Hallo allemaal, Er is weer veel geschreven zeg! Gezellig! Daan81: Spannend zeg! 25 maart duurt nog 2 weekjes...Ben je stiekem de dagen aan het tellen? Ik snap dat je het somber in zag, maar gelukkig gaf de fertiliteitsarts je weer wat hoop! Ik ga duimen draaien hoor! Aaahhh...Lot: een positieve ovutest én een lekker groot ei! Goed je best doen dus deze dagen! Elke: Ook al een mooi ei! En wijdbeens in de beugels liggen, terwijl de gyn er op krukje op 'ooghoogte' voor gaat zitten, blijft ook niet mijn hobby. Moet wel zeggen dat als ik eenmaal lig, ik vergeet dat ik daar naakt en wijdbeens lig. Marykay: Welkom! Wat gek dat jij vanaf dag 5 Clomid moet slikken? Ik dacht dat dat altijd vanaf dag 3 moest. Weet jij waarom dit zo is? Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt.. Je hebt in ieder geval al met 50mg een eisprong gehad. Goed hoor! Ravi: GEFELICITEERD met je nieuwe baan! Goed zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent! Marieke 1980: Spannend morgen! Ik kan me dat onzekere gevoel wel voorstellen hoor! Na je eisprong is je eitje volgens mij maar kort vruchtbaar, dus is het belangrijk dat er sowieso zaadcellen 'voor de poort' liggen te wachten...Spermacellen leven langer dan het eitje! Ik wou dat ik ook zover in mijn cyclus was als jullie allemaal... Dinsdag naar het ziekenhuis, dan krijg ik een echo en zal ik zien hoever ik ben in mijn cyclus. Ik zit dan op cyclusdag14, dus ik hoop wel wat te zien.. Gisteren mijn laatste dag hormonen geslikt. Nu dus even afwachten... Nu ik in ieder geval ongesteld geworden ben van de 100mg, geeft me dat weer heel veel hoop en rust dat het echt ooit wel goed zal komen... We blijven duimen draaien hier! Doeii
Bedankt voor de felicitaties! Ik moest trouwens van dag 4 tm 8 Clomid slikken, dus ook weer een beetje anders.
zo blijkt maar weer dat ieder ziekenhuis, maar ook iedere gyneacoloog ook weer anders handelt en een ander soort protocol nastreeft! Nouja, als we maar zwanger worden toch?!
Hey! Wat is er weer veel geschreven, leuk! En gelukkig ook allemaal goed nieuws vandaag! Ravi, gefeliciteerd met je nieuwe baan! (en weten ze iets van je zwangerschapswensen?) Marykay, welkom! en jij ook in je vruchtbare periode.. dat wordt met zn allen aftellen naar.......... hopelijk allemaal positieve testen! [-o< Marieke, spannend morgen! ben benieuwd. Ik was deze cyclus trouwens pas op dag 11 toen ik begon met clomid. maar beginnen op dag 3 tot en met 5 is volgens mij normaal. En ja, ik vind het iedere keer ook een vreselijk genante ervaring! ben blij dat ik tot nu toe nog geen mannelijke koekeloerende stagiaires heb gehad!
Ravi, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Als het even meezit ga je na 3 maanden alweer met zwangerschapsverlof. Ik hoop het zo voor je. Marieke spannend morgen ik hoop dat je ei er nog zit en je van het weekend kan klussen. Daan, maandag krijg ik telefonisch de bloeduitslag of ik een eisprong had. Spannend, ik denk het wel ik had weer een zeurend gevoel in mijn onderbuik en steekjes net als de vorige keer. Al die verschillende behandelingen met clomid per ziekenhuis zijn opvallend. Ik heb gegoogled op clomid en daar vond ik dat het de vooral de voorkeur van de gyneacoloog is op welke dagen de patient slikt. Ik denk ook niet dat het heel veel uitmaakt omdat het hormonen zijn en het lang doorwerkt. Hebben jullie nog last van de bijwerkingen? Ik had het de 1ste ronde niet zo erg. Maar deze ronde wel veel zweten en opvliegers 's nachts. Normaal ben ik een heel rustig persoon, maar vorige week op mijn werk reageerde ik op echt alles vrij kattig. Ik had het zelf helemaal niet door tot een collega mij daar op wees. Zij weet ook van de clomid en dacht bij zich zelf het komt door de hormonen anders had ze me heel slecht getrokken. Nog even over de 'dronken' zaadcellen. Mijn lief had zaterdag ook te veel gedronken en toen ik het hier las moest ik er aan denken en baalde ik ook omdat het deze week klusweek is. Ik heb ook dit even opgezocht. Een man maakt iedere dag nieuwe zaadcellen na ongeveer drie maanden zijn ze volgroeid en klaar voor een zaadlozing. De dronkenschap heeft niet meteen effect op de zaadkwaliteit pas later. Das toch weer een geruststelling. Maar ja 3 maanden geleden heeft mijn lief vast ook wel een x te veel gedronken . Is het zaad van jullie mannen al onderzocht? Bij de van mij hoefde het nog niet, maar als het deze ronde niet gelukt is wil ik het wel. groetjes, marykay
Mariek, hoe was het bij de gyn? weet je hoe groot je eitje nu is? Marykay, ik heb me behoorlijk veel zorgen gemaakt om de 'dronken'zaadcellen van mijn vriend. Ik had idd ook gelezen dat zaadcellen in 3 maanden worden aangemaakt, maar heb het voor de zekerheid toch gevraagd aan mijn gyn. Die zij weer dat alcohol nu wel verminderd vruchtbaar kan maken, maar dat ik niet bang hoef te zijn op miskramen etc alleen dat dat laatste alleen voorkomt als de man structureel veel drinkt. ik hoefde me dus geen zorgen te maken. Als de man ziek is heeft dat blijkbaar wel veel invloed op de zaadkwaliteit vlak daarna! Maar wel gek hoor de een zegt "heeft pas na 3 mnd invloed" en de ander (bijv mijn gyn) zegt dat het juist meteen van invloed kan zijn op de vruchtbaarheid... Ik had trouwens vanochtend nog steeds een positieve ovu test. Mijn eitje was dus nog niet gesprongen. Ik hoop maar dat ie vandaag dan springt want mijn mannetje en ik zijn (in deze eisprong tijd) zolang die nog niet gesprongen is voor de zekerheid elke dag aan het klussen. Wordt er stiekum een beetje moe van..hihi.
Marykay: Ik had ook bij de 50mg weinig bijwerkingen. Bij de 100mg merk ik dat mijn emoties sneller omhoog komen, zowel verdrietig, blij als boos/geirriteerd. Vreselijk vind ik dat, want ik voel me dan niet mezelf! Ook het zweten en de nachtvliegers had ik vorige week heel erg! En 's ochtends ook vaak! En dat is dan dus elke keer kort na het slikken van het pilletje...Toevallig! Lotje2: Nog steeds een positieve ovutest? Dan zeker maar even aan de klus blijven! Gaat het bij jullie nu plichtsmatiger...het klussen...nu het voor je gevoel MOET? Of hebben jullie er nog net zoveel plezier aan? Ikzelf heb er wel plezier in, maar ga wel steeds meer merken dat het spontane er een beetje af raakt in zo'n vruchtbare periode... Marieke: hoe was het met je ei?
Ik heb even mijn banner aangepast! Ik had eerst 4 maart als eerste dag van mijn menstruatie bedacht, maar aangezien het 5 maart pas echt doorzette, heb ik die nu als cyclusdag 1 aangehouden.
He meiden< Even een vraagje: De gyn gaf aan dat mijn baarmoederslijmvlies maar matig van opbouw was. 7 mm. Wat is normaal? De gyn zei dat het waarschijnlijk door de clomid komt en het hoefde ook geen drama te zijn. groetjes Elke ps Lot, gewoon doorklussen hihi. Wij klussen om de dag, zou genoeg moeten zijn toch?
Elke, om de dag zou idd goed moeten zijn! Dat doe ik ook liever, maar elke dag denk ik dat de eisprong die dag komt en dan denk ik maar even extra doen kan geen kwaad, met als gevolg dat we het nu een paar dagen elke dag doen... HEt klussen is bij ons niet echt spontaan meer hoor, zelfs van mijn mannetje hoeft het nu even niet meer, maar goed, je moet er wat voor over hebben! Elke, ik heb geen idee wat normaal is voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies. Het valt mij trouwens wel op dat ik echt geeeen vruchtbaar slijm kan ontdekken. Jullie? Misschien komt dat ook wel door de clomid en heeft dat met het baarmoederslijmvlies te maken.
hallo allemaal! Ikke ben Tezzz, ben 31 jaar en moeder van 2 kids (dochter van 6 en zoon van net 4). Ben alweer bijna 16 jaar samen met m'n mannetje waarvan de laatste bijna 7 jaar getrouwd. Ik ben mei vorig jaar gestopt met de pil, maar sinds november niet meer ongi geworden. Vandaag voor het eerst bij de gyn geweest. Hoewel de gyn vandaag het woord 'pco' niet genoemd heeft, zei hij me wel dat ik geen eisprong heb. (en heb volgens mij ook zo'n vlekjeskrans gezien rondom m'n eierstok ) Ik heb provera gekregen om m'n ongi op te wekken en daarna mag ook ik beginnen met clomid. Meld me dus maar vast hier Kan ik me vast voorbereiden op wat komen gaat! groetjes Tezzz
@ Tezz, WELKOM! @ Lot, heel herkenbaar. ik zou morgen mn eisprong moeten hebben, maar heb helemaal nog geen "plakkerig" slijm. Normalitair wel rondom een positieve ovulatietest. Zelfs een dag of drie van tevoren al. We wachten het maar af meid : ...
@Elke:thnx! heb alleen de laatste 2 blz gelezen, maar heb al een aardig idee van wat me te wachten staat. voor mij was het vandaag ook de eerste keer in de stijgbeugels en mijn hobby is het ook zeker niet! was blij dat ik alleen was...zou me rotschamen voor wie er ook mee zou gaan!
Tezz, Gezellig dat je je bij ons aansluit bij ons pco clubje Had je bij de eerste twee kids geen problemen met je cyclus? Sorry ben een beetje nieuwsgierig. Groetjes Elke[/quote]
@ Elke: hihi laat ik het zo zeggen: voor ik stopte met de pil vorig jaar hebben wij in al die jaren 3 keer onveilig gevreeën. op 12 januari 2001 (mijn dochter is begin oktober geboren van dat jaar) en op 6 en 9 mei 2003 (mijn zoontje is van januari 2004). Dussuh...neee, niet echt nee! maar heb wel altijd langere cycli gehad en bij jaren ook onregelmatig geweest. Zoals ik al zei, de gyn noemt het nog geen pco, maar het zou me erg weinig verbazen als het zo is! ennuh....ben zelf ook nieuwsgierig hoor!
Ik ben er net, maar moet nu alweer gaan helaas! maaaaaaar ik ben hier bijna elke dag, dus jullie zien me gauw weer terug! laterrrr! Tezzz
he Tezz: welkom! De vorige keren dus direct zwanger geworden op de spontane manier? Gek dat het dan nu wat lastiger gaat! Ikhoop voor je dat de Clomid snel aanslaat! Elke: Ik weet niet of 7mm genoeg is...Heb je al gegoogled?
Hai, Ik heb ff voor de dikte gegoogled en de meest optimale dikte van het baarmoederslijmvlies is 7-13 mm. Ja sorry ik ben echt van de google. Lotje idd verwarrend hoe het nou zit met die 'dronken' zwemmers. Drinken en roken is niet goed en mijn man doet allebei , maar met mate. Tezz welkom ik hoop dat het snel raak is met de clomid. Tja het 'verplichte' klussen. Ik heb geen ovutest gebruikt het ziekenhuis had gezegd om het vanaf dag 11 om de dag te doen. Vorige x was mijn eisprong laat dus zijn we nu op dag 14 begonnen. De laatste 3 dagen wel achter elkaar, omdat ik het graag wilde voor de zekerheid. Ik heb echt mijn best moeten doen om mijn man er toe te verleiden. groetjes marykay
Hallo allemaal, Marieke, hoe was het vandaag? Ben erg benieuwd! Lot, mijn fertiliteitsarts vertelde dat om de dag klussen voldoende moest zijn. Dus als je zometeen uitputtingsverschijnselen krijgt dan kan je dus een dag overslaan! Haan, ik merk dat het bij ons deze ronde toch wel anders was, vooral ook omdat er aan die stomme samenlevingstest bepaalde tijden vastzitten. Dus we moesten ook echt berekenen hoe laat, plichtsmatiger kan niet, ha,ha! Tezz, welkom! Voor iedereen die nog in de vruchtbare fase zit, succes! Hier vandaag geen nieuws! Gr. Daan