wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    eh? beppie volgens mij zijn die testen van jou knalpositief hoor! ik weet niet wat je verwacht maar een streepje net zo donker als de teststreep of iets donkerer geeft positief aan dus meid aan de klus!

gr jose

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Beppie: weet je...ik heb je tests eens even goed bekeken enneh...volgens mij heb je je ei al hoor! Die dingen zijn hartstikke positief! Vergelijk maar met die in mijn album. Ik hoop dat je dit niet leest, want jij moet aan het klussen zijn! ;)

3. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    He beppie

Misschien heb je die 10 juli fm niet eens meer nodig. Waarom doen ze dit ook zo laat?

4. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    hihi, tja, ik ben wel een beetje bang dat ze al zo positief zijn vanwege het hoge LH gehalte door de PCO... vorige cyclus testte ik 4 dagen lang positief met digitale CB ovutesten, maar mn ei is een week later pas gesprongen! Dus vandaar dat ik wat terughoudend ben.

Maar we hebben gister netjes geklust ;) dus dat komt wel goed hihi.
    Ik test nog even door, wie weet worden ze nóg positiever (als dat kan) of juist veel minder, dat is ook oke, dan zie ik goed het verschil. Hebben jullie weleens een test gehad die donkerder was dan de mijne? (zo even in de albums kijken hier en daar ;) )
    Als mn temp morgen hoog is, dan weet ik helemáál genoeg.

@brenda, waarom werkten ze niet bij jou?
    Ik hou mn temp bij op FF, hoef ik zelf niet zo te rekenen hihi.

Tja, waarom ze zo laat pas die FM doet weet ik niet...
    Maar het is al beter dan de vorige rondes waarin ik ze helemaal niet kreeg.
    Ikhoop dat ze een gesprongen lege follikel vindt donderdag!

Ik heb trouwens volgens mij een vaginale infectie :(
    Vorige cyclus niet, maar die daarvoor ook al... ik geloof dat ik daar beneden niet ingesteld ben op om de dag klussen... ahum...

5. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Jouw dag 16 lijkt mij dus een schoolvoorbeeld van een positieve test :D en zo zijn die van mij nog niet geweest...
    Maar wie weet...
    Ik ben zo blij dat ik ook nog temp....

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Beppie: ja, ik vond het ook een heel fijn systeem dat tempen. Zeker toen ik eindelijk ook een ei kon vinden! Gewoon een lekkere bevestiging dat je ovutest niet alleen positief is, maar dat je ei ook daadwerkelijk gesprongen is!

Best raar. Ik heb sinds oktober tot en met vorige week getempt en ik vond het helemaal niet erg om te doen. Ik had echt gedacht dat ik het wel zou missen (hoorde zo bij m'n ochtendritueel), maar dat is helemaal niet zo! Wel raar hoor.

7. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi

Beppie: bij mij werkte de ovu testen niet door pco. Had op dag 8 al een postieve test en op dag 30 eigenlijk ook nog steeds (al wel wat lichter hoor).

Ik temp eigenlijk ook al een paar cyclussen. Hierdoor weet ik ook dat ik mijn eisprong heb gehad vrijdag. Mijn temp is nu nl 37,1 en dat geeft mij heel veel rust.
    Ook was ik beter voorbereid op mijn ongesteldheid. Mijn temp zakte twee dagen van tevoren licht....
    Ik houd het ook bij op fertiltyfriend. Werkt super.

x

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi hoi,

Lot, wat fijn om wat van je horen. Spannend dat jullie bezig zijn met het vinden van een donor. Mag ik vragen waarom jullie naar het buitenland gaan hiervoor? Hoe voel je je verder. Ben je de schok al een beetje te boven? Wil je iig heel veel sterkte wensen! Hier is ook nog lang niet alles rose :( . Doen goed ons best, maar we wachten wat af en nog te vaak zonder succes. Vind het gezellig als je hier weer wat vaker komt :)

Beppie, ik heb deze ronde ook een vaginale infectie. Ben er zelfs voor naar de huisarts geweest. Loop er nu al 10 dgn mee te sukkelen en mn vruchtbare dagen staan al voor de deur... Het komt waarschijnlijk doordat je hormonen zo aan het stuiteren zijn. Je kan er dus niks aan doen, maar het geeft een hoop ongemak :evil:

Tezz, hoe voel je je nu? Ben je niet ontzettend opgelucht dat het gelukt is en er een einde is gekomen aan de behandelingen. Ik denk dat bij ons de vlag uitgaat, mocht het ooit lukken!

Liefs

9. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hoi,

Ben veel de pad op geweest dit weekend.
    Vandaar dat ik hier weinig ben geweest.

vandaag was de ovutest ietsiepietsie minder positief. Morgen weer testen.
    Zou het dan toch een ei zijn?
    Heb al vaker met dit merk ovutesten gedaan en toen waren ze altijd negatief, totdat ik mijn ei had, toen waren ze superpositief. Dus dan zou ik kunnen concluderen dat ovutesten bij mij werken.
    Dus dan zou het zijn dat ik mijn ei krijg?
    vaag, vaag, vaag...

Morgen uitgebreider!

Doeiii

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    Ik voel me...moeoeoeoeoeoeoeoe! :)
    Ik was inderdaad heeeeeeeeeel erg opgelucht dat het eindelijk raak was. Eindelijk een einde aan het geduld moeten opbrengen en de zoektocht naar eieren enzo. Ik heb ruim een uur zitten janken! Alle emoties van het hele afgelopen jaar er helemaal uitgebruld!

@Haan: hmm...klinkt wel een beetje als een ei he? Raar hoor :rolleyes:

Ik ga lekker naar bed! ;)

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo lot ,toen jij hier begon te schrijven was ik hier nog niet, maar ik heb je verhaal wel gevolgd, en wat een verhaal zeg! dat is toch ieders grootste nachtmerrie, maar gelukkig zijn er inderdaad donoren ( al valt dat soms ook nog niet mee om er een te vinden) maar ik lees hier op het forum wel met regelmaat dat het heel veel mensen lukt om er een te vinden, dus dat geeft hele goede hoop! ik wil je heel veel succes wensen met je zoektocht en hopelijk ben je hier snel aan het posten met berichtjes zoals dat je je ei hebt gevonden en op het wachtebankje zit ;) ;) ylona die hier ook schrijft had 2 potentiele donors en is verdergegaan met die waarmee het het beste klikte, misschien kun je haar eens vragen hoe ze die precies heeft opgezocht? was volgens mij via internet

verder wat vervelend van die infecties zeg... en dan dat vele klussen auw! niet leuk.

Haan wat een verveldne situatie, eerst de hoop misschien toch zwanger? nu toch een ei? begrijp ik het nou goed dat je nog geen zwangerschapstest hebt gedaan maar alleen ovutesten?

mila.... ik weet het niet met jouw streepje, ik vind het klinken als een indrooglijntje.... ik hoop zo ontzettend dat ik er helemaal naast zit.

hier is het rustig op het wachtebankje, ik zou ( als het net zo gaat als vorige keer ) vanaf vandaag ongiekrampen moeten krijgen, dan weet ik dat het eraan zit te komen, voel niks en heb geen vage klachten. beeld me af en toe wel dingen in en moet m,n handen dan vastbinden om te testen.... en dat ga ik dus ook mooi niet doen,

oja vakantie geboekt in frankrijk, camping bij een bergriviertje met watervalletjes wauw.... daa gaan we toch een mooie beeb maken, vlat precies in m,n volgende klusperiode al hoop ik natuurlijk dat ik kotsend in de auto zit hahah

kelly? en en en? is het 1 beeb of 2? oeoeooeo spannend

gr jose

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oh sorrie kelly, ik ben een dagje te vroeg

gr jose

13. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

Apr 23, 2008
    242
    0
    0
    Ik lees nog steeds elke dag mee, in de hoop op nog meer roze!
    Jullie houden het wel spannend allemaal hoor.

Kelly, spannend hoor, morgen de echo! Ik mag woensdag.

Haan, ik ben zoooo benieuwd!

Winnie, wat houdt dat in, een zomerstop? Je kunt toch niet zomaar halverwege een behandeling stoppen met controles?

Mary-kay, hoe is het nu met jou hormonen? Alweer wat rustiger?

Daan, Joseetje, brenda, mila en alle andere VOLHOUDEN! Ook jullie krijgen die positieve test in handen!

Voor iedereen die lekker op vakantie gaat of even een time-out neemt, Rust lekker uit!

Met mij gaat het goed, ben wel heel moe en heb supergevoelige borsten, maar dat neem ik allemaal voor lief :D . Ik mag woensdag weer voor een echo, ben wel nerveus na wat er vorige keer allemaal gebeurd is.
    Ik heb er wel zin in, het lijkt me zo bijzonder om het hartje te zien kloppen!

Voor iedereen een dikke knuffel!

14. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik heb afgelopen donderdag een recept gekregen voor clomid van de gynaecoloog.
    Ik moet daar de 3e dag tijdens mijn menstruatie aan beginnen.
    Ik zie er alleen heel erg tegenop.

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met clomid?
    Zoja hoe hebben jullie daarop gereageerd?
    Hebben jullie veel bijwerkingen gehad?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen geruststellen, want ik vindt het toch op een of andere manier best een beetje eng allemaal.

15. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Hoi,

Welkom Chantal26....hier zit je goed hoor. Vrijwel alle dames hier hebben wel ervaring met Clomid. Ik heb inmiddels een zoontje van 2 en ben nu weer met de eerste ronde begonnen voor beebje 2.
    Het valt allemaal best mee hoor. Af en toe een hormoonbui en wat opvliegers...bij mij tenminste.
    En ja....het is nou eenmaal voor een goed doel en ik kan je vertellen...het is het allemaal waard.

Suzanne..een zomerstop houdt in dat ze alleen de hoognodige conroles doen. Aangezien ze vinden dat bij mij met clomid alles werkt, moet ik het gewoon twee maanden proberen en hopen dat we dan precies goed gokken. Tenzij ik nu zwanger ben natuurlijk. Veel suc6 woensdag met de echo.

Hier op dit moment vrij rustig. Ik denk dat ik gisteren mijn ei heb gehad. Heel de dag een zeurende pijn in heel mijn onderbuik. Zowel links als rechts! Vreemd :(: . We hebben in ieder geval regelmatig geklust en vanavond voor de zekerheid nog maar een keertje. Dan ga ook ik gezellig op het wachtbankje zitten en symptoompjes spotten.

Voor iedereen een dikke :thumup:

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @chantal: Welkom hier! ;)
    Ik weet precies hoe je je voelt! Toen ik moest gaan beginnen met clomid had ik hier net allemaal verhalen gelezen over bijverschijnselen. Ik werd er helemaal bang van! Mijn eerste ronde clomid (50 mg) had ik helemaal nergens last van! De tweede en derde ronde had ik voornamelijk veeeeeel hoofdpijn gedurende de dagen dat ik het slikte (na het laatste pilletje was het ook over). En ik kon daarna heel goed mijn ei voelen groeien en springen. Maar opvliegers en stemmingswisselingen heb ik eigenlijk niet gehad. Misschien komt dat omdat bij mij de 50 mg goed aan sloeg. Dat is de laagste dosering en geeft weinig klachten.
    Zoals je kan zien waren voor mij 3 rondes clomid 50 mg genoeg! Ik heb het geluk dat de zwemmers van mijn man zo lekker snel zijn, geloof ik! :)
    Ik hoop dat bij jou de bijwerkingen ook mee zullen vallen en dat het je zal helpen om je cyclus wat overzichtelijker te maken. Met hopelijk natuurlijk gauw een mooi frummeltje als resultaat! ;)

@Milla: wanneer ga je weer testen? (zwangerschapsdementie is er al weer ;) :oops: :) )

@Haan: wat deed je ovutest vandaag?

@Suzanne: hoop dat je woensdag je frummeltje weer lekker duidelijk kan zien bewegen!

@All: Knuffies all around! Houd vol, houd moed! Alles komt uiteindelijk goed!

Liefs Tezzz

17. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Snel even bijgelezen.
    Maar ik moet de deur weer uit!
    Morgen beloof ik echt even uitgebreider te reageren.
    Sorry hiervoor!

Vanochtend weer ovutest en weer positief!
    Snap er niks van...

Joseetje: heb zaterdagochtend een zwangerschapstest gedaan en die was echt negatief...
    Ik doe morgen nog één keer een ovutest en laat het anders maar gewoon zitten...

Doeiiii

18. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Elke, Het gaat wel met mij. Heb zo mijn ups en downs. Gelukkig gaat het met mijn vriend wel goed. En gelukkig staat hij er ook achter om het via een donor te doen.
    Wij overwegen naar het buitenland te gaan voor een donor omdat hier in NL de wachtlijsten zo ontzettend lang zijn. Het buitendland is wel heel duur, maar ik kan echt niet nog minstens 9 maanden wachten voordat ik het eindelijk weer kan proberen.
    Ik zit alleen nog wel behoorlijk te dubben of ik nu echt de stap moet nemen om me daar in te schrijven. Zodra ik dat doe kan het snel gaan, alleen het idee van een (voor mij) volstrekt anonieme donor vind ik nog steeds echt doodeng! Ik heb stiekem nog de hoop dat ik een donor vind via via waarbij ik tenminste weet wat voor jongen het is.

Joseetje, een donor via het internet durf ik eigenlijk niet. Vind ik veel te eng. Ik ben namelijk bang dat iemand nu wel aardig en oprecht overkomt, maar zodra het kindje er is, misschien wel een vader wil zijn.

19. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Lot: Heb je al geinformeerd bij mc kinderwens in Leiderdorp?

Milla:( we wachten in spanning af.

20. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hey hallo

Lotje iik heb ook via het internet gezocht en mijn donor doet het ook via het ziekenhuis en heb er dus wel vertrouwen in. We hebben ook een contract getekend waarin staat dat hij nooit vader zal zijn. Als je zelf een donor zoekt kan je vaak al eerder beginnen met de behandelingen vooral als de donor al bekend is bij de behandelcentra geloof iik. Ik weet dat mijn donor ook doneert bij Geertgen. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt!

Voor velen spannende weken zoals ik het lees.Morgen slik ik mnij laatste clomid pilletje en ga dan ovulatietesten gebruiken om mijn eitje niet te missen. De donor is alweer op de hoogte dus kan dan meerdere keren doneren. Wil deze keer minimaal 3 x insemineren! Mijn kansen goed benutten.

Liefs Ylona

Share This Page