Wie nog meer slijmprop verloren? Verloop bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Luna4702, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna4702

Luna4702 Lid

Jan 20, 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen die ook na 37 weken de slijmprop zijn verloren ( zonder bloed) en hoe het verder is verlopen. Is de bevalling toen snel op gang gekomen of heeft het nog lang geduurt? Ik ben zelf 2 keer bevallen maar heb nog niet eerder de slijmprop verloren. Nu weet ik dat als er geen bloed bij zit het nog wel even kan duren maar is dit ook zo na 37 weken? En als de bevalling nog even duurt maakt de slijmprop zich dan weer opnieuw na na al zoveel weken zwanger?

2. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Kweet niet of de slijmprop zich weer opnieuw aanmaakt, maar ben hem hier zo een 3 weken terug al verloren, maar nog steeds geen baby, hij maakt ook nog niet egt aanstalte, al heb ik wel afgelopen week flink wat gerommel gehad in me buik.. Maandag tot woensdag constant harde buiken gehad om de 5 á 10 min. maar de baby zit nog lekker binnen & heb nu vrijwel bijna nergens meer last van.. Dus het zegt allemaal niks..

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    bij alicia ben ik een groot deel van de slijmprop verloren met 29 weken. volgens de verloskundige wordt dit dan gewoon weer opnieuw opgebouwt maar heb verder nooit een slijmprop verloren. wel had ik heel veel afscheiding enkele dagen voor me bevalling en denk dat zo me slijmprop in delen naar buiten kwam. (klink zo viezer dan het echt is sorry haha) met 39 weken en ik pas bevallen

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Hier vorige week al verloren, maar tot op heden niks..

5. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Bij mijn zoontje was ik de slijmprop verloren 's ochtends bij 38w+2d. 's Avonds begonnen de weeën en de volgende ochtend om 11.03 is hij geboren (38w+3d).
    Dus bij mij ging het wel heel snel!

6. Luna4702

Luna4702 Lid

Jan 20, 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    Wat kan het dan ook verschillend zijn allemaal he?! Hier is het nog steeds rustig. Wel ben ik vanmorgen weer veel slijm verloren maar dit was gewoon afscheiding denk ik. Ik had afgelopen week een paar dagen achter elkaar ongeveer 2 uur lang om de 3 a 4 minuten harde buiken/weeen die steeds pijnlijker werden maar is niet doorgezet. Nu af en toe nog harde buiken maar nog niet echtkunnen achterhalen waarvan. Vaak lees ik dat er na veel inspanning vaak veel harde buiken zijn en vaak snachts maar dat is bij mij niet zo. Snachts ben ik nog niet 1 keer wakker geworden van harde buiken. Wel merk ik dat ik vaak harde buiken krijg zo net voor of net na het eten. Ik kan er dus niet echt iets op uit maken. Eergisteren ook een vrijpartij gehad :oops: maar zelfs daar geen harde buiken van gehad ( niet gemerkt in ieder geval want daarna lag ik te slapen ) Ook al wonderolie geprobeerd maar had ook geen effect. Soms denk ik echt dat het eraan komt en het volgende moment denk ik echt dat het nog wel even kan duren. Word echt gek van mijzelf zo nu en dan :)

7. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Haha, ik herken et wel hoor.. Word soms ook gek van mezelf..
    Nu heb ik ook een enkele keer op de dag last van harde buiken, maar niet egt met regelmaat zoals afgelopen maandag tot woensdag, deze waren trouwens ook niet egt heel pijnlijk trouwens, maar hoopte togg dat het doorzette, maar helaas :)..
    Egte weeën moet je kunnen klokken.. dat ze om de 3 á 5 minuten komen in een uur tot 1.5 uur tijd & deze zijn ook egt pijnlijk, dat je ze weg moet puffen zeg maar..
    Slijmverlies heb ik ook aardig last van, soms "lekt" et gewoon egt.. Dit is indd gewoon afscheiding in combi met slijm (waarschijnlijk wel delen van je slijmprop)
    Het verschilt indd egt per persoon.. Maar zolang het niet pijnlijk is & nog niet te klokken is, dan zijn het 9 van de 10 keer gewoon voorweeën of indalingsweeën.. Je beeb is natuurlijk al ingedaald, maar zakt alsnog wel steeds verder naar beneden, waardoor je ook aardig wat krampen kan voelen of harde buiken van kunt krijgen..
    Kwil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar het kan zelfs nog zijn dat je beeb nog 2 weken blijft zitten tot na je uitgerekende datum :oops: misschien kan je eventueel bij je volgende afspraak met je VK vragen of ze inwendig wilt kijken/voelen.. Heb ik afgelopen woensdag ook laten doen, hierdoor weet ik nu dat het bij mij al wel week is, maar dat ik nog geen ontsluiting heb..
    Ookal had ik wel ontsluiting had het nog niks hoeven te betekenen, want je kan zo ook nog 2 weken rond blijven lopen met ontsluiting.. Maar ik vond het gewoon eventjes fijn om te weten hoe het er een beetje voor stond, ookal hoeft het niks te betekenen..

8. Luna4702

Luna4702 Lid

Jan 20, 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    Ik denk dat ik woensdag ook maar even ga vragen aan de gyn of hij even wil voelen. Ik heb een ruggeprik geindiceerd gekregen omdat mijn andere bevallingen zo heftig waren en eindigden met een flinke bloeding (Fluxus) Dus hele goede ervaringen heb ik al niet met bevallen helaas. Maar ja, als ik al een paar cm. ontsluiting heb krijg ik zeker waarschijnlijk al geen prik meer dus het is voor mij ook wel een pretig idee om te weten of ik al iets ontsluiting heb. Dan kan ik mij al een beetje voorbereiden ;) Ik heb tot nu toe een heeeeele goede zwangerschap gehad vergeleken met de andere 2 en misschien dat dat ook wel komt omdat nu zwanger ben van een andere man dan de vader van mijn andere 2 kindjes? Zou kunnen dat de bevalling dan ook heel anders gaat. Ik weet het niet.

9. Luna4702

Luna4702 Lid

Jan 20, 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    O ja ik was gisteren weer aan het rommelen. Ik zat rond half zeven in de auto en ik kreeg 1 pijnlijke wee en ik dacht dat de wee heel lang was want ik kon bijna niet meer rijden en had erge menstruatie kramp in mijn onderbuik maar toen ik mijn buik voelde was deze eers wel hard maar na 1 min. niet meer maar de pijn hield wel aan ???? Dit kende ik nog niet. na dik een kwatier trok deze pijn weer langzaam weg. wel de rest van de avond regelmatig een harde buik gehad wat ik eigelijk sávond nog niet eerder heb gehad.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik verloor mijn slijmprop in delen. Donderdagavond voor het eerst en ben toen zaterdagnacht bevallen.

De vele voorweeen die je hebt komt regelmatiger voor bij een 2e of 3e zwangerschap zeggen ze... weet dat mijn zus bij de 2e vanaf 36 weken regelmatig heftige voorweeen had maar is bij 41 weken pas bevallen.

Succes met de laatste loodjes!

Share This Page