wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Anneke,

PROFICIAT MET JE EI! Je weet wat je te doen staat... ;)

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meiden,

marykay wat fijn dat het goed is gegaan, ik wilde net gaan vragen wat in hemelsnaam een aangeboren cycste is maar je hebt het al uitgelgd, meid wie weet heeft dit toch die zwangerschap in de weg gestaan, ik ben heel benieuwd hoe het met je cyclus is hierna en hoop dat je lang gekoesterde wens snel in vervulling mag gaan .

hier de 1e clomid er weer in.... nog 4 daagjes werken.....

gr jose

3. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

Apr 23, 2008
    242
    0
    0
    Ylona,
    IK weet niet precies hoe groot mijn eitje was, maar ik weet wel dat de gyn niet verwacht had dat ik met dat eitje zwanger zou worden :D

Mary-kay, wat een verhaal, ik hoop voor je dat het zwaarste nu achter de rug is!

Anneke: Succes!

Voor ieder ander natuurlijk ook!

4. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Even snel een bericht van mij mocht je geinteresseerd zijn in mijn hele verhaal stuur dan even een pb.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik moest gister om 4 uur voor een nieuwe meting! Ei zat er nog steeds en was 20,2 cm, hij staat dus op knappen en kan niet lang meer duren zei mn gyneacoloog.. Maar vanmorgen voel ik em nog zitten dus ik wacht af.. weet ook niet hoe het voelt als hij springt.. Ik voel nu al een paar dagen een drukkend gevoel links in mn buik, en het eitje zit ook links dus denk dat ik em voel.. Spannend! :)

6. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hier weer even een kort berichtje van mij.
    Ik heb nog steeds negatieve ovutesten, terwijl de gyn zei dat mijn ei zou springen op woensdag en donderdag, daarvoor hadden we namelijk klusadvies gekregen. Ben nu weer bang dat mijn eitje niet gaat springen of heeft iemand hier ook ervaring mee dat de ovutesten negatief bleven, maar toch een eisprong krijgt?

Marykay: wat een verhaal zeg, hoe voel je je nu, ben je er lichamelijk weer een beetje bovenop? Hopelijk gaat het nu snel lukken.

Liefs Jojoba

7. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Haha! dat weten we zeker! Hebben het er smoordruk mee! En omdat ik nu nog steeds mn ei voel denk ik dat we vanavond nog maar een keer gemeenschap moeten hebben.. Nou ja.. Moet? haha!
    Weten jullie ook hoe lang een ei vruchtbaar is na eisprong? Ik las iets van tussen de 10 en 24 uur?

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik weet niet hoe dat gaat Jojaba. Hopen dat ie gewoon gesprongen is.

Geld ook voor jou Anneke!

Wel hier nog geen super nieuws. Er was wel veel activiteit maar er springt gewoon niet 1 eitje uit. Dinsdag (dag 22) moet ik weer terug komen. Als er dan nog niet echt hele grote groei is wordt mijn menstruatie opgewekt en ga ik beginnen met een dubbele dosis clomid (100 mg). Ik kon gelukkig nu wat meer vragen (eigen arts) en kom er dus niet zo verdrietig weg als de vorige keer. Dinsdag maar even afwachten dus.

Liefs Ylona

9. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Jammer Ylona, maar het kan zijn dat er met een hogere clomid dosis een prachtig ei ontstaat, of dat er inderdaad dinsdag een mooi eitje is.. Kan allemaal nog! Houdt moed!

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Anneke en Jojoba,

Jullie situatie is voor mij zeer herkenbaar. Tenminste toen ik nog clomid gebruikte. Ik had altijd wel een eisprong, maar kreeg die ovulatietesten maar niet positief :(: . Terwijl ik dat voor de medicatie wel kreeg... Vond het zelf een beetje vreemd, maar heb hier al wel gelezen dat dit bij meer meiden het geval is. Het beste kun je vragen om een progesteronmeting. Dan kunnen ze aan de bloedwaardes zien of er een goede eisprong geweest is.

Mijn eitjes sprongen met clomid altijd pas rond de 30mm. Dan was ik al blij als ze 20mm waren, moest ik nog 5 dgn op de eisprong wachten. En een eipijn dat ik daarbij had :confused: . Dus het is lastig te voorspellen door de gyn wanneer ze gaan springen. Heb zelfs al iemand gehoord waarbij het ei oiv clomid doorgroeide tot wel 35mm. Kan allemaal geen kwaad, maar echt fijn is het niet.

Wil jullie allebei heel veel succes wensen en hoop dat clomid jullie een stapje dichter bij jullie beepje brengt :D !

11. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi allemaal,

Anneke en Jojoba: ook mijn eitje sprong pas laat met clomid (100 want 50 sloeg niet aan) en toen hebben ze met pregnyl nog een handje moeten helpen. 21mm was hij op dat moment. Misschien eens vragen om een pregnylspuit, want dan kun je het allemaal goed uitkienen.

Hier vandaag nog maar eens getest. Negatief natuurlijk. Ik moet vanmiddag bellen met mijn twee vragen:
    - mag ik nu eindelijk eens stoppen met die utrogestan bolletjes?
    - Mag ik een baarmoederfoto? Mijn moeder heeft eens rondgevraagd in de fam. Zij kwam tot de ontdekking tot twee van haar tantes nooit kinderen hebben kunnen krijgen. Bij 1 tante ging het na een aantal jaren opeens een keer goed (andere tijd natuurlijk he). De oorzaak hebben ze vroeger nooit kunnen achterhalen.
    De zus van mijn moeder is ook kinderloos. Zij heeft nooit de medische molen in willen gaan en weet dus ook niet wat er precies aan de hand is.
    Voor mij genoeg reden om eens een foto te vragen.

xxxxx

12. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    je hebt gelijk Brenda, Gewoon vragen... Er is zoveel te doen in het ziekenhuis dat er bijna voor alles een oplossing is.. Dat het een bewuste keus is dat je niet in de mmm wilt gaan zitten snap ik wel, want fijn is het niet en je verlegt telkens je grenzen.. Maar we gaan allemaal voor het eindresultaat! En ik denk dat je dan deze jaren wel gauw weer een beetje vergeet.. En wat zijn utrogestan bolletjes? Daar heb ik nog nooit van gehoord... Zijn dat ook medicijnen?

Wat betreft die progesteronmeting dmv een bloedtest, die mag ik begin volgende week doen ma din of woe.. Maakte nik uit, ik hoefde in ieder geval niet nog een keer te komen.. Dit is ook de eerste keer dat het aanslaat dus misschien een volgende keer zo'n spuit als het niet door wil zetten.. ik denk dan "hij moet toch een keer springen!"? Dus tot die tijd maar goed aan het klussen.. Want zo'n kans na zoveel maanden moet je niet onbenut laten.. ;) Ovulatietesten gebruik ik niet.. Ik ben deze week al 3 keer naar het ziekenhuis geweest om te meten.. Dus gaan we daar wat van uit...

13. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi anneke:
    De bolletjes zijn om het innestelen beter te laten verlopen. Ik werd de eerste keer na 11 dagen al ongesteld en dat vonden ze wat te vroeg. Je krijgt d.m.v. de bolletjes extra progesteron toegedient.

En ja....ze moeten inderdaad een keer springen! Gebeurt ook vast wel. Als je je temp een beetje in de gaten houdt, kun je het misschien zien als ie gesprongen is. DAn weet je dat voor de volgende keer. Toch?

x

14. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Weer wat geleerd vandaag... Ik hou ook geen temperatuur bij.. Misschien volgende cyclus als deze dr komt.. aan de andere kant vind ik het ook wel goed zo.. Ik kom maandelijks heel vaak bij mn gyneacoloog en die houdt alles bij.. Als ik ook nog moet temperaturen voel ik me helemaal een broedmachine.. Het is allemaal voor het goeie doel, maar soms wordt het me ook wel eens te veel..Al die hormonen. Hebben jullie ook zo'n last van de bijwerkingen? Ik heb nu eindelijk een beetje het gevoel dat ik weer een beetje mezelf begin te worden...Ik had de hoop namelijk al opgegeven dat de clomid voor mij zou gaan werken aangezien de 50 en de 100 mg helemaal niks met me hadden gedaan.. Maar nu dit is aangeslagen hoef ik in ieder geval voorlopig geen hormonen te spuiten! Daar ben ik al blij om! Ik had gister rekbaar slijm dus het zal vandaag wel gebeuren ;)

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Vanmorgen ongesteld geworden... eerse ronde Clomid was dus 28 dagen... Op zich mooi maar ik wilde dat hij 9 maanden ging duren...

Zondag begin ik weer met de Clomid. Ronde 2 bracht me 2 jaar geleden een prachtige zoon. Dus ik hoop 2x zo gelukkig te mogen zijn...

16. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Jammer Caecilia dat je ongesteld bent geworden... Positief naar de volgende ronde!

Succes!

17. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Anneke, bedankt. Ben wel wat verdrietig... maar heb goeie hoop. Het verschil tussen 2 jaar geleden en nu is dat ik weet dat het kan.

Hoop dat iedereen hier dat geluk ook snel zal ondervinden!

18. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    he Caecilia

Balen zeg! WEet hoe het voelt.
    Hier is ongi nog niet doorgebroken, maar mocht wel stoppen met de medicijnen. Goddank! Dus zal maandag ofzo wel ongesteld worden. Gaan we misschien weer een klein beetje gelijk op.

Foto maken ze pas na iui 3 helaas.

xx

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    he brenda, wat jammer meid van die negatieve test... en ook jammer dat ze die foto pas na iui 3 maken, stel nou dat er toch iets verstopt zit dan hadden ze dat toch al vantevoren moeten ontstoppen...
    maak je je er zorgen om dat er in je familie mensen met vruchtbaarheidsklachten zijn? je weet het he? vroeger kon er veel minder ... misschien had ze best zwanger kunnen worden met de technieken van nu dus het zegt niets. ik hoop dat je je hier niet teveel zorgen over maakt want dat is volgens mij echt niet nodig hoor.

anneke hallo volgens mij kenen wij elkaar niet... of ben je er een poosje tussenuit geweest? fijn dat je een ei hebt, hahahah klussen maar! hard werken voor een mooie beeb, nou ik hoop dat ook jij hier heel snel weer weg bent ,iedereen in het roze en gauw over naar de andere kant toch?

ylona jeetje wat balen ,donor was al helemaal klaar ervoor... en dan gewoon geen dominant ei, sjonge wat een pech.. ik hoop echt dat er dinsdag toch nog iets groeit, kan best zijn hoor, van clomid kun je een laat ei krijgen, dan moet je volgende ronde ws een iets hogere dosis

cecealia wat jammer nou.... ongie bah! ik was deze maand toch ook wel een beetje teleurgesteld... jij weet in ieder geval dat het kan... dus de vraag is voor jou niet OF het gebeurd, maar vooral WANNEER het gebeurd..op naar een mooie volgende ronde.....

hier geen nieuws, behalve dat ik me ( zucht....) weer kribbiger ga voelen, echt waar ik zweer het, ik voel het gewoon door die comid opborrelen... heb vanmiddag op de autoweg m,n auto bijna stil gezet omdat ik een bumperklever spuugzat was..... nou das echt niks voor mij , gelukkig weet ik nu dat dit gebeurd en ga ik er heel; erg goed opletten deze keer,.. zit nu ook lekker met een wijntje voor de pc, en doe het gewoon lekker rustig aan.... no stress ik laat alles gewoon zo van me afglijden
    ( zei ze al grinnikend voor de pc want dat lukt natuurlijk nooit)

veel liefs Jose.

Haan , daan, beppie , winny de pooh ,marykay en de anderen gaat alles goed?

20. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Hier alles rustig op het wachtbankje! :)
    Temp beetje bij beetje omhoog.

Joseetje ik leef met je mee.
    Clomid is k*tspul. Ongelovelijk hoe prikkelbaar je ervan wordt.
    Sterkte hoor, ik hoop dat het snel weer uit je bloed is.

Brenda, gelukkig kon je stoppen met die vieze bolletjes...
    En ik vind die foto na de derde iui ook wel erg laat...
    Vreemd he dat de protocolle zo kunne verschillen.
    Ik krijg na 3 goede eisprongen dus al een hsg.

Caecilia
    Jammer meis, dat het niet meteen gelukt is. duimen draaien voor de volgende ronde :)

Share This Page