wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi allemaal,

@Milla, wat een kl#te reactie zeg! Snap niet dat mensen dat zo kunnen zeggen. Hoop dat je het inmiddels een beetje naast je neer hebt kunnen leggen. Sterkte ermee! Oh ja, en succes morgen!

@Kelly, wat spannend zeg....... duim voor je!

@Jojoba, ook al zo spannend! Ben benieuwd, kun je het wachten nog wat volhouden? En ook nog geen ongie verschijnselen?

@Marykay, echt raar hoor! Pff, wat een geduld moet je hebben....

@Tezz, dat doe jij dus ook, steeds uitrekenen wanneer je het dan kan vertellen..... heb ik ook steeds, heb al veel data in m'n hoofd gehad, (1 jaar getrouwd, moederdag, vaderdag, verjaardag mannetje) helaas is het nog niet nodig geweest. Ik hoop voor jou dat je op je verjaardag heugelijk nieuws kan melden!

@Elke & Daan, succes met spuiten enzo! Zou toch wat zijn, zo'n glazen bol, dan mocht je er voor mij ook wel even in kijken :)

@Joseetje, is het bij jou al doorgebroken?

Hier dus wel :cry: :cry: Weer een ronde voorbij en dan nu op naar ronde 5 met Clomid. Hierna nog 1 te gaan (nu nog twee dus) en dan weer naar het ziekenhuis. Manlief stelde voor om na deze ronde alvast contact op te nemen met het ziekenhuis en niet te wachten tot de laaste. Dan kunnen we misschien in onze vakantie nog een keer terecht en weten we vast wat meer over hoe dan verder (kijkoperatie?).
    Het enige positieve is wel dat ik er nu precies de klok op gelijk kon zetten. Precies 4 weken na mijn vorige ongie weer ongie.

Morgen weer een lange dag, laatste rapportavond, zal blij zijn als dat erop zit.

Fijne avond nog!

Liefs!

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @ravi: :(
    Ik zit daar zelf ook over na te denken. Na deze ronde zou ik aan m'n laatste ronde clomid beginnen. Gyn zei dat als het nog niet gelukt was dan,dat we terug moesten komen voor verdere onderzoeken. Maar ten eerste is dat begin augustus, dus in mijn vakantie. En ten tweede heb ik dan pas 4 x de laagste dosis clomid gehad *die tot nu toe goed lijkt aan te slaan). Is het raar (mocht het niet lukken deze keer) al bij voorbaat te vragen om nog 1 of 2 rondes clomid? Gewoon, om de vakantie te overbruggen? Anders zou ik in augustus een maandje pauze moeten nemen. En dat wil ik eigenlijk helemaal niet!

naja...eerst maar eens zien of deze maand zijn vruchten afwerpt :rolleyes: ;)
    Jij veel succes met de rapporten! Enne...dan wordt komende maand toch gewoon JOUW maand ;)

Liefs
    Tezzz

3. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Even snel:

Kelly ik durf je alvast te feliciteren. Dit klinkt als een postieve zwangerschapstest vandaag! Van harte meid. Snel die test halen en duimen maar.
    Ik heb er vertrouwen in.
    Het kleurt langzaam roze hier.
    dikke kus

4. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Ook even snel:
    Hier weer negatieve test. Ga vandaag met het ziekenhuis bellen. Wordt er goed gek van. Zou ik ooit nog zwanger worden :rolleyes:

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he dames! heb vanmorgen een striptestje van matcare gedaan ( test 25 hcg) en daar zagen we een tweede streep, maar het gekke is dat ik ook getest heb met de mat care ultra ( test positief vanaf 10 hcg) en daar heb ik de test uit elkaar moeten slopen om te zien of er een streepje komt, dus ga vandaag nog even een clearblue halen.........

6. Niet meer actief

Jojoba27, balen he...dikke knuf!

Kelly1980, Wow super spannend, maar ik zou zeggen een streep is een streep! :) :) :)

Hier helaas minder goed nieuws, kom net terug van mijn eerste fm (cyclus dag 11). Geen follikels, maar links wel ineens een cyste van nu al 3cm. Dat verklaard wel mijn pijn en zware gevoel in mijn onderbuik. Woensdag onchtend moet ik terugkomen om te zien of de cyste verder groeid. Deze cyclus zal dus niets meer worden helaas :cry: De volgende cyclus zal een rust cyclus zijn, na onze vakantie moet ik bij de eerste volgende cyclus op dag 1,2 of 3 een echo laten maken en dan gaan we verder kijken wat het volgende behandelplan zal worden.

groetjes een teleurgestelde Naatje

7. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Ik kom zojuist uit het ziekenhuis en heb driedubbel slecht nieuws.

Op de eerste plaats is er nog niets van een groeiend eitje te zien (was ik al bang voor want heb sinds gister middag niets meer gevoeld).

Wat betreft de pijn in mijn ogen die maar aan blijft houden, er is overleg geweest en de gyn denkt dat het niet blijvend schadelijk is en dat het over een paar dagen minder zal worden, maar er bestaat een kans dat Clomid mijn oogzenuwen heeft aangetast Als ik er aan het eind van de week nog last van heb moet ik terug bellen...

En ik mag geen clomid meer slikken, ik vermoed dat als ik deze cyclus niet zwanger ben ik zal moeten gaan spuiten, balen!

Ik hoef pas volgende week maandag weer terug te komen.

8. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hé getver wat een slecht nieuws allemaal. Kelly ik hoop dat jij het hier zo wat positiefs en rose kan strooien!

Milla, wat ontzettend balen zeg! Ik heb zelf de laatste 2 rondes ook, maar pas nadat de 5 pilletjes er in zaten lichtflitsen gezien. Het was alsof iemand in discobol aanzette en ik begon dan te tollen. Stom van mij ik heb er bij de gyn niets overgezegd. Maar ik heb nu helemaal nergens meer last van. Wat betekent het nu als het werkelijk je oogzenuw heeft aangetast en je last blijft houden, kunnen ze er dan wat aan doen?
    Is een LEO-operatie misschien ook niet een optie voor jou? Het is een echte operatie, maar daarna heb je kans om voor een aantal maanden tot een jaar een eigen regelmatige cyclus te hebben. Heel veel sterkte meid.

Naatje, ook balen voor jou met die cyste. Heb je op cd3 een uitgangsecho gehad? Verplicht een maand rust dat is helemaal niks. Sterkte meis, ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent.

Jojoba, ook al zo verwarrend. Net als bij mij geen ongi, maar ook geen positieve test. Ik hoop dat ze nu je bloed gaan onderzoeken op progesteron en HCGhormoon?

Kelly o spannend ik zie het heel positief in. Ik hoop dat je vanmiddag het woordje zwanger ziet staan!

9. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    O ja Brenda, ik zit vandaag op cyclusdag 45 :confused:
    Ik verwacht het niet echt meer. Het gekke blijft dat ik een follikel heb gezien en een leeg omhulsel. Mijn temp is al weken lang 36,8 dat is normaal voor mij. Ik wacht tot de 24ste en doe dan voor de zekerheid 's ochtends nog een testje.

10. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi meiden,

Ik heb hier een paar weken terug een paar berichtjes geplaatst ivm onderzoeken bij gyn en pcos!
    Ik heb dus pcos en grote parelsnoeren om me eierstokken...ik schijn ook grote eierstokken te hebben dus was even schrikken..hihi!

Ik probeer positief te blijven maar is soms wel even moeilijk...ze zei dat als ik ongeveer 12 kg afval dat ik dan wel heel grote kans heb op een goede zwangerschap....dus daar gaan we voor!

Geen clomid nog daar wil ze over een jaar pas mee beginnen zei ze!

meiden heel erg veel succes...ik voel een beetje met jullie mee!

liefs eva

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    meiden heb net in mijn pauze even de kruidvat leeggekocht ;)
    ik zit nu alleen nog op mijn werk tot 6-en en daarna naar schoonouders dus jullie horen morgen van mij meer :D

12. Niet meer actief

Nee helaas niet Maar dat ga ik de volgende keer wel krijgen en aan de hand van die echo gaan we dan kijken wat de beste oplossing zal zijn. Maar helaas is dat pas eind juli begin aug, nu eerst straks een ronde rust :(

Milla, dikke knuf! ;)

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, heb net een gillend en joelend broertje weer bij zijn gvt afgezet, hij vond het heerlijk de vakantie....het was echt heel erg leuk.

beetje minder was het dat ik op de heenweg echt mega ongiepijn kreeg, zo erg heb ik het met de pil echt nog nooit meegemaakt.... maar na paraceptamol ging het wel weer ...en ongie geworden... wel minder dan wanneer ik aan de pil ben maar voldoende voor een "goede"ongie.
    inmiddels zit de 1e clomid 50 mg er weer in...

Ravi wat jammer dat de :evil: :evil: zijn gekomen, je zou nu idd na 5 rondes ook wel eens in het roze willen staan ja... je schrijft dat je nog 2 rondes mag? wat heb je daar met je gyn over afgesproken? een aantal rondes en dan verder onderzoek?

kelly jeetje wat spannend, ik voel het groene monster langzaam in mij opborrelen :) :) ik ben nooit jaloers maar soms betrap ik mezelf er op dit forum ineens op ;) volgens mij kan dit alleen maar een positieve test betekenen? kun je nog wel mensen behandelen enzo ? of heb je nog geen bibberhanden? heeel veel succes bij de test.... en please wees de trentsetter voor roze hier!

elke goed hoor meid ,zelf de spuit gezet, en nu flink klussen en dan begint het lange wachten weer......

Mila wat een rotnieuws, heel erg vervelend van die bijwerkingen en wat een nare opmerkingen, nou onthoud ene oor in en heeel snel het andere weer uit! zijn ze nou helemaal? het is maar weer heel duidelijk dat mensen geen idee hebben hoe zwaar het is hiermee bezig te zijn, laat je niet gekmaken hoor! dat jij toevallig al kids hebt geeft jou niet minder recht in de mmm te zitten.

brenda, balen dat wachten he? maar wel een goede templijst zeg! daar kun je tenminste wat mee... gebruikte jij nu ook ovutesten? of werkten die niet bij jou?

Marykay wat een gedoe, toch raar een druppel en verder niks..... zou het kunnen dat het een lege follikel kan zijn geweest, schijnt dat we die allemaal wel eens hebben? ik bedoel als er een leeg omhulsel is gezien dan is er dus een follikel geknapt toch?

tezz, wat goed je ei op dag 15 ,das keurig! zwem zaadjes zwem :) :) ik zou gewoon tempen als dat zo goed werkt, gebruik je geen ovutesten meer? die werkten toch ook goed?

Daan, hopelijk de laatste keer op het wachtebankje, als er meiden zijn die op de wachtlijst van isci stonden met soms zaadjes op 1 hand te tellen hadden en toch plotseling zwanger werden ( ik heb dat nu al echt vaak gelezen) zijn die aantallen van jullie toch hoopvol! volhouden ! dat van die paracetamol klinkt trouwens wel logisch is namelijk bloedverdunnend dus zelfs in de kleinste vaatjes kan het bloed dan komen, ( of zou het zo niet werken? :cry: )

Jojoba, word je al gek? ik zou echt om een bloedtest gaan vragen... dit schiet zo toch niet op, het is helemaal niet prettig om zo tussen hoop en wanhoop te zitten... sterkte zeg...

naatje wat een rotbericht... wat gaan ze nu aan de cyste doen? gaat dat vanzelf weer weg? en dan meteen weer een rustmaand, dat duurd dan meteen allemaal zo lang! bah!

voor iedereen die ik vergeten ben een dikke bereknuffel!

ik heb een foto van mezelf in het album gezet maar ik krijg hem niet omgedraaid hahahah appelflap ben ik ook op dit ding bah! verder ben ik er toch niet zo blij mee dat ik het al na de 1e ronde helemal zelf uit moet zoeken of denken jullie dat dat wel kan? die ovutesten werkten wel goed...

nou ja we zien het wel

xxxxx jose

14. Niet meer actief

Ik moet woensdag terug voor een echo, dan hoor ik wat nu verder.

hihi heb de laptop even op z'n kant gezet, leuke foto! ;)
    Maar dat dat gaat toch vast wel lukken met ovulatietesten, die dingen zijn heel erg betrouwbaar. Komt vast wel goed, suc6!

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    de foto is een beetje incognito hahahaha zie je me soort van half hi hi, daar zou ik nu wel weer even willen zijn, op die boot , tropisch klimaat.... toen ik nog van helemaal niets wist , ja ik dacht dat ik nog aan het ontpillen was.. zucht beetje wrang als je daar dan nu over nadenkt he?
    het is maar goed dat je alles niet van tevoren weet

16. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Nou ik ben vanmiddag teruggebeld door de ass van de gyn en ik moet donderdag komen voor een afspraak. Weet verder niet wat er gaat gebeuren, maar dat horen we donderdag wel.

Kelly: spannend zeg, goede hoop voor jou. Keep my fingers crossed!

Milla: wat een kutnieuws (sorry hoor), het houdt niet op bij jou. Eerst je vader en zijn vriendin, en nou dit weer. Hopen op betere tijden!

Marykay: inderdaad allemaal zo verwarrend. Ik verwachtte eigenlijk dat het nu ook wel weer goed zou werken aangezien de eerste 2 keer goed ging, maar helaas. Alleen bij jou heeft het nog niet echt gewerkt toch, hopelijk hebben ze snel een goede oplossing en ben je snel zwanger!

Joseetje: jammer joh dat je ongi bent geworden. Leuke foto trouwens ;)

Liefs Jojoba

17. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0

He marykay dat is inderdaad raar. Maar als je temp niet echt omhoog is gegaan is een eisprong toch vrijwel uitgesloten. Je kunt ineens resistent geworden zijn......?

18. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Naat en Milla:
    Wat een rotberichten zeg!
    Hoop dat jullie je er doorheen slaan.

dikke kus
    En kelly: we wachten met spanning morgenochtend.
    x

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    HE Meiden,

Wat een wisselend nieuws zeg :(

Kelly, het klinkt wel bijzonder goed :D . Zou er echt van staan te kijken als het niet goed zou zijn. Nog eventjes afwachten voor ons forummeiden op jouw goede nieuws...

Jojoba, ik snap jouw gevoel heel goed. Heb het zelf ook regelmatig. Denk ook steeds dat ik over moet stappen naar een ander merk testen :) . Even iets totaal anders doen helpt bij altijd wel. Even kletsen, poetsen of winkelen doet voor wonderen :)

Jose, zo lekker er even tussenuit. Flink van genieten. Dan zit je weer helemaal vol energie voor de behandelingen. Succes met de clomid.

Milla, blijf volhouden meid. Ondanks dat alle schijn tegen is. Er komt echt weer een moment van hoop en positieve berichten. Ik duim voor je!

Evamariah, veel succes met afvallen. Heb zelf goede ervaringen met onze Sonja. Meer meiden hier zijn toch wel wat kilootjes kwijt geraakt met het dieet. Zelf wil iik ook weer gaan straten in de schoolvakantie.

Marykay, als ik je verhaal lees, denk ik dat je idd geen eisprong gehad hebt. Mijn gyn vertelde me dat je lijf op een gegeven moment (en dat kan al heel snel zijn) aan de clomid went en er niet meer goed op reageert. Daarom worden de doses ook zo vaak opgehoogd. Op een gegeven moment werkt het minder goed. Heel veel succes. Hoop dat je ongi snel komt.

Naatje, wat jammer van de cyste! Wat is daar het behandelplan voor? Kunnen ze er iets aan doen? Heel veel succes!

Hier verder weinig nieuws. Heb plaatsgenomen op het wachtbankje en blijf daar nog 12 dagen zitten :confused:

Fijne avond,
    Liefs Elke

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he jojoba, heeft ze helemaal niet gezegt waarom je moet komen? heb je gevraagd of ze geen bloed af konden nemen ? tsjonge, donderdag ben je echt al heel erg lang overtijd..... maarja misschien ben je toch wel zwanger....

ik heb besloten dat ik toch morgen het zh nog eens ga bellen, het is namelijk na spreekuur tijd even snel door een andere gyn bedacht dat ik niet meer terug hoef te komen en niet door mijn eigen gyn, ik vind bloedprikken op dag 21 ook een beetje achterlijk want wie zegt dat m,n eisprong weer op dag 14 of 15 is? is allemaal leuk en aardig alles telefonisch en niet meer terugkomen is natuurlijk ook reuze makkelijk... maar het zint me maar niks..

kelly al aan het testen geslagen? ik vind je echt superstoer als je tot morgen kunt wachten, op het pco topic verderop in de onderwerpen lijst word jouw situatie zelfs besproken, 40 man zijn reuze benieuwd! spannend zeg, zou er dan eindelijk..... en zo snel. had ik misschien toch gelijk ;) 2 eitjes is 40% kans ipv 20% hahahah

veel iefs Jose

Deel Deze Pagina