wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    hoi

Nee lf is echt 11 dagen bij mij (10,5 eigenlijk). Ik kan dit met temperatuur zien en door pregnyl weet ik heel duidelijk wanneer ik mijn eisprong heb gehad.
    Ben ook benieuwd...................

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hmm...in combinatie met mijn zeer vage streepjes afgelopen 2 cycli ga ik nou wel zitten denken :rolleyes: :(

Iemand?

3. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    WAt bedoel je precies Tezzz?

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Brenda: nou, heb afgelopen 2 cycli steeds vage streepjes gehad op mijn zwangerschaptests. Van die heeeeeeele vage streepjes. Maar doordat ik dacht dat mijn lf gewoon langer werd van de clomid, heb ik ze afgedaan als indroogstreepjes. Maar als dat helemaal niet zo is, ben ik dus met 3 dagen overtijd en 5 dagen overtijd ongi geworden. Dat geeft toch wel een beetje te denken, toch?

maar eigenlijk wil ik dus weten of clomid je lf kan verlengen?

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He meiden,

Bij heeft de clomid de lutheale fase zeker verlengd. Voor de clomid altijd netjes 14 dgn en met clomid 16-18 dgn. Dus het kan zeker!

Groetjes Elke

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Elke: oef, gelukkig! Begon me al zorgen te maken ;)

7. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Bij mij ook, het duurt nu steeds ongeveer 16 dagen......

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    dus eigenlijk zijn er bij jullie allebij ongeveer 2 dagen bijgekomen?
    Dan zit ik goed! :) (is 28 juni dus idd mijn spannende dag ;)

9. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames,
    Nadat ik me de vorige keer heb voorgesteld (tig pagina's terug :oops: )
    Was ik de weg een beetje kwijt geloof ik... sorry!
    Ik spring er gewoon in, ik denk dat ik dan het beste aan jullie kan 'wennen ' ;)

*plons*
    Jullie schrijven zeker veel! gezellig hoor ;)
    Balen dat zoveel mensen de spuiten niet vergoed krijgen he... Nog eens extra krom omdat de regering wil dat we naar 2,1 kinderen per gezin gaan... dan mogen ze ons best wat meer stimuleren :(
    Zit 1 van de spuiters hier toevallig bij OHRA of weet of zij vergoeden?(kon niks vinden in de polis) Ik dus wel, heb de afgelopen 2,5 jaar niets dan problemen gehad, ik wil overstappen komend jaar, het kon niet eerder omdat ik nog een geschil had lopen (dat me uiteindelijk wel 3000 euro gescheeld heeft :confused: )
    Ik zu het niet zien zitten om wéér in gevecht te gaan met de verzekering. Volgens mij heb ik dan echt over 5 jaar grijze haren...

Over luteale fases kan ik helaas niet meepraten :( Ik ben nog nooit ongi geworden uit mezelf, en tot nu toe met clomid ook nog niet. (zucht)

@Naatje,
    Ik heb bij freya gelezen dat de ovulatie-inductie medicijnen niet meer onder de GVS vallen... :( :)
    Supergoed dat je geen cycte maar een ei had! :p

@Jose
    Ik had ook met de pil alitjd veel weefsel. Sinds ik gestopt ben alleen nog spotting, helemaal niks anders dan vloeibaar.

@Milla :)
    En? Had je een smiley?

@All
    Ik ben momenteel weer aant wachten op niks. Ik heb deze (2de)ronde 100mg clomid gehad. Op dag 18 na mn vermoedelijke ei nog een zw.test gedaan en die was negatief. Nog niet een vaag lijntje te bekennen :( .
    Maar ik ben ook niet ongi geworden, geen tekenen ervan ook.
    Ik heb wel positieve ovu-testen gehad 4(!) dagen lang! (Grafiekje staat eventueel in mn album ;) )
    Kan komen door de pco, maar daarna waren de testen weer negatief, dus dat klopt ook weer niet. 30 juni mag ik weer naar de gyn.

10. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Naam: joseetje26
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: rond 12 juni
    Bijzonderheden: bijna 2e ronde clomid, zwemmers ok
    Volgend bezoek gyn: dag 21 nieuwe cyclus progesteron prikken
    Voor: progesteron was dik ok, niet zwanger dan ronde 2 met clomid 50 mg

Naam: Elke29
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 2 juli
    Bijzonderheden: 1 ronde Gonal F 37,5 IE
    Volgend bezoek gyn: 11 juni> cd 10
    Voor: echo

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 16 juni?? uitgaande van 30 dagen
    Bijzonderheden: vierde ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik in augustus nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, moet op de eerste cyclusdag een afspraak maken
    Voor: HSG

Naam: Daan81
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: als het goed is, 25 juni
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 11 juni
    Voor: inseminatie

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: voorlopig niet
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan
    Volgend bezoek gyn: di 24 juni 15.45u
    Voor: uitleg LEO-operatie

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 28 juni
    Bijzonderheden: Clomid 50 slaat goed aan! Uitslag samenlevingstest: een dikke plus! Progesteron was ook goed, dus nu mogen we het een paar maandjes zelf gaan proberen! Nu 3e ronde clomid.
    Volgend bezoek gyn: als ik niet zwanger word in augustus weer
    Voor:nadere onderzoeken

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam : Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet..
    Volgend bezoek fert.arts: 29-7 18.15 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, en daarna follikelmetingen of clomid..

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: ca. 31 mei 2008
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. 22 april Clomid 50 mg, 3 juni 2e ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: ?
    Voor: ?

Naam: Jojoba27
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: 0
    NOD: eind juli ergens
    Bijzonderheden: 3de clomid kuur 50 mg, heeft niet gewerkt, nu Provera ongi opwekken en daarna 100 mg Clomid (zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend)
    Volgend bezoek gyn: dag 10 van de cyclus
    Voor: follikelmeting

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje
    Uitgerekend:rond 24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: 8 juli
    Voor: voor eerste termijn echo

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:2, we gaan voor een derde kindje.
    NOD: waarschijnlijk rond 8 juli
    Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt, nu bezig met derde en laatste ronde clomid 50mg, te veel bijwerkingen, nu niet zwanger dan volgende cyclus spuiten.
    Volgend bezoek gyn:17e dag cyclus, 23 juni
    Voor: 2e follikelmeeting, 1e follikelmeting op dag 10 was niets te zien

Naam : Naatje
    leeftijd:31
    Bezig sinds:aug 2006.
    Kinderen:2 dochters van 9 en 8
    NOD: 30 juni
    Bijzonderheden: 1e ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn:bij positieve test of bij menstruatie dag 1,2 of 3
    Voor: (uitgangs)echo

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 14 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...
    Volgend bezoek gyn: 25 juni
    Voor: 1e echo

Naam: Nance83
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: 18 juni
    Bijzonderheden: wachten op uitslagen! zaad, bloed
    Volgend bezoek gyn: 4 juni
    Voor: uitslagen en behandelplan!

Naam: Fatimaatje2
    Bezig sinds: maart 2008, nu 2e ronde clomid 50mg (slaat aan, krijg gelukkig wel eisprong)
    Kinderen: bezig voor eerste kindje
    NOD: 9 juni 2008
    Bijzonderheden: ben 1 dag overtijd!
    Volgend bezoek gyn: ik moet bellen als test positief is, maar tot nu toe negatief
    Voor: echo

Naam: Caecilia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: Oktober 2007, nu 1e ronde clomid 50mg na primolut
    Kinderen: bezig voor tweede kindje, mama van 1 geweldige zoon van 1,5 jaar
    NOD: 19 juli 2008
    Bijzonderheden: Werd zwanger van mijn zoon met 2 kuren 50 MG Clomid!
    Volgend bezoek gyn: 11 juli 8:00 uur (dag 21 van mijn cyclus)
    Voor: echo/bloedtest om te bepalen of eisprong is opgetreden

Naam: Beppie
    Bezig sinds: Feb 2007 gestopt met de prikpil, actief bezig sinds november 2007
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 1 groot raadsel :(:
    Bijzonderheden: 2de ronde clomid (100mg) heeft niets gedaan, krijg geen FM's
    Volgend bezoek gyn: maandag 30 juni 9:30
    Voor: Inwendige echo om te kijken wat er dan wél gebeurd is, waarschijnlijk provera en clomid 150mg. Oh ja, en ik ga zeuren om FM's!!!

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen de tekens [\i]

11. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    HOi
    Beppie: Het is een beetje een rommelig grafiekje. Temp je altijd op hetzelfde tijdstip. Ik temp altijd vanaf dag 5 a 6 en dan gewoon drie weken lang. Elke dag om 6.00.
    Balen dat je nog niet ongesteld bent geworden. Hebben ze bij jou geen inwendige echo's gedaan of via bloed je progesteron bepaald?
    Als ik het zo hoor moet je waarschijnlijk weer aan de primolut (of zoiets).

Ik had door pco al vanaf dag 8 postieve ovulatietesten. Dat lag bij mij dus echt aan pco.
    Ik zou even bellen met je gyn.
    Mijn eerste gyn wilde ook dat ik maar wachtte en wachtte en ook geen inwendige onderzoeken doen. bij mij sloeg de clomid ook niet aan.
    Ik heb een andere kliniek gezocht. 9 dagen later had ik mijn eerste iui (clomid 100 sloeg opeens wel aan) en allemaal inwendige onderzoeken. Hier was ik zo blij mee.
    Gewoon aan de bel trekken hoor!

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Welk ziekenhuis zit je:( las dat je uit Den Haag komt.....

13. Milla

Milla Niet meer actief

@ Beppie, welkom terug :D
    Geen smiley vandaag en het streepje was dunner dan gister, denk dus dat mijn LH piek al geweest is en dat ik het hoogte punt gemist heb. Eisprong is denk ik nog niet geweest, ik voel felle steken en krampen. Ik denk vandaag of morgen. Ik ben benieuwd wat er morgen op de echo te zien is.. Als er dan nog wat te zien is.

Wanneer ben je weer eens op msn? lijkt me leuk weer eens bij te kletsen!

14. Niet meer actief

Jammer dat je geen smily hebt gehad, is toch altijd erg leuk om te zien ;) Heel veel succes vandaag! :thumup: Ik hoop dat er nog een mooi ei te zien is en dat je sprong later vandaag of morgen is ;)

15. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    @Brenda
    Het is inderdaad een rommelige grafiek...
    Ik temp wel altijd 6.30, rectaal. Ik temp ook weleens wat later, maar nog steeds direct als ik mn ogen open doe.
    Het is wel bekend van cycli zonder ovulatie dat ze er zo grillig uitzien (dussuh, ik ga uit van het ergste :( )
    Ik loop in het diaconessenhuis Voorburg.
    De beslissing of ik over stap, maak ik na de volgende afspraak, als ze dan nog steeds geen nut ziet in FM's of anders in íéder geval een progesteron-bepaling, dan denk ik dat ik klaar ben daar. Mn gyn is wel heel lief hoor, ze legt alles goed uit enzo, ik denk dat ik eerder zelf nog niet zo standvastig was qua wat ik wil, ik ga haar mpi een poepie laten ruiken volgende week :p
    Qua die ovu-testen, ik heb ook wel 2 nagatieve gehad na die 4 positieve, dus vandaar dat ik wel denk dat ik een ei gehad kan hebben... Positief vanaf dag 8 he... tja, daar heb je niks aan natuurlijk.. heb je daarna nog doorgetest om te kijken hoe lang ze bleven? (duur grapje wel)

@Erna succes bij je FM!
    Ik denk dat ik er vanavond wel ben... of straks, ben vrij vandaag :D enne.. ik vergeet hem steeds op online te zetten, dus dan ben ik er wel maar onzichtbaar :oops:

Nou, vandaag dus weer 37.12, die temp van mij... ik snap er niks van. :(:

16. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi

Ja zeker doorgetest (met dipstick) en op dag 30 ook postitief,haha. Had geen nut dus. Er zaten idd ook weleens dagen tussen dat hij iets minder was........

Ik loop zelf in leiderdorp en het bevalt me super goed.!
    Zo'n grafiek als jij hebt heb ik ook gehad bij clomid 50, maar hij was wel iets minder grillig als die van jou hoor. Toch denk ik dat je inderdaad geen ei hebt gehad. Weer aan de provera of primolut dus.

Heel veel sterkte!
    xxxxx

17. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben net terug uit het ziekenhuis.
    Er zag rechts een follikel van 13 mm, volgens de echoscopiste was dit óf het restant van een follikel, dus dan is de eisprong al geweest, of een follikel die nog groeiende is. Het kan op dit moment dus alle kanten op. Woensdag middag moet ik terug komen om te kijken hoe het nu precies zit. Is er dan niets meer te zien dan moet ik daarna progestron prikken, is er nog wat groeiende dan moet de eisprong dus nog komen, heel verwarrend allemaal, maar in ieder geval in beide gevallen goed nieuws.

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak staan bij de gyn. Dit om te bespreken hoe we verder gaan met de behandeling mocht ik deze cyclus niet zwanger raken ivm de overgevoeligheid voor Clomid.

Ik ben benieuwd woensdag!

18. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Spannend milla.
    Misschien word je ook wel een spuitjunkie. Ik vind het zelf ook fijner dan clomid. Veel minder bijwerkingen. Voel me ook fijner (na drie dagen spuiten hoor).
    Ik heb donderdag een afspraak. Even kijken of de puregon zijn werk ook doet.

groetjes en veel succes!

19. Niet meer actief

Dat is nog even spannend dan! Ik duim voorlopig nog wel even door :thumup: Wie weet zit kom je er woensdag ook achter dat al een paar op de wachtbank zit ;)

Ik moet morgen progesteron laten prikken woensdag krijg ik daar de uitslag van, ben benieuwd?

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Beppie: welkom terug! Als ik jouw temp zo bekijk lijkt het wel heeeeeel veeeel op mijn ouwe tempkaartjes vóór clomid. Die clomid lijkt het niet bepaald te doen voor jou, he? Jij moet er idd op gaan staan dat je fm's krijgt hoor! Je zit nou gewoon steeds voor niks te wachten. :(

@Milla: owwww hoop dat je eitje idd al weg is (en bevrucht ;) )! Dan heeft deze keer de clomid in elk geval wel gewerkt! Spannend!

@All: Hier eigenlijk geen nieuws. Ben het wachten eigenlijk allang zat. :( Wil zo graag weten of het deze keer gelukt is!

:) :) :) :)

Liefs
    Tezzz

Share This Page