wilde nog vragen aan Daan, of je het lastig vond om te prikken, heeft ze nog gezegt hoe het moet als je er helemaal niet tegen zou kunnen, blij voor je dat het goed ging hoor! lijkt me echt fff lastig als je dat niet gewend bent, moet je veel prikken? gr jose
Hallo, Ik heb nu al 4 clomidkuren gehad. na de eerste kuur (100mg) werd ik binnen 2 weken ongesteld, dus meteen de 2e kuur(100 mg) erachteraan. Op deze kuur had ik een mooi eitje, maar mijn lichaam maakt onvoldoende hormonen aan voor een eisprong. Dat werd dus een 3e kuur (wederom 100 mg) . Nu was mijn eitje weer te groot, dus kon ik geen pregnyl krijgen. Dus nu een kuur van 50 mg, hier heb ik echter weer helemaal niks op gedaan. Nu duphaston gehad om mijn cyclus weer op te wekken en dan verder met kuur 5, weer terug naar 100 mg. Ik wordt al langzaam aan een beetje wanhopig. Al die onderzoeken tussendoor vind ik ook verschrikkelijk. Hoe ervaren jullie die? ik hoor/lees er graag wat over. groetjes, Suzanne
@Suzanne: ik heb pas 1 ronde clomid gehad, maar vond het vooral erg vermoeiend om steeds weer in spanning te moeten zitten en naar het ziekenhuis op en neer te karren enzo. Was blij toen m'n eisprong echt kwam. Heb ook elke keer weer een andere gyn gehad en dat maakte het ook steeds weer spannend hoe de volgende zou zijn. Snap best dat jij er wanhopig van wordt. Het duurt dan ook allemaal zo lang he? @All: zit vandaag op 12 dpo. Mijn lf was 11 á 12, dus maar eens een testje gewaagd vanmorgen. Kan helaas niet echt een tweede lijntje vinden (wel waar het lijntje had moeten staan). Maar goed, het is natuurlijk nog vroeg. Zijn bij jullie de lf's langer geworden door de clomid? liefs Tezzz
Joseetje, Ga naar medisch centrum kinderwens in leiderdorp Ik ga hier misschien ook naartoe. Goede verhalen over gehoord
Hoi meiden, had jullie van de week om advies gevraagd vanwege mijn hele lichte ongie ne of ik nu wel of niet aan de clomid moest beginnen. Dit wel gedaan, maar nu zet mijn ongie pas echt door. Nog nooit gehad, normaal zet het gelijk de eerste dag door. Maar ben dus te vroeg begonnen met de clomid Heb er een nieuw onderwerp over geopend, weten jullie wat dit voor effect kan hebben of werkt het nu niet goed meer. kan er helaas niks van op internet vinden. Alvast bedankt, Liefs van een domme Jikke
Ik heb gehoord dat je dan vanaf de dag dat het doorzet moet beginnen tellen (dus langer doorslikken injouw geval). Ik zou er een telefoontje naar de gyn aan wagen.
Thanks Brenda, Ja ga ff bellen, kan tussen 13.00 en 14.00... Schaam me wel hoor, ben ook veel te ongeduldig Maar ja, normaal altijd gewoon ongesteld en nu zo raar.... oh soms snpa je ook niks he van je lichaam! Laat nog wel weten wat het antwoord is! Gr. Jikke
en Jikke, weet je al meer? (dit is nou precies iets wat mij ook zou kunnen overkomen Schaam je maar niet hoor!)
Hoi Tezzz hihi, ja stom hoor, baal er echt van, misschien is het nu weer een verloren ronde! Jij ook hier? Spiek regelmatig mee op het smep forum... maar gaat me helaas te snel om het bij te houden Maar heb toch maar gebeld naar het spreekuur en ze zeggen dat het zowiezo niet kwaad kan en dat ik gewoon de kuur af moet maken en dan zien we wel verder. Kan zijn dat het nu minder goed werkt, maar dat zien we dan van zelf bij de follikelmetingen. Kan het helaas niet meer terug draaien en er eerlijk gezegd nu wel weer een klein beetje mee lachen
@Jikke: ja, ikke ook hier! Het smepforum is prima bij te houden hoor (als je zoals ik dag en bijna-nacht online bent daar ). Ik vind het juist hier moeilijk bij te houden. Het is maar goed dat we een lijstje hebben anders wist ik niet meer wie wat heeft en wanneer! Lees hier wel altijd alles, maar het is soms zo veel informatie dat ik niet meer weet waarop te reageren! Op smep kletsen we gewoon veel over onzin surf je wel makkelijker door! Misschien dat je het idd moet zien alsof je nu maar 3 pillen i.p.v. 5 hebt gehad. Uitwerking iets minder of langzamer? Het wordt in elk geval afwachten dus! Ik hoop dat het bij jou net zo goed aan slaat als bij mij in elk geval! Dan duurt het even, maar heb je tóch een mooi ei
Hallo, Elke, hoe was het vandaag? Tezz, goh wat spannend zeg! Maar helemaal geen streepje te zien? Heb je al ongi verschijnselen dan? Ga je morgen weer testen? Ik moet zeggen dat mijn duimen een beetje overbelast raken van al dat duimen ! Dat van die luteale fase : ! Kan je dus niet helpen sorry. Haan, inmiddels al een ei gevonden? Brenda, voel je je al iets beter? Marykay, gaat het weer een beetje beter met je? Ben je vandaag op het werk geweest? En hoe ging dat? Jikke, er is nog niets verloren toch? Veel succes met de metingen! Ravi, en Marieke hoe gaat het bij jullie? Hier verder geen nieuws, nog twee dagen duphaston en dan hopelijk heeel snel de ! Jose, jammer dat je vriendin het niet snapt, maar je hebt inderdaad nu wel andere dingen aan je hoofd.. Schrijf je vragen en opmerkingen anders voor jezelf even op, zodat je ook niets kan vergeten. En het is echt niet normaal dat iemand zo met je omgaat? Kan je zo overstappen naar een ander ziekenhuis? Heb je al geinformeerd? Om nog even antwoord te geven op je vraag: het prikken doet echt helemaal geen pijn en is niet eng. Ik ben normaal helemaal geen held met naalden, val al flauw bij bloedprikken! Hier kan echt iedereen tegen! Ik moet zometeen dagelijks injecteren, maar stelt echt niets voor! Suzanne, misschien begrijp ik het helemaal verkeerd maar waarom nu weer Clomid 100? Gaan ze je nu beter in beeld houden zodat je op tijd de pregnyl kan zetten? Wat een gedoe zeg. Al die onderzoeken zijn inderdaad niet prettig, maar je weet wel waar je het voor doet toch?
Daan: Hoop echt dat de rode duivels snel bij je gaan komen.! Ik voel me nog steeds niet lekker, maar heb geen koorts meer ofzo. Ben gewoon moe en chagerijnig en een raar gevoel. Er zijn zieken bij mij in de groep dus kan best een licht griepje hebben. Mijn temperatuurmetingen zijn in ieder geval helemaal in de war. Vanaf zaterdag ga ik toch weer even ovulatietesten gebruiken. Dan zit ik op dag 15. Iemand van dit forum ervaring met teunisbloemolie. Ik slik het eigenlijk al een tijdje en lees daar wisselende dingen over. fijne avond en heel veel sterkte iedereen
Hoi Brenda, Ik heb 5 maanden teunisbloemoliecapsules geslikt. Het is vooral prettig als je cyclus erg lang is. Heb er goede ervaringen mee. Mn cyclus werd echt korter. Zie onderschrift. Nu wordt mn cyclus geregeld door de clomid en ben ik overgestapt naar tarwekiemoliecapsules. Die ook de menstruatie reguleren, maar vooral goed zijn voor de innesteling. Misschien zijn het allemaal maar fabeltjes, maar baat t niet,... Daan, heb vandaag alleen bloed laten prikken. Dinsdag kan ik bellen voor de uitslag. En woensdag testen... Hoop voor jou dat je snel op kan naar een volgende ronde. Fijne avond allemaal! Groetjes Elke
@Daan: ehm..ik kan wél zien waar het streepje zou moeten staan. Da's voor mij ook voor het eerst! Dus...wie weet! Helemaal geen ongi-gevoel meer trouwens. Jammer dat dat bij mij zo weinig zegt Heb de laatste paar dagen wel dat ik alles wat ik eet gauw te scherp vindt of anders vindt smaken. Heel apart . Ik wacht maar weer af. Ga waarschijnlijk zaterdag weer testen. Hoe lang na de laatste duphaston zou je resultaat moeten verwachten? Als dat zelf prikken zo mee valt, misschien een idee om voortaan ook je eigen bloed te gaan tappen? @Brenda: wat balen dat je je nog niet lekker voelt. Ben ooit begonnen met teunisbloem (na die cyclus van 50 dagen), maar toen ik op dag 15 begon te spotten ben ik er maar gauw weer mee gestopt! Was veel te bang dat het daardoor kwam!
Hoi Tezzz, Het is allemaal voor een goed doel, dat hou ik dan maar in mijn achterhoofd. Ik heb idd ook al meerdere gyn's gezien nu, dat vind ik ook erg vervelend. ze zeggen dan allemaal net weer iets anders. ik ken het gevoel dat je een test wil doen, ik heb het ook al vaker gehad, alleen nog niet met het gewenste resultaat. het is voor mij niet echt duidelijk of mijn lf langer geworden is, ik heb wel een hele korte cyclus, want vorige maand was mijn eitje op dag 11 al veel te groot. ben benieuwd wat deze maand gaat brengen. jij succes met het afwachten tot de volgende test. groetjes,
Tezz, zit inderdaad te denken aan een carriere switch, bloedbank of zo lijkt me een erg aantrekkelijke werkplek \/ ! Knap hoor dat je wacht tot zaterdag, zou ik ook doen :^o ! Maar even serieus, ik hoop echt voor je dat je straks een positieve test in handen hebt! Elke,spannend hoor. Nog even een paar dagen in spanning! Hoop voor je dat het een 'echte' feestdag wordt! Brenda, geen ervaring met teunisbloemolie. Hoop dat het snel beter met je gaat!
Hoi Daan, Ik weet inderdaad waar ik het voor doe. omdat ik echt helemaal niet heb gereageerd op de clomid 50, ga ik nu dus weer naar 100. Ik ga er zelf nu wel om vragen om nog vaker een echocontrole zodat het niet weer voor niks is.(ik had op dag 11 al een te groot eitje, best snel volgend de gyn) die echo's vind ik wel meevallen, ik vond vooral de Hsg verschrikkelijk. tijdens dit onderzoek ben ik zelfs flauwgevallen van de pijn. hoe bevalt het zelf prikken? Hoe vaak moet je dit doen? groetjes,
Yoehoe, heb een follikel van 15 mm, dit weekend gaat ie springen volgens de gyn! Ben echt blij! En mijn progesteron van de vorige keer lag op waarde 34, normaal is 32...dus dat was ook allemaal positief! Tezz, hoe staat het met jou? heb je nog getest?