De samenlevingstest was positief! Bij mij was er nog steeds erg weinig slijmvlies. Maar in het hele kleine beetje wat ze had was een hele actieve zwemmer te zien . Door het weinige slijm heb ik er een hard hoofd in maar de gyn blijft heel positief! Volgende week woensdag bloed prikken op progesteron en donderdag de uitslag en een echo om te zien of mijn bmsvl dikker is geworden.
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie Voor: uitgangsecho Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 31 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg Volgend bezoek gyn: cyclusdag 2/3 Voor: uitleg spuiten Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 6 mei Voor: follikelmeting Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: do 29 mei 12.15u Voor: uitslag progesteron en controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: nu 27 april, volgende nod ? Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 31 mei 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 19 mei Voor: Kijken of gesprongen ei inderdaad een echt ei was! Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: 14 juni?? Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend Volgend bezoek gyn: maandag 26 mei Voor: follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,begin volgende week met provera ivm antibiotica voor blaasontsteking Volgend bezoek gyn:op dag 1 van menstruatie bellen Voor:uitgangsecho voor clomid 50 mg Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
Goedemiddag! Alles goed hier? Marykay: wat fijn om te horen dat de samenlevingstest goed is! Het is in ieder geval positief dat de gyn ook positief blijft en dat er in in ieder geval 1 hele goede zwemmer te zien was. BeppieW: welkom hier! Hopelijk slaat de 100 mg goed aan... Haan: heb je al nieuws? Milla: hopelijk heb je een ei gehad, zal voor je duimen [-o< Iedereen op het wachtbankje, succes met de spanning en hopelijk komen er wat zwangeren op dit topic, want we hebben er nog maar eentje.. Hier verder geen nieuws. Heb alleen al sinds maandag verschrikkelijk pijn in mijn onderbuik. Net of mijn baarmoeder bij elkaar geknepen wordt. Ben niet meer ongesteld. Merk al wel weer wat meer vruchtbaar slijm. Vanavond mijn laatste clomidpilletje alweer, wat gaat dat toch snel. Weet iemand of bovenstaande kan komen door de clomid? Heb nu sinds kort ook andere foliumzuur, die van de Etos "zwanger worden". Misschien dat het daardoor komt? Gisteren was ik er echt beroerd van.. Fijne avond allemaal!
@Marykay: Jippie! Gefeliciteerd! En als er al een zaadje kan overleven in nog niet zo dik bmsl. is dat toch een prima teken? Met de dagen wordt het alleen maar dikker en bij bevruchting houdt het toch stand! Zeker goed nieuws! @Haan: eindelijk al wat gehoord? @All: hier weinig nieuws. Vandaag midden op de wachtbank. Heb heel sterk het idee dat het niet raak is deze ronde, maar we zullen het volgende week wel zien Liefs Tezzz
@ Tezz Ik hoop dat je intuïtie niet juist is! @ Jojoba, slik jij Etos zwanger worden samen met Clomid? In Etos zwanger worden zit een middeltje 'Agnus castus' dat op je hormonen in werkt dus het kan best, ik kreeg mijn eisprong daar vervroegd door, maar op de dagen dat ik het slikte had ik wel steeds spotting (oud bruin bloed) @ Marykay gefeliciteerd met je positieve samenlevingstest! Nee dames helaas nog geen eisprong gehad, ik temp dus vandaar dat ik dat weet Het rommelt nog steeds, soms voel ik het beter dan anders. Op welke cyclusdagen hadden jullie een eisprong
hallo meiden, is het bij jullie ook zulk lekker weer? Marykaÿ: klinkt goed zeg een ei van 17 mm, ik wil er ook zo eentje! en wat fijn dat de samenlvenigstest positief is, dat is toch weer een zorg minder. wat gek dat deze gyn een operatie toch weer wat te vroeg vind? misschien had je je er juist een beetje op ingesteld, maar... misschien is het met dit ei nu eindelijk raak. elke: ja je zal het wel voelen al die stuiterdende kids met een motivatie van 0 zo voor de zomervakantie, mmmmm lekker met die hormonen he? wat vervelend dat dat baarmoederslijmvlies zich maar niet goed ontwikkelt, dat was bij marykay ook al... Haan: irritant zeg dat ze dan niet terug bellen, dacht jij er ook niet aan om naar een ander z-h te gaan? Daan: ahahahah ja dat was de laatste braakpartij door alcohol, hoe was het bij die dietiste? ik heb altijd het gevoel dat ze alleen maar dingen zeggen die ik al weet. moet je veel gewicht kwijt? ik heb een bmi van 25.1, weeg 67 kg en ben 1.62, ik denk dat lijnen voor mij betreft m,n eisprong weinig zin zal hebben of denken jullie van wel? Beppie, welkom in de mmm, ja hoor schrijf maar lekker mee, Nance: dat geeft toch helemaal niet lieverd... dank je nu echt dat hier iemand is die denkt nou die nance reageerd weinig wat een trut! ( nou echt niet hoor! ) we begrijpen best dat er meer dingen zijn dan dit forum en dat het gewoon niet altijd even makkelijk is, al die onzekerheid, je bent heel even blij als je een uitslagje krijgt of als je kunt gaan behandelen maar ergens blijft die onzekerheid toch...en als je dan geen ei ziet dan denk je onee wat nu weer, gaat dit goed komen? nou dat gaat het heus wel en goed dat je meer vragen hebt gesteld. hoe zit dat eigelijk met de meiden die al kids hebben? vinden jullie het nu minder zwaar omdat jullie uit ervaring weten dat jullie zwanger kunnen worden en het kind voldragen hebben? of blijven jullie je er toch zorgen over maken of het nog een keer lukt? mila: huh voel jij je ei echt groeien? misschien moet je toch vragen of er fm,s kunnen worden gedaan want dit blijft zo toch een getob... Jojoba: ik weet het niet, ik slik de clomid pas net ( dag cd6) ik slik gewoon foliumzuur zonder poeha zeg maar en dan gewoon dagravit erbij, ik heb geen klachten. tezz: ik hoop dat je ernaast zit. nou hier weinig nieuws, vandaag 3e clomid genomen, voel helemaal niks...ik had verwacht, ja ik weet niet? ik was er helemaal klaar voor zeg maar om met clomid te beginnen maar ik voel helemaal niks gewoon, het zal toch wel werken? is het nou de bedoeling van ik vrijdag tijdens de echo kan zien of er een ei groeit? of een beetje in ieder geval? nou ja, ik ga maar eens in de zon zitten veel liefs jose
@Jose: Bij mij was de eerste keer op dag 12 van m'n cyclus nog geen duidelijk ei te zien (zaten allemaal nog onder de 1 cm), maar bij deze cyclus had ik op dag 12 al een ei van 17 mm! Ik ben ook aan de clomid 50 en de eerste keer had ik ook nergens last van tijdens de clomid-inname-dagen. Maar dat eitje is tóch gekomen. Ik weet zeker dat ik zwanger kan worden, omdat het ons al 2 keer gelukt is. Maaaaar het was bij beide de eerste poging al raak. En nu duurt het al een jaar! Dat maakt wel wat onzeker Maar dat kind gaat er komen! Kan alleen niet zeggen wanneer . Bij mij zit de onzekerheid vooral in óf ik wel een eitje zal hebben elke keer. En ben dan dus al heel erg opgelucht als uit de echo's / mijn temp blijkt dat er daadwerkelijk ECHT een eisprong is geweest! Zit dus steeds een paar weken compleet in de stress of dat eitje wel zal komen. Tenslotte ben ik ook bijna een half jaar ei-loos geweest en de schrik zit er wat dat betreft goed in natuurlijk!
Milla: mag je etos zwanger worden dan niet samen met clomid innemen, stond namelijk niets van op het doosje?
Nee dat lijkt mij niet, etos zwanger worden lijkt onschuldig maar het bestanddeel aguns castus heeft wel degelijk invloed op je hormoonhuishouding! (stimuleert verschillende chemische stofjes in de hypofyse) Vaak wordt gezegd 'baat het niet, dan schaad het niet' maar ik weet dat het invloed heeft omdat ik tijdens het slikken daarvan altijd bloedverlies krijg. Ik zou het niet tegelijk innemen. Je kunt ook gewoon foliumzuur los in een potje kopen.
Mijn follikel was trouwens vandaag 19mm! Das precies volgens schema 2mm per dag Ik temp nu ook deze ronde steeds 11u 's ochtends. Gister en vandaag ook om 9u gedaan omdat ik om 10u in het ziekenhuis moest zijn toen was mijn temp vrij laag voor mij doen. 36,4 en 36,5. Daarna na zhbezoek ook weer gister 36,8 en nu vandaag 37,4? Zou die dan meteen na het ziekenhuis gesprongen zijn? Of duurt het nu nog 36 uur. Weet iemand hoe dat precies zit? @ Milla, ik heb mijn ei altijd heel laat gehad cd 19 of 20. Het kan ook nog steeds bij jou. Krijg je straks wel bloedonderzoek of moet je wachten tot je wel of niet ongi word. Ik hoop het 1ste.
@ Marykay, een lage temp is een bekend fenomeen tijdens of voorafgaand aan een eisprong. Als je naar temp kaartjes kijkt zie je dat bijna iedereen een temp dip heeft op die dag, dus aan je temp van vandaag te zien is je ei waarschijnlijk al gesprongen. Spannend! Veel succes op het wachtbankje! Ik ga er op dit moment nog vanuit dat mijn eisprong nog moet komen, ik hoor zoveel verhalen van vrouwen bij wie de eisprong ook pas na dag 18 kwam dus ik blijf hoop houden. Maar het is wel lastig zo.
Milla, bedankt voor je antwoord. Ik ga ook weer iets slikken waar ik helemaal niet zeker van weet of het wel mag.. Ik ga morgen weer gewoon aan de foliumzuurtabletjes en doe die andere weg, want die buikpijn is echt niet grappig. Hoop maar dat het geen nadelig effect heeft gehad op de Clomid.
he marykay, jij schrijft dat je steeds om 11 uur s,ochtends tempt,, maar ik dacht dat het moet voordat je dag echt begint, douchen en inspannning bewegen tc... hebben toch ook invloed? of lig jij iedere dag tot 11 uur op bed? nee toch? hoe zit dat dan met dat tempen? groetjes jose
José, ja ik lig idd iedere dag tot 11u in mijn bed en soms ook nog langer , maar ik werk altijd 's avonds. Ben nu ook aan het werk en vannacht pas om 12u thuis. Milla, thanx voor je antwoord. Vanavond voor de zekerheid nog een keertje klussen Test jouw gyn nog of je een eisprong hebt gehad?
Hello, Beppie, welkom en veel succes met de Clomid 100! Nance, is ook niet raar dat je emotioneel werd, het is ook allemaal wel wat. Heel veel succes! Milla, inmiddels al een ei gevonden? Kan je het niet aangeven bij jou gyn om wel follikelmetingen te gaan doen? Dan heb je namelijk wel een beter overzicht. Ik hoop dat het eitje vandaag of morgen door je wordt gevonden ! Marykay, joehoe alweer goed nieuws ! Houd je maar vast aan de positiviteit van de gyn, zij weet wel waar ze over praat..(tenminste dat hoop ik ). Jojoba, ik heb dus precies hetzelfde gehad met de Etos Zwanger worden. Ik had er hele goede verhalen over gehoord dus heb het een tijdje geprobeerd. Ik werd er erg misselijk en beroerd van en had ook veel buikpijn. Ik ben weer overgestapt naar 'gewone' foliumzuur. De klachten zijn toen ook opgehouden.. Tezzz, midden op de wachtbank, ik val al bijna van de bank af, ha, ha! Jose, ik moet wel zeggen dat ik goede tips mee heb gekregen. Ik heb een BMI van 31 , dus er mag echt wel wat af. Over drie weken moet ik terugkomen en dan zien we of ik daadwerkelijk ben afgevallen. Jij hebt toch een prachtige BMI? Lijkt me niet dat jij hoeft af te vallen.. Maar je moet natuurlijk altijd doen waar jij je prettig bij voelt! Ik voelde de eerste tijd ook niets hoor van de Clomid, de bijwerkingen kwamen altijd als ik al weer gestopt was, maar dot had ik alleen bij de 100mg. Succes he! Haan, hoe gaat het met je? Heb je inmiddels al weer wat meer duidelijkheid? Hier nog steeds geen verschijnselen, niet voor zwangerschap en niet voor ongi..... Het is afwachten, pfoe...
he marykay het was eigelijk een soort van grapje.... maar jij ligt echt tot 11 uur in bed, ja dan heb je gewoon een heel ander werk ritme ja, dan is om 11 uur tempen natuurlijk helemaal prima, ik snapte er al helemaal niks meer van hahahah daan, ja m,n bmi is prima, wil ook niet afvallen om er beter uit te zien, maar vroeger menstrueerde ik wel en toen was ik veel lichter namelijk, ik vraag me af of ik als ik op streefgewicht ben ( is bij mij rond de 60 kg) of ik dan misschien weer gewoon ongesteld word, ja je gaat toch alles proberen?, ik ben namelijk 3 jaar terug al eens 16 kg afgevallen via een boek van dokter A.Vogel, het gezond gewicht stappenplan, dit werkte voor mij prima en heeft een holistische benadering zeg maar, ze pakken er echt van alles bij, hoe je kauwd, hoe je eet ( hoe vlug enzo) maar ook wat je erbij drinkt etc... klinkt een beetje wollig hahahah maar ik was toch mooi in 19 weken 16 kg kwijt zonder al te veel extreme moeite, is er nu trouwens nog steeds af op 3 kg na veel liefs jose
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie Voor: uitgangsecho Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 31 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg Volgend bezoek gyn: cyclusdag 2/3 Voor: uitleg spuiten Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 6 mei Voor: follikelmeting Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: do 29 mei 12.15u Voor: uitslag progesteron en controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 27 mei Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 31 mei 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 19 mei Voor: Kijken of gesprongen ei inderdaad een echt ei was! Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: 14 juni?? Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend Volgend bezoek gyn: maandag 26 mei Voor: follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,begin volgende week met provera ivm antibiotica voor blaasontsteking Volgend bezoek gyn:op dag 1 van menstruatie bellen Voor:uitgangsecho voor clomid 50 mg Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting ff m'n nod ingevuld En nou weer verder met duimen
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: op 1e dag menstruatie Voor: uitgangsecho Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 31 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg Volgend bezoek gyn: cyclusdag 2/3 Voor: uitleg spuiten Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 6 mei Voor: follikelmeting Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: do 29 mei 12.15u Voor: uitslag progesteron en controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 27 mei Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 31 mei 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 19 mei Voor: Kijken of gesprongen ei inderdaad een echt ei was! Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: 14 juni?? Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend Volgend bezoek gyn: maandag 26 mei Voor: follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,1ste ronde clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:maandag 26 mei Voor:1ste follikelmeting( dag 9) Naam : lovely30 leeftijd:30 Bezig sinds:zonder clomid augustus '07 met clomid april'08 Kinderen:3 NOD: 1 mei Bijzonderheden: herstellingsoperatie laten uitv 28 ma '07 waarvan linker eileider niet toegankelijk Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
heb weer even tijd om op de meeste te reageren: Milla: Ik hoop voor je dat je ei toch nog in aantocht is, en als je twijfelt zou ik gewoon follikelmetingen eisen hoor! Bij mij is het de eerste maand dus houden ze mij streng onder controle ( mede omdat mijn tante met clomid in de eerste maand zwanger raakte van een 4-ling!)maar als het deze maand goed gaat verlopen krijg ik ook geen fm's meer voor 6 maanden. Dan mag ik het met clomid 6 maanden zelf proberen..... Jojoba: buik en maagdarmklachten zijn bijwerkingen van de clomid is mij net verteld in het ziekenhuis, maar bij lichtflitsen en vlekken zien moest ik gelijk bellen..... Dus ik weet niet of het door de etos tabletten komt, ik heb zelf davitamon femnatal ( hopelijk is dat wel goed) Joseetje: Ik loop 2 dagen achter op jouw clomidschema, heb vandaag net de eerste clomid 50 mg ingenomen! Haan: Heb je al nieuws? Anders zou ik toch echt zelf gaan bellen! Nance: helemaal niet erg dat je weinig reageert! Ik kan ook niet altijd op iedereen reageren.......maar lees wel altijd alles terug, ben namelijk erg nieuwsgierig haha Marykay: Klus ze met je ei!En nog gefeliciteerd met je positieve samenlevingstest, is toch weer een zorg minder... Beppie: Welkom hier en succes met clomid 100 mg, hopelijk slaat dit wel aan! Tezz, Daan en Elke: succes op het wachtbankje! Ben vandaag bij de gyn geweest en mijn baarmoederslijmvlies was mooi dun en dus kon ik vandaag beginnen met mijn eerste clomid! Ben benieuwd of het gaat werken.....Hopelijk niet zo heftig als de provera want daar had ik echt last van! Maar werkte wel bijzonder snel haha( kwam wel eens voor maar is wel uitzondering idd) Moet op dag 9 al weer terug voor mijn eerste fm ben benieuwd Oh ja had vandaag een andere co-assistente en een zwangere gyn! 2 vrouwen om mij heen, weer het andere uiterste haha. De co-ass kon met de echo mijn baarmoeder niet vinden maar ze had het echo app verkeerd erin zitten haha, ah ja kan er de lol ook wel weer van inzien, oefening baart kunst he! Fijne dag en spreek jullie snel weer!
vandaag weer echo gehad nog steeds geen eisprong in zicht, helaas slecht nieuws gekregen uitslag van het zaad van mijn mannetje was binnen en er waren geen zwemmers.Dit veranderd de hele situatie vrijdag moeten we weer terug, ook mijn mannetje moet mee, er wordt al eerder bloed geprikt bij mij, en we zouden vanmiddag besproken worden, ze heeft ivf al laten vallen. Nu ben ik en mijn mannetje helemaal ten einde raad, helemaal van slag, pfff ook daarbij dat mijn mannetje al 2 kids heeft, iemand toevallig ervaring met deze situatie