Onze achtertuin grenst aan een sloot en de beschoeiing dient vervangen te worden. Nu heb ik al een advertentie op Werkspot geplaatst, maar de prijzen lopen uiteen van 1400-7000 euro, dus daar heb ik niet zo veel aan ben ik bang. Ik zou graag wat vergelijkingen willen hebben. Wie van jullie heeft dit al eens laten doen en wat waren jullie daarvoor kwijt? Het gaat bij ons om een stuk van 9 meter.
Onze beschoeiing wordt door de gemeente gedaan, maar we hebben zelf 4 jaar geleden een extra damwand laten plaatsen achter de beschoeiing, zodat we een vlakke tuin konden maken ipv een die schuin afliep. Voor 5,5 meter damwand hebben we toen 2500 betaald inclusief plaatsen. weet je zeker dat je het zelf moet vervangen en niet dat de gemeente dit voor je moet doen? In onze wijk hebben we ook veel tuinen die grenzen aan sloten en het is hier zo'n beetje per straat anders.. sommige straten doet de gemeente de beschoeiing en sommige straten moeten de bewoners het zelf betalen. Als iedereen het voor zich gaat doen en je hebt 10 tuinen die grenzen aan een sloot krijg je ook 10 verschillende stukjes beschoeiing.. echt heel apart.
Ja, hier moeten we het echt zelf doen helaas. Je ziet hier dus ook idd allemaal verschillende stukjes begroeiing, tja, mooi is anders.
Mijn man heeft het zelf gedaan m.b.v. zijn broer (bouwvakker). Het was zwaar werk maar het is heel mooi geworden! Zo mooi dat er iemand langs kwam vragen welk bedrijf het gedaan had