wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Joseetje, ik ben het met je man eens al weet ik heel goed hoe moeilijk het is. Alle voorgaande rondes heb ik 2x getest. Van mijn ziekenhuis moet ik tot dag 35 wachten, maar ik testte op dag 30 of 32 en op dag 36 weer, maar werd dan 's avonds ongesteld. Mijn advies aan jou wacht echt de 35 dagen af. Ik heb nu ook besloten dat echt te doen. Ik hoop zondagavond niet ongesteld te worden en dan maandagochtend positief te testen [-o< . Die eerste test deed ik ook altijd een soort van stiekem mijn lief vond ook dat ik tot dag 35 moest wachten. Ik vertelde hem daarna wel altijd dat ik getest had. Succes!

2. Niet meer actief

Kelly, spannend! Succes in de wachtweken, ik :thumup: voor je!

Nance, vind het echt vervelend voor jou en je je mannetje. Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel nieuws hebben over de IVF.

Hier net ongie geworden. Provera heeft zijn werk dus goed gedaan. De hela week zat ik er op te wachten, tot ik van de week er achter kwam dat je ongie meestal pas begint zo'n dag of 3 na de laaste pil. Dus nu stond ik er niet meer stil en verwachte mijn ongie dus ook pas na het weekend. Maar ben net wakker geworden met buikpijn en ja hoor ik heb die laatste pil niet meer nodig ;)
    Zondag starten met mijn eerste ronde clomid...spannend!

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Daan, hoe was het vandaag in het ziekenhuis. Ik hoop [-o< op een heel mooi ei. Laat je even weten hoe het gegaan is? Ik spuit nu 37,5 en jij?

Marykay, roze roze roze > we mogen hier wel weer eens wat hoop krijgen. Enne, van dat vele testen, dat ken ik ;) Al moet ik zeggen dat het steeds minder wordt.

Jojoba, hoe gaat het bij jou?

Jose, voel je je weer wat beter? Die rotdagen :cry: zijn denk voor alle meiden hier herkenbaar. We proberen elkaar maar zoveel mogelijk te steunen!

Marieke, wat leuk om even iets van je te horen! Jij ook heeel veel sterkte met alle onderzoeken en als je weer van start gaat (of al eerder) , hier weer lekker mee komen kletsen :D

Kelly, hoe gaat het op het wachtbankje? :rolleyes:

Nance, wat een rotnieuws. Heb je ook al eens gekeken op het ICSI topic. Daar lees je toch ook veel succeservaringen. Ik ben iig flink aan het duimen voor jullie. Zet m op!

Hier weer een heel nieuwe fase ingegaan. Woensdag naar de kliniek geweest. Uitgangsecho gehad :confused: . En spuitinstructies! Gisterenochtend gestart met spuiten. Vond het erg spannend en deed het volgens mij ook niet zo handig, want ik had meteen een flinke blauwe plek te pakken... Het was ook een emotioneel moment. Je voelt je zo overleverd aan de MM en je blijft maar hopen op een wonder..

Vandaag ging het gelukkig alweer een stuk beter! De spuit ging er beter in en geen bleuwe plek :D Ik ben gestart met 37,5 IE. Woensdag mag ik op dag 9 terug voor een echo. Ben heel benieuwd...

Allemaal een heel fijn weekend :)
    Liefs Elke

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Naam:joseetje26
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: rond 12 juni
    Bijzonderheden: eerste ronde clomid, zwemmers ok
    Volgend bezoek gyn: 5 juni
    Voor: bloedprikken progesteronwaarden

Naam: Elke29
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 2 juli
    Bijzonderheden: 1 ronde Gonal F 37,5 IE
    Volgend bezoek gyn: 11 juni> cd 10
    Voor: echo

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen
    Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken
    Voor: HSG

Naam: Daan81
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: -
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 3 juni
    Voor: follikelmeting

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 8 juni uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 4de ronde clomid 1st x 150mg
    Volgend bezoek gyn: di 10 juni 12.45u
    Voor: uitslag progesteron van 30-5 & 2-6 en hoe nu verder indien niet zwanger

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 3 juli
    Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 3e ronde clomid.
    Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger word in augustus weer
    Voor:nadere onderzoeken

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam : Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet..
    Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid..

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: ca. 31 mei 2008
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. Vanaf 22 april aan de Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: 19 mei
    Voor: Kijken of gesprongen ei inderdaad een echt ei was!

Naam: Jojoba27
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: 0
    NOD: ???
    Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend
    Volgend bezoek gyn: volgende cyclus, indien nog niet zwanger
    Voor: -

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje
    NOD: rond 14 juni???
    Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, 28 april: zaad goed,1ste ronde clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: zaterdag 31 mei
    Voor: om te kijken of mijn ei(tjes) gesprongen is

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:we gaan voor een derde kindje.
    NOD: nog geen idee, eerst nog ongesteld worden
    Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt
    Volgend bezoek gyn:10e dag cyclus
    Voor: follikelmeeting

Naam : Naatje
    leeftijd:31
    Bezig sinds:aug 2006.
    Kinderen:2 dochters van 9 en 8
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: nu aan provera en dan 1e ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn:dag 9 volgende cyclus
    Voor: follikelmeeting

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:bezig voor de eerste
    NOD: Weet ik niet
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. Weinig resultaat gezien
    Volgend bezoek gyn: Bij volgende cyclus
    Voor: start puregon

Naam: Nance83
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: 18 juni
    Bijzonderheden: wachten op uitslagen! zaad, bloed
    Volgend bezoek gyn: 4 juni
    Voor: uitslagen en behandelplan!

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.

-------------------------------------------[/quote]

5. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Even een ego berichtje:
    Heb echt supergoed nieuws. Ik had vandaag een ei van 19mm! En dat op dag 15.
    Ik mag vanavond pregnyl gaan spuiten. Heb al spuitles gehad.
    Zondag hebben we inseminatie. :rolleyes:
    Dat hadden we zeker niet gedacht. Ze laten er daar geen gras over groeien. Om half 1 heb ik de inseminatie. En dan is het afwachten maar.

Als Haan dit nog meeleest: Ik zou echt even informeren in Leiderdorp voor als je over een tijdje nog wilt beginnen. Wij zijn ontzettend tevreden en ze laten je niet voor niets wachten.

Ik ga nu even snel naar apotheek!

kus

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wauw brenda, wat een goed nieuws, is het toch allemaal snel gegaan he? voor m,n gevoel was het gisteren dat je daar voor het eerst naar toe ging.......

nou zet hem op meid! ik ga voor je duimen

veel liefs Jose

7. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai,

Elke, wat goed dat het spuiten nu al wat beter ging. Ik vond het de eerste keer gewoon een hele rare gedachten dat je in jezelf zo'n spuit zet. Ik heb de eerste rond 50 gespoten en ik spuit nu 66. Ik ga heel hard voor je duimen dat er woensdag al wat moois te zien is!

Brenda, wat goed zeg! Succes met het zetten van de pregnyl! En wat fijn dat ze het bij jullie ook op zondag doen!

Naatje, joehoe! Fijn hoor dat de rode duivels er zijn. Kan je lekker beginnen! Succes!

Marykay, en houd je het nog een beetje vol? Of zit je al elk half uur in de w.c. te kijken? Ik hoop zo dat je maandagochtend een vet positieve test in handen hebt!

Jojoba, wel hoop houden he! Ik ga keihard duimen voor je!

Joseetje, gaat het inmiddels al wat beter met je? Heb je al een smoes voor morgen (om geen bier te hijsen)? En mannen, tja die snappen er echt niets van ;) . Ik heb ook wel eens stiekum een testje eraan gewaagd, en daarna natuurlijk wel eerlijk opgebiecht O:) !

Tezz en Ravi, hoe gaat het met jullie?

Hier vandaag een ei gevonden, was alleen nog maar 11,5 mm. Dus nog niet echt groot, maar het is een begin toch!
    Maandag weer terugkomen en opnieuw een meting.
    Mijn baas is erg blij met me denk ik :( !

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Daan gelukkig dat er een ei was! ook al was hij nog niet zo groot, hij was wel al lekker aan het groeien, dat komt goed.

kelly dank je voor je tandarts adviezen, ik weet niet wat voor apparatuur hij heeft maar toen ik zei dat ik zwanger kon zijn wilde hij geen foto maken. fijn he? op het wachtebankje... ik vroeg me nog af, normaal heb je zo,n 20% kans om zwanger te raken ( helemaal als je je eisprong zo precies weet ) betekent dit nu dat jij 40% kans hebt om zwanger te worden? daar lag ik vanacht aan te denken hahahha jij zal ook wel denken ligt jose s,nachts over mij na te denken? ik kon niet slapen en er ging echt van alles door m,n hoofd, van werk tot dit forum, tot babykamers en vakantie etc...

elke gelukkig dat het spuiten gaat... ja lijkt me echt een idiote gewaarwording om die naald er voor het eerst in te zetten.... ik neem aan dat je er naar moet kijken? of kun je het ook doen zonder te kijken? ik hoop echt dat ik dat niet hoef te gaan doen, ik weet namelijk niet of ik het zou kunnen, ik heb iets met naalden. jullie zijn echt stoere meiden.

groetjes Jose

9. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi
    Joseetje: Is inderdaad erg raar voor de eerste keer een spuit zetten. Mijn mannetje heeft het gedaan in mijn buik en ik vond het erg pijnlijk. Het duurde gelukkig maar kort. Vooral de vloeistof erin spuiten deed zeer.
    Maar ja...hij zit erin!

Als ie maar niet te vroeg spring!

10. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Brenda wat goed gefeliciteerd met je ei! Je eerste echte kans, super hoor. Is die nou helemaal van jezelf of heb je deze ronde nog clomid gebruikt of zelfs al hormonen gespoten?

Met mij gaat het nog goed op het wachtbankje. Ik lijk nu ook wat rustiger en het makkelijker te vinden om tot maandag te wachten dan de vorige rondes. Mijn tepels zijn nog steeds erg gevoelig/branderig. Ik slaap nu wel slecht. Ging laat slapen en was al om 7u even en nu sinds 8u helemaal wakker. Das echt helemaal niets voor mij, zou dat iets te betekenen hebben?

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Joseetje, je gaat er gek genoeg vanzelf aan wennen, en het is wel zo verstandig dat je kijkt wanneer je prikt ;) ! Ik was ook altijd erg bang voor naalden, ik val bijvoorbeeld bijna altijd flauw bij bloedprikken (zo'n held ben ik dus). Maar je groeit er ook wel vanzelf naartoe...
    Hoe gaat het bij jou op het wachtbankje? Houd je het nog een beetje vol?

Brenda, wat lief dat je mannetje dat doet.. Vervelend dat de vloeistof pijn deed, maar goed alles voor het goede doel he! Succes!

Marykay, ik hoop zo voor jou dat het allemaal tekenen zijn......
    [-o< [-o< [-o< [-o<

Ik ben op het moment mijn eitje streng aan het toe spreken dat het maar erg snel moet gaan groeien zodat het maandag een eitje van 17 mm is...
    Ik hoop dat ze luistert :D ....

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi marykay

Nee, met clomid 100. Misschien volgende ronde spuiten, maar ze gingen nog overleggen omdat deze 100 toch wel goed heeft aangeslagen.
    INderdaad de eerste echte kans. Al is de kans met de eerste iui niet zo heel groot. Meestal heb je er een aantal nodig. Na 3 x gaan zij al over op ivf.

Spannend voor jou hoor op het wachtbankje. Op welke dag ga je testen?

13. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Brenda, maandagochtend ga ik testen. Ik duim voor je dat je 1ste iui meteen raak zal zijn. Succes morgen lijkt me spannend!

Daan, spreek je ei idd, maar streng toe. Ik duim voor dat ze goed luistert en dat in toekomst altijd zal blijven doen. :)

Elke, fijn dat het zelf spuiten steeds beter gaat en meevalt. Succes!

Ik moet bekennen dat het echte onderbroekkoekeloere wel weer is begonnen. Gelukkig dit weekend veel afleiding zometeen een vrijgezellenfeestje en morgen werken met veel uitzendingen.

Doeiiii, fijn weekend iedereen!

14. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Goedemiddag!

Brenda: gefeliciteerd met je ei, hopelijk slaat de iui meteen aan. Succes!

Marykay: spannend voor jou zeg, ik hoop zo voor je dat de voortekenen die van een zwangerschap betekenen. Erge periode is dit hé, dat alsmaar wachten "wordt ik nou wel of wordt ik nou niet ongesteld"en inderdaad dat onderbroekkoekeloere elke keer. Loop ook 20 keer op een dag naar de wc om te kijken of er nog niets is toevallig, vooral bij elk steekje en buikpijn hup meteen de wc weer in.

Daan: succes maandag, hopelijk is het ei een heel groot ei geworden :)

Joseetje en kelly1980: bij jullie wordt het ook spannend hé, voel je al iets?

Elke: hoe is het bij jou? Lukt het een beetje met het spuiten?

Ravi en Tezz: hoe is het bij jullie?

Bij mij gaat het verder wel goed hier, heb af en toe steken en buikpijn en dan denk ik dat mijn ongi eraan zit te komen. Volgens mijn gevoel moet mijn ei 2 weken geleden gesprongen zijn. Dus ik zou misschien vandaag, morgen of maandag ongesteld moeten worden. Afwachten geblazen en inderdaad net als Marykay zegt onderbroekkoekeloere! :p

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He hier alles rustig op het wachtbankje ;) Heb ook nog wel even te gaan......Moet alleen dinsdag nog even bloed laten prikken op progesteron en vanaf dan nog een week wachten.....
    Voel niet veel, heb alleen geen koude voeten( juist hele warme voeten) en die heb ik normaal wel na mijn eisprong :rolleyes:
    Weet ook niet of ik nu meer kans heb om zwanger te worden met 2 eitjes. Ik hoop het wel natuurlijk!

Kreeg gisteren op het werk wel te horen dat de assistente van mijn collega weer zwanger was!
    Leuk voor haar maar ik baalde wel een beetje.......maar goed onze tijd komt ook en misschien wel eerder dan wij met z'n allen denken :)

16. Niet meer actief

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he jojoba, ik hoop dat je niet ongie word meid... ben je de eerste sinds een poos!

marykay, ik bewn ook steeds zo vroeg wakker, en dan iet 10 min voordat de wekker gaat maar gerust een uur.

ik voel verder weinig nu, af en toe een soort kleine ongiekrampjes en m,n tepels doen een beetje pijn en ze zijn continu hard zeg maar :oops: :oops: :oops: ik weet eigelijk niet hoe dat kan.
    oja en toen ik niesde voelde ik een steek op de plek van mijn baarmoeder, hahahahaha ik let op alles nu dus je haalt je allerlei gekke dingen in je hoofd, als ik vanaf vrijdag niet ongie word dan word het echt spannend..... ik ga niet testen want dan is het zo,n teleurstelling als hij negatief is, ik ga wachten tot dag 35 en als ik dan nog niet ongie ben dan ga ik testen.
    oja ik moet heel snel huilen, wijt dat toch echt aan de hormonen en ik maak me overal vreselijk druk om

nou ja

meiden allemaal succes

xxxx jose

18. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ha Joseetje, dus jij bent ook in je nopjes! :) Sinds ik clomid gebruik ben ik voortdurend in mijn nopjes en tegen mijn NOD zijn ze ook nog eens pijnlijk. Mijn lief zegt ook 'nog steeds rozijnen aan het smokkelen', maar dan in het engels a la James Bond 'smugglin raisins?' Ik vind het niet erg hoor ik vind ze ook mooier als ik in mijn nopjes ben.

Tot later, nog een paar uur dan weet ik of ik het kritieke punt voorbij ben. Spannend. Ik voel wel van alles en ben steeds ook zo verschrikkelijk moe, maar soms denk ik ook zou het psychish zijn, omdat ik het zo graag wil.

liefs,
    marykay

19. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Even een ego vraagje:

ik heb op 22 mei pregnyl gespoten, dat is 17 dagen geleden en de :evil: zijn nog steeds niet in zicht.
    Wordt je ALTIJD ongesteld na het spuiten van pregnyl of kan het dan ook wegblijven?
    Ik heb gisteren getest en die was negatief.

liefs

Suzanne

20. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    HOi

Suzanne: ik had begrepen dat je 14 a 15 dagen moet rekenen vanaf de dag van ovulaite of in mijn geval ovulatie en inseminatie. Als je pregnyl spuit heb je 36 uur daarna je ovulatie.
    Je zou nu dus op dag 15 zitten.
    Nog een paar daagjes wachten en dan zou ik even bellen met ziekenhuis.
    Ik weet ook niet of je van de pregnyl zeker ongesteld wordt. Het lijkt me wel. Mijn gyneacoloog bracht het in ieder geval wel zo.

Ik heb vandaag mijn inseminatie gehad. Ging allemaal erg snel. Even inbrengen, vijf minuten liggen en dan weer naar huis. En nu afwachten maar.......... Zaad van mannetje was in ieder geval redelijk goed na opwerking.

xx sterkte allemaal.

Deel Deze Pagina