wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Kelly: heb je wel antibiotica die kan als je zwanger bent eigenlijk? Verstandig om nog even te wachten!

Hier is de ei-pijn echt begonnen. Het is mooi dat ik het voel, lekker duidelijk. Maar het geen fijn gevoel :(

Slaap lekker iedereen!

Liefs Tezzz

2. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    heb amoxicilline 500 mg 7 dagen speciaal voor zwangere vrouwen en mensen zoals ik , die niet weten of ze eventueel zwanger zijn hahaha

3. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    maar kan mijn temp ook omhoog zijn gegaan van de antibiotica? Komt ineens weer bij mij op. Heb echt ontzettend pijnlijke borsten en nog steeds koude voeten( heb ik altijd na de eisprong haha :oops: )en een hoge temp s'ochtends. Zit mij hier echt gek te maken inderdaad en zal wel op niets uitlopen, maar ik wil wel zekerheid en geen vage antwoorden van de gyn! ;)

4. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Tezz wat goed dat je ei-pijntjes zijn begonnen! Veel succes met klussen!

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Naam: joseetje26
    Leeftijd: 26
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment

Bijzonderheden: heb pco begin met clomid
    Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie
    Voor: uitgangsecho

Naam: Elke29
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 30 mei
    Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg(
    Volgend bezoek gyn: cyclusdag 13 > 13 mei?
    Voor: follikel meting

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen
    Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken
    Voor: HSG

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: -
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 6 mei
    Voor: follikelmeting

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg
    Volgend bezoek gyn: voor cd 11
    Voor:Folikelmeting

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg
    Volgend bezoek gyn: ma 19 mei
    Voor: controle-echo

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: nu 27 april, volgende nod ?
    Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid.
    Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer
    Voor:nadere onderzoeken

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam: Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet..
    Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid..

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud
    Voor: Weet ik niet

Naam: Jojoba27
    Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    Kinderen: 0
    NOD: 18 mei??
    Bijzonderheden: 2de clomid kuur 50 mg en HSG gehad
    Volgend bezoek gyn: vrijdag 25 april
    Voor: 1ste follikelmeting

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds:juli 2007
    Kinderen:gaan voor eerste kindje
    NOD:?????
    Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,begin volgende week met provera ivm antibiotica voor blaasontsteking
    Volgend bezoek gyn:op dag 1 van menstruatie bellen
    Voor:uitgangsecho voor clomid 50 mg

Naam : lovely30
    leeftijd:30
    Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08
    Kinderen:3
    NOD: 1 mei
    Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk
    Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand
    Voor: follikelmeeting

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:we gaan voor een derde kindje.
    NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk
    Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand
    Voor: follikelmeeting

6. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    HIER EVEN EEN EGO BERICHTJE

Ben echt woedend geworden net aan de telefoon. Ben net pas (na 10 x gebeld te hebben zelf) gebeld door een arts. Dit was ook nog eens een nieuwe arts en ze kon dus niet zoveel voor me doen.
    Zij vond het verbazingwekkend dat ik geen tussentijdse controles had gehad. Dat vind ik natuurlijk ook.

Ik belde met de vraag of ik mag beginnen met primolut. Zit nu op dat 31 van de cyclus. Zwangerschapstest is negatief en temeperatuur is ontzettend laag. Zwanger kon volgens haar ook niet. Toch was het beleid van dit ziekenhuis dat ik toch maar even moest wachten op dag 36. Waarom kon ze me niet vertellen......beleid zei ze.

Nu aan jullie de vraag:
    Is er iemand van jullie bij wie de clomid ook niet heeft aangeslagen?? Mocht je toen ook pas op dag 35 met primolut beginnen of mocht je gewoon beginnen toen je hoorde dat je geen eisprong had door de bloedtest. [/b][/b]
    Graag zou ik namelijk morgen aan de primolut beginnen.

De arts stelde voor om voor volgende week maar een afspraak te maken om mijn verhaal kwijt te kunnen. WE hebben net samen besloten om hier geen gebruik van te maken en onze dossiers op te vragen en te vertrekken. We proberen eerder in leiderdorp te komen (als ik net klaar ben met primolut) De 28e was er ook nog een plekje zei ze woensdag.

Graag jullie reactie.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Brenda,

Wat een flut ziekenhuis zeg!
    Ga daar maar mooi weg en lekker naar een andere kliniek of ziekenhuis
    waar ze wel alles netjes op orde hebben en je goed kunnen begeleiden in je weg naar een kindje!

Heel veel succes!

Liefs Elke

ps. Bij is de clomid tot nu toe goed aangeslagen, dus kan je verder niet helpen met je vraag...

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Brenda80: gauw weg daar! Da's echt geen stijl hoor! Mooi naar dat andere ziekenhuis gaan. Heb je al wel een recept voor de primolut? Dan zou ik, als ik jou was, niet meer wachten. Zwanger ben je niet en een ei heb je ook niet gehad. Anders duurt het alleen maar weer een week langer. De primolut heeft ook nog tijd nodig om te gaan werken toch? Sta er versteld van hoe slecht sommige zh's omgaan met hun patiënten. Ik heb een prima begeleiding gehad en nu ik het zelf mag gaan doen ben ik ook zeker dat dat gaat lukken. Niks geen half/ half gedoe. Ze willen je niet begeleiden, maar verwachten wel dat je hun 'beleid' volgt? Mooi niet!

sterkte!

Liefs Tezzz

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden even berichtje van mij, ben 6 mei begonnen met nieuwe baan en bevalt goed. helaas geen zwangeren zag ik, maar wel een paar mooie eijes, doe jullie best.

Liefs Zora

10. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Elke, heb je de verzekering nog gebeld? Hoe is het verder met je?

Liefs Daan

11. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Even kort....

Haan, hoe is ie?

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Daan,

Ja, ik heb de verzekering nog gebeld en de kliniek heeft ook zelfs nog gebeld. Maar je snapt wel dat we nul op request kregen... :(

Baal wel, maar heb toch besloten om me er niet te druk om te gaan maken. Ik kan er helemaal niets aan doen en dat gaat dan alleen maar frustreren.

Hoe gaan jullie de behandelingen financieren als ik vragen mag...
    Het is toch veel 500 euro per maand. Dat houden wij niet zo lang vol denk ik...

Hoe is het verder met je?

Liefs Elke

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    DE OPVLIEGERS ZIJN WEER TERUG VAN WEG GEWEEST :oops:

14. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Even snel ego hoor....
    Kom later op de dag terug voor uitgebreider verhaal!
    Ik zit nu op dag 34 (vorige cyclussen waren 32 en 33 dagen)...
    Ik had al eerder gezegd geen eisprong te hebben opgemerkt...
    Gisteren getest en negatief!
    Er zijn ook geen tekenen van een naderende ongi...
    Heb gisteren al contact gehad met het ziekenhuis...Van hen moest ik nog een week afwachten en dan gaan we verder kijken hoe of wat!
    Ik BAAL als een stekker! Zou het dan nu echt niet meer helpen die Clomid?

We wachten wederom maar weer af!

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Haan, wat vervelend! Voor Clomid kun je helaas wel resistent worden.. Hopelijk slaat een hogere dosering aan en kun je snel verder!

@ Elke, tjee 500 Euro per maand :confused: Dat is een heleboel geld, waar zit 'm dat precies in als ik vragen mag, want de medicijnen zijn toch niet zo duur?

@ Brenda, inderdaad zoals de anderen hier zeggen; Gewoon weg gaan daar! Ik ben zelf in mijn vorige zwangerschap overgestapt naar een ander ziekenhuis omdat ze 2 hele grove fouten hadden gemaakt (in voorlichting en tijdens echo) Ik heb daar nooit spijt van gehad.

@ All, hier niets bijzonders te melden, gisteren de laatste Clomid in genomen en nu wachten op de 'ei-pijn' Heb voor de zekerheid ovulatietesten gekocht, op welke cyclus dag zouden jullie beginnen met testen?

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mmmmorgen!

@Haan: balen zeg als de clomid niet is aangeslagen. Dan duurt het weer zo lang he? pfff sterkte meid met wederom afwachten :(

@Elke: gatsiedakkie bah! Opvliegers...:( ze zouden verboden moeten worden! Hopenlijk betekent het wel dat de medicatie aan slaat! Da's wel een hoop geld zeg, 500 per maand :(

@Zora: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Milla: Je bent nog redelijk onregelmatig he? Als ik jou was zou ik het goed aanpakken met de ovu-tests. Dus al vroeg beginnen en heel lang doortesten. Dag 10 beginnen? Doe ik deze ronde namelijk zelf ook. Ik wil een mooi overzicht hebben van m'n cyclus dus heb ik een heleboel tests ingeslagen. Ben daarbij uitgegaan van een ei rond dag 21 (zoals ik vorige ronde had). Gewoon, om inzicht te krijgen in m'n cyclus en met name natuurlijk wat ik voel rondom m'n ei. Succes!

Hier vruchtbaar slijm gesignaleerd. Ei-pijn is ook duidelijk aanwezig. Vanmiddag weer ovu-testje doen en hopelijk morgen of overmorgen m'n ei :)

Liefs!

Tezzz

17. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai,

Ravi, en nog gewonnen gisteren?

Tezz, veel plezier met de eipijn, goed teken :thumup: dat vruchtbare slijm, succes met de ovutesten!

Haan, shit wat balen zeg, maar het hoeft nog niets te zeggen.. Ik vind een week wachten wel heel erg lang. Mijn duimpjes draaien nog steeds overuren voor je!

Elke, ja altijd fijn die opvliegers! Ja hoe wa dat financiel gaan regelen? Ik heb nu voor nog bijna 2.5 maand liggen (ik heb de minste eenheden gespoten dus heb meer over dan gedacht), Ik duim maar heel erg dat het binnen die tijd raak is! Die kl*te verzekeringen ook, je betaald al genoeg premie en dan ook nog eens moeilijk doen :evil: !

Ik heb vanochtend de inseminatie gehad, was gelukkig niet pijnlijk. Alleen een raar idee dat het op zo'n plastische manier moet in plaats van lekker thuis. Ik mag over twee weken testen als ik dan nog niet ongi ben geworden. Dus we zitten weer in de fijne wachtweken :rolleyes: !

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Daan81: tja, in de beugels bij de gyn is toch lang niet zo romantisch als thuis he? ;) 1 voordeel heeft het wel: Jij kan je kind later precies vertellen op welke datum hij/zij gemaakt is! Da's best bijzonder hoor. Dat kan niet iedereen! (zo is mijn dochter gemaakt op 12 januari 2001...eerste onveilige klus van haar ouders ooit! :) ) :)
    Succes met afwachten!
    Liefs !

19. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Tezz, Je hebt gelijk, alles heeft zijn charmes ;)

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Daan81: en als je het hele principe onromantisch blijft vinden, dan gaan jullie vanaaf toch nog lekker romantisch doen? Dan heb je een extra mooie herinnering aan de dag dat jullie frummel gemaakt is! ;)

Deel Deze Pagina