Hai meiden! Ik heb vandaag een veel betere dag. Mijn lief begon vannacht over meisjesnamen dus we fantaseren er ook al goed op los. Ik heb ook al veel babysites bezocht weet al welke draagdoek ik wil etc. Straks weer werken dan heb ik weer wat afleiding van alles. @Elke, heb jij sinds woensdag nog steken gevoeld? Ik heb die steken beide keren nu gehad en voor mijn gevoel was dat mijn eisprong, maar morgen weet ik meer. Ik voel ze nu ook af en toe nog. @Lotje, het liefst had ook via mijn mond getemperatuurd, maar huisarts tikte me al op de vingers dat ik aan de voorkant deed. Het ging volgens haar om minieme verschillen. Dus toen durfde ik al helemaal niet meer via mond of oksel. Werkt het voor jou goed? @Ravi, spannend hoor zo de laatste dagen. Ik heb de lijst net ingevuld maar vond het best wel een gedoe. Ik heb die van Lotje en Haan ook opnieuw moeten tikken (ik was tegelijk met Marieke bezig ). Kunnen we niet beter de info ieder voor zich onder onze banner zetten dan heb je niet van zulke lange lappen? liefs, MaryKay
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 27 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: 21 maart bloedtest Voor: progesteron waarde Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 18 maart???? Bijzonderheden: Eerste ronde Clomid Volgend bezoek gyn: afspraak maken als ongie is gekomen Voor: Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 18 maart Voor: bespreking voortgang en follikelmeting Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: als ik een goede eisprong heb gehad is mijn nod 29 maart! Bijzonderheden Volgend bezoek gyn:17 maart Voor:echo om te kijken of het eitje weg is Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: Kinderen: NOD: Bijzonderheden Volgend bezoek gyn: Voor: Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 1ste ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezz Leeftijd: 31 Bezig sinds: Kinderen: NOD: Bijzonderheden: Volgend bezoek gyn: Voor:[/quote]
Sorry voor mijn gespruts, snap dit soort dingen nooit zo goed ! Waarom mijn tekst nu in het zwart is, geen idee. Maar ja, jullie zullen het zo ook begrijpen... Marieke en Marykay succes morgen! Voor de rest iedereen nog een fijn weekend! Liefs Daan
Ah ik heb mijn lijstje nog fout ingevuld ook, ik ben al bezig met de 2de ronde clomid 50mg. Tezz of Tirtilisko zou je het voor mij willen wijzigen als jullie de lijst kopieren. Thanx!
Hee hoi, Worden idd wel hele lappen zo haha. Is idd ook een idee om deze gegevens bij je profiel te zetten. Vind ik ook goed. @Elke, wat vreselijk vervelend dat je nog steeds geen positieve ovutest hebt. Snap dat je daar behoorlijk onzeker van kan worden. Misschien idd toch een idee om even je gyn te bellen? @haan, Marieke, Lotje denk dat ik dinsdag gewoon maar een testje ga wagen. Ben trouwens ook erg ongeduldig van aard hoor zou ook zo eerder kunnen testen, maar heb met mezelf afgesproken om dat niet (meer) te doen. Had stiekem zaterdag ook al eentje gedaan maar natuurlijk negatief. Denk altijd maar zo, voor hetzelfde is het positief, dan weet je het maar vast. En als ie negatief is, dan was het vast te vroeg Heb er nog wel wat op vooraad dus dan is het wel verleidelijk. Maar voor dinsdag doe ik het in elk geval niet weer. Morgen heb ik een hele lange werkdag, we hebben morgenavond nascholing dus ik ben van kwart voor zeven 's ochtends tot 's avonds een uur of 11 niet thuis. Dus heb ik mooi wat afleiding. Ik denk altijd wel dat ik iets voel wat een eisprong zou moeten zijn, maar ik heb geen idee of dat ook echt zo is. Wat dat betreft ken ik mijn lichaam niet zo heel goed, het houdt me steeds voor de gek. Daarom zoek ik ook maar nergens meer wat achter en wacht maar gewoon af. @Marykay, fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt. Ik heb nu wat minder dat ik van alles over baby's ga opzoeken. Toen we er net voor gingen had ik wel al van alles bekeken op internet, maar nu ben ik toch meer bezig met het zwanger worden op zich. (dus forums lezen enz ) Probeer me nog niet teveel te richten op zaken die pas aan de orde zijn als het echt zover mag zijn. Maar........... heb al wel een meisjesnaam en genoeg ideetjes over hoe ons babykamertje eruit zal moeten zien haha. Dus ja, stiekem toch ook wel weer wel, maar probeer het toch wat te matigen. Vreselijk eigenlijk hoe het je in de macht kan hebben. Hoe kunnen mensen nou zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Dat lukt toch bijna niet..........
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 27 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: 21 maart bloedtest Voor: progesteron waarde Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 18 maart???? Bijzonderheden: Eerste ronde Clomid Volgend bezoek gyn: afspraak maken als ongie is gekomen Voor: Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 18 maart Voor: bespreking voortgang en follikelmeting Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: als ik een goede eisprong heb gehad is mijn nod 29 maart! Bijzonderheden Volgend bezoek gyn:17 maart Voor:echo om te kijken of het eitje weg is Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds:... Kinderen:... NOD:... Bijzonderheden:... Volgend bezoek gyn:... Voor:... Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: uiterlijk 27 maart Bijzonderheden: nu aan de provera en daarna 1ste ronde clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: rond dag 10 van mijn cyclus Voor:inwendige echo en uitslag bloed @Marykay: aangepast @daan81: moet gedurende 7 dagen provera slikken en dan zou tussen 3 tot 7 dagen daarna m'n ongi moeten komen. Hopen maar dus! Om aan te passen, klik op quote. Haal vervolgens de quotes incl. haakjes bovenaan en onderaan weg en wijzig wat je wil tussen de 'color=green' en de '/color '. Je kunt altijd voor de zekerheid nog even kijken of het klopt door op 'voorbeeld' te klikken.
Hallo, Ravi, ik snap inderdaad ook niet dat mensen dat kunnen zeggen. Hoe kun je er niet aan denken als je elke dag moet slikken of als je om de twee dagen naar het ziekenhuis moet? Knap hoor als je er dan niet aan denkt. Ik kan altijd erg kwaad worden als mensen dat zeggen. Of als mensen zeggen, goh wordt het voor jullie ook niet eens tijd voor kinderen? Dan kan ik die mensen echt wel wat aandoen . Maar ja dat is denk ik gewoon de domheid van die mensen! Fijn dat je morgen dan even wat afleiding hebt! Ik snap best dat je al getest hebt, ik ben ook altijd zo nieuwsgierig ! Als je morgen hier niet meer komt, alvast veel succes dinsdag! Tezz bedankt voor de uitleg! Vervelend he dat wachten... Groetjes Daan
zo, zo zou de lijst helemaal moeten kloppen. Heb bij Tirtilisko ook vast de groene kleur gemaakt, zodat de lijst nu verder helemaal klaar zou moeten zijn. "t is best een lapje tekst, maar vind het zo wel lekker duidelijk! Zeker voor zo'n 'nieuweling' als ik! Hier nog niet veel nieuws. 3de pilletje is op. Buikpijn heb ik inmiddels al wel weer, dus dat zal wel goed zijn! Wie vroeg dat van dat temperaturen ook al weer? Ik temp in elk geval wel. Vandaar dat ik dus ook al wist dat ik geen eisprong meer heb. Denk dat als alles volgens plan gaat met de clomid dat ik tevens weer ovu-tests ga aanschaffen. Vraag me wel af of dat erg veel zin heeft, want ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat die dingen niet zo goed werken in combinatie met clomid (Elke?). Pin me er niet op vast, maar daar staat me vaag iets van bij. Lees ook zo veel Ik denk trouwens niet aan het zwanger zijn. Ik weet heel goed hoe het voelt en toen we net besloten hadden te stoppen met de pil hebben we wel stiekum een paar sokjes voor elkaar gekocht, maar dat doe ik voorlopig niet meer. Als je zwanger bent, heb je nog 8 maand om alles te bedenken! Zelfbescherming denk ik @Ravi: succes met wachten tot (in elk geval) je nod!
@Daan: tja, ben al ruim 4 maand aan het wachten, dit weekje kan er ook nog wel bij! geduld is ene schone zaak! (maar het duuuurt zo laang!)
*inbraak* Hoi meiden: kwam even hier meelezen. Heb zelf ook Clomid gebruikt vanwege PCO en was in de tweede ronde zwanger. Dus wilde jullie even een hart onder de riem steken! Ik hoop dat jullie snel de goede dosering vinden en snel een wondertje mogen verwachten! Over dat quoten: je moet op quote klikken in het bericht dat je wilt quoten. Dan komt er een lap tekst in het vak te staan waar je kunt typen. Dan moet je even de teksten quote tussen de haakjes aan het begin en eind weghalen. Dan blijven de kleuren ook staan! Succes meiden! *einde inbraak*
@Jelske, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat je ons even een hart onder de riem komt steken. We zijn natuurlijk dol op positieve Clomid verhalen!
Ravi, ik vind het een erg prettig overzicht! lekker duidelijk! Elke, morgen gewoon even bellen met je gyn. En kan het trouwens niet zijn dat je je lh piek hebt gehad, voordat je bent begonnen met testen? Marykay, die visolie pillen voor zwangeren lijkt mij ook wel wat. Heb al iets gevonden op internet, maar zijn best duur (21,50). Heb jij ze via het internet of uit de winkel?
He Lot, Heb besloten om me er maar bij neer te leggen. Wil de gyn ook liever niet hierover bellen. Ben bang dat ik dan wat zeurderig overkom . Ik geef het in het vervolggesprek op 2 april wel aan. Ze kunnen er nu toch weinig meer aan doen vermoed ik en dan kunnen ze me de volgende keer na de vermoedelijke eisprong wat beter monitoren. Heb trouwens vanaf dinsdag getest en steeds negatief. Woensdag was ie nog prominent aanwezig, kan m dus niet gemist hebben... Jelske, proficiat we doen allemaal ons best om je snel te volgen Tezz, heel herkenbaar die zelfbscherming! Ravi, ik test vaak ook al van te voren zodat je van jezelf al weet dat het negatief is (klinkt beetje ingewikkeld, maar heeft ook weer vanalles met zelfbescherming te maken )
Hey Elke, ik denk dat het eigenlijk wel goed is om te weten of ie nou wel of niet gesprongen is. Dan kunnen ze daar rekening mee houden bij de volgende cyclus. Volgens mij hebben ze daar ook weer hormonen voor (om hem te helpen springen). En ze hebben het dmv een bloedonderzoek zo onderzocht. Niet voor niks dat de meesten van ons zo'n bloedonderzoek krijgen toch? Ik zou gewoon even bellen.. Daar zijn ze toch voor? en ik vind het echt allesbehalve zeurderig hoor
Dag dames! Ik vind het overzicht ook prettig, zo is het meteen heel overzichtelijk wie waar mee bezig is. Gelukkig is het nu duidelijk hoe er het beste gewijzigd kan worden haha. Ja daar wordt ik ook zo pissig van als mensen zeggen "Joh, je moet je er niet zo druk over maken/er niet zo mee bezig zijn, want dan gaat het alleen maar moeilijker" grrrrrrrrrr...... Ik heb heus niet opeens geen PCOS meer als ik me er niet druk om maak hoor. Heel irritant! Wij hebben ook al een meisjesnaam! Waar is visolie eigenlijk goed voor? Jelkske> Bedankt voor je positieve berichtje en gefeliciteerd natuurlijk. Dat schept weer hoop! Ik heb nu trouwens aldoor wat steekjes rechts onderin mijn buik, volgens mij zit daar mijn eierstok. Zou dat dan toch de eisprong zijn? Nouja, voor de zekerheid vanavond nog maar ff aan de klus haha! Dan zien we morgen wel of ie weg is!
Hai meiden, Nu de lijst bijna helemaal ingevuld is vind ik het ook wel lekker overzichtelijk van iedereen zo bij elkaar. @Marieke nou dat zo best eens je eisprong kunnen zijn! Zat je ei ook aan de rechterkant? Visolie is goed voor de ontwikkeling van de hersenen en ogen voor zowel moeder als kind. Ik had de pillen via internet van het visolieplein idd best duur. Toen ik later in de Etos was zag ik dat die ook een eigen merk hebben en de helft goedkoper en de helft meer pillen. Waar je vooral op moet letten is dat er veel DHA in zit, hoeft dan niet per se visolie voor zwangeren te zijn. @Elke ik zou morgen ook gewoon bellen het is absoluut niet zeurderig en 2 april is nog zo ver weg. Je kan anders ook nog via je huisarts je progesteron laten onderzoeken. @Jelske gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk volgen wij allen snel. Ik probeer er ook steeds niet mee bezig te zijn, maar het is zo moeilijk. Ik heb me deze ronde wel voorgenomen om pas te testen op de dag dat de fertiliteitsarts zegt en waarschijnlijk nu ook een dag later. Vorige maand kon ik ook niet wachten maar ik was te vroeg een dag later kwamen de rode duiveltjes al doorschemeren toch zonde van de test. Fijne avond!
Ravi: Ik ken dat helemaal hoor van dat testen... Ik had 2 weken geleden op zondag ook al een test gedaan, negatief dus... En dacht al dat dit zo'n 3/4 dagen te vroeg zou zijn. Uiteindelijk werd ik dus 3 dagen later ongesteld. Maar..wachten kan zo lang duren en zo frustrerend zijn.. Tezzz: ik heb nu 2 keer provera moeten slikken. Ik moest alleen een kuur van 10 dagen slikken en daarna werd ik eerst na 3 dagen in de ochtend ongi en bij de tweede keer al na 2 dagen in de avond. Bij mij sloeg het lekker snel aan. Hopelijk bij jou ook, want des te sneller kun je met de clomid beginnen. Jelske: Jij geeft ons weer hele goede hoop! Dankjewel voor je inbraak! Elke: doe maar wat je gevoel je zegt... Maar je moet absoluut NIET denken dat je zeurderig overkomt als je de gyn belt. Dit is niet zomaar wat hoor... En dat anderen zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn. Ben zo blij dat jullie dat allemaal net zo KL*&&TE ervaren als wij hier... Idd met de ziekenhuisbezoeken, het slikken van pilletjes e.d. en een kinderwens hebben, AL 14 maanden dan is dat zo makkelijk gezegd, maar zo moeilijk gedaan. Ik leg het ook wel eens uit aan mensen. Elke dag is er voor mij, in ieder geval, één. Elke dag denk ik eraan. En ik ben er niet altijd verdrietig of boos om, maar het zit gewoon wel in mijn hoofd en dat gaat er niet uit. Je wil iets zo ontzettend graag, maar het lukt gewoon niet op de spontane manier! En uiteindelijk denk ik ook dan: jullie weten gewoon niet beter.... Ik ga lekker even voor de tv hangen! Fijne avond en werkse allemaal weer morgen! Doeii
Joehoe goed nieuws de 50mg heeft zijn werk weer gedaan! Ik heb een eisprong gehad! Mijn progesteronwaarde was 12 (vorige maand 9,9). Dat is nog steeds laag dat betekent dat ik vlak voor de bloedafname mijn eisprong gehad! Ik ben zo blij ben er weer misselijk van. Vorige keer moest ik zelfs spugen. Maar allemaal puur van de spanning. Nu geduldig afwachten en [-o< [-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<