Ik heb 6 juli voor 40 euro (plus 6,75 verzendkosten) een portable dvd spelertje gekocht via iemand van marktplaats. Die jongen zei wel dat hij opsturen link vond omdat hij wel eens slechte ervaringen had gehad. Maar hij woonde niet in de buurt en ik wilde perse die, aangezien we er al eentje hebben en een uitbreiding wilden. Dit model is niet meer te krijgen in de winkel. Hij zei dat hij het de 6e al verzonden had, maar je raadt het al: nog niks ontvangen. Ik heb hem gevraagd om een track en trace nummer. Dat kon hij me wel geven, maar dat nummer is niet bekend op internet. Ik baal hier vreselijk van! Het is toch een hoop geld. Ik weet ook wel dat de kans bestaat dat het een keer gebeurt dat je de verkeerde treft, maar als ik de mails van de jongen lees klinkt hij best eerlijk. Wat moet ik hiervan denken? Ik heb al gekeken op de site van de ABN, maar je schijnt het niet terug te kunnen laten boeken, aangezien het geen incasso is. En bovendien, als de jongen wel eerlijk is vind ik dat ook weer lullig. Wat zouden jullie doen?
hmm, geen idee of je belazerd bent, maar kun je de tnt niet contacteren daarover, misschien kunnen ze nog wel iets met die code??
Ik zou eerst eens contact opnemen met tnt. Als ze daar ook niets weten van het track n trace nummer weer contact opnemen met deze verkoper.
Nogmaals vragen om het track en trace nr om te kijken of hij bij de eerste nummers die hij je gaf geen typ fout heeft gemaakt. Als deze dan nog steeds niet bestaat denk ik echt dat hij je niks heeft gestuurd en dus heeft opgelicht. In dat geval zal ik ff contact opnemen met de bank en het verhaal uitleggen om te kijken of hun kunnen zorgen dat het geld word terug geboekt..
heeft hij het wel via tnt verzonden? Misschien is het wel een track en trace van bv. dhl. Met dhl kan het gerust een week duren voordat je je pakje hebt
Lastig. Ik zou hem vragen het bonnentje van de track & trace in te scannen en het naar je te mailen. Als hij eerlijk is zal hij dit meteen doen en kun je eventueel bij tnt het probleem aankaarten... Als hij dat niet wil doen, dan lijkt het inderdaad dat je genaaid bent Hoe marktplaats daar verder mee om gaan weet ik eigenlijk niet...
Heb je hem geconfronteerd met je vermoedens? Ik heb het weleens met een jasje gehad en na verschillende "smoezen" van de kant van de verkoper hoorde ik er nooit meer iets van en....ook geen jasje...Ik heb toen mn vermoedens uitgesproken dat ze het jasje nooit heeft opgestuurd, dat ik erg teleurgesteld ben en dat ik marktplaats op de hoogte zou stellen van deze slechte ervaring in de hoop dat er niet meer gedupeerden zouden volgen, blablabla. Ook gedreigd dat ik het geld zou laten storneren. ( deze "waarschuwingen" zouden niet veel teweeg brengen denk ik, aangezien geld storneren in dit geval niet mogelijk is en marktplaats wrs elke dag honderden mails krijgt met klachten, maar toch...). Nou, een paar dage later zat het haar blijkbaar toch niet lekker: duizenden excuses en smoezen en een maand na data toch het jasje ontvangen! Wat je ook kan doen om te testen of het om ene oplichter gaat: onder een andere mail ( bijv van je vriend ofzo) een bod plaatsen of je interesse uiten en kijken of hij er happig op in gaat en hem dan vervolgens confronteren!
Ik heb ook wel eens gehad dat een pakketje kwijt was.. track&trace geeft dan niets aan, je moet dan bellen, en ze kunnen dan zien waar het pakje fout is gegaan!
Heb je de naam en/of het rekeningnummer van deze jongen al gegoogled? Op bepaalde oplichtings sites worden deze geregistreed... Dit doe ik nu standaard wanneer ik via mp koop. Ben zelf in februari een keer opgelicht en heb hiervan melding gedaan. Succes! En ik hoop natuurlijk dat alles op een misverstand berust en je de dvd speler alsnog ontvangt!
De naam heb ik gegoogled, komt alleen maar uit op pagina's van Facebook e.d. Daar heeft hij niet veel op staan, zijn profiel is niet zichtbaar. Zie alleen dat hij 21 of 22 is en uit Haarlem komt. Verder typt hij met heel veel spelfouten, maar dat heeft er niks mee te maken natuurlijk. Ik heb hem gevraagd bij welk postkantoor hij het verstuurd heeft zodat ik kan bellen om te vragen of het niet nog ergens in een hoekje ligt. En of hij het bewijsje op wil sturen zodat ik ermee naar de TNT of wat dan ook kan. Ik heb ook gevraagd met wie hij het verstuurd heeft. Dat heb ik vandaag pas gestuurd hoor, dus nu even wachten op antwoord. Ben benieuwd. Wordt vervolgd...
even zn naam en/of woonplaats invoeren op google met daarachter oplichter...wie weet staat hij op 1 van de site's! maar bij zulke bedragen kan je het beter ophalen! ik zie het hier zovaak voorbij komen, en als het dan om een euro of 1,2 of 5 ging maar nee ook nog wel een aardig bedrag...
ik hoop niet dat het om een oplichter gaat, maar bij de tnt zijn ze ook niet helemaal zuiver. mijn vriend heeft ongeveer een jaar geleden een stappenteller kado gehad van zijn bedrijf per post gekregen. kost misschien geen drol, maar de enveloppe was mooi opengescheurd en geen stappenteller meer te bekennen.
en hoelang is hij lid op marktplaats? sommige oplichters gebruiken steeds weer nieuwe namen en zijn dan maar kort lid.
ik zou indd ook om het bonnetje vragen... moet zeggen dat ik de tnt ook niet vertrouwd ik heb al meerdere keren gehad dat paketjes verdwenen of indd opengescheurd zijn.. vorig jaar met me verjaardag had iemand een kaart gestuurd naar ons met geld erin, niet slim natuurlijk maar die kaart is ook nooit aangekomen..
dat het track en trace nummer hiet niet doet dat zegt niet veel.. ik heb meestal dat deze nummers het niet doen.. erg raar ! soms doen pakketjes er gewoon iets langer over.. ik zal gewoon even geduld hebben.. als deze jongen als eerst al zegt dat hij de post niet vertrouwd, en jij zegt ja stuur maar gewoon.. dan denk ik niet dat hij je heeft willen belazeren !
Of juist wel.. Dat hij straks zegt ik zei toch dat ik het niet via de post wou doen en dat als excuus gebruikt.. Of mischien ben ik wel te wantrouwig
Als het pakket standaard verstuurd is doet tnt er ook niet zoveel mee. Ik zelf laat tegenwoordig alles aangetekend versturen kost 1.30 meer maar dan heb je altijd de zekerheid dat als het niet aan komt tnt aansprakelijk is. En dan stellen ze ook een onderzoek is waar het mis is gegaan. Doen ze niet bij standaard. Hoop voor je dat je het pakket snel krijgt.
Nou, toch maar een mail gestuurd naar de jongen dat ik steeds meer ga denken dat hij me aan het oplichten is. Hij heeft op de vorige mail van twee dagen terug namelijk nog steeds niet gereageerd. Ik vroeg hem in die mail bij welk postkantoor hij het verstuurd had en of hij het bonnetje mij kon toesturen. Lijkt mij als je eerlijk bent, dat je het dan ook vervelend vindt voor de koper, en dat je dan wel sneller reageert. Nog steeds niks gehoord. De advertentie is overigens wel verwijderd. Ik kan zijn naam ook niet meer op marktplaats vinden. Zou dus wel kunnen betekenen dat hij hem echt verstuurd heeft. Ik hou wel in de gaten of er niet een nieuwe dvd speler van dat type wordt aangeboden. Want degene die ik wil kan je bijna niet meer krijgen. Ik baal hier echt zo onwijs van...
welke is het dan die je zo graag wilt? ik zou nooit iets laten opsturen.. vertrouw dat echt niet! Dan maar een stukkie rijden!