wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Wauw Susanne, van harte gefeliciteerd, geniet ervan!

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    waaauuuuwww kelly en suzanne! wat een super nieuws beiden gefeliciteerd.

hoera hoera hoera eindelijk een roze golf!

super meiden geniet ervan!

veel liefs Jose

3. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

WAUW SUSANNE GEFELICITEERD! Wat een goed nieuws in één keer! Geniet ervan..

Dit geeft ons weer moed, toch dames?

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Helaas heb ik nooit zo veel tijd om hier te lezen en te schrijven en dan mis je wel eens iets.
    Wow....
    GEFELICITEERD KELLY EN SUZANNE!
    Wat een geweldig nieuws.

Hier zijn :evil: :evil: :evil: sinds gisteren er weer.
    Dat betekend dus dat we morgen gaan beginnen met de eerste ronde Clomid. Hopenlijk hebben wij ook zo veel geluk.

Verder iedereen succes.

Groetjes Wendy.

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Echt wel!

Mijn temp is eindelijk omhoog gegaan vanmorgen! Ben zo blij met mijn ei! Ookal weet ik niet precies wanneer ik 'm gehad heb ;)

@Winnie pooh: veel succes met de clomid! Hoop dat je er niet zo veel bijverschijnselen van hebt ;)

6. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Meiden!

dank jullie wel voor alle lieve reacties! We hebben het gisteren aan alle opa's en oma's verteld, we hebben maar liefst 4 paar daarvan ( ivm paar scheidingen van Roy's ouders)maar dat komt nu wel goed uit, haha...
    De mooiste reactie was toch wel van mijn vader: we hadden boekjes gekocht van nijntje over kleine pluis, en hij pakte het kadootje uit en zat naar dat boekje te staren van wat moet ik hier nou mee?Mijn moeder had het wel meteen door, maar het kwartje van mijn vader viel ietsje later.....

7. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

Apr 23, 2008
    242
    0
    0
    Jojoba, jij vroeg over de gevoeligheid van de clearview. Ik testte pas 11 dagen na mijn nod positief en dan met de test van kruidvat duidelijker dan met de cv. Dus er is nog hoop! Ik heb vanmorgen nog een keer een test gedaan, ik kan het echt niet geloven!Dat komt pas als ik volgende week de echo heb gezien!

Maar meiden, er is nu een positieve flow gekomen, dus ik hoop echt heel erg dat jullie allemaal snel volgen en dat we samen zorgen voor een babyboom begin 2009 :D

Voor iedereen een hele dikke knuffel!

Liefs Suzanne

8. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo,

Jeetje ben je er een dag niet, heb ik gewoon de roze golf gemist :confused: !

Suzanne en Kelly, van harte gefeliciteerd!!

Is het allemaal al een beetje doorgedrongen? Geniet van dit geweldige nieuws! En kom af en toe een beetje HCG strooien ;) !

Marykay, hoe was het gisteren bij jou?

Naatje, jij veel succes vandaag!

Tezz, gefeliciteerd met je ei! Hoop dat jullie hem goed benut hebben ;) !

Gisteravond echt heel iets vreemds meegemaakt. Ik kreeg echt gigantische krampen in mijn buik, net eipijn maar dan 10 x erger. Net of iemand met een mes in mijn buik zat te steken. Ik heb dit nog nooit gehad en heb gewoon zitten brullen van de pijn. Vanochtend opgestaan en heb nergens meer last van. Gek he..
    Iemand iedeeen?

9. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Mmmmmmm Daan klinkt bekend ;)

10. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Oh wat super...nog een zwangere...krijg nu wel echt de moed om weer door te gaan!
    Ook al ben ik erg geschrokken van het nieuws!

Steken had ik ook toen ik achter me zwangerschap kwam...who knows ;)

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Kelly, dus jij had dat ook heel heftig die pijn? Ik piep normaal helemaal niet snel maar dit was echt niet normaal.
    Hoe lang duurde dat bij jou en op hoeveel dagen na de eisprong had je dat?
    Ik moet namelijk nu nog een week tot aan de NOD (vorige week woensdag mijn 2e IUI gehad).

12. Niet meer actief

WOOOWW suzanne, GEFELICITEERD met jullei zwangerschap! :) :)

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de controle echo voor de cyste. Maar tijdens de echo, was de cyste niet meer te zien. Wel zagen we dat er rechts en links een aantal kleine follikels zaten en links een grotere van nu ongeveer 12mm. Dus eigenlijk zag het er nu allemaal heel normaal uit. Ik vertelde na de echo dat ik mandagavond tijdens mijn werk links flink pijn heb gehad en dat ik het idee had dat er iets was gesprongen en dat ik daarom gister voor dat ik ging werken een ovulatietest had gedaan en dat deze tegen het positieve aan was en dat ik er nu helemaal niets meer van snap. Ik had deze test extra meegnomen om hun te laten zien. (foto staat op mijn MMM weblog)
    De fertilliteitsverpleegkundige zei dat het misschien ook zo kon zijn dat de cyste die we maandag op de echo hadden gezien een hele grote follikel was geweest en dat ik een hele vroeg eisprong heb gehad door de clomid. De test is dan ook van een dag na mijn ovulatie, volgens die theorie. Daarom moet ik vrijdag weer terug om te kijken of de follikel van 12mm links doorgroeid en volgende week dinsdag moet ik mijn progestan waarde laten prikken. Als de follikel niet meer doorgroeid en mijn progestan waardes hoog zijn, dan was het een hele vroeg eisprong.
    Allemaal erg verwarrend dus, maar eigenlijk wel heel goed nieuws. Ik moet gewoon afwachten en kijken hoe het ontwikkeld.

13. Niet meer actief

Naam: joseetje26
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: rond 12 juni
    Bijzonderheden: bijna 2e ronde clomid, zwemmers ok
    Volgend bezoek gyn: dag 21 nieuwe cyclus progesteron prikken
    Voor: progesteron was dik ok, niet zwanger dan ronde 2 met clomid 50 mg

Naam: Elke29
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 2 juli
    Bijzonderheden: 1 ronde Gonal F 37,5 IE
    Volgend bezoek gyn: 11 juni> cd 10
    Voor: echo

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen
    Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken
    Voor: HSG

Naam: Daan81
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: als het goed is, 25 juni
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 11 juni
    Voor: inseminatie

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: voorlopig niet
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan
    Volgend bezoek gyn: di 24 juni 15.45u
    Voor: uitleg LEO-operatie

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 28 juni
    Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 3e ronde clomid.
    Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger word in augustus weer
    Voor:nadere onderzoeken

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam : Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet..
    Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid..

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: ca. 31 mei 2008
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. 22 april Clomid 50 mg, 3 juni 2e ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: ?
    Voor: ?

Naam: Jojoba27
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: 0
    NOD: ???
    Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg , zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend
    Volgend bezoek gyn: volgende cyclus, indien nog niet zwanger
    Voor: -

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje
    Uitgerekend:rond 24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: 8 juli
    Voor: voor eerste termijn echo

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:we gaan voor een derde kindje.
    NOD: waarschijnlijk rond 8 juli
    Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt, nu bezig met derde ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn:10e dag cyclus, 16 juni
    Voor: follikelmeeting

Naam : Naatje
    leeftijd:31
    Bezig sinds:aug 2006.
    Kinderen:2 dochters van 9 en 8
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: 1e ronde Clomid 50 mg 16 juni FM, li cyste 3cm, controle echo 18 juni cyste weg
    Volgend bezoek gyn:20 juni 2008
    Voor:follikelmeting

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 14 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...
    Volgend bezoek gyn: 25 juni
    Voor: 1e echo

Naam: Nance83
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: 18 juni
    Bijzonderheden: wachten op uitslagen! zaad, bloed
    Volgend bezoek gyn: 4 juni
    Voor: uitslagen en behandelplan!

Naam: Fatimaatje2
    Bezig sinds: maart 2008, nu 2e ronde clomid 50mg (slaat aan, krijg gelukkig wel eisprong)
    Kinderen: bezig voor eerste kindje
    NOD: 9 juni 2008
    Bijzonderheden: ben 1 dag overtijd!
    Volgend bezoek gyn: ik moet bellen als test positief is, maar tot nu toe negatief
    Voor: echo

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen de tekens [\i][/b]

14. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Kelly en Suzanne nogmaals gefeliciteerd! :) :) :)
    Wat moet dat een super gevoel zijn.
    Raar dat je pas 11 dagen na je nod positief testte, Suzanne. Dat zijn ee hoop dagen spanning.

Hier alles rustig. tempertuur zakt vandaag een beetje. Ongi gevoel is er stevig.
    Vandaag prikles gehad voor de Puregon. Vanaf dag 3 beginnen met spuiten.
    Zij werken liever niet met clomid omdat het baarmoederslijmvlies door clomid niet goed genoeg groeit, was hun uitleg :(:

Veel sterkte allemaal,

gr brenda

15. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Mooie website, Naatje! Wel vreemd ja van die positieve ovu-test! Ik ben benieuwd! Wat kan je lichaam toch rare dingen doen hè. Ik weet er alles van,

Daan81 schreef:
    Ik weet niet precies wat je bedoelt? Hoe die positieve testen bij mij zijn aangekomen? ;) Volgende week dinsdag de 24e ga ik weer naar het zh. En nog steeds niets roods te bekennen. Ik denk dat jullie gelijk hadden en dat geen enkele x een eisprong heb gehad. Ook al bestempelde het ziekenhuis mijn progesteronwaarde wel steeds als positief ondanks dat ie zo laag was. Al dagdroom ik nog steeds dat als ik dinsdag een echo krijg een mooi kloppend hartje te zien krijg.
    Na het verhaal van Kelly heb ik maandag ook nog een ovu-test gedaan, maar die was niet positief. So keep on dreaming! :(

Spannend Daan, die vreselijke pijn nu Kelly dat ook heeft gehad klinkt het heel positief. Mijn duimen draaien voor je hoor. En ook voor alle andere op de wachtbank of elders in het proces.

16. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hai,

Marykay, ik ben helemaal met de data in de war ik dacht dat het gisteren de 24ste was, :oops: . Ik ben een beetje harrie in de warrie geloof ik. Sorry (intentie was wel goed :) )!

Brenda, viel de prikles mee?

Naatje, wat verwarrend allemaal zeg! Maar als ik het goed lees is er dus misschien al een eisprong geweest en groeit er nu nog een follikel? Ik hoop voor jou dat die dan ook nog even een jump neemt, of kan dat niet?
    Sterkte met het afwachten....

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Naatje: ik hoop dat je in elk geval goed geklust hebt dan toen je zo'n ei-pijn had ;) Hopen dat het idd een mega-ei was. Daar kunnen die zaadjes bijna niet omheen ;)

@Daantje: volgens mij is het bij naatje zo dat als haar progesteron omhoog is, dat ze idd een eisprong heeft gehad. Groeit het eitje van 12 mm nog verder door, dan heeft ze waarschijnlijk nog geen eisprong gehad.

@All: soms schrijven jullie zo veel, dat ik het allemaal niet meer kan volgen....sorry hoor! :oops:
    Hier in elk geval vanmorgen eindelijk m'n temp fors omhoog gegaan, dus mijn ei gehad. Alleen of het nou op dag 15 of 17 was weet ik niet. Ff denkt op dag 15, ikzelf eigenlijk op dag 17. Anyway, hou maar dag 17 aan dus, dan kan ik tenminste niet weer te vroeg testen ;)

:) pomtiedomtiedom :) ...op het wachtbankje dus.

Laterrrr!

Liefs Tezzz

18. Niet meer actief

Marykay, dank je!

Daan, het zou idd kunnen dat ik al een eisprong heb gehad, ja echt allemaal heel erg vreemd. Ik wacht wel gewoon af, meer kan ik toch niet doen.

19. Niet meer actief

Ja gelukkig hebben om de dag geklust, de dag voor mijn pijn en de dag erna ;) :oops:

Net nog een ovutest gedaan, nu nog maar een heel dun lijntje te zien. Dus begin wel een beetje te geloven dat het echt mijn ei is geweest.

En jij suuces op het wachtbankje :thumup:

20. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi

weet er iemand hoe het zit met de vergoeding van Puregon?
    GA morgen anders maar even bellen........

Share This Page