@Brenda: ik ben benieuwd wat je tussenpersoon zegt. Wij zijn ook excellent (of royaal...weet ik zo niet) verzekert. Ik kan er zelf niets over vinden in de toelichting per pakket. aaaaaaaaaaaaaaaaaarg ff wat kwijt! Ik krijg wat van die stomme telefonische oetl*llen die je proberen van alles aan te smeren en jou wel 'even zullen uitleggen' hoe het allemaal dan wel werkt! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr net het 5de telefoontje voor deze dag! AAAAAAAAAAAAAAAAAARG!
gaaaaaaaaaaaaap, gaap gaap wat een slaap heb ik! Maar kom mij toch weer even melden: Daan ik had die pijn ook ongeveer een week na mijn eisprong en duurde bij mij een paar uurtjes en werd daarna minder....( misschien een innesteling geweest?) Dames wat een ellende allemaal over de vergoedingen van de hormoonspuiten, die stomme k*tverzekeringen ook altijd! Ik weet er als medicus alles van! Iedereen die op het bankje zit: veel succes! De rest succes met jullie eitjes Ga even een tukkie doen........
Hoi hoi, Het basispakket is bij iedere verzekeraar hetzelfde en dan kun je bijverzekeren via aanvullende pakketten. In het basispakket wordt hormoonmedicatie alleen vergoed bij IVF/ICSI en NIET bij IUI/KI Daar moet je echt aanvullend voor verzekerd zijn en dan nog vergoedt maar ongeveer de helft van de verzekeraars de ovulatie inductie medicatie. Heb mezelf er goed in verdiept en mooier kan ik het niet maken... Het is gewoon een kwestie van mazzel hebben of je verzekeraar vergoed> hetgeen ik iedereen gun, want het is een duur grapje! Allemaal veel succes in de strijd tegen de zorgverzekeraars! Groetjes Elke
goeieavond! Wat een gezeik hé met die verzekeringen. Ik moet zeggen ik schrik me dood van die bedragen! Ben vanmiddag bij de gyn geweest. Nou heb dus geen eisprong gehad waarschijnlijk en moet dus nu weer 10 dagen Provera nemen om mijn ongesteldheid op te wekken, daarna weer Clomid, maar dan 100 mg. Had dit wel verwacht. Fijne avond allemaal!
Naam: joseetje26 Leeftijd: 27 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: rond 12 juni Bijzonderheden: bijna 2e ronde clomid, zwemmers ok Volgend bezoek gyn: dag 21 nieuwe cyclus progesteron prikken Voor: progesteron was dik ok, niet zwanger dan ronde 2 met clomid 50 mg Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 2 juli Bijzonderheden: 1 ronde Gonal F 37,5 IE Volgend bezoek gyn: 11 juni> cd 10 Voor: echo Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie Voor: vervolgplan Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 10 mei Bijzonderheden 4de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken Voor: HSG Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: als het goed is, 25 juni Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl Volgend bezoek gyn: 11 juni Voor: inseminatie Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: voorlopig niet Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan Volgend bezoek gyn: di 24 juni 15.45u Voor: uitleg LEO-operatie Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: 28 juni Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 3e ronde clomid. Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger word in augustus weer Voor:nadere onderzoeken Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half mei? Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur. Voor:... Naam : Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet.. Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid.. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 31 mei 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. 22 april Clomid 50 mg, 3 juni 2e ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: ? Voor: ? Naam: Jojoba27 Leeftijd: 28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: eind juli ergens Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg, heeft niet gewerkt, nu Provera ongi opwekken en daarna 100 mg Clomid (zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend) Volgend bezoek gyn: dag 10 van de cyclus Voor: follikelmeting Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje Uitgerekend:rond 24 februari 2009 Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: 8 juli Voor: voor eerste termijn echo Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:we gaan voor een derde kindje. NOD: waarschijnlijk rond 8 juli Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt, nu bezig met derde ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:10e dag cyclus, 16 juni Voor: follikelmeeting Naam : Naatje leeftijd:31 Bezig sinds:aug 2006. Kinderen:2 dochters van 9 en 8 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: 1e ronde Clomid 50 mg 16 juni FM, li cyste 3cm, controle echo 18 juni cyste weg Volgend bezoek gyn:20 juni 2008 Voor:follikelmeting Naam : Suzanne26 leeftijd:26 Bezig sinds:Augustus 2007 Kinderen:zwanger van de eerste Uitgerekend: Rond 14 februari 2009 Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger... Volgend bezoek gyn: 25 juni Voor: 1e echo Naam: Nance83 Leeftijd: 25 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 18 juni Bijzonderheden: wachten op uitslagen! zaad, bloed Volgend bezoek gyn: 4 juni Voor: uitslagen en behandelplan! Naam: Fatimaatje2 Leeftijd: 25 Bezig sinds: maart 2008, nu 2e ronde clomid 50mg (slaat aan, krijg gelukkig wel eisprong) Kinderen: bezig voor eerste kindje NOD: 9 juni 2008 Bijzonderheden: ben 1 dag overtijd! Volgend bezoek gyn: ik moet bellen als test positief is, maar tot nu toe negatief Voor: echo -------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen de tekens [\i][/b]
balen zeg Jojoba, Ik weet hoe vervelend dat is. DE clomid 100 mg sloeg bij mij daarna wel ontzettend goed aan. Ik had toen opeens op dag 15 een ei van 19 mm. Wie weet is dat bi jou ook zo. Houd moed. dikke kus
Hai Brenda, Gelukkig dat ie bij jou meteen zo goed aansloeg. Bij mij sloeg de eerste 2 keer de clomid 50 mg ook meteen heel goed aan, hopelijk nu ook weer met 100 mg. Balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden ... Dikke knuf xx
Hallo meiden, jeetje Daan wat een bedragen he? hopelijk is het snel raak, al is een kind onbetaalbaar ( echt ik zou zo m,n huis verkopen als het moest ) zijn het toch fikse bedragen, het lijkt me echt onverkropbaar als mensen door de financien hun kinderwens in de koelkast moeten zetten. Brenda ik hoop dat je met jouw verzekering goed zit, spannend om te horen hoe of wat. tezz houd je hoofd koel! gewoon de hoorn erop gooien! ik zeg altijd heel vriendelijk dag en dan hang ik op.hahahaha soms is het idd wel heel erg. kelly joehoe bijna mama nog 250 dagen maar.... is zo voorbij! straks zit je lekker met een dik buikje in de zon ( najaar dan he?, tenzij het een tweeling is ,dan duurd het niet lang meer), ja meid moe he? dat hoort erbij. elke bij welke verzekering zit jij ? Jojoba, balen zeg dat je geen ei hebt gehad, is zo zuur als je dan toch overtijd bent.. je hoopt dan toch zo... ik hoop dat 100 mg aan zal slaan maar ik twijfel daar eigelijk geen seconde aan. dat komt goed echt waar. wauw al 100 pagina,s vol, maarreh nog maar 3 zwangeren, zijn er zo weinig zwangeren of schrijven wij gewoon zo veel? nou hier ben ik aan het wachten tot ik weer ovulatietesten kan gaan gebruiken... beetje saai... ben bijna niet meer ongie, 6 dagen geweest. vraagje nog ( ff vies verhaal) toen ik nog de pil slikte werd ik ongie en had ik echt weefsel, draden ,slierten en nog meer van die narigheid, nu heb ik de 1e 2 dagen helder rood bloed met een klein beetje gepruttel en dan de 4 dagen daarna gewoon wat bruine rotzooi, gek he? hebben jullie dat verschil ook tussen pil-ongie en clomid-ongie? groetjes Jose
Jeej wat een bedragen allemaal, het is gewoon niet eerlijk! Ben voor de zekerheid mijn verzekering eens na gaan trekken, Zilveren Kruis Achmea Beter af polis 4 ster polis. Daar is het volgens mij wel vergoed Vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, overige 100% vergoeding geneesmiddelen volgens Geneesmiddelenvergoedingssysteem Jojoda, balen he dat 50mg niet meer aan is geslagen. Ik hoop dat 100mg wel goed zijn werk gaat doen! Joseetje, volgens mij kan dat wel dat die ongie anders is. Dat had ik ook steeds na de ivf. Hier zo naar het ziekenhuis voor de volgende FM, ben nu wel heel erg benieuwd. Er moet nu langzaam duidelijk gaan worden of de cyste toch een vroeg ei is geweest.
Hallo dames, Heb een vraagje? (gewoon omdat ik hier niet bekend mee ben en het mezelf afvroeg) Kun je ook PCO hebben als je wel een regelmatige cycles hebt van 28 dagen? En er wordt hier gesproken over krallen (cyste). Kan dat ook gevoeld worden bij een inwendig onderzoek of kan dat alleen maar met een echo? Als je PCO hebt krijg je dan wel of geen positieve ovulatie testen? Ik weet het het zijn niet de meest slimme vragen maar ik ben gewoon niet slimmer. Linda.
Ik kom net uit het ziekenhuis voor de FM. Follikel die woensdag links te zien was van ongeveer 12mm was vandaag niet veel meer gegroeid zo'n 13mm. Ik heb de maandag echt mij eisprong gehad, de cyste was dus een grote follikel van 30mm. Gelukkig hebben we om de dag geklust, dus er bestaat een goede kans ! Dinsdag moet ik bloed laten nemen voor de progesteron waarde, woensdag krijg ik hier telefonisch te uitslag van. Al met al is dit dus mijn 4de dag op het wachtbankje, zonder dat ik dat wist. Ze rade me aan pas te testen 4 dagen na mijn NOD, dus daar ga ik me aan proberen te houden!
lieve dames, gefeliciteerd met onze 100ste pagina! Ik verwacht natuurlijk wel dat we bij de 200ste pagina allemaal roze zijn he! @jojoba: balen dat het niet meer is aangeslagen Hoop dat 100 het weer wel voor je doet (want die spuiten zijn ECHT duur! ) @Joseetje: bij mij is de ongi ook veel minder na clomid. 2 dagen helderrood en dan is het al wel zo'n beetje over. Ikke blij! @Naatje: jippie! Lekker vroeg mega-ei dus en geen cyste! Tja...moet je dus eigenlijk langer op het wachtbankje, maar ben je ook alweer 4 dagen verder dan je dacht! Heft mekaar leuk op zo he? Welkom op de wachtbank dus! @Lindavandenverg: volgens mij kan het wel, maar het lijkt me eerlijk gezegd stug dat je zonder ei-sprong toch netjes elke maand op 28 dagen ongi wordt. Wat doet je vermoeden dat je misschien pco zou hebben? Die 'kralenkrans' is alleen te zien op een echo en niet te voelen. Sommige meiden hebben wel een posi ovutest en anderen weer niet. Maar dat je 'm niet positief krijgt wil weer niet zeggen dat je ei niet is gesprongen. Je kan ook een heel korte lh-piek hebben die je mist. enneh: vraag maar raak hoor! Daar zijn we voor
Hoi Tezzz, Het zit zo. Ben nu meer dan 1 jaar gestopt met de pil. Vanaf het stoppen 1 keer cycles van 32 de rest altijd van 28 dagen. Nou niets van te zeggen, dus. Nu sinds 2 maanden bewust aan het klussen. Dacht weet je wat doe er ovi testen bij. Ook al weet ik mijn cycles, vond het wel leuk om wat te zien verkleuren. Nou dat gebeurde dus niet na 12 dagen testen. Op advies deze maand ook temp curve erbij en twee keer per dag ovi testen. En weer geen positieve ovi test en mijn temp blijft 36.5 of 36.6. Ben eigenlijk maar 1 keer inwendig onderzocht jaren geleden. Dus ik dacht vraag aan mijn huisarts of hij eens wil kijken (voelen) daar binnen of alles goed is. Vraagt hij gelijk allerlei dingen. Vertel dus dit bovenstaande verhaal en nu moet ik met mijn man komen aankomende maandag. En dan ga je toch een beetje denken en zoeken wat heb ik dan dat we met zijn tweeen moeten komen. Durfde ik natuurlijk zelf niet meer te vragen. En zit zo te lezen in dit topic en dan denk ik toch kleine overeen komsten te zien. Dus vandaar mijn vragen. Weet dat ik het moet afwachten tot maandag. Maar toch.
@Linda: da's wel een beetje raar ja. Dat ze zeggen dat je man mee moet heeft meer te maken met dat ze waarschijnlijk ook zaadonderzoek zullen willen doen. succes maandag!
HOi Linda, Ik denk dat je gewoon geen eisprong krijgt, maar wel ongesteld wordt. Dit schijnt ook te kunnen. Je zult dus een handje geholpen moeten worden om een eisprong te krijgen. Temperatuurstijging is hier wel belangrijk voor. Meer kan ik op dit moment ook niet zeggen. Ik zou je temp curves meenemen en vragen om een inwendige echo bij het ziekenhuis. Ook kunnen ze daar een bloedtest doen om te zien of je echt pcos hebt. Hier flink aan de HEb het nog nooit zooooo erg gehad. Moet me om de twee uur verschonen. Hoop dat het snel iets minder wordt. Morgen voor het eerst spuiten. Verzekering vergoedt het niet! We meoten het dus zelf betalen. Wel ja joh :x xxxxx
Hoi LInda, Even zitten neuzen op internet. Dit is wat ikvond. Misschien kun je dat vragen aan de huisarts. Mocht er dit aan de hand zijn dan moet je dus hormonen slikken of spuiten. Wat er gebeurt is dat er wel een eiblaasje (follikel) groeit, maar dat er geen eitje in zit. Hierdoor heb je evengoed wel de resten van de follikel, en dus wordt je gewoon ongesteld. Ook is er in de tijd dat de follikel aan het groeien was, baarmoederslijmvlies opgebouwd, wat er ook uit moet. Het enige verschil is dus eigenlijk dat er geen eitje in de follikel zit.
Hai meiden, Ik zag net in een topic een berichtje van Tirtilisko (ze heeft in het begin hier ook meegeschreven) en ze heeft een zwangerschapsbanner! Ik was net ook op het PCOS-forum waar ik al heel lang niet was geweest en daar zijn ook 4 vrouwen vlak achter elkaar zwanger! Allemaal februari-babies. Ik moet wel bekennen dat er een behoorlijke steek van jaloezie door mijn lijf schoot toen ik het las. Ik gun het iedereen en ben ook echt blij voor ze, maar ik wil ook zo graag. Maar dat zal jullie niet vreemd in de oren klinken. Hier nog steeds niets, nou ja vandaag weer 2 druppeltjes, maar ik heb me geloof ik iets te enthousiast geschoren vanochtend
Hoi meiden, Ik denk dat ik me bij jullie kan voegen... Ik heb 1 zoon die bijna 1,5 jaar is. Toen we van hem zwanger wilde worden kregen we in het zh te horen dat ik pco-like was. Maar geen PCO had. Alle problemen van PCO maar geen grote hoeveelheid kleine eitjes... er gebeurde gewoon niets. Zwanger worden van mijn kleine ventje was echt een wonder. Ik heb maar 2 kuren Clomid geslikt en was zwanger. (ik hoop dat dit voor iedereen hier ook gebeurd ) Nu zijn we sinds onze vent 9 maanden is weer gaan proberen. ik had zo gehoopt op een regelmatige cyclus... Maar nee het is weer net als voor mijn zwangerschap 1 grote puinhoop. Op dag 58 van mijn vorige cyclus heb ik een afspraak gemaakt in het zh. Op dag 59 kwamen de duivels... Vorige week zijn we bij de gyn geweest. Ze willen ons weer gaan helpen! Bij de echo bleek 1 groot verschil met vorige keer... Ik had 2 eierstokken vol met kleine eitjes... De arts en ik keken elkaar aan en zeiden tegelijk....toch PCO... Ik heb 5 dagen primolut geslikt omdat er op dag 26 nog niets aan het gebeuren was. En vandaag ben ik ongesteld geworden. Zondag dus weer beginnen met Clomid.... De pillen komen uit dezelfde verpakking als vorige keer... Ik had toen voor 4x meegekregen en ze zijn nog tot 2010 goed. Ik hoop dat iedereen hier supersnel zwanger is!
Goeie morgen allemaal, @C aecilia, welkom hier, hopelijk ben je snel zwanger! @ Marykay, welk forum is dat als ik vragen mag, niet op zw-pagina toch? @ Brenda, succes met spuiten! @ Linda, ik heb geen idee, ik hoop dat de gyn je snel meer duidelijkheid zal gaan geven en het kan gaan behandelen. Succes! @ Naatje, nogmaals: ik vind het helemaal geweldig voor je, het ene moment lijkt het niet goed en nu ineens een eisprong. Super! Ik hoop dat de progesteron waarde heel hoog gaat zijn (en blijven ) @ Tezzz Hoe gaat het met jou? @ Joseetje, ik heb ook een hele andere ongi door de Clomid, ik was zelfs bijna bang dat mijn baarmoeder niet goed 'schoon' zou zijn na dat de ongi ophield. Hier niets bijzonders, cyclusdag 15, ik denk dat ik ondanks dat er op cyclusdag 10 niets te zien was op de echo, vandaag toch maar begin met ovulatietesten. Maandag de 2e fm ik ben benieuwd!