wie ook pas voor een 2e kindje in 2012??!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door rensje, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Wie weet ook al dat je/jullie voor een 2e kindje gaan in 2012!
    Zou op zich nu al wel heel graag willen maar door omstandigheden is het beter om nog een half jaartje te wachten! Heb een goed gesprek met mijn man gehad en willen graag proberen rond mei/juni zwanger te worden of vanaf die tijd onveilig te vrijen. Want ga er natuurlijk niet meteen vanuit dat ik zwanger ben.
    Ik kan dus echt niet wachten tot het zo ver is!!! wie zit er nog meer op het "wachtbankje"
    groetjes rensje

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    niemand??

3. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Hoihoi! Bij ons is het. Iets anders . Sinds zaterdag gestopt met de pil. Sowieso wil ik die troep uit mn lijf en ontpillen. Nu zullen we nog tot 1-1 condoom gebruiken maar vanaf 1-1 stoppen we ook daarmee (financiele redenen). Dus dat is reuze spannend voor ons! Is namelijk allemaal voorhet eerst! Ga ook snel beginnen met foliumzuur en verder drink en rook ik niet. Gezonder eten dat wel!

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @sweetheart, oh spannend meis!!! geniet er maar lekker van want het is geweldig. Alles wat erbij komt kijken.
    Ik ben dus ook al niet meer aan de pil, maar willen echt pas onveilig vrijen rond het voorjaar mei/juni. Omdat dan ons kindje (stel dat ik wel meteen zwanger ben) in ons nieuwe huis geboren wordt.
    Nu zitten we particulier gehuurd en kunnen er telkens om de 3 maanden uitgezet worden als het verkocht wordt. Vandaar dat wij het nog even uitstellen. Mijn man wil graag het 2e kindje geboren wordt in ons nieuwe huis. En als ik heel eerlijk er naar kijk vind ik het ook wel heel special. Is ons eigen paleisje wat we gebouwd hebben.
    Maar ik kan niet wachten tot het zover is, en vind het weer net zo spannend als bij de eerste keer!!! Hopelijk ben je snel zwanger...

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Wij beginnen ook op 1-1 voor een wondertje!!

Mijn vriend wil het liefst dat ik pas op 1-1 stop met de pil, maar ik wil nu al stoppen en tot 1-1 met condoom 'oefenen' ;)
    Vriendlief is het er nog niet helemaal mee eens.. maar heeft ook niet gezegd dat hij dat niet wil :) Moet nog tot en met zaterdag aan de pil en daarna is mijn stop week.. hopelijk mijn laatste stopweek voorlopig :)

Kunnen we hier gezellig kletsen en elkaar opbeuren als we een dip hebben omdat we nog tot 1-1 moeten wachten ;)

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Oeps... ik zie nou dat het voor een 2e kindje is.. *bloos* ik had het over een 1e kindje.. sorry :)

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @kiewie, geeft toch niets meid! een 1e of een 2e het blijft net zo spannend hoor!!! Alleen voor mij duurt het nog iets langer als 1-1-2012 bij ons is het echt in het voorjaar!! En we kunnen elkaar toch wel opbeuren en tips geven.
    vind het juist wel leuk om vast met jullie mee te leven.
    En tja wij hebben al een zoontje van 2 maar dat betekent niet dat ik het niet meer spannend vind. Ik kan niet wachten... hoop dat je snel zwanger bent!!

8. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    @rensje oww wat lief :) ja daar heb je ook gelijk in :) !e of 2e maakt het er niet minder spannend om!! och ja, nu zie ik het dat jullie in het voorjaar er echt voor willen gaan, kan ik me ook wel voorstellen, hebben jullie veel meer zekerheid!

Ben je al met foliumzuur enzo begonnen of wacht je daarmee tot maart of zo? Duurde het lang voordat je zwanger was van de 1e?

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @kiewie, nee ik ben nog niet begonnen met foliumzuur. Ik denk dat ik dat vanaf februari/maart ga doen.
    Ons zoontje waren we de 1e x zwanger, hopelijk is dat nu natuurlijk ook weer maar dat weet je natuurlijk nooit. Ben best bang dat het deze x veel langer gaat duren.
    Jullie beginnen toch rond januari?? dan zou ik op zich wel beginnen met foliumzuur etc...!!!
    spannend allemaal he!!

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Haha super spannend! Ben er zo veel mee bezig! Ben nu ook op mn werk.. maar kan me er niet toe zetten om dit scherm te sluiten haha (is gelukkig niet super druk :) )

Ik ga komende week (hopelijk) stoppen met de pil en ga zaterdag de eerste pilletjes halen :) Ben alleen aan het twijfelen welke ik moet nemen? Ik zie zo veel voorbij komen :S Hoor ook dat die van de Etos heel goed zijn.. welke gebruikte jij?

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heb eerst gewoon de foliumpilletjes van de da drogist gehad, omdat deze lekker klein waren haha! Toen ik daadwerkelijk dus zwanger was ben ik multivitaminnen van dagravit mama/baby gaan gebruiken want daar zit ook de goede hoeveelheid foliumzuur in. Ik ben tot 16 weken best beroerd geweest en dan kreeg ik toch nog wat extra vitaminnen binnen haha. Moet zeggen dat ik toevallig gister keukenkastje opendeed en toen stonden ze nog op de plank. Heb ook snel effe gecheckt tot wanneer ze goed waren hahah maar gelukkig eind 2013!! Dus dan hoop ik toch dat ons 2 ukkie er is.
    Ja stom he dat je er stiekum continue mee bezig bent. Denk toch dat dat die wekker is die in ons af gaat. Ik ben er ook haast iedere dag mee bezig en vind het aan de ene kant ook wel leuk om er naar toe te leven.
    Nou ik werk dus partime sinds ons zoontje er is en die ligt nu lekker te slapen haha!! Nou jij werkze en je houdt me wel op de hoogte he!!!:)

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hihi ik hou je zeker op de hoogte!! en jij mij ook he? ;)
    Klinkt toch meer als een teken dat ineens dat potje daar stond :p

Ik denk ook dat het toch een soort klok is.. of iig iets wat van binnen getriggert wordt.. hopelijk geeft het ook een boost vruchtbaarheid :D

Ik denk dat ik zaterdag in de stad maar eens ga kijken naar pilletjes :) Ik durf het niet in een dorp te kopen.. stel ik kom iemand tegen :$ Ik wil nog niet dat mensen weten dat we ermee beginnen (Al MOEST ik het gewoon tegen twee vriendinnen vertellen..;)) en de meeste in mijn omgeving vinden mij nog te jong :x (ben 24 in feb 25..) "Geniet nog maar eerst een paar jaar van je leven.." zeggen de meesten.. Hallo! Alsof je met een kleine uk erbij niet kunt genieten..???:( Ik denk dat ik dan juist veel meer zou kunnen genieten.. nu ben ik een heel klein beetje (gezond) jaloers als ik zwangere vrouwen zie of mensen met een kindje (maar ik gun het ze wel:))

Lijkt me trouwens heerlijk om parttime te werken en gewoon twee dagen bij je kindje kunt zijn! Geef hem maar een knuffel van mij als hij wakker is :)

heb eerst gewoon de foliumpilletjes van de da drogist gehad, omdat deze lekker klein waren haha! Toen ik daadwerkelijk dus zwanger was ben ik multivitaminnen van dagravit mama/baby gaan gebruiken want daar zit ook de goede hoeveelheid foliumzuur in. Ik ben tot 16 weken best beroerd geweest en dan kreeg ik toch nog wat extra vitaminnen binnen haha. Moet zeggen dat ik toevallig gister keukenkastje opendeed en toen stonden ze nog op de plank. Heb ook snel effe gecheckt tot wanneer ze goed waren hahah maar gelukkig eind 2013!! Dus dan hoop ik toch dat ons 2 ukkie er is.
    Ja stom he dat je er stiekum continue mee bezig bent. Denk toch dat dat die wekker is die in ons af gaat. Ik ben er ook haast iedere dag mee bezig en vind het aan de ene kant ook wel leuk om er naar toe te leven.
    Nou ik werk dus partime sinds ons zoontje er is en die ligt nu lekker te slapen haha!! Nou jij werkze en je houdt me wel op de hoogte he!!!:)

13. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Ik ben niet aan de pil en we gebruiken ook geen condooms!!
    In princiepe kunnen wij niet op de "normale" manier zwanger worden.
    We zijn er niet zo mee bezig omdat het eigenlijk ook niet kan haha
    In 2012 willen wij ook voor de 2e naar het ziekenhuis gaan!!!
    Spannend!!!! we hebben een mooie dochter van 2 jaar ook met hulp van ICSI en gaan daar dus volgend jaar ook hopelijk mee starten.

Succes meiden

Liefs Romy

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @romy, nou hopelijk voor jullie ook een mooie kindje in 2012!! of duurt het in de medice molen wel iets langer?? Maar goed het is wel spannend om naar toe te werken en denken. Ik vind het wel heel spannend. Ik denk heel vaak van ohh misschien ben ik volgend jaar rond deze tijd wel zwanger?!? Wat ik zeer hoop. Maargoed je weet het nooit van te voren he!!
    We hebben ook een zoontje van september 2009.

@kiewie, meis tuurlijk leef ik met je mee, hahah als het goed is ben je ook eerder zwanger als ik zelf. Maar uiteindelijk wel samen maar zul jij misschien iets verder zijn als ik haha... .
    Ik vind je helemaal niet overdreven jong hoor, mijn vriendin is net zo oud als jij en die zit al in de medice molen omdat het niet van nature gaat lukken. Zij weet ook van mijn kinderen wens en ik hoop zo voor ons dat we samen zwanger zijn. Ik ben overigens wel iets ouder haha ik ben al 33 jaar (ouwe muts). Maar zo voel ik me totaal niet hoor.
    En wat een onzin van "geniet er nog maar een paar jaar van". Ik denk dat ik veel meer van alles geniet sinds dat wij een zoontje hebben. Ook is de band met mijn man veel intenser geworden. Er is voor ons beide niets zo belangrijk als ons kind. We doen alles maar dan met een klein kindje. We gaan gewoon met vliegtuig om vakantie (3x) regelmatig uit eten en dat vind onze zoon allemaal prima. Als je er maar vanaf baby af aan mee begint dan is het heel normaal voor zon kleintje hoor.....

15. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Oh wat spannend allemaal zeg haha
    Niet normaal, zeker omdat het de eerste is. Bij de tweede is het natuurlijk ook zo maar dan weet je al zoveel meer!

Gelukkig vind mijn man het niet erg dat we nu stoppen met de pil. Kan nog wel tot een jaar duren lees ik totdat die pil helemaal uit je lijf is? Maarja voor het zelfde geld is het in 1 keer raak haha. Maarja... Misschien wel na hele poos pas. Daarpm dus dat ik nu alvast gestopt ben. Ben trouwens mega zwaar ongesteld gelijk geworden. Niet normaal leken net mini wee- en. :x

Voorjaar is ook zo jih, tijd vlegt het is al november!!

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @sweetheart, nou meis dan weet je wat weeen zijn haha! bij mij waren de weeen hetzelfde als flinke ongesteldheidskrampen. Maar dan moet ik ook zeggen dat ik dat altijd vrij heftig heb en ook echt een paracetamol moet pakken anders kan ik niet functioneren. Maar ik vond het wel gelijk met mijn weeen.
    Tja dat zijn inderdaad wel dingen die je al weet als je een 2e krijgt. Maar daarvoor kletsen we samen kunnen we mooi tips en ideeen uitwisslen hahah hoop dat je lijf snel ontpilt is en dat je snel zwanger bent.
    Bij mij duurde ontpillen wel dik een half jaar hoor, gelukkig hoef ik dat dadelijk niet meer want vanaf de geboorte van ons zoontje hebben we altijd alleen maar condooms gebruikt!!

17. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Hey rensje, echt waar joh? Ja ik heb soms zulke hevige krampen dat echt niemand dan tegen me moet praten en ik het blodheet krijg en dan daarna weer koud en rillingen... Het krimpt dan voor mijn gevoel helemaal samen.. Hha ja dat is goed zo kunnen we elkaar helpen! Nou ik weet er nig niks van dus heb een hoop te leren.
    Ik ben benieuwd ik hoop niet dat he jaren gaat duren :( maar de tijd zal het leren allemaal

18. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hey meiden

wij willen in 2012 ook voor een 2e wondertje gaan hopelijk rond sept stoppen met de pil(finaciele redenen)en wil nog wat gewicht verliezen dus een goede voornemen he:p
    succes allemaal en houden elkaar op de hoogte

19. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    haha wat spannend allemaal en zo leuk dat er zo veel voor een eerste of tweede wondertje gaan in 2012!!

Ik heb best goed nieuws! Ik ben nu al gestopt met de pil!!!! Gister nog met vriendlief gepraat en alles uitgelegd waarom ik vond dat ik nu moest stoppen en toen zei hij dat ik dan maar moest stoppen!!! Ik heb een pleisterpil, dus gelijk dat ding erafgetrokken natuurlijk!! En blij! Heb er bijna niet van kunnen slapen hahaha :)

@Romy wat shit dat je niet 'natuurlijk' zwanger kunt worden :( Maar misschien kan het toch? De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik hoop het voor je :) En anders met ICSI! Ik ga voor je duimen :)

@rensje ohh dat lijkt me echt super leuk als we samen zwanger zouden zijn!! En met de andere meiden ook natuurlijk ;) Kunnen we van topic 'verhuizen' haha ^_^
    Ik vind mezelf ook niet super jong, het liefst was ik nog jonger geweest, maar dat geeft niet :) En ik vind 33 ook niet oud! Het is voor iedereen verschillend. En daarbij.. je bent zo 'oud' als je je voelt ;)
    Ik vind het ook echt heel erg belachelijk als mensen zo iets zeggen, kan er ook echt kwaad om worden! Zelfs mijn vader zegt dat.. alsof hij niet meer kan genieten sinds hij mn zusje en mij heeft haha :p (we zijn trouwens een tweeling :D). Ik zou dat ook doen, mn kleintje overal mee naar toe nemen! Ik denk niet dat ik zonder hem/haar zou kunnen :)

@Sweetheart ik herken het helemaal! Bij ons is het ook de eerste! Ik ben gisteravond gestopt met de pil en we willen tot 1 januari met condoom en vanaf dan zonder! Maar stiekem hoop ik dat mn vriend dat ding snel zat is en zegt "Laten we maar zonder door gaan" hihi ;)

Wel vervelend dat jullie zo ontzettend veel last hebben als jullie ongi zijn :( hopelijk wordt het minder!

Hoi Knuffie! Gezellig dat je erbij komt! Dat gewicht verliezen herken ik wel haha ^_^ niet dat ik te dik of te zwaar ben, maar ik zag hier op t forum foto's van meiden die net 7 of 10 weekjes zwanger waren en waarbij het buikje al begon te groeien en zij hadden hetzelfde buikje als ik nu heb! :eek:

Even een vraagje (is misschien stom..) maar nadat je gestopt bent met de pil, dan krijg je je stopweek.. gaat je cyclus dan in vanaf het moment dat die bloeding begint? Of begint je cyclus pas met de volgende bloeding? (sorry als dit een stomme vraag is.. :) )

20. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Wow.. wat een verhaal weer.. :$

Deel Deze Pagina