wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ravi,

Ga eens terug naar bed, je bent veel te vroeg wakker voor in de vakantie hihi!

Liefs Elke

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Vanmorgen bij het zh geweest. Zoals ik al dacht is mijn ei vorige week aan de linkerkant gesprongen. Ik zit nu op dag 22 ipv dag 21 maar ik hou gewoon nog even deze banner en NOD datum (wel zo veilig ;))
    Ik heb een recept gekregen voor nog 2x Clomid. Ik heb nog 1 ronde liggen. Ik hoef deze rondes niet op controle. Ik mag wel langs komen als ik het niet vertrouw. ... En natuurlijk moet ik langs komen als ik zwanger ben.... en ze zei tegen me. Ik verwacht dat we je veel eerder zien dan over 3 maanden ;)

Ben helemaal happy!

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja dat is altijd fijn he? als een gyn aangeeft vol van vertrouwen te zijn,
    die van mij zei dat ik er wel rekening mee moet houden dat het nog steeds erg lang kan duren allemaal, ik blijf erbij dat ik haar niet erg meelevend vind, een beetje zo,n harde tante.. maar..... mijn huisarts zei dat ze wel de beste is dus ja.... waar kies je dan voor..

ik hoop ook voor je dat het binnen 3 maanden gepiept is.

nou hier nog steeds geen tekenen van een aderende ongie, erg opgezette borsten en ik kan me niet van vorige maand herinneren dat het toen ook zo erg is geweest en verder hele branderige ogen, nu las ik op online zwangerschapstest dat last van ogen een keuze optie was bij de te beschrijven symptomen? nu gaat het toch wel spannend worden hoor! aan de andere kant heb ik morgen een bbq dus als ik ongie word kan ik wel lekker een wijntje drinken....
    ik word er wel een beetje gek van dat m,n ogen zo vreselijk branden, vraag me af of dat misschien anders door de clomid kan komen ( hormoonhuishouding toch anders dan anders)
    gr Jose

gr Jose

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou ik heb net toch een testje gedaan :( ik had al geplast maar nog niks gedronken dus met het 2e plasje gedaan, gewoon hardstikke nagatief....
    ik denk dat ik toch niet zwanger ben hahahaha ben er toch weer een beetje ingetrapt ( ik moet ook wel een beetje om mezelf lachen nu , heb altijd geroepen nee hoor ik laat me niet gek maken, nou dat gaat gewoon vanzelf :) :) ) zolang ik nog niet ongie heb is er nog een klein beetje hoop.... ik ben eigelijk niet eens vreselijk teleurgesteld.. gelukkig maar, het is ook pas de 2e ronde.

gr jose

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Jose, wat JAMMER!

Ik snap heel goed dat je je mee laat slepen. Doet iedereen hier. :(
    Onze hoop op een wondertje is zo groot en wereld om ons heen zo onwetend en oneerlijk. Ik hoop voor jou heel snel op een wondertje en dat je door hem of haar flink laat mee slepen!

Liefs en sterkte!

6. BeppieW

BeppieW Lid

6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Joseetje, ik heb ook branderige, maar vooral droge ogen van de clomid.
    Erg lastig met mn lenzen :(
    Wat balen van je nega-test! Nou ja.. wel een wijntje dan vanavond? :(:
    Jezelf voor de gek houden is heeeel makkelijk met al die symptomen he ;)
    Ik hoop dat er toch nog een positieve test aan zit te komen binnenkort!

Haan,
    Nergens beter ventileren van dat sorot gevoelens dan hier, toch?
    Onzekerheid is killing he?
    Ik baalde ook als een stekker toen mn FM niet doorging... wéér langer onzekerheid.
    Moeilijk lijkt me de keuze voor pauze of MMM... maar als je er nu zo mee zit, dan lijkt me een pauze toch ook niet handig...
    Als je het niet van je af kunt zetten dan moet je er iets mee, tenminste, is mijn mening.
    Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken ;)

Caecilia,
    Dus je zit daar lekker op het wachtbankje :D
    Fijn dat je ei weer zo goed gesprongen is met clomid!

Ravi
    *roept* Hoe is het daar! op je roze wolk! :)

Hier nog steeds geen ei!
    Grmbl.

7. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Jammer haantje! is ook wat iedere x die onzekerheid.

Balen Beppie dat je nog geen ei hebt!

Ik hoop dat mijn ei snel gaat komen. Kent iemand van jullie het gevoel van misselijk zijn. Ik ben de hele tijd misselijk. vorige maand was ik ook misselijk en toen waarschijnlijk mijn eisprong gehad. Of komt dit van de clomid?

Liefs Ylona

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Oh Ja Ravi GEFELICITEERD! Geniet ervan! en we horen hoe het verder gaat!

Liefs Ylona

9. belleke

belleke Lid

11 jul 2008
    7
    0
    0
    verkoopster
    hamme
    hey iedereen, ik ben nieuw op de site, dus even zoeken hoe alles juist werkt.
    ik nam 7 jaar de pil toen ik er vorig jaar in november mee stopte. sindsdien ben ik nog maar 2 keer ongi geweest.
    de gynaecoloog zei dat ik met clomid moest beginnen want ik heb teveel eitjes klaar zitten zodat er geen plaats is om te rijpen ofzo...
    voordat ik met de pil begon was ik niet altijd juist op tijd, maar werd wel ongi ongeveer elke maand. ik denk dus dat het komt omdat ik de pil telkens 3 maanden doornam.
    nu ja, als het met die clomid opgelost raakt ben ik heel gelukkig hoor.
    mijn vraagje is nu wat als er meer dan 1 eitje rijpt? heb nu wel schrik dat ik ineens 3 of 4 kindjes zou krijgen.
    ik begrijp wel het gevoel van velen op dit forum, het laatste half jaar heb ik verschillende tests gedaan omdat ik dacht dat ik zwanger was, en telkens was het negatief. werd er zelfs depri van.

groetjes!

10. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi allemaal,

@Haan: sommige mensen zijn zo ##@%$, soms wordt er zo niet tactvol gereageerd. Laat je er niet door uit het veld slaan meis.. Dikke knuffel!

@Ravi: hoe voel je je? Helemaal in de wolken zeker en het is denk ik erg onwerkelijk allemaal of niet?

@Marykay en Daan: hoe is het nou met jullie?

@Ceacillia: wat goed dat je ei vorige week is gesprongen! Veel succes op het zo zenuwslopende wachtbankje.

@Beppie: hopelijk komt je ei snel.. Krijg jij ook FM's?

@Ylona: wij lopen gelijk op, ik zit ook op dag 9. Wil morgen ook gaan starten met de ovulatietesten.

@all: ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor een fm en het zag er goed uit volgens de gyn. De 100 mg doet goed zijn werk. Gelukkig maar. De grootste follikel was 12 mm op dag 9. Hopelijk dat ie goed doorgroeit. Maandag moet ik weer.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Jojoba

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Belleke,
    l
    Welkom hier bij ons cluppie! :D

Clomid zorgt ervoor dat er een follikel gaat groeien (als het goed aanslaat). Soms zelfs twee of meer. Door follikelmetingen houdt je gyn in de gaten hoeveel follikels er groeien.

Je kunt dan zelf bepalen of je toch het risco op een meerling wilt nemen. Ik geloof dat ze vanaf 4 follikels afraden om te klussen omdat dan de kans op een drieling aanwezig is en vanwege de extra risico's die een meerlingzwangerschap met zich meebrengt willen ze dat liever niet.

Voor meer info kun je altijd kijken op www.freya.nl hier vind je super veel info over fertiliteitsbehandelingen.

Groetjes en heel veel succes!

12. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Heey dames,

Dat gaat vlug hier zeg!

@Elke, ik was vanochtend heel vroeg wakker, slaap ook even niet zo goed de laatste nachten haha. Maar ik moest ook weg, ik heb vandaag even met mijn nieuwe duo-collega het een en ander doorgenomen. Vandaar. Maar bedankt voor je bezorgdheid ;)

@Jojoba, dat klinkt goed! Fijn dat de 100 mg goed aanslaat. Succes voor maandag. Tja en idd het is erg onwerkelijk en ik geloof er nog steeds niks van. Het is heel raar. Ben ook nog wel een beetje bang dat ik dit weekend gewoon ongie ga worden.....

@Belleke, Welkom hier! Ik duim voor je dat vlug zwanger bent. Succes met alles!

@Ylona, ik was idd ook met vlagen misselijk, denk ook van de Clomid. En nu is dat weer het geval, maar nu vind ik het (nog) niet erg, beetje bevestiging steeds kan geen kwaad haha.

@Beppie, succes met het vinden van je ei. Ik heb geen verstand van temperatuurlijstjes, dat heb ik nooit gedaan. Moet je ook nog voor controle naar het ziekenhuis of moet je hem zelf zien te vinden. Succes!

@Joseetje, getsie wat jammer zeg, ik had goede hoop voor jou. Maar wie weet... wordt ie nog positief. Veel sterkte, fijn dat je er niet al te teleurgesteld om bent. Toi toi toi

@Caecilia, fijn hoor, van die goede berichten! Succes!

Liefs!

13. Niet meer actief

Meiden hier even een kort berichtje van mij, wilde eigenlijk tot na de vakantie een forumrust houden , maar moet dit toch even kwijt.
    Vanmorgen weer een ovulatietest gedaan (dag13), maar weer een heel vaag streepje. Ik had nu toch wel wat activiteit verwacht, maar nog steeds niets. Toen toch maar even gebeld met de fertillitietsverpleegkundige en ook zei vond het vreemd, zeker omdat ik de vorige ronde mijn ei al op dag 11 had. Ik mocht meteen komen voor een FM.
    Tijdens de FM zagen we dat er idd weinig activiteit was in eierstokken, wel heel veel kleine follikels rechts en links waarvan de grootste aan beide zijde nog geen 10mm was. Dus het lijkt er echt op dat de clomid niet of nauwelijks is aangeslagen deze ronde, erg teleurstellend dus . Ik moest ook meteen bloedprikken voor mijn hormoonwaardes, vanmiddag krijg ik hiervan de uitslag. Volgens de fertilliteitsverpleegkundige moet ik waarschijnlijk de volgende ronde 100mg clomid gaan gebruiken. Nou ben wel blij dat ik even heb gebeld, weet ik tenminste dat ik voor deze ronde niet veel hoop meer hoef te hebben. Ik ben echt blij dat we vannacht vertrekken voor onze vakantie, even wat andere gedachte...

14. belleke

belleke Lid

11 jul 2008
    7
    0
    0
    verkoopster
    hamme
    @ elke29

thx! ik ga meteen even kijken op die site

en natuurlijk aan iedereen veel succes gewenst!

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Zeg meiden,

Het wordt me allemaal wel heel roze om de oren hihi :D
    Ook op het andere pco forum is de een na de ander zwanger.
    Zou dat het signaal zijn van een roze golf?
    Ik hoop het in ieder geval wel ;)

Fijne dag!

Ga lekker mn schuurdeur in de grondverf zetten > it's a dirty job but somebody has got to do it....

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden, even een ego berichtje...
    heb me gisteren flink vol laten lopen hahahahah maar.... nog steeds niet ongie en geen enkel signaal dat er op lijkt dat ik het vandaag ga worden, 1 dag voor nod testen, negatief en dan toch zwanger zijn? geen bloed geeft toch een beetje moed
    off klopt m,n banner niet, 14 dagen na ei word je toch ongie
    xxxx jose

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Jose,

Geen bloed geeft moed, maar je kunt met clomid een langere lutheale fase hebben (periode na de eisprong). Mijn LF was met clomid 14-18 dgn. Dus ik teste altijd al wel op dag 14 na mn ei, maar werd dan altijd pas een paar dgn laten ongesteld.

Ik hoop natuurlijk dat het bij jou niet het geval is en dat jij wel een mooie pos test in handen hebt en die :evil: maar mooi wegblijven!

Veel succes!

Groetjes Elke

18. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo meiden,

Jeetje wat ene nieuws zeg, Ravi!
    Meis van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!!! Ik gun het je zo!!
    Dit geeft weer een beetje moed!

Elke, meis hoe gaat het met jou?Heb je toevallig nog contact met je verzekering opgenomen over de vergoedingen?

Tezzz, ben je een beetje aan het genieten van je roze wolkje?

Marykay, zie je tegen volgende week op of niet?

Jose, inderdaad wat elke zegt, geen bloed geeft moed. We draaien de duimpjes dus maar even door!

Jojoba, goed nieuws! Goed zeg, hopen dat hij maandag lekker doorgroeit en dan fijn aan de klus ;) !

Belleke, welkom!

Naatje, wat een sh*t nieuws zeg. Ben benieuwd naar de uitslag van de hormonen! Heel veel plezier op je vakantie, geniet ervan!

Ylona, dat misselijke gevoel van de clomid ken ik niet. Maar ja iedereen reageert er natuurlijk anders op! Hopelijk komt je ei snel!

Beppie, frustrerend he die zoektocht naar het ei. Hopelijk komt hij ook snel voor jou!

Haan, jeetje ik zit jou verhaal gewoon met tranen in mijn ogen te lezen, goh wat herkenbaar zeg. Ik had laatst een verjaardag en van alle vrouwen was ik de enige niet zwangere of net bevallen. Het is serieus van 20.00 tot 01.00 alleen maar over zwangerschapskwalen gegaan en over zwangerschapskleding enz. Ik vond het zo frustrerend.. Ik heb ook besloten om voorlopig even niet meer naar de verjaardagen toe te gaan.. Ik heb er geen puf meer voor. Meisje kom op he wel de moed blijven houden! En tja wat het verstandigst is, dat moeten jij en je mannetje beslissen!

Nou hier op dag 18 nog steeds geen positieve ovu-test... Word er een beetje moedeloos van.. Op dag 8, 11 en 14 was er wel een duidelijk lijntje te zien maar echt niet dezelfde kleur als de controlestreep. Ik hoop wel dat hij nog komt. Pfoe wat duurt wachten toch lang!

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden,

Marykay! de datum komt al snel dichterbij! spannend zeg.. ik hoop zo ontzettend dat het een goed resultaat geeft!het lijkt me een fijn gevoel dat er nu eens echt actie word ondernomen, ik ben heel erg benieuwd hoe je cyclus daarna zal zijn en hoe snel dat allemaal gaat.

Ravi.. kun je het al een beetje bevatten? maak je geen zogen meis.. jij word echt niet ongie hoor! theoretisch gezien met die knallende testen van jou is dat volgens mij niet eens mogelijk.

Beppie wat vervelend dat je ei niet komt... balen zeg.

Ylona ik was van de clomid ook niet helemaal lekker, had allerlij kwaaltjes, m,n eisprong voelde ik echt heel erg goed, fikse steken in mijn zij etc...

Belleke welkom hier, maak je niet ongerust ze houden als ze de dosis clomid gaan bepalen goed in de gaten hoeveel eitjes er groeien, en als ze dat niet doen dan kun je hier gewoon om vragen,bijj welk ziekenhuis loop je?

Jojoba, oh gelukkig dat deze dosis aanslaat... en nu voor een mooie eisprong, ik vond dat zo spannend om voor die fm,s te gaan, fijn dat het aanslaat want het blijft toch altijd ff spannend.

Naatje ik wil je een fijne vakantie wensen, wat klote dat deze dosis niet aan lijkt te slaan...

elke: mmm dat wist ik niet van die langere luthale fase.... ik hoop dat dat bij mij niet het geval is.... ben 1 dag overtijd en heb nog helemaal geen ongie gevoel, wel heb ik iets raars en dat is geen symptoom dat ik me inbeeld, ik heb het gevoel dat ik ei pijn heb links, enorm... al dagen.
    m,n ei is ook links gesprongen, ik bedacht me ineens vanmiddag, hij zal toch niet in m,n eileider zijn blijven steken ofzo?of is dat een gek idee.
    ik voel het ook als ik nies of hoest, alsof iemand in m,n eierstok zit te porren met een scherp stokje, ik voel het nu ook af en toe

Daan ,ja dat wachten duurd zo lang... en helemaal als je niet weet of dat ei gaat komen, op die manier blijf je er steeds mee bezig ( dat gebeurd natuurlijk toch al) ik hoop dat er toch een ei voorbij komt binnen kort, iedere kans met open armen aanpakken toch? groot gelijk, je zal de 1e niet zijn die toch buiten de behandeling om ff tussendoor zwanger raakt, die verjaardagen zijn gewoon klote... ik had dat ook met ons eetclubje, 4 van de 7 meiden tegelijkertijd zwanger en ik had toen net de vreselijk slechte uitslagen van het zaadonderzoek gehad... vreselijk zij wisten het gelukkig maar op zo,n verjaardag weten ze het waarschijnlijk niet, dus iedereen kletst er vrolijk op los, en jij zit daar.....jezelf heel rot te voelen, nee dat is helemaal niet leuk

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Joseetje: hoe is het vandaag? De krampjes die ik voelde voor mijn nod leken ook op eipijn. Heb ze nog steeds af en toe. En je lf kan idd ook langer zijn hoor! M'n eerste cyclus met clomid was het 14 dagen en m'n tweede cyclus 15 dagen (Terwijl ik zonder clomid in m'n 'normale' cycli een lf van 11 á 12 had). Ben dus zeer benieuwd hoe het met je gaat! ;)

@Daan: ik hoop dat je eitje gewoon stiekum gesprongen is. 'Vroegah' sprong mijn ei ook niet voor dag 21. Bij mijn eerste ronde clomid ook pas op dag 21 trouwens. Kan dus allemaal nog!
    Ik ben al wel stiekum een beetje aan het genieten. Heb net een angelsound overgekocht van een forumdinnetje ;) Deze laatste keer ga ik elk beweginkje horen! Denk dat de kids dat ook wel leuk zullen vinden ;)

@Naatje: wat een teleurstellend nieuws! Maar goed dat je nou lekker op vakantie bent ;) Kun je er weer met frisse moed tegenaan na je vakantie! ;)

@Marykay: al zenuwachtig? Die Leo is om je hormonen weer in balans te krijgen he? Ik hoop dat mijn zwangerschap mijn hormonen weer in balans brengt, maar anders misschien wel een idee voor erna. Ik wil namelijk nooooooit meer aan de pil! Maar loop dan natuurlijk wel het risico op cystes etc. Eerst maar eens zien hoe alles gaat lopen natuurlijk. :rolleyes:

@Ravi: het weekend is bijna voorbij. Al wat zekerder van je zaak? ;)

@All: knuffies all around!

En ik hoop dat jullie snel mogen volgen op jullie eigen roze wolkje!

Liefs Tezzz

Deel Deze Pagina