he meiden, er is weer veel geschreven, marykay ,jammer van die negatieve test, was het champagne in ieder geval wel lekker? Brenda, is het bloeden al voorbij? hoe kwam dat nou zo? alles in een keer? MIla ,gelukkig 2 kanten op goed nieuws.. zou toch mooi zijn als het raak is, geen gehannes met spuiten etc..... tezz ,zo stapelt de berg met strijk zich al op? of ga j hulptroepen mobiliseren als je je nieuwe hebt? hahahahah ik zou met niet zoveel zorgen maken, het zou toch wel heel erg vreemd zijn als je 2 keer na dagen overtijd toch ongie word, je cyclus is gewoon iets langer. elke, ja ik heb ook m,n dosis baby weer gehad... vanavond kraambezoekje gehad, dit was de laatste pfffff gelukkig nu krijgt er niemand voorlopig een baby. Brenda, dat spuiten lijkt me inderdaad best eng, vooral om die naald door te drukken bbbrrrrrr ik hoop dat als ik dat ooit moet doen rutger het wil doen, ik denk niet dat ik het kan. petje af voor al die stoere meiden. over stoere meiden gesproken Daan? alles goed? hoe voel je je? beppie hoi, ik heb nog nooit met jou geschreven volgens mij? wat een gedoe bij jou zeg? 4 dagen lang een positieve ovu test dan weet je ook niet meer hoe het nu zit? lastig zeg! nou hier echt een kut weekend, ik heb er steeds erg op gelet of ik lichamelijk klachten kreeg van de clomid... maar ik geloof dat ik er pychische klachten van krijg, ik voel me gewoon afschuwlijk, lig continu overhoop met m,n man, zelfs zo erg dat ik twijfel of ik wel aan kinderen moet beginnen met hem? daardoor raak ik vervolgens in paniek en moet steeds huilen..... ik kan gewoon niet meer uit elkaar houden wat nu waar van komt.....vooral omdat ik 3 uur later die gevoelens ineens helemaal niet meer heb en ne afvraag wat me bezield, ik zit ook wel in een lastige situatie, m,n man en ik zijn 12 jaar samen en hij heeft 2 keer een hernia gehad en is ook geopereerd, hierdoor kan hij maar halve dagen werken dus ik ben hoofdkostwinnaar, en zal dus zeker 28 uur moeten blijven werken en daar baal ik van, hij wil wel gaan proberen om meer te werken zegt hij nu maarja kan dat wel?verder is hij best wel een ingewikkeld persoon, heeft doordat hij een aantal jaar volledig arbeidsongeschikt is geraakt een hele erge depressie gehad ,,dus ik met mijn buien daar kan hij niet goed mee omgaan, maarja we houden zielsveel van elkaar.... we hebben zoveel tegenslagen gehad heel veel verschillende situaties na elkaar en nu dit baby gedoe... ik verwijt hem nu ineens van alles terwijl dit niets nieuws is...en dat klussen op comando, ik kan het gewoon niet.. aaaarrrggghhhh dit heb ik echt nog nooit gehad dit moet wel door de clomid komen, terwijl ik dit schrijf snap ik niet dat ik dit schrijf? sorrie voor dit lange bercht waar niemand van jullie uberhaupt iets mee kan denk ik....ik ben gewoon even boos op die hele grote oneerlijke wereld en clomid? het raam uit die troep! maarja zonder clomid geen beebje jose
Hoi meiden even een piepklein berichtje van mij. Ik heb de laatste pagina's even vluchtig doorgelezen en helaas geen zwangeren erbij las ik. Hier ook nog steeds niets. Ben weer aan het wachten op mijn ongi en sinds vandaag weer druk gestart met mijn dieet. Er zijn afgelopen maanden twee vriendinnen zwanger geraakt, in totaal dus drie en mijn zus is zwanger, heb wel even een dipje gehad. Afstand nemen van hier doet me wel goed, maar ik kom af en toe wel even spieken hoor. Sterkte meiden ik denk aan jullie. Liefs Zora
Haihai, FF snel een berichtje vanaf m'n werk, want ik moet helaas verplicht afkicken van het forum. Mijn computer is nl gecrashed en ben nu 2 dagen vrij. Hopelijk kan ik jullie donderdag de uitslag van de gyn vertellen. Joseetje op jou wil ik graag nog reageren, dat kan heel goed van de clomid zijn. Ik voelde me de 1ste 2 weken van de cyclus ook heel down en prikkelbaar. Lijkt me een hele goede reden om met de clomid te stoppen als je relatie er onder lijdt. Vertel dit tegen de gyn, dan maar meteen spuiten of een LEO-operatie. Hopelijk is het niet nodig en is het deze ronde raak! Hoop dat je mannetje dan wel tegen je zwangerschapshormonen kan! Sterkte meis! ps Zora, je hebt niet goed ver genoeg terug gekeken er zijn 2 zwangeren bij op 1 dag!
Hallo, Gisteren bij de huisarts geweest deze heeft overleg gehad met de gyn. Moet eerst met clomid 50 mg beginnen. Aan de hand van mijn klachten en templijsten denken hun dat ik geen ovulatie heb. Je kunt daarbij dus wel een hele regelmatige cycles hebben omdat het geen pcos is. Tja, ik weet het verder ook niet precies maar dat heb ik te horen gekregen. Volgens huisarts en gyn moet ik mezelf niet te veel zorgen maken. Het is niet ernstig en makkelijk op te lossen. Dus duimen maar voor de komende 3 maanden! Groetjes, linda.
@Joseetje, Clomid is echt rotspul.... Je moet er even doorheen. Twijfels horen erbij dat is volgens mij ook je geest die probeert je voor te bereiden om teleurstelling te voorkomen... En dat verplichte klussen is niet echt leuk nee... Maar met Clomid weet je er is een eind punt.... Voor mijn zw hebben we ook verplicht moeten klussen van de gyn zonder Clomid... dus ook cyclussen van 85 dagen om de dag... dan is het echt niet romantisch meer... Sterkte meid! Ik heb inmiddels weer al 2 dagen Clomid gehad. Ben zo bang dat ik weer ga aankomen van die rommel. Ik ben sinds 2 weken weer op mijn gewicht voor mijn zw.... maar ja alles voor het goede doel
he meiden bedankt voor jullie antwoorden, ja gek spul he? ik voel me vandaag weer een stuk beter, heb het alleen steeds zo warm, ik gloei gewoon.... ik ga wel door met de clomid, maar moet gewoon opletten... logisch na blijven denken en me vooral niet zo,n zorgen maken dat het niet lukt... dat is nog het ergste... die onzekerheid.. gisteren was m,n man met het kind van een vriendin aan het spelen en ik zag die twinkeling in zijn ogen, dat doet gewoon zo vreselijk pijn, we zijn er zo vreselijk aan toe, het zou echt erg zijn als het niet zou lukken dus nee.. ik ga niet meer peiepen over de bijwerkingen, het moet gewoon xxxxxx jose
Jose, Het is nu allemaal heel rot en verdrietig als iedereen om je heen zwanger wordt. Alle bijwerkingen van de clomid maken het er niet beter op. Maar als je dan die positieve test in je handen hebt, dan ben je dat allemaal in 1 keer vergeten Tezzz,Mila sterkte met het wachten!( en natuurlijk voor alle anderen op het wachtbankje!) All: Sterkte mety het spuiten en slikken van alle hormonen. liefs
@Milla Wat goed! ik ben zo blij voor je dat de clomid dan wel zn werk heeft gedaan! Het zou toch erg zijn, heb je zulke erg bijwerkingen, is er ook nog eens niks gebeurd... :x ben heel benieuwd morgen! Wie weet hoef je minder lang te wachten als hij al gesprongen is @brenda Lekker handig op dag 30 positief! Leiderdorp is toch wel een eindje uit de richting helaas... Ik wacht eerst maar even af, misschien zie ik wel beren op de weg en zegt de gyn maandag: joh! tuurlijk! geen probleem die FM's! :-# @Joseetje Tjee meis...dit is echt de clomid'talking' hoor! het enige mooie eraan vind ik dat je inderdaad naderhand denkt; waar kwam dát nou weer vandaan!? Ik vergeet altijd snel, maar kan me voorstellen dat je er een stuk meer moeite mee hebt als je iemand bent die wat langer bij de dingen stilstaat... Dan blijft zo'n clomid-bui wel even hangen Voor de mannen lijkt het me ook vreselijk... ze kunnen er niks mee... Het is voor een heel heel goed doel... en ik hoop dat je snel minder last hebt! Je zit in een situatie die het er ook niet makkelijker op maakt. @Tezzz Tja... wachten duurt lang he? I'm just killing time @linda Ik hoop dat de clomid zn ding doet en je snel een ei hebt @all Nog 6 nachtjes slapen voor ik naar de gyn mag... Hoop dat ze snel voorbij zijn, als ik zo slaap als vanacht wel in ieder geval hihi heb me verslapen vandaag Ik heb ook moeite mn gewicht bij te houden met clomid. Ik kom niet aan van de clomid zelf, maar heb de hele dag eet-drang. (en daar heb ik normaal ook al last van, maar dan nu een tikje erger )
oh is aankomen een veel voorkomende bij werking van clomid. Heb met pijn en moeite er 8 kilo af! Heb bewust niet naar de bijwerkingen op de bijsluiter gekeken. Wat niet weet wat niet deert! En misschien heb ik kan bepaalde dingen niet helemaal bewust door en er daardoor minder last van. Lekker je psyche voor de gek houden (hihihi). Hoe gek kan een mens zijn (in dit geval ik dus). Ik ga proberen helemaal in te komen in ieder zijn verhaal lijn en hopelijk kan ik zo mee tokken met jullie. Al die ei verhalen doet me toch aan een kippehok denken waar we inzitten. Als je jezelf dat beeld even inbeeld is het best lach verwekkend.
hoi beppie, ik ben ook zomaar 2,5 kg aangekomen.. zo ineens hup en ik paste m,n ( nieuwe grrrr ) broeken niet meer. zat ook echt te vreten gewoon moest steeds van alles slokjes en hapjes nemen, ook op m,n werk ..... dus het is niet zomaar.... maar vandaag was er ineens weer een kilo af? ik ben maar heen en terug gaan fietsen naar m,n werk is in totaal een uur per dag. groetjes Jose
Vorige keer vrat ik ook alles wat los en vast zat.. maar ik hield ook echt vocht vast. Mijn armen en benen werden zichtbaar dikker.... Dit keer ben ik voorbereid. Ik zit op werk met mijn fles water, komkommer en kerstomaatjes. Ik blijf dus vreten maar hopenlijk kom ik er niet zo van aan...
Hallo allemaal, Joseetje, nou op het moment is deze stoere meid, niet meer zo stoer, eerder een hoopje ellende ! Maar goed, ik herken heel veel in jou verhaal. Ik had tijdens de clomid ook erg vaak ruzie met man lief. Ik had zelf ook heel erg het gevoel, van ik ben mezelf niet. Ik deed moeilijk over dingen waar ik normaal gesproken zo overheen zou stappen. Omdat ik mezelf echt labiel begon te voelen en vanwege de vele opvliegers is mijn keuze toen geweest om over te stappen naar Puregon. Ik heb dit allemaal besproken met mijn gyn en deze ging er om deze reden mee accoord (bij mij sloeg 50 en 100 mg ook niet aan). Ik hoop dat het straks weer wat beter gaat! Maykay, heel veel succes. Jij kreeg toch uitleg over de Leo deze week.. En ja verplicht niet kijken is natuurlijk ook niets. Hoop dat je snel weer online bent! Tezz, houd je het nog een beetje vol op het wachtbankje? Elke en Ravi, met jullie ook alles goed? Jullie hebben natuurlijk bijna vakantie. Is dit de laatste week les? Succes dan met de kids! Milla, hoe gaat het inmiddels met je ogen? Zijn nu alle verschijnselen weg? Ik hoop het voor je. Wat ga je de volgende ronde nu doen (hopen dat het niet nodig is natuurlijk) met de medicatie? Brenda, nog steeds alles oke met het spuiten? Veel succes donderdag met de follikelmeting! rest, sorry maar er is zoveel geschreven dat ik het niet allemaal kan bijhouden . Iedereen in ieder geval veel succes met waar ze mee bezig is! Hier zijn vannacht de gekomen. De tweede IUI is dus mislukt . Ik baal er zo erg van, ook al houd je er ergens rekening mee de klap komt iedere keer weer zo hard aan... Deze maand hebben we verplicht rust (vakantie stop ziekenhuis).Wij gaan dus pas in augustus weer verder..
@Linda, heel sim hoor niet de bijsluiter lezen zodat je minder last hebt van de bijwerkingen hihi, clomid heeft heeeeel veel bijwerkingen. van 50mg had ik bijna geenlast overigens. Ikben een bijslutier-nerd/junk haha, dus ik zou het nooit volhouden @Joseetje Ik ben toevallig ook gaan fietsen naar mn werk is ook een uur per dag Ik hoop dat het fietsen het compenseert. @Caecilia Hier ook vocht vasthouden... ik ben het nu 1,5 week kwijt, ging opeens heel veel plassen. Ik heb vandaag een bak met aardbeien en kiwi (de clomid is al uit mn systeem, maarre van wachten krijg ik ook trek ) @Daan Wat balen dat je IUI weer mislukt is Vervelend dat er nu zomerstop is... Ga je nog op vakantie? Dan heb je in ieder geval een beetje afleiding...
'officieel' is aankomen geen bijwerking van clomid...maar ondertussen zijn we er wel allemaal van aangekomen Ikzelf wijd het maar gewoon aan de ontregeling van mijn hormoonhuishouding dat ik 7,5 kilo ben aangekomen in het laatste half jaar. Toen mijn cyclus ophield, werd ik zwaarder. En ik zit nu al een heel poosje weer op hetzelfde gewicht. Ik ben er heilig van overtuigd dat clomid er mee te maken heeft hoor! Ondanks dat het 'officieel' geen bijwerking is. Ik kan gezond eten, alleen water drinken, me extra uitleven op de fiets of gewoon dagen bijna tot helemaal niks eten. Het maakt niks uit! Het komt er niet meer bij nu, maar er gaat ook he-le-maal niks vanaf! Enige oplossing is zwanger worden. Dan is de zwangere buik die ik nou al lijk te hebben tenminste nog ergens goed voor *ook ik baal dus van de gewichts-toename * @Daan: getver! Wat balen zeg! En nu verplicht een maandje rust. Moet je nou nog wel doorspuiten eigenlijk? Of ga je gewoon nu ff niks aan je cyclus doen? Als je toch een pauze moet nemen, neem dan ook nu even ECHT rust. Nu heb je in elk geval een moment om even op adem te komen. Hoop dat je die rust kunt vinden. @Joseetje: ik hoop dat je bijwerkingen gauw weg zijn na je laatste pilletje! Het is vandaag juist zulk lekker weer en dan is het balen als je juist nú zo'n last hebt van opvliegers @All: knuffies all around! Zo te lezen kunnen jullie die best gebruiken @Milla: ik hoop zo dat je al met mij op het wachtbankje zit! * en ik wacht weer verder * Liefs Tezzz
Milla, ik hoop ook dat op het wachtbankje zit Daan, Het is elke keer weer slikken als het weer niet is gelukt, dikke knuf voor jou! Hier ging net ging de telefoon, het was het ziekenhuis. Ik schrok me rot, dacht dat zal wel slecht nieuws zijn dan. Maar het was goed nieuws, mijn waarde waren 26. Dit gaf aan dat ik een eisprong heb gehad! De fertilliteitsverpleegkundige vertelde me dat ze overleg had gehad met de gyn en ze stelde voor om 6 maanden clomid voor te schrijven en mij in eigen beheer te geven. Ik moet dan zelf mbv ovulatietesten mijn eisprong dedecteren. Dan hebben we vanaf nu een half jaar een goede kans te proberen zwanger te worden. In september moet ik toch ook weer contact opnemen met de gyn die mij in februari heeft geopereerd om evt. een HSG of een laproscopie te doen. Maar eigenlijk hopen ze dat dit niet nodig zal zijn. Nou dat hoop ik ook!
FF snel: Joepie Naatje wat geweldig! En een hoge progesteron waarde en een goede kans om zelf zwanger te worden, wat super zeg! Hopelijk heb je die ovutesten niet meer nodig en is het gewoon raak! Ik blijf duimen!
Hee Daan, wat balen zeg! Heel veel sterkte meid. En een maandje verplicht rust in natuurlijk balen. Tenzij je er zelf eigenlijk ook wel aan toe bent. Verder even geen nieuws hier, ben een beetje uitgeput van de laatste schoolweken en het afsluiten van mijn huidige baan en het opstarten van de nieuwe. Ben blij dat ik bijna vakantie heb. We gaan trouwens volgende week maandag gelijk weg, heerlijk een weekje Turkije en helemaal niks doen. Kijk er naar uit....................... Voor iedereen: succes met wachten, klussen, ziekenhuisbezoeken enz!
He Daan: Jeetje dat is balen zeg. Voelde je het, net als ik, ook al van ver aankomen? Hoeveel iui's ga je doen? Drie en daarna ivf? Ravi: Heb ik ff gemist......heb je een andere baan? Leuk hoor! Heel veel succes. Naat: super hoor. Ik weet eigenlijk niet welke progesteron waarde goed is, maar klinkt super hoor! Vraagje aan iui meiden: Prikken ze bij jullie ook progesteron? Hebben jullie tijdens hormoongebruik ook veel last van zweten 's nachts. Ik ben sinds twee dagen weer lekker bezig(had dat al wel eens verteld, maar dat kwam van primolut). dikke kus
@Brenda, het is al een tijdje bekend, maar het gaat pas na de zomervakantie beginnen, in het begin heb ik er volgens mij wel eens over geschreven. Ik ben via mobiliteit overgeplaatst naar een andere school. Wat dichter bij mij in de buurt.