wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meiden.

Redu wat een mooi meisje..

Dwaza mooie echo meid....

Jojoba wat een rotnieuws weer... en dat ze steeds zo vaag zijn is echt om oedeloos van te worden.... want dan ga je volgens mij zelf ook van alles denken omdat je maar moet gaan raden. klinkt als een verstandige keus om over te stappen.

Elke ik hoop dat het meevalt met jullie meisje...

hier zit ik een beetje te tobben..... was toch ook eens benieuwd naar jullie mening...

ik voel me gewoon niet zo goed..... moe lusteloos.... piekeren en nog eens piekeren.... over m,n werk, m,n relatie, over geld....de ene dag voel ik me prima en de andere dag echt heel erg slecht.... ik kan niet zo goed eten...

ik heb op het moment vrij pittige bloedarmoede..... hubbie zit niet zo lekker in zijn vel en 10 dec krijgen we een officieel gesprek op mijn werk ....iedereen doet daar heel nuchter over maar ik heb zo,n gesprek al eerder meegemaakt.... ale teams bij elkaar en iemand van hogerhand erbij... op neutraal terein en de info die we krijgen is minimaal... dat kan gewoon alleen maar ingrijpend nieuws zijn...

zou het nu door de bloedarmoede en de omstandigheden komen dat ik me zo voel of zou ik een klein beetje last kunnen hebben van de hormoonwisselingen? ben wel weer ongesteld geworden..

gr Jose

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Luuske, Hoop ook dat je zwanger bent voor april! Maar misschien zijn dat wel jullie maanden.. Ik ben ook 3 jaar na oXander weer zwanger. Precies in dezelfde maand dus blijkbaar is dat onze maand :) Hoop het ook voor jullie!

@Joseetje, soms hoor ik je praten en ik vind dat er toch wel heel veel op je pad komt. Bloedarmoede kan zeker zorgen dat je je niet lekker voelt... Maar let wel heel goed op. Misschien is het wat zwaar gezegd maar dat je niet in een postnatale depressie komt. Dus op tijd naar de ha en op tijd praten met mensen in je omgeving.

@Redu, super meid!

@Dazwa, dat overgeven is heel heel herkenbaar. Bij mij van week 6 t/m week 19. En het houdt tussendoor niet op... Let op je gewicht. Als je te snel of teveel afvalt aan de bel trekken. Er is hulp in medicatie en voedingssuplementen of dieet advies. Als je te veel overgeeft kan je in het zh belanden en dat willen we niet!

Hier moe moe moe.... Mijn buik groeid hard en ik ben echt aan het aftellen naar mijn verlof. Ik ben op.... maar begin ook heel benieuwd te worden naar onze beeb!

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    hallo allemaal,

net mijn eerste fm gehad en weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. misschien kunnen jullie me helpen.

vandaag cylcusdag 10.
    linkereierstok 1 eitje van 9.5 mm
    rechtereierstok 4 kleintjes tussen de 3 en 7 mm
    bmsv 7 mm

is dit nu goed of niet? vorige keer had ik op dag 8 al een ei van 11 mm. maar toen was ik op cyclusdag 2 begonnen met clomid en nu op cyclusdag 3. zondag moeten we weer heen en dan kijken we wel weer verder. had er toch al wat meer van verwacht.

minniemouse

4. Bo83

Bo83 Lid

Nov 17, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben weer even terug van weggeweest. Het was een beetje hectisch de afgelopen week. Wat is er weer veel nieuws bijgekomen!

Zit nu op mijn 42ste dag met mijn 1e ronde Clomid maar er komt maar geen einde aan mijn cyclus. Net weer de poli gebeld en heb volgende week woensdag een tel. consult met de gyn. Ik ben benieuwd. Hebben jullie dat ook allemaal gehad dat je maar niet ongi werd of ligt het weer aan mij??

5. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Meld me ook nog eens een keer tussen alle Sinterklaasvoorbereidingen door (moet nog een gedicht afmaken, en heb weinig inspiratie, hellup!).

@Zora: jakkes, wat een onduidelijkheid zo, hoop maar dat je snel weet waar je aan toe bent.
    @Luukske: je bent vandaag (helaas) weer mogen starten met Clomid, zie ik, heel veel succes deze ronde! Hopelijk laat je gevoel je niet in de steek, en raak je in maart/april (liefst nog eerder natuurlijk) zwanger.
    @Redu: wat een schattige foto, wat een droppie is je dochter, zeg!
    @Beehappy: heb heel veel respect voor jullie beslissing, het zal zeker niet makkelijk zijn geweest, maar kan wel begrijpen dat jullie nog een teleurstelling niet meer aan zouden kunnen.
    @Dazwa: fijn dat je een mooie echo had. Misselijkheid hier ook nog steeds met vlagen aanwezig, stond eergisteren te kokhalzen en avondeten is nog steeds een ramp. Gelukkig (even afkloppen) nog niet hoeven over te geven.
    @Leonizzie: vond dat ook een spannend moment hoor, die test van MvM. Gelukkig een vette streep. Succes met plassen in een kannetje, ben er inmiddels helemaal aan gewend.
    @Nightelf: vind die geur van die opvangkannen inderdaad (zachtjes uitgedrukt) niet de meest prettige, knijp mijn neus telkens maar dicht, als ik de urine in de kan schud.
    @Joseetje: dikke knuffel, hopelijk voel je je snel (zowel lichamelijk als geestelijk) weer lekkerder in je vel.
    @Caecilia: gaat nu hard inderdaad, al ruim 32 weken!
    @Bo: kan er niet over meepraten, zodra bij mij duidelijk werd dat er geen eitje groeide in de betreffende ronde, werd ik meteen op Provera gezet om de ongi op te wekken. Ik hoop maar dat je snel duidelijkheid hebt, want dit is ook niets!

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja ceacillia.... je hebt ook wel gelijk....het is nou nooit eens rustig.... eerst dat badkamer drama.. toen hubbie af en aan in het ziekenhuis opgenomen. toen een drama bevalling en herstel. toen hubbie een verschoven ruggewervel. toen ik weer aan m,n galblaas geopereerd ,daarna vrij ernstige bloedarmoede en nu toestanden op mijn werk.... het is al bijna 12 maanden gedoe....tja.... misschien is het inderdaad niet zo gek dat ik niet zo lekker in m,n vel zit...het is wel een beetje tijd aan het worden dat het klaar is met al dat gedoe;).

nou ja ik let maar gewoon goed op... en ga naar de huisarts als ik denk dit gaat niet lekker.... al dat gepieker ik word er gek van... m,n relatie is goed... met josefien is alles goed.... qua geld heb ik geen idee waar die zorgen vandaan komen want dat is ook gewoon ok...

dat gedoe op mijn werk is wel gewoon echt klote... mijn baan en salaris zal ik niet verliezen maar ik moet misscihen wel van groep veranderen... en daar kan ik echt zo slecht tegen om dan weer opnieuw te moeten beginnen...ik heb een ledinggevende functie en dan moet je in het begin altijd zoooooveel moeite doen jezelf te bewijzen... getsie...

heb wel het huis helemaal in kerst versierd.. dat was wel leuk. kwam hubbie thuis was hij helemaal blij verast..tja samen moet je het toch gezellig maken als alles even tegenzit he?

xxxxJose

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oja ik zit net te googlen...grote kans dat dit toch allemaal door die bloedarmoede komt... wat een stom iets is dat toch.... weet iemand hoelang het duurd als je die staalpillen neemt voordat je je weer een beetje fitter voelt?

xxx Jose

8. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@joseetje, ik heb van kinds af aan regelmatig staalpillen moeten gebruiken, en meestal had ik er binnen 1 week wel resultaat op.
    ik zou gewoon bij de ha een vingerprikje laten doen, en dan na 1 week nogmaals laten prikken.

@all, gisteren weer de Clomid genomen, hoop dat dit toch echt de laatste ronde is.....
    vloeien wordt alweer minder, dus morgen zal ik er wel weer vanaf zijn.

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    @Luukske; mijn duimen draaien weer overuren voor jou!

@Joseetje. Meid toch, het is niet zo gek dat je het even niet meer ziet zitten want je hebt (te) veel voor je kiezen gehad. En bloedarmoede maakt het er ook niet beter op + waarschijnlijk nog steeds lekker al die hormonen in je lichaam. Doe rustig aan, denk om jezelf en trek aan de bel als je denkt: ik heb nu echt even hulp nodig. Dat is niets om je voor te schamen. Sterkte!

@all: Om even in de Sinterklaasstemming te komen:

Lieve meiden van het PCO topic op het forum
    Sinterklaas ging wat verlanglijstjes af en dacht: dit is toch geen porum?
    De duurste dingen werden gevraagd, het kon niet groots genoeg
    De Sint dacht: is dat nou, waar ik elke keer de daken voor op zwoeg?

De lijstjes van de meiden in dit draadje daarentegen,
    bevat een wens, waar zelfs het duurste cadeau niet tegen op kan wegen
    Het is een groot verlangen, een heel kostbaar 'bezit'.
    De Sint kan dit helaas niet zomaar kopen, maar hij weet wel dit:

Hij hoopt voor alle meiden, die bijna niet meer durven dromen,
    dat hun grootste wens op den duur uit zal mogen komen.

10. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dazwa, misschien door de hormonen, maar heb tranen in de ogen....

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi minniemouse ik vind het niet zo'n gekke score hoor voor dag 10. De keer dat Clomid wel bij mij aansloeg gebeurde er pas op dag 14 iets. Bij Clomid duurt het vaak langer. Je baarmoederslijmvlies is zich wel al mooi aan het opbouwen. Dus gewoon rustig afwachten.

Bo, ik weet niet meer precies waar je ookal weer zat in je cyclus. Was er wel een groot ei gevonden in deze cyclus en wanneer? Je LF kan wel wat langer zijn met clomid namelijk.
    Ik heb wel een keer gehad dat de Clomid niet aansloeg en uiteindelijk kreeg ik duphaston voor 10 dagen om mijn menstruatie op te wekken, maar die kwam maar niet. Na een bloedtest bleek dat ik ineens uit mezelf toch nog een eisprong had gehad.

Joseetje, ik sluit me bij de andere aan. Ik vind het helemaal niet zo gek dat je momenteel niet zo lekker in je vel zit. waarschijnlijk nu alles eindelijk een beetje rustig is heb je ook ineens de tijd om bepaalde dingen en zorgen te voelen. Hou jezelf gewoon goed in de gaten en bespreek je zorgen ook met je man af en toe.

Ceacilia goh joh begint al aardig op te schieten bij jou! Nog even en je mag je kindje ontmoeten!

Nightelf, tja die flessen ruiken niet bepaald (eetlust)opwekkend. Ik hou hem altijd een beetje van me af wanneer ik de dop eraf draai enzo. Ach ja het is voor een goed doel. Als andere vrouwen mij niet voor waren gegaan, was ik nu niet zwanger geweest!

Luuske kop op en vol goede moed die volgende ronde weer in. Komende die bemoedigende woorden je ondertussen niet je neus uit?! Ik hoop zo dat jij een mooie afsluiter van dit jaar en een mooi begin van 2010 komt brengen.

Ik werd net gelukkig in de trein wakker gemaakt voordat de trein naar het rangeerterrein (heet dat zo?) werd afgevoerd....
    DIT IS ZO NIET MIJ!!!!:$

12. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi meiden,

Dazwa: wat een ontzettend mooi gedicht! Heb je dat helemaal zelf bedacht. Vind het altijd zo knap die gedichtjes, ben er zelf niet zo heel erg goed in namelijk.

Leonizzie: was je je perron ook voorbij gereden of was je wel op de goede plek? Hahaha...

Joseetje: wat vervelend weer, het zit jullie ook echt niet mee.. hoop dat je er snel vanaf bent.

Luukske: sterkte weer met die clomid, hopelijk wordt dit een hele mooie ronde!

Hier vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Follikels zijn weg, i.i.g. de grote dan. Het baarmoederslijmvlies was dun. Dus toch echt een eisprong gehad volgens de arts vorig weekend. Heb nog even gevraagd hoe lang de zaadje kunnen overleven, maar dat is tot maximaal 4 dagen zei ze.. Ach ja, voor ons verkeken ronde, maar niet helemaal erg, heb dan i.i.g. een eisprong gehad en dat is ook al heel positief!! Moest nog een keer op progesteron prikken, want dat had de arts mij maandag al laten doen, had zelf al zoiets van dat is toch veel te kort op de eisprong. Maar we konden wel aan de oestrogenen zien dat deze verhoogd waren en dat betekende volgens haar dat de eisprong vrijwel zeker was geweest. Volgende week dus even bellen voor de uitslag van het progesteron en volgend weekend als het goed is ongesteld.

Fijne Sinterklaas allemaal als ik jullie niet meer spreek!!!

Liefs Jojoba

13. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, wat een zwangerschap niet met je kan doen....
    hoop idd op een mooie afsluiter-nieuw begin!

@joseetje, neem je rust, maar trek op tijd aan de bel als het niet gaat, want je hebt genoeg voor je kiezen gehad!!

@jojoba, een eigen eisprong, nou das ook niet verkeerd.....

@all, ga zo werken en morgen is sinterklaas hier thuis, samen met mijn moeder, schoonouders en schoonbroer en zus....Luka wordt weer behoorlijk verwend, maar ja....
    ik heb nu wel een reden om het speelgoed dat hij nu niet meer gebruikt, niet zomaar af te geven of weg te doen.....
    mijn moeder is zelfs al bezig of we de kledingkast van de babykamer niet terug willen hebben, want die hebben we bij haar neergezet toen we zoiets hadden dat het alleen bij Luka zou blijven.....mijn moeder heeft er wel een goed gevoel bij....

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hallo allemaal..

wat een mooi gedichtje!!
    vandaag de laatste FM gehad. er is een eitje van 16x17 dus volgens de echoscopiste gaat hij dit weekend springen.....spannend!!!! we moeten dit weekend dus goed aan de 'klus'. volgende week vrijdag moet ik bloed laten prikken op me progesteron en dan de maamndag erna krijg ik daar de uitslag van....

15. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

hier is het lekker druk geweest met sinterklaas...nou Luka die verwend, niet normaal!

ben weer begonnen met tempen in de nieuwe cyclus, en blijf rond hetzelfde zitten, dit was vorige ronde heel anders.

ben errrrgggggggg benieuwd naar de echo van de 15e december, voor dat slijmvlies gebeuren.....
    ben weer netjes 3 dagen Clomid aan het gebruiken, dus nog vandaag en morgen, en dan zit het erop!

we hebben trouwens maar al een nieuwe laptop besteld voor als ik zwanger zou raken, want dan moet de computerkamer omgetoverd worden tot babykamertje, en dan hebben we niet echt een geschikte ruimte die we als computerkamer kunnen gebruiken....

16. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Dazwa: wat een mooi gedichtje!

Leonizzie: ojee, bijna op het rangeerterrein moeten overnachten ;) Gelukkig maakte de conducteur je wakker!

Luukske: hoop het ook voor je dat de laatste Clomidronde is.

Jojoba: jeej, een eisprong!! Super meid, jammergenoeg niet optimaal benut, maar het is iig een eisprong!

Hier een superverrassing, Amber heeft uit de borst gedronken :)
    Ben zo trots op mn meisje! Zoals bijna elke dag heb ik haar gisteren aangelegd en tot onze grote verbazing begint ze te drinken. :$
    Normaal gesproken legde ik haar aan voordat ze de fles kreeg, maar gisteravond heb ik het halverwege de fles gedaan. Vanmorgen nog een keer geprobeerd en ze heeft zowaar ruim 10 minuten aan 1 borst gedronken. Die was toen ook redelijk leeg gedronken door haar, heb het gecontroleerd door direct na de tijd te gaan kolven. Hopelijk zet ze nu ook door. We gaan het iig bij elke voeding proberen. Ik doe nu ook wat minder in de fles (100 cc ipv 120 cc) en dan kijken of ze ook 4 uur haalt tussen de voedingen.
    Ben zo blij!!
    Ik kolfde fulltime, maar hopelijk kan ik dat nu langzamerhand afbouwen.

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Nightelf wat een mooi nieuws! Heel fijn (en bijzonder) dat je dit nu kan gaan meemaken. Geniet ervan hoor.

Luuske, nou dan wordt de 15e voor ons beiden een spannende dag, ik heb dan ook mijn eerste echo. Heel goed dat jullie alvast vooruit aan het denken zijn met die laptop, want dat kindje gaat er binnenkort komen.

Sylcor, goed aan de klus geweest dit weekend? Heb je je eisprong kunnen voelen?

Hier beginnen de zwangerschapskwaaltjes denk ik te starten. Ik heb sinds gisteren een hoofdpijn! en sinds gisteravond ook een licht misselijk gevoel. Ik had gelukkig heel veel overuren, dus ik heb vandaag maar een vrije dag opgenomen, want hoofdpijn is niet mijn sterkste ding moet ik zeggen, ik functioneer dan niet echt goed.
    Misschien is het dit weekend ook wat te druk voor me geweest. we hadden vrienden te eten die ook bleven slapen omdat het anders nog zo'n eind rijden is. Toen ze aankwamen wilde ik eigenlijk het liefst al even een tukkie doen, maar dat gaat niet. En je wilt toch een goede gastvrouw zijn en 's avonds toch te laat naar bed gegaan, voor wat ik nu nodig heb. Dus misschien dat ik daarom ook wel die hoofdpijn heb hoor... De komende tijd kan ik toch maar wat beter naar mijn eigen lichaam luisteren denk ik.

Verder, een ander leuk verschijnsel (of ben ik gewoon zo van mezelf?). Mijn vriend kon me dit weekend zo enorm irriteren!!!! Alles betrek ik persoonlijk en ik voel me snel beledigt en dan voel ik irritatie en wanneer het niet gaat zoals ik wil zou ik het liefst gaan huilen. Zo had ik op het boodschappenlijstje "beleg" opgeschreven. Dan haalt hij kaas (terwijl we dat nog hadden) en filet americain (voor zichzelf). Ik dacht dat ik ontplofte! Denk je dat ik alleen maar kaas lust de hele week?!!! En voor jezelf wel iets meenemen, iets wat ik dus niet mag!!! enz enz... (daarbij denkend; Hij houdt gewoon niet genoeg van me om aan mij te denken) En dit is maar 1 van de vele genante voorbeelden.
    Hij gaat er heel lief mee om hoor, maar is ook een beetje beduusd. Vanmorgen had ik echt heel veel spijt van mijn gedrag en hebben we het weer goed geknuffeld.
    Maarreh... is dit normaal al bij 6 weken?

18. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nightelf, super meid dat ze aan de borst wil drinken....ik heb dat bij Luka ook gedaan, maar omdat hij de 1e 6 weken in het ziekenhuis lag, moest ik tussendoor ook kolven....nou dat brak wel op bij mij, de combi van kolven en de dagen in het ziekenhuis hangen en kraamvisite......
    Toen Luka thuis kwam ben ik gestopt met kolven, had de vriezer vol liggen met bv, dus kon nog 1 maand vooruit daarmee!

@leonizzie, spannend he die 1e echo?!
    laten we hopen dat we beide goed nieuws krijgen, jij iig!!!
    wat betreft die laptop, tja je moet toch ergens beginnen!

@all, afgelopen weekend is een collega bevallen van de 2e, moet zeggen dat ik het er nu wat minder mee zat....

moet deze week wel weer gaan beginnen met afvallen, want de fert arts zag het liefst nog een paar kilo eraf, en ik moet zeggen dat Londen me geen goed heeft gedaan, was bijna 2 kilo erbij.....moet er nu dan nog ongeveer 7 kilo!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Even ego meiden; Ik had zo'n 2 uur geleden een lichte hartverzakking. Ik ging naar het toilet en op mijn wc-papier zat een hele streep roze bloed!!!:$ Storte echt half in. Als ik nu naar de wc ga zit er bij het afvegen niks meer aan, alleen nog roze wanneer ik met mijn vinger naar binnen ga zeg maar...
    Ik probeer nu mijn kalmte te bewaren, dat dit vaker gebeurd enz. Ik heb namelijk geen buikpijn of krampen (of moet dit nog komen?) daarnaast heb ik juist vandaag zo overduidelijk zwangerschapskwalen als hoofdpijn, misselijk echt alsof ik een kater heb, dat ik gewoon niet wil geloven dat het dan nu ineens mis is. Kan het zijn doordat ik een paracetamol heb genomen tegen de hoofdpijn? Omdat dat je bloed verdund, dat je daarom wat bloedverliest?
    Ik probeer maar een beetje positief te blijven, duimen jullie voor me?

20. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    jeetje leonizzie dat was wel even schrikken zeg!!! Maar ik heb geen ervaring maar volgens mij is dat nog van de innesteling zeggen ze hier vaak. Ik duim voor je dat het gewoon goed zit!!
    Wij zijn vrijdag en gister goed aan de klus geweest. Heb niks ervan gevoeld, behalve dan dat ik gister wat vruchtbaar slijm spotte. Ik hoop dat ie al gesprongen is!! Het wachten kan beginnen...........

Share This Page