wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Jojoba: smep = Sperm Meets Egg Programm. We hebben ons eigen topic op 'zwanger worden'. Neem maar eens een kijkje (Uitleg engels op blz 1 en nederlands op 2). Je kunt nog aan de smep als je wilt dit weekend ;)

Vandaag was m'n temp wat gezakt (uh oh :() maar nog wel redelijk hoog. Ben nog niet rood! Wel koppijn en ontzettend moe, maar dat ben ik meestal op vrijdag. Niet getest vandaag. Ik hoop morgen nog weer een testje te kunnen wagen.;)

Groetjes en liefs!
    Tezzz

2. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo iedereen!

Heb nu 7 dagen vrij!
    Heerlijk!

Nu mijn neefje te logeren.....Da's ook altijd erg gezellig!

T.n.t. nog geen positieve ovutest!
    En ik zit nu op dag 19...Begin er een beetje van te balen!
    Misschien komt het nog?

Doeii

3. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hello,

Suzanne, lijkt me inderdaad goed om aan te geven dat je meer follikelmetingen krijgt. Heb je zelf ook iets meer inzicht! De echo's vind ik ook niet pijnlijk alleen een beetje :oops: , maar het begint langzaam te wennen. De HSG vond ik persoonlijk heel erg meevallen, maar ja dat is bij iedereen natuurlijk weer anders. Het injecteren moet volgende week gaan starten dan is het dagelijks injecteren tot aan de eisprong.

Jojoba, wat een goed nieuws zeg :whistle: ! Dus dat wordt flink klussen dit weekend! Heb je nu voor de rest nog onderzoeken? Of is het afwachten tot aan de NOD?

Tezz, succes morgen [-o<

Haan, geniet van de vrije dagen! Gezellig dat je neefje er is, gaan jullie nog leuke dingen doen! Inderdaad balen dat je nog geen ei hebt gevonden! Misschien komt het nog?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Morgen mijn laatste duphaston! Vandaag de medicatie van mijn vriendin gekregen, jee!
    Allemaal nog een fijne avond!

4. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Tezz: bedankt voor je info, heb er al even op gekeken. succes morgen [-o<

Daan: ik heb verder geen onderzoeken meer, moet afwachten tot mijn NOD, prikken op progesteron hoeft ook niet meer en ik mag volgende cyclus (als ik ongesteld ben geworden, wat ik natuurlijk niet hoop :D ) nog follikelmetingen doen, maar het hoefde niet van de gyn. Wil het wel, dan heb je wat meer zekerheid hé.

Hoe is het vergaan met duphaston? Succes met de medicatie van je vriendin.

Elke, voor jou wordt het ook spannend hé, hoe ging het bloedprikken, heb je al een uitslag?

Haan, balen dat je nog geen positieve ovutest hebt, hoop het voor je dit weekend [-o< Veel plezier met je neefje..

Groetjes

5. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo,

Hier even een minder ego-berichtje van mij...
    Heb nu even wat meer tijd! Meneer slaapt!

Daan: Laat die ongi maar komen dan! Kun je gaan beginnen met de injecties en heb je snel weer kans op een zwangerschap! Ik hoor dat je van injecties minder bijwerkingen hebt dan van Clomid. Is dat jou ook verteld?

Jojoba: klus ze dit weekend! Ga ik voor de zekerheid ook maar doen!

Tezz: spannend..........Red je het nog?
    Al kwaaltjes van het één of ander?

Elke: voor jou is het ook al aftellen geblazen....Red je het nog? Zo die laatste dagen? Lang duurt dat hè wachten!

Brenda: alweer begonnen met de ovutestjes?

Kelly: Red je het nog met al dat werken? De tijd gaat voor jou zeker wel lekker snel nu. Dat is dan misschien een voordeel van dat vele werken!

Joseetje: Ook voor jou is het aftellen naar dinsdag. Dan de uitslagen en behandelplan toch? Ben zo benieuwd en ik hoop zo dat het allemaal een beetje gunstig is voor jullie!

Suzanne: Het schiet bij jou idd niet op! Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt! Houd moed, uiteindelijk zul jij ook een keer met een dikke buik rondparaderen!
    Wat voor onderzoeken heb jij allemaal gehad?
    Ik heb een uitstrijkje gehad en een paar keer een inwendige echo. Verder krijg ik als ongesteld word een HSG, dus over een week of 3/4...
    Uitstrijkje en echo vind ik prima gaan. Het is wat ongemakkelijk, maar dat is denk ik logisch.
    Tegen die HSG zie ik vreselijk tegenop. Maar ja, het moet gebeuren! En het is ook goed, want het reinigt de boel een beetje van binnen, want een zwangerschap ook weer bevorderd.
    Maar ja, het blijf oneerlijk dat wij zoveel offers moeten leveren, terwijl een ander binnen notime zwanger is...

Mijn neefje is zo leuk! Het is mijn eerste neefje binnen mijn gezin, hij is het zoontje van mijn broer en is 15 maanden. Alleen maar lachen, gek doen en vindt alles prima! Eten en slapen gaan echt perfect.
    Het is echt een leukerd! Hij heeft alleen het downsyndroom...Dit werd een uur na de bevalling geconstateerd!
    Heel heftig was dat toen!
    Daarom weet ik niet of ik (tegen de tijd dat ik eindelijk een keer zwanger ben) een tripletest/nekplooimeting zou laten doen...

Nog steeds geen positieve ovutest, maar ik lijk wel wat te gaan voelen. Heb nu dus maar mijn hoop gericht op morgen! Jeetje zeg, dat is dan alweer 2 dagen later dan de vorige keer! Beetje jammer maar ja! De waarde van progesteron lag hoog de vorige keer, dus ik ga ervanuit dat als hij deze keer wat minder is, dat hij dan nog sterk genoeg is.

Vanavond een rustig avondje!
    Lekker even boekje lezen!

Doeiii allemaal

6. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi

Haan: Vandaag ging temperatuur erg naar beneden : 36,58. NOg geen positieve ovulatietest. Een licht tweede streepje. Voel ook nog niks.

ik snap je bedenkingen over de nekplooimeting etc. WEet ook niet wat ik zou doen. Ik vind dat je je neit moet laten leiden door je omgeving. Ik denk zelf dat ik het ook ga doen. Dat wil niet zeggen dat ik het eventueel weg zou laten halen, maar wil er wel op voorbereid zijn.

Tezz en Elke: ? En?

x

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Meiden,

Even een kort berichtje vanaf het wachtbankje :rolleyes:
    Woensdag ga ik testen, dus dat is nog vier dagen. Heb niet het gevoel dat het raak is. Eerder in de week wel, ik had allemaal krampjes en alles rook zo sterk. Nu is dat allemaal weer weg, incl. mijn hoop...

Heb een nieuwe ronde clomid klaarliggen. Mijn verzekering heeft nog niets laten horen :evil: , dus ik durf nog niet aan het spuiten te beginnen.

Haan, fijn weekend met je neefje! Ik heb een keer een jongetje met down in de klas gehad. Echt een kadootje!
    Bij mij slaan de ovu testen trouwens ook niet pos uit...

Daan, al zicht op wat :evil: ?

Tezz, heb je al een testje gewaagd? Ben heel benieuwd!

Ravi, hoe is het met jou? Ook lekker twee weken vrij nu? :D

Allemaal een heel fijn weekend!

Liefs Elke

8. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Elke, jeetje wat kl*te zeg dat de verzekering nog niets van zich heeft laten horen. Heb je er al een keer achteraan gebeld om er druk achter te zetten? Nog niet de hoop laten varen he! Veel succes he, ik duim voor je!

Haan, er zitten inderdaad bijna geen bijwerkingen aan de injecties. Laten we hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is! Helemaal leuk een neefje, gezellig hoor! En ja over die nekplooimeting gewoon je eigen gevoel volgen! En echt Haan je moet echt niet opzien tegen de HSG, gewoon goed ontspannen en van te voren twee pijnstillers innemen. Ik hoop dat je morgen een mooi ei vind!

Jojoba, laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is de volgende ronde maar ik vind het inderdaad ook fijn om follikelmetingen te krijgen, houd je toch meer overzicht. Succes op het wachtbankje!

Tezz, je laat ons wel in spanning zeg!

Met de rest van de meiden alles goed?

Vandaag mijn laatste duphaston geslikt en ik voel al wat ongikrampen. De laatste keer was ik het de vierde dag na het slikken. We wachten maar af.
    Meiden allemaal een fijn weekend!

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Daan: ik hoop dat de duiveltjes snel bij je langskomen, dan kan je weer aan de slag! ;)

ff update:

vandaag wederom nega test. Temp nog hoog. En sinds vanmorgen brandt m'n tepel enorm! Net wel ietwat rood gespot :(
    Afwachten dus.

Morgen weer update!

Liefs Tezzz

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Tezz,

Wat jammer :(
    Heb je de hoop ook verloren voor deze ronde of heb je nog een sprankje over? Ik blijf iiig flink voor je duimen. Zet m op!

Liefs Elke

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Elke: ik heb nog alle hoop voor deze ronde! Alleen denkt mijn lijf daar anders over helaas :( ;)
    Volgens mij zit ik nog in de ontkenningsfase. Heb nog steeds de steeds donkerder wordende ovu-testjes in mijn hoofd en de niet eerder ontstane (indroog?)streepjes van de zwangerschapstesten. Alleen is het toch echt rood bloed wat ik zie! :oops:

jammer he?

Ik ga lekker naar bed!

Liefs Tezzz

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    HOi Tezz,

Balen zeg. Is het nu al echt doorgezet of zijn het nog druppeltjes?

Elke ik duim ook voor jou!

Allebei heel veel succes en sterkte.

x

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Tezz, shit zegt dat je al wat rood hebt gespot. Ik hoop echt voor je dat het alleen bij dat ene druppeltje blijft!

Brenda, al een ei gespot?

Elke, ben ook nog heeeel hard aan het duimen voor je!

Hier heb ik gisteravond al wat bruin :oops: gespot, vanochtend ook weer. Ik heb nu erge steken in mijn buik, dus laat de :evil: maar komen! Ik hoop vandaag nog dan kan ik dinsdag (voor de feestdagen) nog naar het ziekenhuis voor de o zo fijne uitgangsecho :confused: !

Allemaal nog een fijn weekend!

14. PetraHelena

PetraHelena Nieuw lid

27 apr 2008
    4
    0
    0
    stewardess
    Amstelveen
    Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site dus zal eerst even wat over mezelf vertellen...
    Nadat ik een jaar gestopt was met de pil en op een gegeven moment cyclus had van 80 dagen ben ik naar de huisarts gegaan en meteen doorgestuurd naar gynaecoloog (ik ben 36). Daar werd mij in januari verteld dat ik PCO had. Vond het ook echt schrikken! Ben toen aan de Duphaston gegaan om menstruatie te krijgen en mocht meteen met clomid beginnen. Wel wilden ze op dat moment ook een zaadtest van mijn vriend doen. En deze bleek dus niet goed te zijn (kwantiteit en kwaliteit). Beiden verminderd vruchtbaar dus, zoiets verwacht je gewoon niet. Uiteindelijk een 2e zaadtest gedaan en bleef hetzelfde. Met mijn eisprong was inmiddels door de clomid alles meteen goed, cyclus 30 dagen. De gynaecoloog raadde ons aan voor mijn vriend afspraak bij de uroloog te maken en dan te kijken of we misschien IUI zouden kunnen doen. Ik mocht wel gewoon doorgaan met clomid, want je weet maar nooit. Nou, tijdens mijn 2e clomid kuur had ik dmv ovulatietesten gekeken wanneer ik vruchtbaar zou zijn en dan toch maar even mijn vriend verleid, en wat denk je..... Ben ik gewoon zwanger geworden!
    Het is allemaal nog heel pril en vind t daarom ook wel heel eng allemaal, stel dat het niet goed gaat.... Heb inmiddels afgelopen vrijdag 2e echo gehad en hartje horen kloppen! Echt geweldig, begin het nu pas te geloven. Heb echt helemaal nergens last van namelijk.
    Maargoed, wilde even zeggen dat dus echt alles mogelijk is! Ik heb een paar maanden geleden ook enorme zorgen gehad over hoe het allemaal zou gaan lopen, maar zo zie je maar!
    Ik wens iedereen echt heel veel sterkte en succes, en die ovulatietesten zijn echt een aanrader hoor!
    Liefs, Petra

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat is super zeg.
    ik vraag me ook af hoeveel mannen er wel niet met zwak zaad rondlopen waarvan ze het niet eens weten, ik bedoel als jij met je lange cyclus niet naar de dokter was gegaan hadden jullie het niet eens geweten.

het is maar toevallig dat je er dan op die manier achter komt, nou het geeft mij weer hoop in ieder geval en het bevestigt nogmaals mijn vermoeden dat mijn gyn echt een grote dikke schop onder haar bibs moet, ik mag niet aan de clomid omdat meneer minder dan 10 miljoen goede zaadjes had , nou ik ga er toch mooi op aandringen dinsdag.

heb er trouwens helemaal geen zin meer om er naar toe te gaan, het gaat wel lekker op het moment, ik hoef niet meer zo vaak te huilen en word ook niet meer ineens wakker en ik maar me weer druk om het huishouden, allemaal tekenen dat ik mezelf echt weer netjes onder controle heb en er nuchter naar kan kijken, het klinkt waarschijnlijk een beetje aanstellerig, ik bedoel er zijn meiden die in een nog veel lastiger situatie zitten maarja ik was er echt van in shok, ik hoop echt op beter nieuws dinsdag

gr jose

16. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    HOi

ja Petra Helena dat is inderdaad weer even een postief bericht! Hoop doet leven toch? Fijn dat het zo snel gelukt is. Geniet van je zwangerschap!

Daan: Laat de duivels maar komen! Het ziet er goed uit!

Joseetje: heel veel succes alvast dinsdag. Hopelijk kunnen jullie dan ergens mee starten.DAt is ook wel fijn natuurlijk, al snap ik wel dat dat ook een beetje dubbel is. Er breekt dan namelijk weer een roerige tijd aan.

Hier gaat het zozo. Ik ben nu weer begonnen met de ovutesten en had vanmorgen een redelijk streepje maar nog niet dik als het eerste streepje. Zit nu op dag 16 dus zit er wel een beetje op te hopen.

kus aan iedereen

17. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    hoikes
    ik heb een vraagje
    kan de clomid ook je cyclus verlengen?
    ik zou nu volgens de gyn
    op de 14de een ei hebben gehad en vorige week zaterdag op zondag ook
    en nu nog eens de vorige week donderdag ook
    pfff ik graak er dus niet meer aan uit
    ik moet nu bij donderdag 24 april 2 weken bij tellen voor mijn nod
    ik heb normaal altijd een cyclus van 27 dagen
    kan dit door de clomid komen?
    liefs

veel succes iedreen!

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mmmmmmiddag!

Kom even melden dat de :evil: :evil: helaas toch gearriveerd zijn :( Ik ga morgen maar eens het ziekenhuis bellen, want ik weet helemaal niet wat mijn plan van aanpak nu is! Ik hoop dat ik naar de 100 mg clomid mag, want deze cyclus heeft nog 35 dagen geduurd en hoe sneller we weer aan de slag kunnen, hoe beter natuurlijk!

@Brenda: hoop dat je je eitje snel vindt!

Liefs Tezzz

19. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    Tezzz
    wat jammer, maar de moed niet opgeven meid
    het lukt ons allemaal wel ;)

20. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo dames!

Hoe is het bij jullie?
    Hier gaat het over het algemeen goed, met soms een klein dipje...
    Ik zit nu op dag 21 en heb geen idee of ik een eisprong heb gehad...Mijn ovutesten waren gisteren al op, dus kon gisteren ook al geen test doen. Ik kon natuurlijk nieuwe kopen, maar had er even geen zin in...Ik laat het nu maar even...
    Ik heb mijn hoop gevestigd op de cyclus ná de HSG...Dan is alles schoon en hopelijk alles toegankelijk...
    Als ik dan niet zwanger ben, is het de vraag hoe lang ik de Clomid nog moet blijven slikken. Ze zeggen meestal dat je Clomid maar een half jaar mag slikken per dosering...
    We klussen nu maar gewoon om de dag....
    Ik moet het gaan leren loslaten, enigzins dan, anders word ik gek...Daarom dus ook even geen extra ovutesten gekocht...

Het was verder erg gezellig met mijn neefje, het is zo'n lieverd, vrolijkerd en lachebek! Heel dankbaar werk, dat oppassen!
    En wat betreft die nekplooimeting, dat zie ik wel tegen die tijd...Eerst maar eens zwanger worden!

Elke: hoe gaat het met jou?

Daan: fijn dat de ongi lijkt door te breken, kun je weer verder gaan met de behandeling!

Tezz: Gaat het met je? Het is zo'n teleurstelling als het niet is gelukt!

PetraHelena: goed nieuws zeg! Gefeliciteerd! We moeten dus echt hoop houden, het kan echt nog!

Joseetje: wat betreft die gyn, zou ik je gevoel achterna gaan...Als je er echt een slecht gevoel aan overhoudt zou ik naar een ander gaan en daar eens kijken wat ze doen..Ben wel blij dat het weer wat beter met je gaat!
    Ik denk ook weleens, andere meiden hebben het veel slechter dan ik, wat zit ik nu te zeuren...
    Helaas maakt dat niet dat je jezelf dan beter gaat voelen...

Brenda: hopelijk binnen nu en 3 dagen een positieve test! En dan klussen geblazen!

Lovely: de cyclus kan verlengd worden door de Clomid. Heb ik op een website gelezen.
    Website: http://www.freya.nl/web_medisch/clomidpagina.php

Is de eisprong bij gebruik van clomid (50mg)van dag 3 tot 7 later of eerder in de cyclus?
    Meestal later: je moet de clomid innemen van dag 3-7 of soms 5-9. De eisprong is meestal rond dag 17-18
    Meestal komt de ovulatie bij gebruik van clomid dag 17-19.

Fijne dag nog!

Wij hebben vanochtend visite gehad en krijgen straks ook nog visite...
    Morgen zijn we namelijk een jaar getrouwd!
    Maar vandaag is handiger om het vieren!

Doeii

Deel Deze Pagina