Ik had al een aantal dagen heel veel buikpijn en uiteindelijk na allehande onderzoeken een cyste gevonden in mijn eierstok. Het is eigenlijk een eitje wat is uitgegroeid tot een reuze ei en dus ook niet gesprongen. Volgens de gyn gaat ie waarschijnlijk uit zichzelf weg, maar voor de zekerheid volgende maand controle. Nu willen wij eigenlijk wel nog een kindje. En de gyn zei dat de andere stok nog prima was en deze cyste verder geen belemmering hoeft te zijn. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk vragen te stellen, maar eentje die ik vergeten ben is hoe het nu met mijn cyclus gaat. Iemand hier ervaring mee? Ging het vanzelf weg en bleef je cyclus goed of was die even in de war?
Hier twee keer een cyste gehad en beide keren gingen ze ook vanzelf weer weg en bleef mijn cyclus gelijk. Ook ik had enorme buikpijn ervan en bleef onder controle om te zien of de cyste zou verdwijnen. De eerste keer was de cyste volledig verdwenen in twee cyclussen en de twee keer was de cyste in de opvolgende cyclus bij de uitgangsecho verdwenen. Echter zit ik wel in een traject van hormoonbehandelingen en heb ik de eerste keer er duphaston bij gekregen om een menstruatie op te wekken. Verder bleven mijn cyclussen dus gelijk.
Bij mij ging de cyste ook vanzelf weg en mijn cyclus was erna iets onregelmatiger. Maar wel al 2x natuurlijk zwanger geworden. Ik hoop dat het bij jou ook snel zal lukken.
Klinkt bemoedigend dat het toch echt misschien wel vanzelf weggaat. Ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan. Bedankt dames!
Ik heb in 2006 een cyste gehad van 5cm op mijn rechter eierstok die zelf hcg aanmaakte waardoor ik me heel zwanger voelde en waardoor mijn menstruatie weg bleef. na echo's bleek dus dat dit de oorzaak was. ook werd mij verteld dat ik niet zwanger kon raken omdat mijn lichaam dacht dat het al zwanger was. ondanks dat kon mijn menstruatie wel 6 maanden weg blijven. na onderzoek een half jaar later bleek dat ik Wel 12 weken in verwachting was.