ik moet maandag ook al terug voor de eerste fm echo: vraag me echt af wat ze kunnen zien op dag 9! volgens mij vrij weinig spannends....... En na hoeveel dagen moesten jullie terug komen voor fm's en dan om de hoeveel dagen weer? ( ben gewoon benieuwd)
@Kelly:maandags en donderdags (kwam bij mij toevallig zo uit steeds), dus om de 3 of 4 dagen. Ik ben weg voor vandaag! Laterrr!
@Tezz, Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Dankje wel voor je bericht. Maar soms heb je even van die momentjes. Fijn dat je het hier dan weer even kwijt kan
Hallo allemaal, Afgelopen dinsdag ben ik zelf maar gaan bellen. Ik moet nu nog een keer een week wachten tot woensdag 28 mei, dan testen, dan provera, HSG en weer starten met Clomid. Ze konden me nog niet vertellen hoeveel...2x 100mg aangeslagen en 3e keer niet. Lijkt me niet dat we dan weer 100mg gaan doen. Maar goed, om lang verhaal kort te maken. We hebben even besloten om het tijdens de zomermaanden te laten rusten. Het vreet energie en ik ben er nu zo erg mee bezig dat alleen dat al een zwangerschap in de weg zou kunnen staan. We nemen nu dus pas contact op met het ziekenhuis wanneer we daar weer zin in hebben. Ik wil weer even mezelf zijn en genieten van het weer, nieuwe huis, nieuwe tuin, vakantie in augustus etc.etc.... Ik moet zeggen dat het ook wel oplucht en rust geeft nu ik even niets meer hoef. Geen medicijnen, geen ziekenhuisbezoeken. Ik denk dat ik het alleen op deze manier een beetje kan loslaten. Blijkbaar is het mijn tijd nog niet, we gaan er in augustus/september weer voor... Ik zal dus ook niet meer zo vaak online zijn... Ook dat helpt me namelijk om het te kunnen loslaten! Ik hoop dat jullie het snappen.. Voor iedereen een hele dikke knuffel! En ik hoop snel toch een paar zwangeren te kunnen treffen bij dit topic! Doeii
Haan ik snap je frustraties van de afgelopen tijd en vind het erg goed van je dat jullie even een rustpauze pakken en pas verder gaan wanneer het jullie uitkomt! Ik wens jullie het allerbeste! En niet te vergeten alvast een hele fijne vakantie toegewenst 8)
Goedeavond/nacht, @Daan: balen zeg, altijd weer een rotmoment hé, ik ken het (we kennen het allemaal.. helaas). kop op hé meid! knuffel van mij.. @Haan: misschien wel een verstandige keuze van jullie, lijkt me wel een hele moeilijke keuze. Het allerbeste ermee! Hier veel bijwerkingen van de Clomid (en misschien wel van die rot capsules van etos!). Heb vandaag de hele dag met hoofdpijn op bed gelegen, heb nog opvliegers. Maar goed, gaat allemaal weer over en we weten waarvan het komt. Maandag eindelijk mijn follikelmeting, ben benieuwd maar wel zenuwachtig. Hoop niet dat de capsules van etos de Clomid hebben tegengewerkt (zoals ik ergens heb gelezen..). Weltrusten allemaal.
Goeie morgen allemaal, @ Jojoba, niet te veel zorgen maken over die etos capsules, je bent er nu mee gestopt toch, je kunt er nu toch niets meer aan doen. Bovendien zit je nog vroeg in je cyclus dus wie weet ben je op tijd. Ik weet dat vitex agnus castus (heb er onlangs een onderzoeksraport van gelezen) Het FSH hormoon de kop indrukt en het LH hormoon stimuleert, met andere woorden zou het inderdaad best kunnen dat het een tegengestelde werking van Clomid heeft, omdat clomid juist door het verminderen van Oestrogeen de FSH juist op gang wil brengen. Het is goed dat je nu gestopt bent, nu kan de clomid zijn werk gewoon nog doen denk ik. Succes deze ronde! @ Haan, herkenbaar hoor! Ik heb zelf afgelopen winter ook een paar maanden pauze gehouden omdat ik even gewoon van mijn gezin wilde genieten en aan andere dingen aandacht wilde schenken, want er gaat mentaal nogal wat tijd zitten in de MMM! Ik ben toen ook even helemaal weg geweest van het forum, in het begin was dat wennen, maar door even met andere dingen bezig te zijn, ben ik helemaal tot rust gekomen! Hopelijk kom jij ook snel tot rust! @ Tezzz, is het nog een beetje uit te houden op het wachtbankje? Voor jou breken er spannende dagen aan, ik duim voor je! @ Kelly ben je tandarts? Gelukkig verdwijnen de meeste bijwerkingen weer als je stopt met Clomid. Verwacht inderdaad niet te veel van je fm op cyclusdag 9, dan kan het ook niet tegenvallen, want er is dan lang niet altijd wat te zien, terwijl dat meestal nog wel komt. @ Ravi, jammer inderdaad dat je niet gelijk opgaat met je vriendin, ik snap dat je daar extra op gehoopt had, en dat dat dan een flinke tegenvaller is. Inderdaad zoals Tezz ook al schreef, jij bent niet jou zus, zolang bij haar de oorzaak onbekent is, weet je sowieso niet wat er aan de hand is, en kun je al helemaal niet vaststellen dat die oorzaak er bij jou ook zou kunnen zijn. Er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen wanneer een stel niet snel zwanger wordt, en jij weet in ieder geval hoe dat bij jou komt en dat er medicijnen zijn. Hopelijk zijn jij en je zus heel snel zwanger en wie weet dan tegelijk ! @ Jose, ik heb die staafjes in het verleden ook gebruikt en wil je niet ontmoedigen, maar bij mij werden ze altijd positief, dus niet schrikken als je een positief staafje hebt terwijl je volgens de fm nog geen ei hebt. Maar wie weet werken ze bij jou wel heel goed. Ik ben wel heel tevreden over clear blue (mochten ze niet werken, en je wilt andere). De gyn kan meestal wel vertellen wanneer je ongeveer je eisprong gaat krijgen en het beste kunt klussen, ik zou zelf zo gauw er eitjes tijdens de fm's te zien zijn om de dag gaan klussen! Succes vandaag met je FM! @ Daan, ik hoop dat het bij jou niet heeft doorgezet! Duim voor je! Hier gaat alles prima, heb gister middag/avond volgens mij de eisprong gehad, want ik voelde flinke steken in allebei de eierstokken Ik denk nu dus dat er meer dan een eitje gesprongen is.. Maar goed we zien wel. Eerst maar even afwachten of en wanneer de temp omhoog gaat en maandag even progesteron laten prikken. Volgens mij zit ik nu op het wachtbankje. Fijne dag allemaal!
Hee hoi, @Haan, wat goed van je dat je het even los kan laten. Ik kan me voorstellen dat het je even te veel wordt wanneer het niet goed aanslaat allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte en rust. En wie weet gebeurt er juist dan een wonder! Alvast een hele fijne vakantie. @Kelly, de eerste ronde clomid moest ik ook op dag 9 voor controle. Er was toen al wel een follikel iets groter (16mm)dan de rest, maar niet heel noemenswaardig. Daarna moest ik steeds om de dag en op dag 11 en 13 leek er niets te veranderen, maar op dag 15 was ie wel echt groter (21) en zou die vlgs de gyn elk moment kunnen springen. En dat was dus ook het geval. In het begin moet je dus gewoon even vroeg beginnen zodat ze een beetje een beeld hebben. De tweede ronde hoefde ik pas op dag 13 te komen geloof ik en toen weer op dag 15. Vanaf de derde ronde hoefde ik helemaal niet meer te komen en nu moet ik mijn ei dus zien te vinden met een ovu-test. @Jojoba, wat vervelend dat je zoveel last hebt van bijwerkingen. Ga je het ook vragen van die etos zwanger worden capsules? Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar. @Mila, spannende weken dus nu voor jou! Ik duim voor je hoor. Ik denk niet dat mijn zus nog zwanger wordt, ze zijn nu met adoptie bezig en wachten al 14 jaar om vader en moeder te worden. Een baby hoeft voor haar dan ook niet meer. Waarschijnlijk komt er voor hen in 2009 (ik hoop natuurlijk eerder) een kindje uit Colombia tussen de 1 en 2 jaar. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen, en ik begrijp nu steeds beter wat za al die jaren moeten hebben doorstaan. Ze zijn nu al 6 jaar bezig met de adoptie, dus nu zijn ze wat mij betreft echt wel aan de beurt. Ik hoop het zo! Fijne dag allemaal. Ga nu toch echt maar eens beginnen met mijn rapporten.... Liefs!
Hoi meiden ik heb even een vraagje ik heb deze ronde 150mg clomid geslikt. Afgelopen maandag had ik een f er was 1 eitje van 21 mm de gyn zei dat hij of maandag,dinsdag of woensdag zou springen. Ik heb vanaf maandag getest met ovu testen maar geen 1 positieve test Denken jullie dat ik geen eisprong heb gehad en dat het eitje is verdwenen? of denken jullie dat ik hem waarschijnlijk wel heb gehad maar dat de testen niet goed werkten bij mij? Of dat het eitje er nog zit en nu waarschijnlijk 29mm is? En weten jullie met hoeveeel mm eenn eitje met clomid springt?
Milla: ja ik ben tandarts! Sinds 3,5 jaar een eigen praktijk..... Tirtilisko: ik denk dat je eitje misschien wel op maandag gesprongen is en dat je je LH piek al had gehad....als je twijfelt even om nog een echo vragen
@Haan: lijkt me verstandig even weer tot rust te komen. Het vreet idd zo veel energie! Ga je nu nog wel de provera nemen als er geen verandering is volgende week? Ik kan me voorstellen dat je je zonder ongi ook niet echt lekker gaat voelen, toch? (Had ik tenminste wel in de maanden dat ik geen ongi had). Doe lekker kalm aan! En we zien je wel weer een keer verschijnen! @Daan: hoe is het? Heeft de ongi nog doorgezet? @Tirtilisko: eitjes springen met clomid meestal wel wat later dan met 20 mm, maar hoe veel daarna is nogal verschillend geloof ik. Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat íe uiterlijk woensdag is gesprongen. En misschien al eerder omdat je ovutest niet meer positief werd. Heb je niks gevoeld? Ik voel 'm dus wel, maar ik temperatuur erbij om het zeker te weten. Vind ik wel een fijne methode. @Ravi: tjee, wat jammer voor je zus zeg! Maar ik vind het heel goed dat ze dan gaan adopteren. Adoptiekindjes hebben vaak al een naar verleden achter zich en het is heel fijn om te weten dat er mensen zijn die bereidt zijn zo'n kind een liefdevolle toekomst te geven. Wat jammer dat die procedures zo lang moeten duren he? Natuurlijk willen ze een kindje de beste toekomst geven, maar voor ouders die er al lang klaar voor zijn, duurt dat wachten dan wel heeeeel lang! heb vandaag voor de tweede dag achtereen een wat lagere temperatuur. Snap er weinig van. Mijn temp zakt namelijk normaliter pas na een paar dagen ongi! En aangezien ik vorige maand pas 14 dagen na m'n ei ongi werd, zou het nou nog wel erg vroeg zijn daarvoor. Voor een innestelingdip zou het daarentegen misschien weer wat lang zijn Morgen maar weer doortempen dus! En wachten, wachten,wachten! Liefs! Tezzz
He Meiden, Haan, wat een moeilijke keus heb je gemaakt. Hoop dat je weer een beetje rust vind. Laat af en toe nog een keer horen hoe het met je gaat., je hoort toch bij ons cluppie! Tirtilisko, ik heb met clomid wel een eisprong, maar ik krijg zonder pregnyl de ovulatietesten (ongeacht welk merk) NIET POSITIEF. Voor de clomid wel. Denk dat mijn lijf door de clomid toch anders reageert en hormonen afgeeft. Je kunt dus wel een eisprong gehad hebben. Krijg je nog een progesteron meting? Daan, hoe is het vandaag met je? Ravi, ik sta zelf (net als je zus) ook open voor adoptie, maar mijn vriend ziet dit niet zitten. Dus heb nu alle hoop gevestigd op dat pcolijf van mij Op school is het echt super druk. Kids zijn erg vervelend. Groep 8 valt me nu echt zwaar... Hoop volgend jaar weer beter Milla, ik heb ook altijd ETOS zwanger worden geslikt. Ook met clomid samen. Heb al drie keer een goede eisprong gehad. Dus ik weet niet of het voor iedereen een negatieve invloed heeft. ps Nog proficiat met je ei! Jojoba, vervelend he die opvliegers. Bij mij zijn ze het ergst rond dag 15, daarna neemt het langzaamaan weer af. Nog even doorbijten meissie! Tezz, wat duurt wachten lang he?! Idd vreemd van je temp. Die van mij daalt altijd pas op de dag van mn . Nu nog keurig hoge temp, wel 37,5 Kelly, succes met deze ronde clomid. Wanneer heb je een follikelmeting? Hier verder weinig nieuws. Zit op het wachtbankje. Volgende week zaterdag testen... Fijn weekend! Groetjes Elke
Hallo allemaal, Ravi, waar ben je naartoe geweest op schoolreisje? Ik moet zeggen dat het voor mijn gevoel iedere maand moeilijker te 'verwerken' is dat het niet lukt. Gisteravond ook weer te horen gekregen dat er een vriendin zwanger is, ik heb echt heel hard mijn best moeten doen om blij te zijn. Jij nog veel succes met de laatste daagjes clomid! Kelly, fijn dat je nog niet heel veel last heb van bijwerkingen. Wel lastig lijkt me zo zwetend in die latexhandschoentjes, ha, ha. Tezz, mmmmhhh ik ben niet zo goed op de hoogte van dat temperaturen.. Haan, veel sterkte met het loslaten. Kom lekker tot rust! Jojoba, wat vervelend dat je je zo rot voelt.. Succes maandag! Milla, joehoe! Goed nieuws zeg! Nu maar hopen dat er een snelle zwemmer bij zat! Welkom in de wachtweken! Elke, en hoe gaat het met jou? Heb je al verschijnselen van een naderende ongi of zwangerschap? Nog 7 nachtjes slapen. Mijn duimpjes draaien al... Nou ik snap hier niets meer van.... Gisteravond hele erge krampen en vandaag wederom niets.. Alleen nog een klein beetje bruin bloed. Nog geen rood gezien. Vandaag echt hele erge last gehad, zat bijna te janken van de pijn op mijn werk. Buik was erg opgezet, nu gaat het weer wat beter. Maar nog steeds geen rood.. Mijn lichaam zit echt een spelletje te spelen nu..
Hallo meiden, hier even een ego berichtje... vanmorgen een eerste follikelmeting gehad, er was een eitje van 10 mm en een paar van 0.9 mm, ik zit op cyclusdag 8 en ben sinds gisteren niet meer ongesteld... ik ben benieuwd of er een ei gaat groeien, voor nu vond ze het er wel netjes uitzien, ik vind het ei wel klein maarja misschien ben ik veel te ongeduldig hahahahah , m,n man lag vmi al klaar in bed ?! nou ehmmmm lieverd ,een beetje te enthausiast! wat een lekkere oen kan het ook af en toe zijn. m,n linkereierstok deed een beetje zeer, toch wel geprikkelt dus... verder nog een verbazing, van het hele pco beeld ( ik had het niet zo heel duidelijk bij de 1e echo en ook bloedwaardes geven niet echt 100% een diagnose) is niets meer over, ze heeft ook de vorige foto van de echo bekeken en zegt dat haar collega iets te voorbarig is geweest, de eitjes liggen mooi verspreid en geen kralenkrans ( ik heb dat vorige keer toch ook echt gezien) dus.... nu snap ik helemaal niet meer waarom ik geen eisprong heb? dus of dat nou goed of slecht nieuws is? ik houd het er maar op dat het goed is vinden jullie mijn ei klein voor cd8? dindsdag moet ik terug oeoeoeo spannend! veel liefs Jose
Whaaaaaaaaaaa heb ik eindelijk een posi ovu test kan het nog steeds niet geloven had de moed al helemaal verloren d8 dat ik geen eisprong had gehad. Maar toch echt posi mounia heeft hem ook gezien zij zegt ook posi ik ben zooooo happy (en dat voor een ovu test) maar jah na 2 jaar nu is de vraag die ovu test geeft posi aan 24 of 48 uur voor je ei wanneer zullen we dan klussen vandaag morgen overmogren of anders
Goeienavond! @Tirtilisko, gefeliciteerd met je ei! Ik werd idd ook helemaal happy van een positieve ovu-test. Tja en wanneer je nu moet klussen? Goeie vraag, want ik zit daar ook steeds over te dubben. Wij hebben het de vorige ronde de dag ervoor, de dag zelf en de dag erna gedaan omdat ik bang was om hem net te missen, werd er zelfs een beetje zenuwachtig van (tja hoe erg kun je zijn haha) Had ook even opgezocht wat het beste is, maar iedereen zegt weer wat anders. Helemaal als het zaad niet helemaal super is kun je volgens de geleerden beter om de dag. Maar bij ons is dat niet het geval en daarom toch maar het zekere voor het onzekere. Misschien deze ronde toch om de dag..... Tja ik weet het dus ook niet. @Joseetje, ik heb ook geen pco, maar ook niet een regelmatige eisprong, of misschien soms helemaal geen : Het hoeft dus niet per see PCO te zijn. Maar wat de oorzaak dan wel is, geen idee. Succes met alles. Wanneer moet je weer voor een fm? @Daan, we zijn naar Slagharen geweest, was zeer geslaagd. Gelukkig iedereen weer heelhuids de bus in gekregen pfff, toch altijd wel weer fijn als alles goed is gegaan. Dus bij jou ook al weer een zwangere vriendin, vind dat ook erg moeilijk. Natuurlijk ben ik heel blij voor hen, en ik gun het iedereen, maar ik merk ook dat ik het steeds lastiger vind. Het slaat nergens op, maar ik ben nu een beetje bang dat mijn vriendin die vorige week getrouwd is ook heel snel zwanger is. Dan ben ik nog de enige van ons clubje, dat lijkt met toch erg lastig. Maar aan de andere kant, hoop ik voor hen dat het snel raak is. (ja we zijn aardig van elkaar op de hoogte dat we ermee bezig zijn haha). @Elke, wij staan ook wel open voor adoptie, hebben het er al eens even over gehad, maar vinden het nog iets te vroeg. Aan de andere kant kun je je natuurlijk altijd vast aanmelden, het duurt minstens nog een jaar voordat je kun beginnen met de 'cursus', pas daarna beslis je of je ermee verder gaat of niet. Mijn zus vroeg het laatst ook al eens, hoe we erover dachten. Tja, wel positief dus. Succes met wachten deze week, en natuurlijk met de kids. Hoor je ook bij regio Noord? Dus nog 5 weken? @Tezz, ik kan je helaas niet helpen met temperatuur vragen. Mijn gyn raadde het af, dus doe het (nog) niet. Misschien later nog wel eens, maar ik wil er ook niet al te veel mee bezig zijn (huh wat hoor ik mezelf nu zeggen, dat lukt me natuurlijk helemaal niet ). Fijne avond nog! Liefs!
Er is geen twijfel meer over mogelijk , de ongi heeft vandaag echt doorgezet .... Dus maandag even bellen voor de uitgangsecho en weer beginnen met injecteren..