger is geworden. Het kan dus echt hoor! Wat vervelend dat je zo'n rotdag hebt gehad op het werk! Die hormonen maken je echt anders... Ik dacht ook: mij overkomt dat niet. Ik ben er toch nog altijd zelf bij. Nou vergeet het maar! Het maakt echt uit of je wel of geen hormonen slikt! Succes! Fleur: al gewend aan het idee dat je zwanger bent? Fijn dat je nog zo weinig kwalen hebt...houden zo!~ Brenda: beterschap! Ben benieuwd wat de ovutestjes van het weekend zeggen... Tezz: en? en? en? Hier gaat alles goed. Ik voel nog geen eisprong aankomen en de ovutestjes zijn ook nog niet positief. Morgen moet ik na mijn werk, op het werk eten en dan vergadering tot 22.30/23.00 uur...Ga ik op het werk maar een ovutest doen en als die positief is, mijn man bellen om te zeggen dat hij op tijd thuis moet zijn van de voetbaltraining. Wat een gedoe zeg! Ik vind er op deze manier echt weinig aan! Maar ja, het is voor een goed doel! Ik hoop dus echt op een positieve test morgen! dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik de sauna toch maar even oversla....Anders komt dat wel als ik net ongi ben geweest ofzo... Fijne avond!
Hallo, Elke, succes morgen! Tezz, mijn duimen maken overuren! Wanneer ga je testen? Morgen is toch je NOD? Voel je iets? Haan, succes met je planning, is toch wat.. Ik hoop dat je snel een ei vind! Brenda, ik heb echt heel de middag in een t-shirtje in de tuin gewerkt. Was echt heerlijk weer hier. Hoop niet voor je dat je straks in je vakantie ziek bent. Heb je nog plannen om weg te gaan dan? Fleur, fijn dat je je nog goed voelt! Ben je inmiddels helemaal gewend aan het idee? Marykay, goed van je dat je de zwemmers even laat testen. Dan heb je gewoon wat meer zekerheid. Spannend maandag! En als de artsen zeggen dat de waarden van de progesteron goed zijn,ga daar dan van uit! Goh wat vervelend zeg van je werk! Raar hoor dat er geen ene sympathie is voor jou situatie! Dat je jezelf niet bent door de hormonen herken ik helemaal. Ik heb nu ook al een paar keer op het werk zitten huilen.. Is het een mogelijkheid om met zijn baas te praten, of een andere leidinggevende en daar je probleem aan voor te leggen? Meisje heel veel sterkte! Iedereen nog een fijne avond!
Ben hier idd aan het aftellen tot maandag! Op het werk draai ik overuren en ben van half 8 in de ochtend tot 7 uur s'avonds aan het werk momenteel. Gelukkig is 1 collega weer aan het werk ( is 2,5 week geleden papa geworden) en de andere collega komt pas terug op 5 mei dus nog even doorbikkelen... Ik laat jullie maandag wel weten hoe het is verlopen in het ziekenhuis! Hele dikke knuffel voor iedereen die hem nu kan gebruiken!
hallo allemaal, zo vandaag een wat betere dag dan dat stomme kraambezoek gisteren ffft ik heb besloten er vandaag toch nog even op terug te komen bij die vriendin, ze snapt het niet echt nou ja das nog wel het minste om me druk over te maken op dit moment @Zora wat fijn dat jouw gyn die werkwijze hanteerd, ik bedoel het is ook belangrijk hoop te houden, stress is ook niet echt bevordelijk. ik kijk aankomende afspraak nog even aan, ik viond mijn Gyn niet menselijk, ik kwam binnen m,n bibs had de stoel nog niet geraakt of ze zei letterlijk ( en daarna heb ik slechts vlagen onthouden) de uitslag van het zaad is niet goed, het heeft geen zin om met clomid te beginnen want als je al een eisprong hebt is de kans zo klein dat je zwanger word NOU EEEEN! IEDERE KANS IS ER EENTJE! zo ,dat had ik eigelijk tegen haar moeten zeggen ipv tegen jullie maar goed. ze heeft me gewoon een soort van overbluft, misschien was iui een optie en anders ivf, ze zei ook niet van goh wat rot voor jullie, wij waren stil, ze vroeg of we nog vragen hadden en gaf ons een hand en dat was het, toen stonden we weer buiten. ik ben nu bij het diaconaisseziekenhuis in leiden en het leids universitair medisch centrum zit er bijna naast, misschien moet ik daar gewoon naartoe gaan, daar is ook een ivf gedeelte en in leiden zit ook medisch centrum stil verlangen ( zo heet het ongeveer en is een kliniek puur alleen voor iui ,donorzaad, spermabank ivf ,icsi etc... misschien moet ik gewoon naar een ander. @loveley spannend op het wachtebankje, je zou toch zeggen je bent al een aantal keer zwanger geweest, maar toch weet je dan nooit zeker wat je nu eigelijk voelt. duimen maar. @Haan, wat vervelend van die verzekeringen ja, het lijkt wel soms alsof het ze niet boeit, ik heb er wat dit betreft nog niet veel mee te maken gehad maar wel eerder met een extreme borstverkleinig van cup H naar een kleine D, had enorm littekenweefsel ,dat wijf van de verzekering kijkt ernaar en zegt: een hersteloperatie? als je kleding aanhebt dan zie je het toch niet? grrrrr en dan helemaal met zoiets als dit, je leest zoveel over meiden die lang moeten wachten, niet normaal te woord worden gestaan of dat ze net doen alsof het je eigen schuld is, gatver altijd maar die bureaucratie, ik hoop dat ze een beetje voort maken voor je @ Marykay wat die gyn van mij dus doet? helemaal niks, ik vind ook dat ze in ieder geval mijn cyclus een beetje moeten reguleren, het kan toch niet goed zijn dat je geen cyclus hebt? en dat van die hormonen, het zijn natuurlijk wel stoffen die je gemoedstoestand ernstig kunnen beinvloeden, maar zelfs zonder hormonen zou het ook zijn om kwaad om te worden, het is ook niet niks allemaal, kan er dan net even niet bij. groetjes jose