hahahah die banner klopt niet hoor! al zou het wel super zijn als het zo,n mooie korte cyclus zou worden hahah gr jose
Hallo allemaal, Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. Op het moment gaat het weer, ik baal er natuurlijk ontzettend van. De fertiliteitsarts vertelde wel dat de eerste IUI's die gelijk zwanger zijn zo minimaal zijn.. Maar ja je hoopt natuurlijk altijd. Morgen gelijk maar even naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en dan morgen ook weer beginnen met injecteren. Ik hoop dat mijn lichaam het net zo netjes doet als vorige keer, dan heb ik over 11 dagen alweer een inseminatie, zou geweldig zijn! Maar goed we gaan er maar weer voor (zei ik heel sterk). Elke, voor jou begint het nu ook spannend te worden! En heb je er een gevoel bij? Tezz, jij zit natuurliijk ook aan het eind... Wanneer ga je testen? Milla en Marykay, houden jullie het nog een beetje vol op het wachtbankje? Joseetje, nee hoor dat ei van jou is helemaal niet te klein.. Het kan nog volop gaan groeien. Ik hoop dat hij dinsdag weer een stuk groter is geworden en dat je snel aan de klus kan ! Ravi, lijkt me inderdaad ook een opluchting als al die koters weer veilig met zijn allen in de bus zitten. De weken zijn denk ik nu wel af te tellen of niet? Vrienden van ons zijn begin april getrouwd en die zijn nu dus ook bezig. Ben inderdaad bang dat hun zo sneller zwanger zijn dan mij, zou ik echt zo oneerlijk vinden.. . Ik schaam me zelf wel hoor dat ik zo denk.. Jojoba, succes morgen! Met de rest van de meiden alles oké? Allemaal nog een fijn weekend!
Naam: joseetje26 Leeftijd: 26 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: geen idee heb geen cyclus op het moment Bijzonderheden: heb pco begin met clomid Volgend bezoek gyn: 2e fm op dinsdag a.s. Voor: fm Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 31 mei Bijzonderheden: 3e ronde clomid 100mg Volgend bezoek gyn: cyclusdag 2/3 Voor: uitleg spuiten Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: - Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 26 mei Voor: uitgangsecho Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg Volgend bezoek gyn: do 29 mei 12.15u Voor: uitslag progesteron en controle-echo Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 27 mei Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 2e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger wordt begin augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam: Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 31 mei 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 19 mei Voor: Kijken of gesprongen ei inderdaad een echt ei was! Naam: Jojoba27 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: 14 juni?? Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend Volgend bezoek gyn: maandag 26 mei Voor: follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds:juli 2007 Kinderen:gaan voor eerste kindje NOD:????? Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,1ste ronde clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:maandag 26 mei Voor:1ste follikelmeting( dag 9) Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: nog geen idee, begin juni waarschijnlijk Bijzonderheden: in mei gestart met Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn:indien niet zwanger volgende maand Voor: follikelmeeting
lieve Daan, wat rot dat het niet is gelukt. hopelijk doet je lijf weer gewoon normaal zodat je inderdaad over 14 dagen weer een inseminatie kunt hebben, volhouden hoor! dit was de 1e maar, ze doen geen iui als ze vinden dat het geen kans van slagen heeft hoor! . verder snap ik wat jij bedoeld, ik heb dat met m,n zwager en schoonzus, ze zijn ong 2 jaar samen en hun relatie is eigenlijk helemaal niet zo leuk, ze zitten tot hun strot met hun hypotheek en zij is maar aan het blaten over baby,s want haar zus is ook moeder geworden .... dus moet zij dat ook.... en ik en m,n hubbie zijn deze zomer al 12 jaar samen en nog geen beeb..... je ziet mensen gewoon denken hoe kan dat? ik zou het zo vreselijk vinden als ze eerder zouden zijn.... ik gun het ze ook eigelijk niet? erg he? zo ben ik eigenlijk helemaal niet.... veel liefs jose
Hoi Meiden, Het is een tijdje geleden. Maar hier ben ik weer.....Kon het gewoon even niet opbrengen om hier steeds te zijn,. Inmiddels gestopt met primolut en morgen weer aan de clomid. woensdag afspraak in de kliniek. Inmiddels weten we dat bij mijn mannetje de uitslagen van het zaad weer niet goed zijn sinds hij is gestopt met de hormonen. Deze ronde zwanger worden is er dus denk ik niet bij. Hopelijk mogen we richting iui of icsi ofzo. Dat horen we woensdag. Haan: las even snel dat je het even laat rusten. Verstandig hoor. rustig maar lekker uit en dan weer met frisse moed er tegenaan. Las net even snel wat van iemand over adoptie. Wij zijn nu 1/2 jaar pas onderweg. Over een jaar mogen we de cursus doen. Als we zwanger worden wordt de cursus uitgesteld. Nu inschrijven betekent dus dat je over 1,5 jaar pas echt een beslissing hoeft te nemen. Als je nog twijfelt gewoon doen! Alle meiden heel veel succes! Van de week ga ik even uitgebreid lezen en schrijven
Hoi, @ Daan wat balen zeg! Ik wens je heel veel sterkte toe. Gelukkig mag je morgen opnieuw beginnen, maar iedere ronde is er een te veel! Hopelijk wordt dit je laatste. Ik duim met je mee dat je lichaam het weer zo goed gaat doen! @ Tezzz, ik ben benieuwd hoe het met je gaat, wanneer ga je testen? @ Jose, Ik wens je heel veel succes voor dinsdag, en wanhoop niet want er kan nog vanalles gebeuren! Cyclusdag 8 is ook wel erg vroeg om al iets te zien. @ Tirtilisko, ik weet precies hoe je je voelt wat betreft een positieve ovulatietest! Heelijk is dat! Nu maar hopen dat je mannetje goed raak geschoten heeft. Welkom op het wachtbankje (ik schuif een stukje voor je op ) Hier even een dipje.. Ik zit nu bijna 3 dagen na mijn ei en mijn temp is nog steeds niet omhoog gegaan, sterker nog gisteren is hij zelfs nog een beetje gezakt. Ik weet zeker dat ik donderdag middag mijn ei heb gehad, want ik had daarvoor een positieve ovulatietest en ik heb het gevoeld. Ik heb voorheen vaker gehad dat mijn temp pas na 3 dagen ging stijgen, maar ik wordt er wel onzeker van, ben bang dat ik niet genoeg progesteron of zo aanmaak of dat de eisprong niet echt goed is verlopen.
goeiemiddag! @Daan: Wat balen dat het heeft doorgezet. Maar ik vind je erg sterk klinken! Het was inderdaad pas de eerste poging. En de spuiten slaan zo goed aan, dat je al best snel aan de volgende poging kan beginnen. Succes ermee alvast! Trouwens, ik ken het gevoel heel goed dat je het idee hebt dat iedereen je inhaalt. Ik was al 7 jaar samen met mijn vriend en echt aan het wachten op de dag dat wij eindelijk aan onze kinderwens konden beginnen, toen we het bericht kregen dat mijn beste vriendin zwanger was geraakt toen ze 1 maand verkering had met haar eerste vriendje! Vervolgens trouwde onze beste vriend na een verkering van 3 maand! En ondertussen waren wij de enige die al zo'n lange stabiele relatie hadden, maar wij waren nog niks opgeschoten op die vlakken! Vond ik zwaar irritant! WIJ waren degene met de stabiele, langdurige relatie en de 1 ging aan de haal met het 'eerste kind' en de ander met 'als eerste getrouwd!' We hebben gelukkig nog wel mijn oma haar allereerste achterkleinkind kunnen geven! Maar toch is het een stom gevoel! Ook al gunden we het hun heus wel van harte, wij waren niet het eerst. Ze zijn trouwens allemaal nog wel samen en gelukkig enzo. En uiteindelijk is dat toch het belangrijkste he? @Jose: Bij mij was de eerste keer op dag 12 nog geen ei te zien boven de cm, dus dat jij er nu al zo voor staat klinkt mij prima in de oren hoor! Er gaat vast een heel mooi eitje groeien! @Tirtilisko: heerlijk gevoel he? Een posi-ovutest? Het gevoel dat je lijf doet wat het doen moet en dat je kans maakt. Ik vond/vind het ook een heerlijk gevoel! @Milla: mijn temp stijgt de eerste dagen ook maar langzaam na m'n ei, terwijl het toch echt wel een goed ei is! Ik weet niet of je in de maanden dat je geen eisprong had ook al tempte? Ik ben bij elke daling in temp nog steeds ontzettend bang dat het toch weer een 'vals alarm' is. Gelukkig is mijn temp na een dipje van twee dagen nu weer op z'n ouwe niveau. @Brenda: balen dat de uitslag van je man weer niet zo goed was. Ik lees zo veel op het forum...was het nou jouw man die zo'n last kreeg van de hormonen dat íe er mee gestopt was? Misschien toch maar tijdelijk weer aan de hormomen dan en dan gauw alle goeie zaadjes opslaan? Wat duurt wachten lang he? Zeker als je weet dat je deze maand waarschijnlijk al kan gaan overslaan. Bah bah bah! Stomme wachten. Ik moet nog 2 dagen, voor ik er een testje aan kan wagen. Ik voel me niks anders dan anders. Kan normaal gesproken ook m'n ongi niet echt voelen aankomen. Ben al de hele week moe, maar dat kan ook prima aan de progesteron liggen die nou goed op gang is gekomen door m'n goeie eisprong. Als mijn temp nou nog wat verder omhoog ging, zou me dat wel bemoedigen. Maar ook dat is niet het geval. Heb heel sterk het idee dat het niet raak is. Aan de andere kant voel ik ook niks wat op een naderende ongi wijst. Moeilijk hoor. Maar gewoon afwachten dus! Ik ga, als ik de tijd kan vinden smorgens vroeg, dinsdag wel testen, maar ben bang dat het een gevalletje 'negatesten en vervolgens dik ongi worden' wordt. We zullen zien! @All: knuffels van mij! Tezzz
Nog even ter aanvulling, in mijn album heb ik mijn tempkaartje gezet, ik snap er niets van dat de temp niet wil stijgen!
Goeiemiddag allemaal, @Tezz, blijft idd gewoon afwachten... maar ik heb ook wel gehoord/gelezen (tja doe bijna niet anders, moet ik toch eens mee ophouden haha) dat het juist ook een goed teken kan zijn als je niets voelt. Heel herkenbaar ook, dat je eigenlijk vindt dat je eerst aan de beurt bent. Wij zijn ook al 14 jaar samen en ook al een tijdje een kinderwens, maar ook weer zo 'plannerig' dat je het nog even uitstelt vanwege werk of zo. En bij anderen zie je binnen een paar maanden dat ze gaan samenwonen en meteen zwanger zijn. Maar goed, dat zal nog wel vaker voorkomen. Succes nog even! En ik blijf nog even voor je duimen draaien. [-o< @Brenda, fijn dat je er weer bent. Wat vreselijk balen dat het bij je mannetje nu weer niet goed is. Hopelijk krijg je woensdag meer duidelijkheid en een vervolgplan waar je je weer aan vast kan houden. Wat de adoptie betreft heb je helemaal gelijk, ik denk dat we het onderwerp binnenkort maar eens even serieus moeten bespreken. We staan er allebei wel positief tegenover, dus kunnen we idd misschien beter alvast wat informatie inwinnen. Al weet mijn zus er inmiddels al heeeeeeeel veel van. Heel veel succes woensdag! @Joseetje, ja raar he dat je ineens bij jezelf van die rare gedachtes ontdekt. Ben eigenlijk ook helemaal niet zo, maar het komt bij mij af en toe ook boven..... @Daan, fijn dat je je al weer ietsje beter voelt, al blijft het natuurlijk vreselijk balen. Nu idd maar hopen dat het weer zo goed gaat en dat je al vlug weer verder kunt. Wat dat betreft is het wel fijn dat wanneer het eenmaal goed verloopt je ook weer sneller verder kunt en ook het idee hebt dat het zinvol is en je een eerlijke kans hebt. Heel veel succes maar weer met injectern en ook voor morgen toi toi toi. Wij zijn vandaag alweer een jaar getrouwd Gisteren van manlief al een prachtig boeket gekregen, in dezelfde kleuren (fucia) als mijn bruidsboeket, lief he! En toen ik vanochtend beneden kwam stond de tafel heerlijk gedekt met van alles en nog wat. Ik zou de oven even aanzetten voor broodjes, maar mijn schoonouders waren ons dus voor en hadden een ontbijtje voor ons gemaakt. Net hebben we met onze ouders nog bruidstaart gegeten (hadden we bewaard in de vriezer) en vanavond gaan we even uit eten. Onder de taarttopper (bruidspaartje) zaten trouwens twee baby'tjes, dus wie weet brengt het het komende jaar geluk haha. Nou ik ga nog maar even een rapportje maken. Fijne zondag nog, Liefs!
@Ravi: wat een leuke manier om je eerste trouwdag te vieren! 7 juni zijn wij alweer 7 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd toch snel he @Milla: ik kan er idd nog geen ei uit halen bij jouw kaartje. Wat is je temp lang hoog gebleven zeg! Hij is eigenlijk pas sinds net voor je vermoedelijke ei gedaald. Ben je nog aan het ovu-testen? Want ik heb het vermoeden dat íe toch echt nog niet is geweest hoor! Probeer eens uit in Ff. Vul voor de komende dagen een paar hoge temp in en zie wat íe geeft. Succes!
Bedankt dat je een kijkje hebt genomen. Het viel mij ook al op dat mijn temp zo lang hoog bleef! Ik dacht dat het iets was dat met Clomid te maken heeft. Ik heb even een paar hoge temperaturen ingevoerd voor morgen en overmorgen en dan geeft ie aan dat ik gisteren mijn ei zou hebben Ik kan gisteren geen ei hebben gehad want eergister was mijn ovulatietest weer negatief. bovendien heb ik mijn eisprong heel duidelijk gevoeld (halve dag steekjes en krampjes op donderdag) Helaas heb ik na vrijdag geen ovutest meer gebruikt omdat ze op waren. In mijn vorige 2 cyclussen met ei (vorig jaar sept en vorige maand) ging mijn temp ook pas ongeveer 2 dagen na mijn temp omhoog, maar ik vind het zo raar!
Mila ik kan ook nog geen eisprong ontdekken in je temp, maar dat kan nog wel komen hoor!Kan zijn dat het deze maand iets langer duurt voor je temp omhoog gaat na je ei.... @All:Heb zelf een vraag die al wel eerder gesteld is maar zo gauw niet terug kan vinden: Welke ovulatietesten gebruiken jullie en ben je er tevrden over? Heb zelf voor de clomid matcare ovulatietesten gebruikt, maar die zijn nooit positief geweest omdat ik nooit een ei had haha. Wil nu binnenkort nieuwe gaan inslaan dus was benieuwd naar jullie ervaringen!
@Milla: je hebt al eerder getempt toch? Wat waren toen je waardes? Bij mij is dat voor ei ongeveer 36.5 en na ei ongeveer 37. Bij jou kan ik eerlijk gezegd niet eens goed zien of je voor of na ei zit. Je slijmwaarneming en bmm-stand kloppen ook niet met een waarschijnlijk ei. Tussen een posi ovu en je ei kan 2 dagen zitten, dus dan zou het nog wel gisteren kunnen zijn geweest, maar dan is je temp niet lang genoeg laag geweest volgens mij. En zag ik nou goed dat je al op dag 1 met de clomid bent begonnen? Is dat niet erg vroeg? Ik heb net m'n eigen kaartje ge-upload. Dan kan je zien dat mijn temp ook idd pas na de clomid ging zakken. Maar dat had bij jou dan toch ook al wel een keertje moeten gebeuren. Als ik het zo bekijk, denk ik echt dat je ei nog niet is geweest. Maar ik hoop van harte dat ik het mis heb en dat je ei al wel is langsgeweest! Dan heb je 'm vast te pakken! (Ik zag namelijk ook dat jullie al goed jullie best hebben gedaan ) Flink door blijven tempen dus! Succes ermee! @Kelly: ik gebruik sensitest. Volgens mij zijn die gewoon hetzelfde als die van matcare, maar ik vind de samenstelling van de voordeelpakketten wat fijner. Heb er prima m'n piek mee gevonden en dat ook al meerdere cycli. Nou nog zien of de zw.sch.tests net zo goed werken !
@ Tezzz, ik heb eerder getempt en 2 x een eisprong gehad, vorig jaar september en vorige maand, de waardes waren voor het ei gemiddeld 36,7 -36,9 en na het ei 37,0 -37,3 Toen was het heel duidelijk en ging de temp op de derde dag na de eisprong omhoog de temp kwam voor de eisprong ook nooit boven de 36,9!. Wat betreft Clomid, omdat ik 5 dagen spotting had voordat ik ongesteld werd, weet ik niet precies wat de eerste dag is van dat ik ongesteld was, ze zeggen de eerste dag rood bloedverlies, maar dat was 5 dagen een paar druppeltjes, toen pas brak de ongi echt door, ik heb een gemiddelde aangenomen vandaar dat het er zo raar uit ziet.. Ik hoop ook dat ik gelijk heb en dat mijn eisprong donderdag is geweest, ik had toen trouwens ook eggwhite, maar het was heel minimaal en meer waterig vandaar dat ik watery genoteerd heb. Vruchtbaarslijm, ovutest en krampen wijzen allemaal donderdag uit, behalve dan mijn temp.. Pff frustrend hoor. Nou ja fijn dat jij even hebt mee willen kijken, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, heel hartelijk bedankt voor je hulp! (sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt)
@ Kelly, ik ben zelf niet tevreden over sensitest en kruidvattesten, ik vind ze te onduidelijk, kan nooit precies zien of ze positief zijn of niet, over Clear blue ben ik wel heel tevreden. Helemaal duidelijk en geen vage lijntjes enz. Maar het is wel wat duurder.
Bedakt meiden. Idd een heerlijk gevoel. We hebben sinds de posi test elke dag gklust. Zouden het om de dag doen en daarna dacht ik we doen het gewoon wanner we zin hebben en dat is dus tot vanndaag elke dag geweest. Ik hoop dat wij ons werkje goed hebben gedaan. En idd nu is het maar wachten. Ik wens jullie allemaal ook erg veel succes meiden.
Vandaag is temp verder naar beneden gegaan dus heb geen eisprong gehad Deze ronde is dus mislukt. Ik moet straks progesteron prikken, maar daar komt natuurlijk ook niks uit. Daarna maar weer contact opnemen met de gyn.
oh Milla wat balen zeg! Hoop toch nog verder voor een verlaaaaaaaat eitje Ik kom uit het ziekenhuis vandaan en heb op dag 9 een eitje van 12.76 mm, is dat goed voor dag 9? Mijn baarmoederslijmvlies was wel nog te dun dus even afwachten en woensdag terug.......