hoi ik ga mijn 1e icsi behandeling krijgen, zijn er nog meer meiden, die dezelfde tijd gaan beginnen, zou leuk zijn kunnen we elkaar beetje steunen en ervaringen uitwisselen. ik heb eergister de spuitinstructie gehad, en sinds gister begonnen met de pil mycogynon 30.ik volg het lange schema.
Hey Lucky18, Ik ben vorige week begonnen met de pil voor de eerste ICSI, heb wel al in juni IVF gedaan maar zonder resultaat. Ik slik de pil door tot 13 sept en begin dan op de 2e cyclus dag met Decapeptyl en een dag later met puregon. Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk hebben we allebei in okt positief nieuws. Heb je er zin in?? Ik zie er wel een beetje tegenop! Liefs Maaike
Hoi Lucky, Voor mij ook de eerste ICSI binnenkort. Ik kan me volgende week aanmelden (dan verwacht ik ongi) en 14 sept prikinstructie. Nog wel even spannend of ik me kan aanmelden, mijn schildklierwaardes moeten dan wel goed zijn. Ik moet dan eerst decapeptyl spuiten vanaf cyclusdag 21. Dus waarschijnlijk vanaf ong 1 okt beginnen met spuiten. Vind je t ook zo spannend? Enerzijds idd het gevoel; wat gebeurt er toch allemaal? Maar anderzijds kijk ik ook wel uit naar de eerste echte kans om zwanger te worden. (ivm zeer slecht zaad zeer geringe kans op natuurlijke zwangerschap) Heel dubbel allemaal. Leuk om ervaringen uit te wisselen! xxx hypo
hallo meiden, wij beginnen ook rond oktober zoiets met onze icsi-tese. Ik moet rond 28 september beginnen met een soort spray te gebruiken die hetzelfde werkt als de decapeptyl, en dan 3 weken daarna beginnen met fostimon te spuiten. Wel leuk dat we ongeveer rond dezelfde tijd beginnen. Wij lopen trouwens in jette/ brussel. groetjes elif
hoi meiden ik moet vanaf dag 18 beginnen met spuiten van lucrin,zodra 1e ongi komt na stoppen pil ,dan dag 2 met gonal en lucrin samen. vind het allemaal erg spannend,zag eerst erg op tegen het spuiten maar nu ik van de week naar verpleegkundige was geweest voor spuitinstuctie daar kreeg een autoinjector mee veel minder eng, en heb me daar in het zh ook mee geprikt,toen viel het me op zich nog wel mee. bij ons ligt het eraan dat mijn vriend slechte kwaliteit zaad heeft zeer weinig en ook nog traagbewegend,bij mij is voor alsnog niets gevonden alles goed regelmatige cyclus,alleen bij laatste echo,werd gezien dat ik beetje aanleg had voor pcos,er zaten al meerdere eitjes in eileider, dit zou de behandeling niet in de weg hoeven staan ik heb wel een grote kans op last van overstymulatie.
Hey meiden, Het spuiten vind ik zelf ook best meevallen. Ik heb bij mijn IUI's ook gespoten, dus al een beetje ervaring. Bij ons is er niets gevonden waardoor het niet zo kunnen lukken, de zwangerschap blijft helaas wel uit....! Ik heb al een zoontje van 4,5 en af en toe denk ik dat ik maar blij moet zijn met hem en niet verder moet gaan met de behandeling maarja het blijft toch kriebelen. Als deze poging niet lukt lassen we even een pauze in. Ik merk dat de laatste 2,5 jaar best zwaar zijn geweest met al die hormonen. Hoe lang zijn jullie al bezig Lucky? Elif heb je af en toe al op een ander topic voorbij zien komen, spannend meid jullie Tese ICSI....ga voor je duimen! Hypo succes met de uitslag van je schildklierwaardes. Hopelijk is het goed en mag je starten.....eindelijk die echt kans op een zwangerschap!! xxxx
@ maaikie dank je wel. Dat lijkt me wel stresserend als ze niet weten waaraan het ligt? Bij ons is het natuurlijk duidelijk, mijn man heeft azoöspermi aldus geen zaadcellen in het sperma. Hij heeft vorig jaar een tese ondergaan, en daar werd ons gezegd dat er geen zaadcellen waren gevonden, wat naderhand de waarheid niet bleek te zijn! Het waren er niet veel maar er waren er wel te vinden. Hij had ook nog een zware antibiotica gehad waarna je normaal 3 a 6 maanden moet wachten. Hij is gewoon 4 weken later geopereerd. Uiteindelijk wilden we eigenlijk voor kid gaan, en toen we ons dossier hadden gelezen. Zijn we voor een 2nd opinion in jette gegaan. Bij dr tournaye, een hele vriendelijke man. Waar je je ook erg bij op je gemak voelt! Nu gaan we dus weer met goede moed tegen onze 2e tese en onze eerste icsi poging dan!
@Elif, dat hakt er ook goed in meid. Z'on Tese is voor het mannetje ook niet z'on pijnloze operatie toch?? Vrienden van ons gaan ook voor de Tese ICSI, ze zijn er nu pas achter dat het zaad wel heel erg slecht is. Wel fijn dat je binnenkort mag starten! Al dat wachten op de behandelingen is ook stressvol! Ik heb wel eens gedacht, wist ik maar waaraan het lag bij ons! Maarja er is niets aan te doen helaas. Ga nu mijn bedje al in, ben echt doodop door die stomme pil. Liefs Maaike
hoi maaike nou las net dat jij ook moe was, dat ben ik ook dacht al dat het aan mij lag,voelde me veel lekkerder zonder pil[gelukkig maar een strip] ik ben in dec 2007 gestopt met de pil en heeft toen vrij lang geduurd voor mijn lichaam ontpilt was, sinds maart van dit jaar fertiliteitsonderzoeken doorlopen en toen bekend werd icsi doorverwezen naar ander zh. ben je van je 1e kindje wel natuurlijk zwanger geraakt,. snap heel goed dat je gestresst word dat ze nu niets kunnen vinden. elif spannend hoor tese en icsi, wel fijn dat julie ook een dokter hebben die je op je gemak stelt.
@Lucky, Ik voel me echt verschrikkelijk met die pil. Vanaf dag 1 dat ik deze slik ben ik moe, down en heb hoofdpijn etc. Gelukkig nog maar 1 week. Destijds met mijn zoontje ben ik ook wel 2 jaar bezig geweest maar toch met behulp van clomid zwanger geraakt. Ik zie best op tegen de behandeling en punctie....ligt er af en toe wel wakker van! Hebben jullie dat ook? Dadelijk even een koffertje inpakken, we gaan zo een weekendje weg met familie!! Voel me alleen niet lekker, diarre enzo, hopelijk houd ik het droog haha Liefs Maaike
hallo allemaal, ik begin binnenkort ook met de eerste icsi. 30 september mag ik de eerste spuit decapentyl zetten.... veel suc-6 allemaal!
Mari, helaas welkom hier meid! Gaan jullie ook voor Tese ICSI? Spannend voor jullie hoor, heel veel succes! Net terug van weekende efteling hotel/park. Ik heb het overleefd gelukkig maar ben echt hondsberoerd (heb geen hap gegeten, volgens mij heb ik buikgriep. Liefs Maaike
hoi maaike balen zeg buikgriep dat het maar snel weg gaat, ik ga as donderdag week op vakantie even weg voor het spuiten gaat starten,ik hoop dat de bijwerkingen mee mogen vallen, voor iedereen die ook van start gaat heel veel succes.
oei maaike dat is idd niet prettig buikgriep! Hier aan het wachten op de ongi, had vandaag moeten komen, maar het bruin is er al dus het komt zeker. Maar ik wil zo snel mogelijk met die suprefact kunnen beginnen hahah
he meiden, Ben weer beter maar het hele weekend ziek geweest, zonde als je net een uitje hebt...maarja. Fijn Elif dat je bijna kan beginnen, wat is suprefact precies voor medicijn? Lucky veel plezier, waar ga je naartoe? Veel plezier en geniet ervan! Liefs Maaike
maaike fijn dat je weer opgeknapt bent, ik ga naar frankrijk, heb er veel zin in. morgenvroeg vertrekken we. elif neusspray lijkt me inderdaad wel fijn om te gebruiken. meiden zodra ik terug ben van vakantie lees ik gelijk bij. groetjes
Goh, nooit van gehoord die neusspray! Waarom doet niet iedereen dat haha! Volgens mij lopen we heel erg gelijk op hier. Elif; hier ook bruin, dus vandaag of morgen aanmelden; spannend!!!!!!! fijne dag allemaal! xxx hypo
hey hypo welkom. Nou volgens mij kennen ze dat nog niet in nl. Maar ik was vandaag bij de apotheker gewoon bij ons hier , en die kende mijn spuitvloeistof weer niet. Toen ik zei dat het hetzelfde als menopur was oooooooh! Dus ik zeg tegen mijn mannetje, jette loopt echt voor want hier kennen ze het medicijn helemaal niet. Misschien kunnen jullie in de toekomst er eens navragen ( als het nog nodig zou zijn , we hopen zeeeeeeeeker niet!!!) Ik ben gisteren ook ongi geworden dus 30 september mag ik beginnen met het snuiven hahaha. Hoe is het met jullie zenuwen allemaal? xxx