wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Brenda: ik had daar 's nachts geen last van, maar wel als ik 's morgens wakker werd!

@Naatje: oh wat goed! En wat fijn dat je het nu zelf mag gaan doen! Ik vond het wel even wennen weer om het zonder de fm's te doen (mét geeft toch een beetje zekerheid), maar heb nu wel veel meer het idee dat we het gewoon zelf doen, zonder bemoeienis van zh/gyn ofzo. Ik slik gewoon een paar pilletjes van de gyn en verder doen we het lekker helemaal zelf! Geeft veel minder stress zo, vind ik. :)

* :) en ik wacht weer verder :) *

2. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hai,

Brenda, ik voelde het dit keer op 12 dagen na de IUI aankomen. Last van zweten 's nachts heb ik niet gehad. Van de puregon eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Bij de pregnyl had ik last van misselijkheid en gevoelige (.)(.). We hebben hierna inderdaad nog 1 IUI (de derde dus) en dan bespreken hoe verder. De arts wil eigenlijk dat we nu al overgaan op IVF/ICSI (gezien het aantal zwemmers), alleen ben ik daar nog niet aan toe. Het is voor mijn gevoel allemaal erg definitief en je hebt natuurlijk maar 3 pogingen. Progesteron wordt bij mij niet geprikt, hebben ze 1 x gedaan (toen ik nog aan de clomid zat) en dat was toen prima, de waarde was toen 67. Kennelijk dus geen reden meer voor.
    Ik ga nog even heel hard voor je duimen.

Ravi, ga lekker genieten van de heerlijk zon in Turkije! Ik ben jaloers!

Naatje, goed nieuws zeg! Heel veel succes!

Tezz, ik wacht lekker met je mee :) :) !

Beppie, jij ook heel veel sterkte met het wachten!

Fijne avond!

3. Niet meer actief

Tezzz, idd lijkt me ook wel fijn de regie weer even zelf in handen te hebben, maar zal idd wel even wennen zijn.
    Maar stiekum hoop ik eigenlijk dat ik die regie niet meer in handen hoef te nemen...

en jij nog 4 dagen op het wachtbankje...spannend!

Daan81, wow progesteron van 67, begin me nu toch wel zorgen te maken over mijn 26 :(

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal,

zo vandaag is weer een betere dag, gelukkig maar..... lekker met hubbie over de albert kuyp geslenterd en er daarna 3 uur over gedaan om terug naar huis te komen met alle files gggrrrrrr

ik maakte me vanmorgen een beetje zorgen want ik had gisteren de eerste ovu test gedaan en het was een semi donker streepje, ik dacht dat gaat goed op cd cd10, maar vandaag was het streepje weer iets lichter en toen dacht ik huh? maar ik heb ff op jouw ovutestjes gekeken tezz ( handig hoor dat jij dat in je album hebt staan) en toen zag ik dat jij dat ook had, zegt dus kennelijk niks, dus ik ben benieuwd morgen. met die fm had je in ieder geval wat meer zekerheid maarja

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    [oh dit gaat niet goed hihi

Ravi heerlijk meid dat het bijna vakantie is, lekker even er tussenuit.

Daan ,jeetje wat een teleurstelling, ik begrijp je wel dat je over ivf gewoon nog even niet na kunt denken, dat voelt echt als... nou ja heel definitief.... ik snap niet waarom het ene ziekenhuis 6 iui probeerd en de ander 3, hoe was het de 1e iui met de zaadjes? kan het geen momentopname zijn geweest of is er al eerder een mindere kwaliteit geconstateerd? heel moeilijk, ik geef je vanachter de pc een hele grote bereknuffel... jij reageerde op mijn berichtje dat die bijwerkingen van de clomid reden zijn om over te gaan tot spuiten als het zo erg is maar ik heb ook die drempel, spuiten is weer een stap verder en ik probeer angsvallig het traject uit te smeren zodat ik alle mogelijke kansen benut heb, is maar een gevoel maar toch

tezz voel je al wat en houd je het nog een beetje vol, wat is nu orecies je nod? ik snap je banner niet helemaal.

naatje wat goed dat je een eisprong hebt gehad, keurig hoor! vind je het fijn dat je nu ff zelf mag?

Zora lastig he al die zwangeren, ben je al afgevallen? ik zie dat je cyclussen nog erg schommelen, verder alles goed?

linda spannend, gelukkig hebben de huisarts en gyn je een beetje gerust kunnen stellen.

suzanne hoe is het? heb je al last van kwaaltjes?

beppie en cecilia hahahah allemaal aan het water, fietsen etc... ik ben over gegaan op lekkere sappige kleine worteltjes, ze zijn nog lekker ook?

groetjes Jose

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Joseetje: ja, handig he? ;)
    Ik denk dat het lh nogal in golven gaat. (Op clearblue staat ook wel een grafiekje ervan volgens mij.) In elk geval zijn bij mij de streepjes helemaal in het begin van mijn cyclus al heel duidelijk, daarna worden ze even wat lichter en daarna weer donkerder naar een positest toe. richting het einde van mijn cyclus worden ze ook weer iets duidelijker (maar tot nu toe nog niet positief ;) :) ).

Zal die link ff opzoeken.

http://www.clearblue.info/nl/SnippetMenstrualCycle.cfm

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oja tezz dat is inderdaad wat schommelend ja, ik dacht even heb ik mijn ei al gemist? maar dat leek me zo onwaarschijnlijk, ik heb ook nog geen rekbaar slijm, het is nog stroef zeg maar dus ik ben benieuwd

groetjes Jose

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden,

Een hele vroege goedemorgen.
    Ga zmtn op kamp met mn schatjes, maar wilde jullie nog even gedag zeggen.

Daan, wat super balen meissie! Ook al stel je je erop in , de teleurstelling is er niet minder om :( . Ik weet dat met IUI de slagingskans niet zo hoog ligt, vandaar dat jouw arts misschien wil overtappen op IVF/ICSI. Heel veel sterkte....

Milla, ik hoorde jou op het PCO forum praten over Geertgen. Ik ben daar ook onder behandeling en ik moet zeggen : bevalt prima! Ze volgen daar geen standaard lijstjes, maar kijken goed naar de patient. Vandaar dat ik ook van de clomid na 3 keer al naar het spuiten ging, terwijl ik met clomid ook een goede eisprong had. Maar mijn baarmoederslijmvlies was matig. Dan stappen ze gelijk over.

Jose, mijn "slijm " was met de clomid ook altijd erg weinig en droog. Komt omdat clomid je baarmoederslijmvlies aantast. Ik had ook maar een minimale menstruatie...

Ravi, wat lekker dat jij nog maar een paar dagen hoeft. Ik moet na het kamp nog een week... :( Gisteren behoorlijk wat ellende in de klas gehad. Ik was helemaal van slag. Pubers kunnen zo gemeen zijn naar elkaar. :evil:

Naatje, het is lastig om die progesteronwaardes goed te interpreteren. Ook de ziekenhuizen hanteren verschillende normen wanneer het een goede eisprong zou zijn. Ik heb zelf een progesteronwaarde van 150 gehad en mijn kliniek hanteert 30 als de ondergrens, maar ik heb ook al gehoord van ziekenhuizen die met 18 al tevreden zijn. Het is dus overal verschillend :( . Op internet kon ik er ook niet zoveel over terug vinden jammer genoeg...

Tezz, nog een paar daagjes...

Ik ben trouwens ook 4 kilo aangekomen in 3 mnd tijd :evil:

Beppie, fietsen is idd goed. Doe ik nu ook. Ik fiets ongeveer 3 kwartier per dag. Is toch ook nog best lekker :D

Marykay, hoe is het met je?

Hier op het wachtbankje. Zaterdag testen, maar temp is een ietsje naar beneden gegaan > samen met mijn hoop ;)

Liefs en tot zaterdag!

9. Milla

Milla Niet meer actief

Goeie morgen!

@ Elke, mocht je dit nog lezen; een fijne week toegewenst!
    Ik ben benieuwd, ik hoop dat je niet ongi wordt op kamp en zaterdag een positieve test hebt!

@ Joseetje, ik had dat ook met die ovutest, (zie mijn voorgaande berichtjes) Zaterdag was mijn ovutest bijna positief dus ik ging er stellig vanuit dat mijn ei eraan zat te komen, de volgende dag was de test alweer lichter, en daarna steeds lichter. '
    Door de fm en tekens, weet ik nu zeker dat mijn ei er nog aan zit te komen, dus ik denk dat wat jij en Tezzz beschrijven heel normaal is.

@ Daan ik kan me ook voorstellen dat je daar nog niet aan toe bent. Het is inderdaad zo definitief, misschien moetj je ook nog even aan het idee wennen. Ik hoop dat je nog even door mag gaan met de behandeling waar je nu in zit en je geen IVF nodig zult hebben.

@ Tezzz, wanneer is jou NOD?

Vandaag krijg ik de derde fm, ik denk gezien de 'tekenen' dat er een super groot ei te zien zal zijn.. Maar ik heb me vaker vergist, dus we zullen zien!

10. Niet meer actief

Elke, het is idd erg verwarrend allemaal met die waardes, ik denk dat ik maar gewoon op mijn gyn moet vertrouwen...

Ik wens jou een heel leuk kamp! :)

Milla, Heel veel succes bij je fm!

Hier vandaag ziekjes, keelpijn en gewoon helemaal niet lekker :( Ik ben denk aangestoken door onze jongste dochter, zij was afgelopen weekend ziek.

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He dames!

Lees nog steeds met jullie mee.........

Heb vandaag Moeders voor Moeders op bezoek gehad en ga vanaf vrijdag flesjes vullen ;)
    Ze vond mijn streepje op de test wel errug mooi voor 5 weekjes en 1 dag, dus ik houd jullie op de hoogte of het 1 :baby: is of dat het er misschien toch :baby: :baby: zijn.......

Wens jullie allemaal heel veel succes!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Dat lijkt me zo spannend Kelly!
    Wanneer heb je jou eerste echo?

Naatje, beterschap!

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    op 8 juli heb ik de eerste echo, vind het wel spannend ja

Voel mij nog steeds wel goed buiten slaap en honger haha

Milla ben je vandaag al naar het ziekenhuis geweest? Hoe is het met je super-ei?

14. Niet meer actief

Wow spannend hoor!

15. Milla

Milla Niet meer actief

Haha, nee ik ben pas later op de middag aan de beurt, ben (reuze ;) ) benieuwd!

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    en mila? was er een mooi groot ei te zien?

naatje ik zou me niet druk maken over die progesteronwaarden, ik verval ook steeds in het kijken naar de cijfertjes... ik had ruim 60 en dat was goed zeigen ze, bij jou was het minder en dat was ook prima zeiden ze... het moet gewoon een bepaald minimum zijn en alles daarboven is gewoon in orde, en dan stijgt het per dag ook nog enorm, dus een prikmoment met een paar dagen ertussen verschil kan al enorme hoeveelheden verschillen. ze zeggen echt niet dat het goed is als het dat niet is en dat het laag is wil ook niet zeggen dat je niet zwanger bent want bij mij was het flink hoger maar werd toch mooi wel ongie?

trouwens wat doet prgesteron nu eigenlijk precies?

elke, ik had vorige maand rekbaar slijm, nu niet maar dat kan ook wel kloppen als ik naar de ovu testjes kijk, m,n menstruatie was volgens mij in orde, 2 dagen helder rood en daarna ruim 4 dagen bruine rotzooi,op zich heb ik altijd al 6 a 7 dagen gepruttel gehad, ik vond alleen dat er weinig weefsel bij leek te zitten al liep het er ( sorrie) wel in lange draden uit die dan in de wc vielen. ( oh lekker praatje... :oops: :oops: :oops: )
    veel succes op vakantie, , zowieso petje af voor je, lastige leeftijd jouw groepie. volgens mij hebben jullie best lekker weer

kelly spannend hoor! een tweeling, tjee dat zou me wat wezen zeg.....
    nog ff wachten en dan weet je het

groetjes Jose

17. Niet meer actief

Nee doe ik ook niet meer, ga er ook vanuit dat het goed is als ze dat zeggen. Maar volgens mij is progesteron wel belangrijk voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies en het vasthouden van het embryo als je zwanger bent.
    Ik heb net meteen een afspraak voor september bij de gyn gemaakt die mij in februari heeft geopereerd, mocht ik dan niet zwanger zijn geworden met de clomid gaan ze kijken voor een HSG of een laproscopie.
    De afspraak staat op 16 september, maar hoop dat ik deze voor die tijd kan afzeggen ;)

18. Milla

Milla Niet meer actief

ff kort:

Ik kom zojuist uit het ziekenhuis en heb goed nieuws!
    Rechts zat nu een eitje van 16 mm, dit betekent dat ik nog geen eisprong gehad heb, zoals eerder vermoed werd, maar dat er een aan zit te komen. De echoscopiste zag al vruchtbaar slijm en mijn baarmoederslijmvlies was ook al mooi dik. Dat wordt klussen dus :D
    Volgens de echoscopiste zal het eitje waarschijnlijk vrijdag of zaterdag gaan springen, Joepie! :D

19. Niet meer actief

Milla, wat een goed nieuws! :) Op naar een mooi klusweekend!

20. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    @Elke
    Heel veel plezier op kamp!

@Joseetje
    Worteltjes? jukkie :x
    :D

@milla
    Super van je ei! dat wordt gezellig dit weekend ;)

@naatje
    Beterschap!

@ All the ladies...
    Wie van jullie heeft ook clomid 150 nodig(gehad) voor er een ei groeit, of kent iemand bij wie het zo was?
    Ik heb een beetje zo'n gevoel dat ik weer ergens een uitzondering in ben... dus probeer mensen te vinden die hetzelfde hebben gehad... :oops:
    Verder zit ik hier wel lekker te wachten. Het lukt me eigenlijk redelijk om het eventjes van me af te zetten 8) voelt wel even goed!

Share This Page