wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    He rAvi Spannend hoor! Je zit weer op het wachtbankje!

2. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Haan, het kan nog soms hebben vrouwen pas in week 6 of 7 een positieve test in handen.
    Geen positieve ovu-test zegt helemaal niets ik had het ook niet, maar ben wel uit mezelf ongesteld geworden. Maar ik duim voor jou dat je zwanger bent!

Brenda, mijn ziekenhuis hanteert ook altijd 35 dagen dat is op zich wel gebruikelijk. Ik zou ook wachten tot dag 36. Met het temperaturen ben ik nu deze ronde begonnen, maar volgens mij is dat door de clomid ook niet helemaal betrouwbaar. Sinds ik donderdag begonnen ben ik steeds 37,0, daarvoor 36,8 en 36,9. Dus nog even geduld, zie mijn cyclusdagen onderaan.

Daan, veel sterkte bij die lange lange lange wachtweken. Ik duim zo hard dat dit goed is en dan kan jij je overgebleven spuiten weer aan Elke geven :D

Allen geniet van de zon!! [​IMG]

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Daan,

Wat spannend! Ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen...
    Hoe komt het dat jullie zo snel op IUI overstappen? Is het zaad van je mannetje niet helemaal top? (je zal het vast al weleens ooit verteld hebben, sorry dat ik het vergeten ben...)

Ga flink voor je duimen :D

Liefs Elke

ps Milla, de spuiten zijn helaas wel zo duur :(

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Naam: joseetje26
    Leeftijd: 26
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment

Bijzonderheden: heb pco begin met clomid
    Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie
    Voor: uitgangsecho

Naam: Elke29
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 2 juni
    Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg(
    Volgend bezoek gyn: cyclusdag 14 > 16 mei
    Voor: follikel meting

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 19 mei??? uitgaande van 31 dagen
    Bijzonderheden: derde ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken
    Voor: HSG

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: -
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 6 mei
    Voor: follikelmeting

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg
    Volgend bezoek gyn: voor cd 11
    Voor:Folikelmeting

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg
    Volgend bezoek gyn: ma 19 mei
    Voor: controle-echo

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: nu 27 april, volgende nod ?
    Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid.
    Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer
    Voor:nadere onderzoeken

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam: Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet..
    Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid..

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud
    Voor: Weet ik niet

Naam: Jojoba27
    Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    Kinderen: 0
    NOD: 18 mei??
    Bijzonderheden: 2de clomid kuur 50 mg en HSG gehad
    Volgend bezoek gyn: vrijdag 25 april
    Voor: 1ste follikelmeting

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds:juli 2007
    Kinderen:gaan voor eerste kindje
    NOD:?????
    Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,begin volgende week met provera ivm antibiotica voor blaasontsteking
    Volgend bezoek gyn:op dag 1 van menstruatie bellen
    Voor:uitgangsecho voor clomid 50 mg

Naam : lovely30
    leeftijd:30
    Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08
    Kinderen:3
    NOD: 1 mei
    Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk
    Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand
    Voor: follikelmeeting

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:we gaan voor een derde kindje.
    NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk
    Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand
    Voor: follikelmeeting

5. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,,

Heb wel besloten om toch met primolut te beginnen vanaf maandag.
    Ravi, ik was ook wel benieuwd naar Elke haar vraag.............Volgens mij heb ik ook iets gemist.

Ik heb de laatste dagen veel last van afscheiding (waterig, wit, dun).
    Herkent iemand dit?

Zonse..

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Brenda: waterig en dun is vruchtbaar slijm. Waterig, dun en WIT heb ik eigenlijk altijd als ik niet vruchtbaar ben. Ik had het ook heel vaak toen ik nog in mijn anovulatieve cyclus had. Best kans dat het dus daar door komt. Ik hoop dat je ongi snel op gang komt na de primolut. Maar vraagje: als je ongi op gang is gekomen, moet je toch nog een paar weken voor je terecht kan bij het andere zh? Is het dan niet handiger om toch later te beginnen, zodat je eerder in je nieuwe cyclus zit als je je afspraak hebt? Of kun je sowieso al met clomid 100 aan de slag als je je ongi hebt opgewekt?

7. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Tezz,

Kan misschien een weekje eerder terecht in leiderdorp. De 28e mei. Moet dinsdag even terugbellen.
    Als ik maandag begin zal ik 25e mei ongesteld worden en dan moet ik rond de 28e beginnen met clomid. De clomid heb ik nog liggen.
    Van het Erasmus moest ik aan de 100 beginnen. Het zou dus mooi zijn als ik de 28e terecht kon dan kunnen zij het in de gaten houden.
    Volgens mij kan ik dus maandag best beginnen.

Toch?

8. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    met zij bedoel ik dus leiderdorp he! :)

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Brenda: ja, dan is de timing prima! Is het slikken van de clomid al wel in overleg met Leiderdorp?

10. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Nee dat dan weer niet. Dat ging meer uit van het Erasmus.
    tot de 28 ben ik in principe nog bij het erasmus, ik vraag alleen mijn dossier op zodat ik deze kan doorsturen naar leiderdorp.
    Heb vandaag een uitgebreide mail naar leiderdorp gestuurd met mijn verhaal. Kijken hoe ze daar op reageren. Misschien heeft ze nog weel een gaatje eerder.
    Even afwachten dus......

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Brenda: Ik hoop dat ze het goed oppikken en dat je dus gewoon door kunt blijven gaan.

12. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi allemaal,

@Brenda, fijn dat je in Leiderdorp al zo vlug terecht kan, goed hoor dat je het doorgezet hebt.
    Ik denk dat je trouwens Daan bedoeld ipv mij wat betreft de vraag van Elke, of heb ik het mis?

@Marykay, hoe is het bij jou?

@Daan, fijn dat het niet pijnlijk was. Nu maar afwachten, spannend hoor!
    We moesten gisteren 6 sets spelen, daarvan hebben we 3 gewonnen, het is nog even afwachten of we door gaan, maar ik ben bang van niet. Maar ik hoop eigenlijk dat ik ook een seizoen moet missen van de volleybal volgend jaar ;)

@Tezz, dus ws je ei op komst! Heb je al een ovutestje gedaan? Heel veel klusplezier! Wel fijn dat je nu zelf verder mag. Ik hoef voorlopig ook niet naar het z.h. Pas in augustus (ik heb nog voor 3 mnd Clomid) als ik dan niet zwanger ben gaan we verder kijken, misschien een kijkoperatie. Fijn om te horen dat je gyn zei dat de Clomid vaak snel succesvol is. Dat zijn goede vooruitzichten!

@Mila, hoe is het met de bijwerkingen van de Clomid? Ik had een positieve ovutest op dag 14 en 15. Moest op aanraden van de gyn op dag 14 beginnen omdat bij de vorige twee rondes ook mijn ei rond die dagen kwam. Ik ben voor de zekerheid op dag 13 begonnen met testen en dag 14 dus positief.

@Haan, he jakkes wat vervelend dat je er zo'n slecht gevoel over hebt, maar wie weet? Er is nog geen ongie! Wel balen dat je nog een week af moet wachten, zou fijn zijn als je meteen terecht zou kunnen. Dus maar weer geduld, geduld en nog eens geduld. Heel veel sterkte, ik blijf nog even voor je duimen hoor [-o<

@Elke, goh wat balen zeg dat je het niet vergoed krijgt! Dus de kliniek kreeg het ook niet voor elkaar. Nu maar hopen dat het snel raak is, kan me voorstellen dat daardoor de druk wel een beetje groter wordt.
    Heel veel sterkte (ook met je opvliegers!)

@Kelly, hoe gaat het nu? Wel een lastige situatie zeg. Als je zelf twijfelt en misschien denkt dat je zwanger bent, zou ik nog idd even wachten met de Provera. Het blijft dus nog even spannend.

@Joseetje, wat fijn dat ze zo begripvol waren op je werk, dat is toch wel heel erg prettig. Bij mij zijn ze dat ook, heel belangstellend ook. Maar in augustus ga ik op een andere school werken, hopelijk is het daar ook het geval.

Hier gaat alles zijn gangetje, geniet van het lekkere weer en ondertussen maak ik wat rapporten, surf op het internet naar verschijnselen voor je NOD haha en wacht maar af. Het wel steeds last van steekjes, ook in mijn liezen, maar verder eigenlijk niet. Geen gevoelige borsten of andere tekenen. Nog even geduld, reken er niet op, maar hoop natuurlijk heel erg. Ik ga vrijdag testen als de ongie er nog niet is (14 dagen na mijn ei) misschien een beetje te vroeg, maar ik heb die dag een bruiloft van mijn vriendin, op een of andere manier vind ik dat wel een mooie reden (of ben ik gewoon te ongeduldig ;) ) Nou ja, in elk geval doen we dan vast een poging, mocht het nog nodig zijn.

Hee dames, een fijne zondag en wie weet.......... vieren we volgend jaar zelf moederdag (voor diegenen die nog niet moeder zijn, voor de moeders onder ons, laat je lekker verwennen haha!)

Trusten!

13. Milla

Milla Niet meer actief

Goeie morgen allemaal!

@ Ravi, herkenbaar hoor dat surfen op internet, dat kan ik ook uren doen bij iedere vraag rond eisprong en NOD! Maar wat ik ook lees of doe niets kan me echt een bevredigend antwoord geven.. Zo lastig die onzekerheid. Ik hoop voor je dat je vrijdag positief test!

@ Kelly, hoe staat het met je temperatuur, en met andere eventuele kwaaltjes? Is er nog steeds hoop op dat je zwanger bent, ga je binnenkot nog een testje doen, ik ben benieuwd! Hopelijk zat jij met je gevoel helemaal goed!

@ Brenda, hopelijk nemen ze na het lezen van je mail in het andere ziekenhuis meteen contact met je op en ben je snel aan de beurt! Toen ik ontevreden was over een ziekenhuis heb ik mijn hele verhaal telefonisch gedaan en ik mocht diezelfde middag nog naar een ander ziekenhuis komen (foute diagnose tijdens echo). Ik ben nooit meer terug gegaan! Hopelijk kan dat nieuwe ziekenhuis ook jou vertrouwen in de toekomst winnen, vertrouwen is toch wel de basis in een behandeling!

@ Elke, wat rot dat die spuiten zo duur zijn! Is er geen manier om ze goedkoper aan te komen, via apotheek in het buitenland ofzo? Balen hoor, op die manier komt er natuurlijk veel meer druk op het zwanger worden te liggen, want het kostenplaatje loopt dan natuurlijk fors op als het niet meteen lukt. Weet je al hoe je het gaat aanpakken?

@ Daan, wat spannend! Nu dus op het wachtbankje.. Hopelijk is er iets moois gaande in je buik!

@ Tezz, bedankt voor je antwoord hoe gaat het met jou?

@ all, hier gaat alles prima, ik zit nu op cd 9 en voel al af en toe steekjes ik denk dat ik daarom maar niet al te lang wacht met de ovulatietesten. Maar aan de andere kant een ovulatie met Clomid komt toch nooit al voor Cd 12 of wel?

FIjne dag allemaal!

14. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    @ Milla: ik denk wel dat het vroeg kan hoor. Deze cyclus zag de gyn bij de fm op cd12 dat mn eitje al op springen stond. Ik heb onmiddellijk een pregnylinjectie gekregen. En dat terwijl tijdens de eerste cyclus met clomid was mn ei pas rond dag 16 is gekomen.

Mirza

15. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Mila,

Een vriendin van mij had het al op dag 11. Er zijn uitzonderingen (ook met clomid).

Ik hoop maandag of dinsdag contact met het ziekenhuis te hebben.

x

16. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Heb net gehoord (Op zondag!) dat ik 28 mei verwacht wordt. Zal die dag net beginnen met clomid of een dag bezig zijn.

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hai Brenda,

Wat ik me afvroeg en ik niet bij je laatst geschreven berichten kan vinden heb je eigenlijk al een zwangerschapstest gedaan? Zo nee, ga je die dan nog voor de zekerheid doen voordat je morgen aan de primolut begint? Ook al heb je geen positieve ovu-test en duidelijke temp-lijst, dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat je geen eisprong hebt gehad. Door PCOS en clomid kan dat onduidelijk zijn. Zolang je geen bloedtest op progesteron hebt gehad kan je zelf toch niet weten dat je niet op clomid reageert. Op welke cd zit je nu?

liefs,
    marykay

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, het was een beetje druk, en er is echt alweer een hoop geschreven.

Kelly ik hoop echt dat je ongie wegblijft, bij sommige vrouwen is de test inderdaad pas na lange tijd duidelijk positief, vervelend hoor die onzekerheid.

elke, wat ontzettend klote dat je verzekering niet gaat betalen, weet je dat je die kosten kunt aftrekken van de belasting? volgens mij kunnen ze je ook alvast een voorlopige teruggaaf doen, misschien dat je het hierdoor wat makkelijker kunt betalen? belachelijke situatie zeg... en wij ons maar suf betalen aan premie he?

Mila: wat slecht zeg helemaal geen controle, en in goed vertrouwn ga je er natuurlijk vanuit dat een ziekenhuis het wel zal weten. nou gelukkig dat er nu wat aan gedaan word, .

tezz; wat fijn zeg dat goede nieuws, het is zo heerlijk een dikke streep te kunnen zetten door al die dingen die een probleem zouden kunnen zijn, weer een mogelijk blokkade minder om zwanger te kunen worden weg! dat van die samenlevingstest is echt super want dat is zo belangrijk,
    Daan: jee gisteren de iui al gehad, en nu wachten,wachten en nog eens wachten, dat worden 2 spannende weken meid, officieel op het wachtebankje.

;) ik hoop echt op goed nieuws.

brenda: goed voor jou hoor! opstappen en wegwezen bij die tent, van praten en je verhaal doen raak je echt niet zwanger hoor! leiderdorp is echt goed, ik denk dat dat een hele verstandige beslissing is.

zora: fijn dat je nieuwe baan leuk is, heb je deze cyclus al een ei bespeurd?

haan: wat vervelend zeg, je reageerde toch goed op 100mg? ik wist niet dat je in een later stadium alsnog resistent kon worden? ik dacht dat ben je of je bent het niet :cry:

nou hier is alles een beetje raar, ik zit nu op dag 9 van de primolut en ik heb af en toe echt ongiekrampen, sleep maar alvast maandverband met me mee want ik vertrouw het voor geen meter, echt ik word me toch ongesteld zometeen ,hhhhmmm :( herkennen jullie dit?

verder heb ik nog geen ovulatietesten gekocht? moet ik dat doen denken jullie? ik zal wel regelmatig door de gyn gecontroleerd worden dus die houden dat dan toch in de gaten? of gebruiken alleen de meiden zie zelf proberen deze testen? denken jullie dat het een goed idee is ruim voor en na m,n vruchtbare periode gewoon om de dag te klussen? en heeft het zin om een temp kaartje bij te houden als je onregelmatig werkt en dus niet altijd op dezelfde tijd kan testen? ik wil liever niet om 6 uur de wekker zetten om te testen als ik net een avonddienst heb gehad, kan dan n.l niet meer in slaap vallen.

zo dit was mijn vragenvuur hahahah

meiden welterusten alvast

veel liefs jose

19. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Marykay.

Heb zeker al een (aantal keer) een zwangerschapstest gedaan. Blijft ontzettend negatief.
    Een progresteroncheck doen ze niet meer zo laat. De arts gaf zelf toe dat dat op dag 21 had moeten gebeuren. Daar ben ik ontzettend kwaad om geworden omdat ik daar twee keer voor gebeld heb. Als ik deze week nog een progesteroncheck zou doen dan zou ik de uitslag pas over anderhalve week hebben.
    Zit op cd 32 en temperatuur keldert alleen maar.

20. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Als ik de 35 niet ongesteld was geworden had ikook zonder progesteroncheck primolut mogen slikken. Die progesteroncheck doen ze toch niet meer.

Dus ja..............ik weet het ook allemaal niet maar ga beginnen gewooon beginnen met primolut denk ik.

kus

Deel Deze Pagina