Ha Brenda, De vergoeding van Puregon is bij elke verzekeraar anders. Ik en Elke krijgen het bijvoorbeeld niet vergoed. Dus misschien is het verstandig om dit na te vragen bij je verzekeraar. Ik heb ook al eens op dit forum gelezen dat meiden het gewoon ophalen bij de apotheek (terwijl ze het volgens de polisvoorwaarden niet vergoed zouden krijgen) en dan vervolgens gewoon alles vergoed krijgen. Dus misschien maak je slapende honden wakker als je gaat bellen. Moet je dus maar even over nadenken, het gaat namelijk wel om heeeel veel geld! Good luck
KELLY EN SUSANNE PROFICIAT MET JULLIE ZWANGERSCHAP!! Ik hoop dat jullie een ontspannen zwangerschap hebben waarin jullie lekker kunnen genieten van het wonder in jullie buik! Liefs Elke ps Daan, ben ook benieuwd wat (of wie hihi) de pijn bij jou veroorzaakt... Brenda, Ook bij mijn kliniek werken ze liever met spuiten, dan met clomid. ik ben ook zo iemand, die bij clomid geen baarmoederslijmvliesopbouw (mooi scrabblewoord ) heeft. Ik krijg de spuiten gonal F (is hetzelfde als puregon) ook niet vergoed van de verzekering. Je kunt in principe nakijken in de polisvoorwaarden van je verzekeraar of je het vergoed krijgt. De site van FREYA heeft hier ook een heel fijn overzicht voor. Ik hoop dat jij bij de 50 % hoort die het wel netjes en terecht vergoed krijgt. Naatje, spannend, een vroeg klinkt wel een stuk beter dan een cyste Tezz, gefeliciteerd met je ei, dat ie maar een mooi zwmmend zaadje tegenkomt Marykay, wat duurt dat wachten toch lang he! En die onzekerheid erbij van wel of geen eisprong maakt het ook niet makkelijker. Sterkte meissie Hier geen nieuws > op het wachtbankje.... Fijne avond
Hoi Elke en iedereen natuurlijk, Ik heb gekeken op freya, maar bij avero Achmea, waar ik bij zit, staat een vraagteken. Lekker dan. Daar schiet ik niets mee op. Ik vraag het via mijn tussenpersoon. Inderdaad erg prijzig allemaal. Had zelf wel een goed bmsv, was 7 a 8 mm en dat was redelijk. maar zij vindt dat het beter kan en zij zien in de kliniek meer zwangerschappen met puregon dan met clomid. Dankjewel voor de info. groetjes en sterkte iedereen. dikke kus
Hoi Brenda, Ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb denk ik. Ik zit nl ook bij Avero achmea en ik krijg het niet vergoed. Zelfs niet na een brief van de gyn die aangeeft dat het noodzakelijk is voor de behandeling. Je moet het eerst schriftelijk aanvragen, maar ben er bang voor Zoek het goed uit meis, want het is een heleboel geld. Heel veel succes! Liefs Elke
ps ik ben aanvullend 2 verzekerd, maar dat maakt daar niets uit.. Het zit bij hen niet in het pakket, hoe ver aanvullend je ook bent verzekerd. Kan er al weer helemaal boos om worden als ik eraan denk, zucht... liefs
shit Ik zit in pakket 3, maar volgens mij heb ik daar niets aan dus. Nou, portemonnee trekken maar. Nu maar heel sterk hopen dat het deze ronde al raak is! kus
Als het deze ronde niet raak is moet ik waarschijnlijk volgende ronde ook gaan spuiten ik ben bij Menzis verzekerd, extra verzord 3, ik vind het lastig na te gaan of het wel of niet vergoed wordt. Wat kost Puregon per cyclus als je het zelf moet betalen? @ naatje, geweldig nieuws Zou toch geweldig zijn als dit jullie zo lang gewenste verassing wordt! Ik duim voor je, hopelijk is je progesteron super hoog! Temp je toevallig?
Nee mocht sinds vorige maand stoppen met tempen van het ziekenhuis, echo's waren veel naukeuriger, dus vandaar. Over de puregon, heb even op de site van Freya gekeken Puregon 50 IE 1 st 28,56 poeder voor injectie + vloeistof Ik weet niet hoeveel dagen je gemiddeld moet spuiten, maar kan volgens mij behoorlijke rekening worden
Ik las op het PCO forum zojuist dat iemand per cyclus 700 tot 900 Euro moest betalen, dat loopt dan inderdaad behoorlijk op! Jammer dat je gestopt bent met tempen dan had je misschien al iets geweten.. Ik hoop zo voor je dat het raak is!
net opgezocht in Dekking zorgverzekering (Ik zit ook bij avéro achmea): 'aanspraak bestaat op vergoeding van de kosten van overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, beh. ivm operatieve ingrepen en ki. Er bestaat geen aanspraak op geneesmiddelen die dienen ter bevordering van de vruchtbaarheid' maar waarom clomid dan wél gewoon vergoed wordt is mij een raadsel
clomid kost geen drol, en puregon ..na 10 maanden spuiten heb ik plm 10.000 euro opgemaakt zeg maar..plm 1000 euro per cyclus omdat ik zo 'veel'puregon nodig had voor groei eitjes..
Hoi Ongi is gekomen! Zit inmiddels alweer op cyclusdag 1. Net bij apotheek geweest. Ik spuit 300 eenheden. Je meot dan 281,00 euro betalen. Echt balen! Maar eigenlijk heb je geen keus. Ik laat onze tussenpersoon op dit moment bemiddelen. Kijken wat hier uit komt. Ik ga mijn banner maar even aanpassen straks. sterkte allemaal. x
shit Brenda! maarreh...iui is toch Ki? Want dan zouden de spuiten volgens mij wél vergoed moeten worden!
jeetje niet normaal die prijzen zeg! waarom betalen we in godsnaam zoveel ziektekosten premie? ik schrik me werkelijk dood van die prijzen... als ik ooit moet gaan spuiten dan zou ik het zelf niet eens veel rondes kunnen betalen, hooguit een ronde of 9 ? jeeee ongelovelijk zeg, balen balen en nog eens balen, ik hoop zo dat je er nog iets uit kan slepen financieel, trouwens is allemaal volledig aftrekbaar van de belasting he? dus als het 280 kost betaal je uiteindelijk rond de 200,- ( is nog vrselijk) nou hier volgens mij toch een beetje last van de clomid hormonen want ik zit me toch een partij druk te maken! ik kan daar zo boos om worden, moet je je daar ook al druk over gaan maken.alsof het nog niet genoeg is xxx jose
HOi Tezz: Ja ik weet niet waar ik dat precies moet opzoeken. Ik heb het daar ook op gegoooid. Voor iui meoten ze het volgens mij wel vergoeden (net als voor ivf). Ik wacht het wel af.......Ik vind het echt een smak geld. Inmiddels is ongi goed doorgezet. Volgende week vrijdag alweer eerste afspraak echo voor dag 9. En dan schiet het alweer op. x
ja brenda en anders moet de gyn maar een brief schrijven tezz heeft volkomen gelijk, ki is iui zeker te weten 100%, en nog een stomme vraag, die wachttijd van een jaar zoals sommige zorgverzekeringen hebben loopt dat echt binnen een periode van 12 maanden of zou je ook van zorgverzekeraar kunnen wisselen en dat je dan in januari al kunt declareren? anders zou je nog kunnen proberen om over te stappen, heeft je hubbie dezelfde? of zou je anders ( als dat gunstiger is qua vergoeding) via zijn zorgverzekering je bij kunnen laten schrijven ( misschien via collectief?) ik wil je niet vertellen wat je moet doen hoor, ik probeer alleen ff mee te denken, bij freya weten ze ook een hoop en ook de tips en trucs om soms toch dingen vergoed te krijgen. xxx jose
Lees dit verhaal even van een andere site geplukt: wij zijn 2,5 jaar bezig om zwanger te worden. Omdat ik PCO heb, moet ik medicijnen gebruiken om een eisprong op te wekken. In het begin kreeg ik daarvoor clomid, maar kon daar niet tegen. Was er vreselijk beroerd van. Van een cyclus van 4 weken , was ik 3 weken gewoon een wrak. Daarom heeft hij me toen overgezet op Tamoxifen. Daar voelde ik me stukken beter mee, en heb ik dus ook 3 IUI-pogingen mee gehad, helaas zonder resultaat. Toen we voor de 4e poging gingen, bleek ik resistent te zijn geworden voor dit medicijn. Daarom moest ik over op Puregon. Dus ik naar de apotheek, maar daar vroegen ze of het vergoedt werd door mijn verzekering, zoniet dan moest ik 300 euro betalen. Ik schrok me wezenloos en tegelijkertijd was ik zo nijdig. Waarom zou mijn verzekeraar het niet vergoeden!? Is het al niet erg genoeg als je een kinderwens heb, maar die niet van zelfsprekend vervult kan worden? Toch adviseerde ze me om eerst kontakt op te nemen met mijn verzekering. Dus zo gezegd zo gedaan, en inderdaad VGZ vergoedde dit medicijn NIET! OOOO, wat baalde ik zeg, zag onze kinderwens in duigen vallen, doordat een zorgverzekeraar, waar we ons scheel aan betalen, de medicatie voor vruchtbaarheidsbehandelingen niet wil vergoeden. In overleg met mijn Gynaecoloog hebben we toen besloten om tijdelijk te stoppen met behandelen en naar een andere verzekeraar te gaan zoeken. Via het werk van mijn man konden we ons collectief verzekeren bij Avero achmea. Dus wij daar navraag gedaan, en tot onze verbazing & blijdschap werd het daar wel vergoedt. Sterker nog, het zit in de basisverzekering. En zodoende ben ik eind januari voor het eerst gaan prikken met puregon, en heb ik 15 februari de 4e IUI gehad
Hallo allemaal, Ja het is inderdaad allemaal zo duur, ik heb deze maand voor bijna 900,- gespoten. En zoals bij mij en Elke wordt het echt niet vergoed, zowel Elke als ik hebben beide een brief van de gyn c.q. fertiliteitsarts gekregen, maar dat mocht niet baten. Bij mij gebruiken ze hetzelfde zinnetje wat Tezz had geschreven als reden. IUI valt inderdaad onder KI maar zit dus niet in alle pakketten. En overstappen naar een ander pakket, c.q. andere verzekering kan pas aan het eind van het jaar. Zelfs al zou het probleem bij je hubbie liggen, de behandeling van jou kan niet op zijn verzekeraar gedeclareerd worden. Zelfs mijn leidinggevende heeft er al achteraan gebeld (ben namelijk collectief verzekerd).. Het is allemaal zo frustrerend . Moet zeggen dat ik me opnieuw weer zit op te fokken.. Brenda heel veel succes ermee! Liefs Daan
Hoi Daan, Ik zit in het excellent pakket (3) ben dus top verzekerd. Kan het dan wel? Ik krijg morgen telefoontje hierover van tussenpersoon. x
Hai, Elke verzekering gaat er natuurlijk anders mee om. Ikzelf zit bij IZZ en heb basis + extra aanvullend+ pakket 1. Als ik in pakket 2 had gezeten (verschil van 8 euro per maand ) dan was het wel vergoed geweest. Ik hoop zo dat jij goed zit!