Hoi Joseetje, Je moet op dag 3 beginnen tot dag 7. Dat zijn 5 dagen. De meeste van ons ovuleren dan rond dag 18, maar dat kan natuurlijk altijd wat afwijken. De vruchtbaarste tijd is net voor de ovulatie, vanaf het moment van je lh piek tot je ovulatie
Hallo, Tezz, veel succes morgen! Joseetje, dit is wel mij eerste ronde IUI. Ze gaan inderdaad de zwemmers van mijn man insemineren en alleen de snelle zwemmers worden geselecteerd ! De Clomid slik je op dag 3,4,5,6 en 7. De vruchtbaarste tijd is meestal met Clomid iets later dan normaal, eisprong rond dag 18. Met follikelmetingen kunnen ze zo zeggen wanneer je je eisprong ongeveer hebt. Als je ongi wordt, wat we natuurlijk niet hopen dan wordt inderdaad het riedeltje herhaald met Clomid met z.n. een hogere dosering. Komt allemaal helemaal goed! Succes ermee! Haan, de laatste dagen zijn inderdaad erg lastig! Alvast gefeliciteerd met je mannetje! En succes met het wachten tot zondag ! Mijn duimpjes draaien nog steeds voor je! Brenda, op zich valt 4 juni wel mee, toch? En als er dan verder geen wachtlijsten zijn voor de behandelingen, dan klinkt het wel erg interessant.. Succes nog even dan bij je 'oude' ziekenhuis! Fijne avond nog allemaal!
Goede morgen! Of nee, laat dat goede voorlopig maar even weg! Gisteren bericht gehad van de verzekering en ze vergoeden de medicatie (spuiten) niet! K*T National Academic. Zeer slecht dus. Mijn gyn had nog nooit gehoord dat iemand die 2 x aanvullend verzekerd is geen vergoeding krijgt! Echt zo balen dit! Daan en Tezz, veel succes vandaag, dat er maar mooie eitjes te vinden zijn! Daan, waar ben jij verzekerd en heb je ook een aanvullend pakket? Ravi, nog een paar daagjes Joseetje, Brenda heeft het je prima uitgelegd! Brenda, Leiderdorp is dat ook een zelfstandig behandelcentrum? Ben zelf bij een ZBC in Brabant onder behandeling en moet zeggen. Is echt top! Daar zijn ze alleen maar met vruchtbaarheidsproblematiek bezig. Veel controles en betrokken artsen Mijn prgesteron waarde was een week na de ovulatie 150 en dat echt heel hoog. Ik geloof dat je vanaf 30 een goede eisprong hebt gehad. Kelly,..... Heb je al iets gehoord? Houd ons op de hoogte meid! Sophia, jammer dat er niets te zien was, is toch weer een teleurstelling! Sterkte en geniet maar lekker van het zonnetje... All, ga zometeen de verzekering toch nog maar even bellen en een verklaring vragen. De kliniek waar ik onder behandeling ben, gaan ook nog bellen. Ook hoor ik vandaag wat het spuiten me gaat kosten als we het zelf moeten betalen. Weet iemand wat clomid kost? Liefs Elke
Hee! Ben net gebeld maar HCG is onder de 2 dus zou betekenen dat ik niet zwanger ben. Toch ben ik er niet helemaal gerust om! Heb echt wel het idee dat er iets anders , maar ja ik heb ook blaasontsteking dus.... Weet niet of ik vandaag al begin met de provera anders stel ik het uit tot na het weekend, ben zo bang dat ze misschien te vroeg geprikt hebben
@ Kelly, wat vervelend en jammer nou! Ik weet niet precies hoe het zit met HCG en zwangerschap, maar als je twijfeld zou ik het nog eens aan je gyn navragen. @ Elke, balen van die verzekering. Clomid is volgens mij niet zo duur, iets van een tientje het pakje, ik zal straks even op de verpakking kijken, als iemand anders dat dan al niet voor je gedaan heeft @ Ravi, ook ik was een beetje humeurig van de clomid, vooral de eerste 2 dagen een aantal uur nadat ik het had genomen, klinkt je dit bekend in de oren? @ Daan en Tezzz hoe waren jullie follikelmetingin? Ik hoef deze ronde niet te komen voor follikelmetingen, mag het eerst zo proberen, ik vind het een beetje raar en ben ook wel onzeker wat betreft meerlingen. Maar goed, we zien wel. De gyn zal heus wel weten wat hij doet.
Ik had helemaal geen last van de Clomid, maar nu blijkt dat het ook niks heeft bijgedragen. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben! Raar he Milla dat jij geen metingen krijgt. Net als bij mij nu ben je dan toch benieuwd en dan doe je je suf oefenen en blijkt dat ik geen verbetering in eitjes heb Geven ze daar een rede voor?
mmmmmiddag! @Kelly: maar als er HCG gevonden is (ook al is het zelfs onder de twee) dan is er toch sprake van een zwangerschap? Of zie ik dat nou verkeerd? Als ik jou was zou ik toch nog maar even wachten met de provera hoor en over een aantal dagen eerst maar eens een thuistestje doen. @Elke: heb het doosje van de clomid al weggegooid, maar uit m'n hoofd stond er 8,96 op volgens mij. Voor zover ik weet betaalt mijn verzekering dit in elk geval wel, want ik heb nog geen rekening gezien. Hoe het met spuiten zit weet ik echt niet! En nou mijn nieuws: vanmorgen dus bij de gyn geweest en..ik heb een eitje! Het is nou al 14 mm groot en ik zit pas op dag 12. De vorige keer was het 14 mm op dag 16. Goed nieuws dus! EN mijn progesteron was heel goed geweest(Ik weet niet wat de waarde precies was, maar scheen heeeel hoog te zijn geweest)! EN de samenlevingstest was super (echt een plus van 5 cm op papier! )! EN ik hoef voorlopig niet meer terug te komen! De clomid slaat zo goed aan dat we het de komende maanden zelf mogen proberen. De gyn vertelde er ook nog even bij dat de meeste vrouwen vaak al in het begin van de clomidbehandeling zwanger raken, dus da's ook heeel leuk om te horen natuurlijk. Kortom: WIJ ZIJN HAPPY! liefs! Tezzz
Alvast proficiat Tezz nu maar goed klussen zodat je zwanger raakt en de woorden van de gyn waar gaat maken!
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie Voor: uitgangsecho Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg( Volgend bezoek gyn: cyclusdag 13 > 13 mei? Voor: follikel meting Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 6 mei Voor: follikelmeting Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: ma 19 mei Voor: controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: nu 27 april, volgende nod ? Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud Voor: Weet ik niet Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor) Kinderen: 0 NOD: 18 mei?? Bijzonderheden: 2de clomid kuur 50 mg en HSG gehad Volgend bezoek gyn: vrijdag 25 april Voor: 1ste follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? ( cyclus duurt nu al veel te lang ong. 13,5 week!!) Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed, arts wilde gen onderzoek klinische genetica maar dat is nu teruggedraaid!Toch start behandeling, jippie Volgend bezoek gyn:telefoontje van gyn op 2 mei Voor:ivm start behandeling!Provera en 50 mg clomid Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
He dames, misschien weten jullie dit? Kun je hcg in je bloed hebben ook al is het onder de 2 zonder dat je zwanger bent?
@Kelly: da's dus precies wat ik me al afvroeg! (zie mijn vorige bericht). Ik dacht eigenlijk dat je alleen maar hcg aanmaakt als er sprake is van een innesteling
@ Tezzz, wat een goed nieuws allemaal! Dat wordt klussen de komende periode, goed ook van dat progesteron gehalte, dan weet je tenminste dat dat goed zit! @ Kelly, volgens mij is de normale HCG waarde bij een niet zwangere tussen de 0 en 5 MuI en verdubbelt dat bij een zwangere vrouw met de dag. De meeste testen worden bij 50MuI positief en dat is gemiddeld een dag of 5-7 na de innesteling. Vraagje, heeft progesteron wat te maken met Clomid, ik bedoel is er meer kans op een hogere progesteron waarde nadat je Clomid hebt geslikt. Punt is namelijk dat ik voorheen zonder clomid iedere keer op 7-9 DPO al bruin verlies heb en ik ben bang dat ik daardoor een laag progesteron gehalte heb.. Kan iemand mij daar antwoord op geven?
@Milla: zeker weten doe ik het niet, maar kan je wel vertellen dat mijn lf afgelopen cyclus langer is geworden met clomid. Het is van 11 á 12 dagen naar 14 dagen gegaan. En aangezien dat onder invloed is van Progesteron zou het best eens een gevolg van de clomid kunnen zijn!
Hallo, Tezz, goed nieuws allemaal zeg! Super! Elke, wat enorm k*t zeg! Ik ben verzekerd bij IZZ en inderdaad ook 2 x aanvullend.. Slaat echt helemaal nergens op. Mijn arts vertelde dat het vaker voorkomt. De Clomid 100 is 15.69. Als je overgaat op spuiten is de Puregon (voor ongeveer een week) 238,48, nou reken maar uit als je twee weken moet spuiten. De pregnyl om de eisprong op te wekken is: 20 euro, maar hier kan je drie maanden mee doen. Al met al een heleboel geld. Ik hoop echt dat er voor jou ook een oplossing komt! Bij mij was vandaag weer een mooie follikel te zien, nu zo'n 17mm. Morgen de pregnyl zetten en dan zaterdag de inseminatie! Het gaat allemaal echt razend vlug!
Hoi, Jeetje, een paar dagen niet kijken op dit forum en je hebt er een heel leesboek bij ! Ik heb alsnog gereageerd op de duphaston en ben inmiddels aan mijn 5e clomidkuur begonnen. Morgen mijn eerste echo voor deze ronde. Vorige keer was op dag 11 mijn eitje al te groot, dus nu maar regelmatig laten kijken! Tezzz: Spannend joh, ook voor jou Daan! Ik zal voor jullie duimen! (en voor alle anderen natuurlijk!) Mila en kelly: die vragen kun je misschien toch beter stellen aan de gyn! Anders ga je jezelf alleen maar gek maken met alle verschillende antwoorden die je nu misschien krijgt. En dat gek worden lukt over het algemeen nogal makkelijk in dit stadium. groetjes aan iedereen en een dikke knuffel!
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie Voor: uitgangsecho Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg( Volgend bezoek gyn: cyclusdag 13 > 13 mei? Voor: follikel meting Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: waarschijnlijk 24 mei Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 10 mei Voor: inseminatie Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: ma 19 mei Voor: controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: nu 27 april, volgende nod ? Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud Voor: Weet ik niet Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor) Kinderen: 0 NOD: 18 mei?? Bijzonderheden: 2de clomid kuur 50 mg en HSG gehad Volgend bezoek gyn: vrijdag 25 april Voor: 1ste follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? ( cyclus duurt nu al veel te lang ong. 13,5 week!!) Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed, arts wilde gen onderzoek klinische genetica maar dat is nu teruggedraaid!Toch start behandeling, jippie Volgend bezoek gyn:telefoontje van gyn op 2 mei Voor:ivm start behandeling!Provera en 50 mg clomid Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
Wauw Daan, dat gaat idd heel snel zeg! (Ikke al blij met 14 mm op dag 12, jij hebt al 17 mm! ) Goed zeg! Dus jullie gaan ook voor een ei op moederdag? Alvast heeeeel veel succes!
Gyn deed een beetje vaag over mijn vraag of er mogelijk te vroeg een bloedtest was gedaan, maar provera kan wel schadelijk zijn voor een evt. vruchtje, dus wat ik ga doen is eerst mijn antibiotica kuur afmaken( want daar heb ik genoeg ellende van, diarree en misselijk) en dan dinsdag of woensdag langs de huisarts om nog een keer bloed te prikken op hcg. Als daar niets uitkomt dan meteen aan provera......