wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hallo dames,

Hier ben ik ook weer een keer!
    Het is hier altijd druk en ik ben ook aardig moe geweest van de week...

Brenda: fijn dat je met de bolletjes bent gestopt...Maar wel supervervelend dat de IUI mislukt is! Hoe gaat het met je? Helaas krijg je nu nog geen foto, maar wie weet ben je de komende ronde zwanger en heb je deze nooit nodig. Ik ga weer duimen!

Anneke82: klussen, klussen dus! Gezellige dagen dus voor jullie! Ik lees soms dat een ei 12 tot 24 uur vruchtbaar is, maar ook dat dit 24 tot 36 uur is... Ongeveer 24 uur dus!

Ylona25: balen zeg dat je nog geen mooi groot ei hebt...Wie weet dinsdag nog goed nieuws en anders snel maar weer provera slikken en de volgende ronde in. Het fijne is wel dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, dat scheelt veel kostbare tijd. Dat had ik niet...Ik moest gewoon wachten tot de volgende afspraak, 8 weken later...

Marykay: Hopelijk ben je snel weer op de been en staat je nu niets meer in de weg om zwanger te worden!

Caecilia: Balen van de ongi, maar ik moet zeggen dat ik wel vind dat je een mooie cyclus hebt. Hopelijk deze keer ook in ronde 2 zwanger!

Joseetje: sterkte meid met de Clomid. Het valt niet mee hè?

Suzanne, Kelly en Ravi: hoe voelen jullie je op die roze wolk? Al last van kwaaltjes?

Jojoba: erg hè? die onzekerheid

Elke/Beppiew, hoe gaat het op de wachtbank?

Ik zal even een samenvatting geven van hoe het mijn is verlopen, ook voor de wat nieuweren onder ons...
    Wij zijn in januari 2007 gestopt met de pil.
    Toen werd ik maar niet ongesteld...
    Uiteindelijk in november 2007 pas mogen starten bij de gyn.
    Clomid 50mg gaf geen resultaat...
    Clomid 100mg gaf twee keer een goed resultaat..
    De derde keer deed het niets meer!
    Toen in mei 2008 gekozen voor een time-out tot september 2008...
    En gestart bij een paragnost/magnetiseur/helderziende....
    In juni 2008 werd ik ineens spontaan uit mezelf ongesteld. 7/8 weken nadat ik de Clomid had geslikt...Dus ik denk niet dat het nog door de Clomid komt.
    Nu lijkt het erop dat ik, 6 weken later, weer geheel uit mezelf ongesteld ga worden...
    Het is nog even afwachten of het doorzet, maar als dat zo is, betekent het dat ik een geheel eigen cyclus heb gehad van 42 dagen. Dit is echt super voor mij...Vorig jaar het hele jaar geen cyclus gehad....
    Met de Clomid had ik een cyclus van 32 dagen (2x dus bij de 100mg)
    De paragnost zegt dat mijn volgende cyclus nog beter is...Jippie!
    Oh ja...en hij zegt ook dat alles helemaal goed gaat komen. Al vanaf het begin!
    En ik heb er zo'n vertrouwen in!
    Straks ben ik gewoon zonder medicijnen zwanger!
    Dat hoop ik dan hè?

Tot zover weer mijn verhaal!

Sorry dat ik niet zo vaak schrijf. Ik lees wel regelmatig mee, maar heb dan niet de tijd om op het gemak wat terug te schrijven.

Dit geeft de burger weer wat moed!
    Succes dames!

2. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Banner klopt niet!
    Maar ik kon geen cyclus van 42 dagen intoetsen...Dus heb ik het maar met 38 dagen gedaan en mijn cyclusdag 1 wat verschoven...
    Het gaat om het idee toch?

3. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee haan, wat fijn dat je lijf nu zelf z'n werk lijkt te doen. Nu hopen dat dit een beetje zo doorzet.

Hier gaat alles prima, eigenlijk nergens last van. Dat maakt het ook nog erg onwerkelijk. Gisteren toch nog maar even een testje gedaan, en ja, nog steeds haha. Ben wel erg moe, maar verder niet misselijk (heel soms bij vlagen).

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Haan, ik merk aan je berichtje dat je je weer wat prettiger voelt, gelukig maar, het is zo,n extra last er nog eens bij als je je zo depri voelt.... jij loopt bij een paragnost ( en nog wat dingen of is dat dezelfde persoon ) heb je dit wel eens eerder gedaan? het lijkt me een heerlijk gevoel de bevestiging te krijgen dat alles goed zal komen ,maar ik ben daar iets te nuchter voor vrees ik.

beppie gaat het nog op de wachtebank? ik vind dat de 2 leukste weken ahahahha klinkt stom maar dat is echt zo... vooral de laatste paar dagen van die periode zijn zo spannend.

ravi, zo meid nu ophouden met testen hoor! zwanger is zwanger, je droomd niet het is echt , over 8 maanden zit jij heerlijk met beschuit met muisjes met je beeb op de bank .

tezzzz hoe gaat het met je? alles nog lekker of zijn de klachten al toegenomen? jij had al erg vroeg kwaaltjes toch?

nou hier alles goed, hubbie is een dagje de hort op dus ik ben heerlijk op m,n dooie gemakje spulletjes voor de vakantie aan het bijeen scharrelen,
    vanmorgen m,n vriendin uitgezwaaid die ook op vakantie gaat.

met hubbie afgesproken dat we heel hard ons best doen om geen ruzie te gaan maken, en ik heb vanacht echt een nacht gehad dat ik n,m bed letterlijk uitdreef, dekens waren gewoon nat ,ik had het me een partij heet pppfffffffff zo moet iemand zich in de overgang voelen zeg....

groetjes jose

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Meiden, de ongi heeft toch nog goed doorgezet gisterenavond! Dus vandaag is echt alweer dag 2 en morgen mag ik weer aan de Clomid. Zie er een beetje tegenop... maar komt goed!

@Joseetje, klopt iok heb dit keer echt het gevoel dat het wachten is op wanneer niet of. En dat geeft zoveel rust in verhouding tot vorige keer.

@Haan, klopt het is een hele mooie cyclus geworden. Vorige keer had ik met ronde 1 37 dagen en ronde 2 was 28 dagen en duurde 9 maanden! Dus dit is een mooi resultaat.

Ik zie wel andere dingen als vorige keer. Toen zwol ik op en werd veel zwaarder. Dit keer eet ik netjes... en ben afgelopen maand dus 1,5 kilo afgevallen en niets aangekomen.

6. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He allemaal!

Hier alles wel oke, ben nog steeds erg moe, duizelig en in de ochtend en avond misselijk maar niet zo erg dat ik moet overgeven hoor....(sorry voor details). Maar verder is alles goed hoor haha. Hoef dus niet meer naar het ziekenhuis en heb 30 juli de 10 weken echo bij de verloskundige!

Hoop voor jullie dat jullie je snel hetzelfde mogen voelen ;)

En marykay hoe is het nu een aantal dagen na de operatie?

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    kelly wat fijn dat het goed met je gaat, helemaal super hoor en lekkr weg uit het ziekenhuis, gewoon die medische malle molen heerlijk ver achter je laten...

groetjes Jose

8. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hallo,

Ravi: fijn dat je je nog zo goed voelt. Houden zo!

Joseetje: die paragnost is gewoon 1 persoon en ik ben ook niet zo'n zweverig type hoor. Maar ik was uiteindelijk bereid om alles te doen wat ik kon, om het maar enigzins los te kunnen laten.
    Het gaat wel beter met me, maar ik blijf wel mijn ups en downs hebben.

Caecilia: sterkte weer met de clomid!

Kelly: wel last dus van de typische zwangerschapskwaaltje! Leuk dat je alweer bijna een echo krijgt én bij de verloskundige.
    Heerlijk gevoel moet dat voor je zijn!

Hier gaat het dus met ups en downs...
    Vanochtend beetje down, nu weer up...
    Nog geen ongi, alleen een paar bloedspoortjes ontdekt. Nog even afwachten dus.
    Wat dit dan weer is?
    Wie weet zet het morgen door!

Ik ga straks lekker uit eten en naar Dirty Dancing. Helemaal leuk!

Doeiii

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    lekker hoor haan, leuke dingen doen helpt altijd goed.
    even de gedachten op iets anders...
    ik herken wel veel in jouw verhaal hoor, ups en downs inderdaad, de enen dag ben ik bang dat het nooit gaat gebeuren en moet ik daar dan ook echt om huilen en de andere dag ben ik in gedachten in ons huis de babykamer aan het inrichten, zit ik me al druk te maken hoe ik dat met werk ga doen etc.... alsof ik al zwanger ben... het is gewoon gek hoe je eigenlijk tussen hoop en wanhoop hangt soms....

ik ben trouwens vorige week naar m,n huisarts geweest om m,n hechtingen eruit te laten halen. hij vertelde dat ze zo,n samenlevingstest niet meteen doen als je bijv door geen cyclus nog nooit een kans hebt gehad. ze doen het dus wel meteen bij stellen die al een poosje proberen en niet zwanger zijn geworden... dat stelde me wel weer een beetje gerust,

denken jullie dat ik voor de zekerheid ook clomid op vakantie moet meenemen? als ik een cyclus van 30 dagen heb ben ik op tijd weer terug maar als het een cyclus van 28 dagen is word het krap... misschien toch maar meenemen he?

gr jose

10. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi

Joseetje: ik zou de clomid maar meenemen joh. Wat zou het zonde zijn als je deze cyclus moet overslaan. Zo'n doosje kan erook nog wel bij toch?

Haan: Moed houden hoor. Blijf je wel bij het zelfde ziekenhuis onder behandeling? Daar zat je toen nog over te twijfelen. Zou mooi zijn als je nu zelf een cyclus krijgt. Ben jaloers! Veel plezier bij dirty dancing

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ligt het nou aan mij of is het hier heel erg stilletjes.....
    pfff ben op m,n werk en kan het dan niet laten om ff te kijken..
    ben het spuugzat.. gelukkig nog maar 3 dagen hierna, hebben jullie het door hahahahaha ik zit maar af te tellen

xx jose,

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Ja het is inderdaad erg stilletjes. Iedereen vakantie denk ik he.
    Hier komt de ongi volgens mij langszaam door. Hoop dat ik vandaag als dag 1 kan rekenen.

Sterkte iedereen!

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nou brenda, helaas zijn de duiveltjes er bijna... betekent wel dat je weer verder kunt.. dealtje sluiten? allebei volgende ronde zwanger?

xxxx jose

14. bridge

bridge Lid

Jul 14, 2008
    30
    0
    0
    hallo allemaal

Ik ben vrijdag weer naar de gyn. gemoeten voor een inwendige echo,maar weer niks.
    Ben nu weer opnieuw begonnen met 10 daagse pillen om een ong. op te wekken en daarna begin ik aan 2e ronde clomid nu dan 100 mg.
    Ik hoop echt dat er dan wel wat groeit.
    Het is zo erg om te wachten elke keer.

groetjes bridge

15. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hallo!

Nou...Dirty Dancing was echt helemaal geweldig! Heb echt zitten genieten!
    Een aanrader dus!

Joseetje: Over samenlevingstesten zijn zowieso de meningen verdeeld bij de verschillende artsen/ziekenhuizen. Dus daar zou ik me niet te druk over maken.
    De Clomid zou ik lekker meenemen. Beter voor niets, dan dat je straks zonder zit.

Brenda: fijn dat de ongi nu maar doorzet, dan kun je weer verder! Sterkte!
    Ik blijf trouwens voorlopig nog bij hetzelfde ziekenhuis. Wil zowieso eerst even aankijken wat mijn lichaam nu allemaal doet.

Bridge: Sterkte met de provera, denk ik?

Ik had gisteren 3 bloedspoortjes aan het wc-papiertje zitten, sorry voor de details....
    Maar daarna niets meer!
    Snap er helemaal niets van...
    Misschien zet het straks ineens nog ontzettend door? Ik hoop het maar!

Fijne relaxte zondag voor jullie allemaal!

16. bridge

bridge Lid

Jul 14, 2008
    30
    0
    0
    hallo

haan: Was dirty dancing leuk ja
    Ik ga zelf over twee weken, heb er echt zin in.

En ik ben idd bezig weer met provera,heb jij die nu ook gehad dan?

gr. bridge

17. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi bridge.

De meeste krijgen primolut of provera. Hoop dat je daarna weer snel kunt beginnen. Hopelijk slaat de 100 wel aan. bij mij deed ie dat in ieder geval wel!

xx

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden!

Jose en Brenda> :( wat jammer. Het blijft iedere maand zo'n teleurstelling. Ik ben flink voor jullie aan het duimen in de nieuwe ronde!

Brenda, hoe bevalt het in Leiden? Ben je al helemaal overtuigd?

Haan, musicals zijn in mijn beleving altijd super :D . Een paar bloedspoortjes :(: . Dat maakt het wel heel spannend. Het kan nog alle kanten op... Houd ons maar goed op de hoogte!

Bridge, ik hoop dat 100mg voor jou goed aanslaat! Ik had de eerste keer met 100mg zelfs 2 eitjes! Dus wie weet...

Kelly, heerlijk toch, naar de "gewone verloskundige"! Lekker van deze tijd genieten meid. We zijn stiekem allemaal een beetje jaloers :oops:

Caecilia, jammer meid> op naar de volgende ronde met hopelijk meer succes :)

Ravi, ik snap goed dat je nog een keertje test hihi. Ik denk dat ik het ook vaak zou willen checken. tenminste tot de eerste echo. :D

Daan, hoe gaat het met je? Hoe bevalt de verplichte pauze. Baal je erg of geeft het juist een beetje rust. Misschien moeten wij volgende maand ook een keertje overslaan ivm de vakantie en heb daar echt gemengde gevoelens bij.

Hier verder weinig nieuws. Nog 3 dagen! Vind het wel erg spannend deze keer. Hoop het zo! Maar je weet het niet...

Allemaal een fijne avond

Liefs Elke

19. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

Apr 23, 2008
    242
    0
    0
    Ik ben ook naar dirty dancing geweest, hij is zeker leuk!
    Een ideale manier om even te ontspannen!

20. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Dirty Dancing is zeker leuk, echt een feelgood musical!

@Elke: spannend hoor, hoop het zo voor je.

@Caecillia: jammer dat je toch ongesteld bent geworden :evil:, blijft altijd een erge teleurstelling en je moet meestal heel veel moed verzamelen om weer naar de volgende ronde te gaan, met weer die ziekenhuisbezoeken en die verdomde clomid.

@Haan: hopelijk blijft het bij die paar bloedspoortjes....

@Kelly: wat leuk dat je nu naar een "gewone verloskundige" mag, eindelijk niet maar naar het ziekenhuis. Heerlijk gevoel hé?!

@Joseetje: wanneer ging je nou op vakantie? Geniet ervan! Hopelijk heb je dit keer toch niet teveel bijwerkingen van die kloteclomid.

@Bridge: balen hé dat de clomid 50 mg niet werkt, op zich is het niet erg en kun je gewoon naar de 100 mg, maar het duurt dan allemaal weer zo lang en daar zit je dan ook echt niet op te wachten. Hopelijk slaat de 100 mg goed aan.

Hier vanmiddag een positieve ovulatietest, eindelijk! :) De gyn zei vorige week maandag dat ie woensdag of donderdag zou springen, maar het is nu inmiddels zondag. Maar goed, ben allang blij met m'n positieve test. We hebben vanaf vorige week dinsdag flink geklust, dus hopelijk komt het allemaal goed.

Fijne zondag nog!

Liefs Jojoba

Share This Page