Dag meiden! Lotje > Wat fijn dat de 50 mg meteen aanslaat! Nu hoef je tenminste niet meteen over naar een hogere dosis! Hopelijk blijft ie lekker doorgroeien! Elke > Ja heerlijk hé, Greys Anatomy! Daan > Shit, dat is ook dubbel! Eitje wel mooi gegroeid, maar negatieve slt! Bah, wat balen zeg. Hoop dat je woensdag toch nog een oplossing te horen krijgt! Brrrr, morgen moet ik weer heen voor een FM. Ben best zenuwachtig en ben bang dat de Clomid weer niet aangeslagen is, nou ja, ik hoop er maar het beste van! Fijne avond allemaal!
Toitoitoi Marieke, ik duim voor je! Zou wel heel prettig zijn als je niet een nog hogere dosis nodig hebt. Succes morgen!
hoi hoi meiden ik sluit me ook bij dit topic aan. Ik heb geen pco maar zit op het wachtbankje na mijn eerste kuur clomid 50 mg. Afgelopen donderdag had ik bij de fm een eitje van 16mm die waarschijnlijk afgelopen zondag zou springen. aanstaande maanda moet ik bloedprikken om te kijken of het eitje ook echt is gesprongen. Ik wens iedereen heel veel succes en ik hoop dat het heel snel raak zal zijn voor ons ALLEMAAL.
wat ik wel raar vind is dat ik maar 1 keer een fm heb gehad. ze hebbenniet nog een keer gekeken of het eitje wel goed gegroeid is.
Welkom Tirtilisko, Als ik het goed lees slaat de 50 mg in ieder geval wel aan bij je! Tsja, het werkt in elk ziekenhuis weer anders, dat heb ik wel gemerkt op dit forum. Hopelijk heb je een eisprong gehad afgelopen weekend! Alvast succes voor maandag! Hier goed nieuws! De Clomid 100 mg slaat aan! Jipeieieieieieiei! Ben echt blij! Vandaag de echo gehad en ik zag hem meteen zitten. Een mooi ei van ongeveer 16 mm. De gyn zei dat ie dan in werkelijkheid ongeveer 14 mm is, omdat de echo altijd iets vertekent. Maargoed, ik heb voor die tijd alleen maar eitjes gehad van 8-10 mm! Donderdag moet ik weer heen om te kijken of ie verder gegroeid is. Ze zei dat ie ongeveer 2 mm per dag groeit, dat zou betekenen dat ik vanaf vrijdag een eisprong kan hebben. SPANNEND!
Hee hoi, Welkom Tirtilsko! Heel veel succes maandag, nu maar hopen op goed nieuws en dat deze dosis genoeg is. @Marieke, wat fijn! Wat een opluchting zal het zijn. Succes donderdag, ben benieuwd. Enuh, een fijn weekend alvast!
@Tirtilisko, welkom hier! @Daan, echt balen voor je die samenlevingstest! maar is vast wel wat aan te doen! spannend morgen! Ik zelf krijg geen samenlevingstest, ik zal morgen eens vragen waarom niet. @Ravi, wat gek dat ze bij jou alleen een bloedtest doen? kunnen ze niet nog een fm doen om te kijken of je eitje wel gesprongen is? en wel een spannende periode voor je.. Hopelijk is je eitje goed gesprongen en raak geweest! ik duim voor je! @Marieke, echt fijn dat de 100 mg aanslaat! gelukkig maar! ik bestel mijn ovulatietesten bij sensitest.nl, die zijn volgens mij best goed (al zijn ze bij mij nooit positief geweest) en kosten ongeveer 1 euro. Wel leuk: Tirtilisko, Elke, Marieke, Daan en ik; we zitten nu allemaal in onze vruchtbare periode! Wordt straks hopelijk een babyboom!
Hallo girls, Marieke wat een goed niews zeg! Helemaal goed. Fijn dat je donderdag weer een meting krijgt! Spannend hoor.. Elke; jij morgen ook weer veel succes! Ik ga duimen voor je! Lot, jij morgen weer veel succes met de meting! Altijd spannend. Waarom jij dan geen samenlevingstest hoeft te doen? Ben benieuwd als je er morgen naar vraagt. En we gaan inderdaad voor de babyboom (voor jullie, mijn kans is geweest)! Tirtilisko, welkom. Je merkt inderdaad dat het in elk ziekenhuis anders gaat. Maar wel fijn dat je goed hebt gereageerd op de Clomid, toch! Ikzelf weer een echo om te kijken of de eisprong ook inderdaad is geweest en even bespreken met de fertiliteitsarts welke onderzoeken er nu plaats moeten gaan vinden! We gaan er maar weer voor! Meiden allemaal heel veel succes. Groetjes Daan
Daan, hoezo is jou kans geweest? Er zit nu (na je ei) toch een kleine kans in dat je zwanger bent? 8-[ gr, Lot
Hai allemaal, Lot, gelukkig heb je gelijk. Ik dacht omdat ik twee negatieve samenlevingstesten had er geen kansen meer waren. Vanochtend naar de fertiliteitsarts geweest, beide eitjes zijn gesprongen en volgens haar is er wel een kans op zwangerschap, baarmoederslijmvlies was een mooie dikte en de eitjes waren dus weg. Volgende week dinsdag bloedprikken op progesteronwaarden en dan wachten.... Als ik dinsdag 25 maart niet ongesteld ben dan mag ik testen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal erg somber in zag, maar deze fertiliteitsarts gaf me weer een beetje hoop voor deze maand. Joehoe ik doe nog mee! Ik ben benieuwd naar de uitslagen van de rest van de meiden! Gr. Daan
Daan, gelukkig! En je had dus 2 springende eitjes! Dubbel zoveel kans dus! \/ Ik ben heb vandaag aan de gyn gevraagd waarom ik geen samenlevingstest kreeg. Dat doen ze dus blijkbaar niet meer omdat de uitslagen te onbetrouwbaar zijn! Blijkbaar is zo'n test veel te afhankelijk van het moment waarop die wordt gedaan! Ik zou me dus echt maar geen zorgen maken om de uitslagen van die test! Mijn eitje was mooi gegroeid, 20 mm! En ik had vanochtend voor het eerst een dikke vette positieve ovulatietest! Ik ben echt blij! Nu krijg ik volgende week vrijdag een bloedtest; gaan ze kijken of hij echt gesprongen is! Elke, heb jij al een nieuwe fm gehad? of krijg je die nog?
Lot, Super goed nieuws zeg! Fijn dat hij zo gegroeid is ! Dus dat word flink klussen de komende dagen ! Wat raar zeg, dat ze dat bij jou ziekenhuis niet meer doen, krijg wel weer meer hoop uit je berichtje. Ik heb alleen nu al twee dagen een enorme steken in mijn buik, hoe dat nou weer kan, geen idee! Maar goed, we gaan voor dat zwangerentopic he, ha, ha.. Ben heel blij voor je! Liefs Daan
He Meiden, Wat een goed nieuws allemaal! @Lot, super goed een ei van 20mm (is die van mij nu ook, ik had alleen nog geen pos ovulatiettest. De arts dekt dat ie pas vrijdag springt!) Veel succes met klussen @Daan, ik ben super benieuwd! Twee eitjes . Hoop op goed nieuws van over een dag of 10. @Tirtilisko, welkom bij ons clubje. Lekker spuien en eitjes zoeken @ Marieke, heel veel succes morgen! Ik kom zelf net terug van de kliniek. Zit vandaag op dag 17 en heb een ei van 20mm. Dat was keurig! De arts vertelde dat het ei waarschijnlijk vrijdag zou springen, dus we worden flink aan het werk gezet Ik had nog even nagevraagd wat er met die eitjes gebeurd die nu in grote getalen de eierstokken bevolken, maar die schrompelen in en daar heb je verder geen hinder van volgens onze arts. Blijf het trouwens een behoorlijke embaressing ervaring vinden om zo in de beugels te moeten gaan liggen. Had vandaag mn beste vriendin bij me en ondanks dat we heel close zijn had ik er toch wel wat moeite mee. Ben ik preuts of ervaren jullie dat ook een beetje zo? Fijne avond, Liefs Elke
Hai meiden, Mag ik me ook aansluiten bij jullie topic? Voor Ravi ben ik niet geheel een onbekende door toeval ben ik nu ook hier terecht gekomen. Ik heb op een andere site kort mee geschreven met een 1ste x clomid topic maar die meiden waren al een jaar verder en de meeste nu zwanger, dat is dan wel heel positief. Ik zal me ff voorstellen mijn echte naam is Mariek ben 31 en ga met mijn lief voor ons eerste kindje. Ik weet sinds december 2007 dat ik PCOS heb. In december 2006 gestopt met de pil 3x ongesteld geweest en daarna nooit meer. 26 januari begonnen met de 1ste clomid kuur (50mg) na een ongesteldheid verkregen met duphaston. Uit bloedonderzoek bleek dat ik een eisprong heb gehad maar helaas niet zwanger. Bij mijn ziekenhuis krijg ik op cd3 een echo, slik op cd5 t/m 9 clomid en op cd21 een bloedtest . Nu ben ik bezig met mijn 2de kuur 50mg en zit zoals de meeste hier nu in mijn vruchtbare periode. Vrijdag is voor mij cd21 en maandag hoor ik dan of ik een eisprong heb gehad of niet. Al die verschillende controles per ziekenhuis maakt mij wel heel onzeker. Aan de ene kant vind ik het wel prettig dat ik niet zo vaak naar het ziekenhuis en met de benen in de beugels hoef. Elke, ik vind het ook zo embarissing ik doe altijd net of ik er niet ben. Maar aan de andere kant wil ik ook zo graag weten hoe groot mijn ei nou is geweest of ik niet te zuur ben etc. Ik vind het super om hier mijn ervaringen en onzekerheden te delen met anderen die net zo ver zijn als ik. groetjes marykay (1 marieke is wel zo makkelijk)
Hé, Elke goed nieuws! Dus eind deze week de sprong.. Dat wordt dus flink klussen ! Heb je nog vervolg afspraken staan? Ik herken het gevoel heel erg, na ik weet niet hoe vaak heb ik er ook nog steeds problemen mee. Het is inderdaad schamen ! Maar ja alles voor het goede doel! Marykay welkom. Spui hier al je verhalen, frustraties enz. Grappig dat jij ook in de vruchtbare fase zit.. Wat gaan ze maandag doen? Marieke, heel veel succes morgen! Liefs Daan
Hee dames, Nou dat is toevalig, Mariek, kom ik je hier ook tegen haha. Welkom! @Daan, wat spannend, dubbel kans! Fijn dat het toch positief over is gekomen wat de arts vandaag zei. Nu maar afwachten, pffff wat duren die weken dan ineens lang he! @Lotje, een positieve ovu test! Geweldig. Goh wat fijn al dag goede nieuws zeg. @Elke, voor jou ook een ei dat op springen staat! Nou dat worden spannende weken hier. En hier ook nog goed nieuws, maar dan van een andere orde. Ik heb de baan! Liefs!
Dag meiden! Marykay > Welkom hier! Fijn dat de 50mg in ieder geval aanslaat. Hopelijk heb je deze maand weer een eisprong! Lot > Jeeeej! Een ei van 20mm! Super zeg. Veel klusplezier dit weekend Daan > Wat spannend zeg! Gelukkig zegt een negatieve slt dus niet alles! Nu maar wachten.....ik duim voor je! Elke > Ook al zo'n mooi ei! Super! Jij ook veel klusplezier gewenst Ravi > Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hier alles goed. Morgen weer voor een FM. Pfff, nu ben ik aldoor weer bang dat het ei misschien toch plotseling al gesprongen is, en aangezien mijn man vanavond aan het werk is kunnen we dus niet "aan de slag" haha. Ach, ik haal mezelf waarschijnlijk weer vanalles in mijn hoofd! Misschien een stomme vraag, maar wanneer ben je nou echt het meest vruchtbaar? Is dat vlak vóór je eisprong of ook nog erna? Wat betreft het schamen als je in de beugels moet: bij mijn eigen gyn ben ik de schaamte inmiddels zo goed als voorbij, maar gister was er een co-assistent bij die graag de echo wou maken. Nouja, opzich prima hoor ( hij moet het tenslotte ook leren ) , maar mijn gyn gaf hem aldoor van die aanwijzingen ( nu een beetje naar rechts, ho, niet te ver, ja goedzo, nu weer een beetje naar links etc etc ) waardoor ik me echt een beetje zo'n studieobject voelde haha. Dat vond ik dus iets minder. Ik kijk altijd wel mee op het echoscherm. Vind het wel interessant om te zien hoe het allemaal in elkaar zit enzo.
@Elke, ik begin daar na de vakantie, dus in augustus. Kan ik nog mooi dit schooljaar afronden op mijn huidige school en daarna met een nieuwe start beginnen. Wel spannend weer, maar het was net een heel leuk gesprek met de directeur, ze waren erg positief over het gesprek en dachten dat ik prima in het team zou passen. Goed gevoel dus! Dacht eerst dat het me niet zoveel uitmaakte of ik het wel of niet zou krijgen, maar nu het zo is ben ik toch superblij en een beetje hyper haha! @Marieke, spannend weer morgen! Zo bij elkaar is er elke dag wel iemand die naar de gyn moet. Zal nog even wat voorbereiden voor morgen. Fijne avond nog!