Hallo Wij starten in augustus of september met de eerste ronde iui. We zijn al 4 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas zonder resultaat. Eerste twee zwangerschappen werd ik zwanger zonder problemen bij onze zoon 9 maanden erover gedaan en bij onze dochter meteen de eerste maand raak. Helaas is het zaad van mijn man niet van al te beste kwaliteit waardoor op natuurlijke (dus zonder een handje hulp van de gyn) wijze zwanger worden zeer moeilijk is. Eerst was er alleen nog maar spraken van icsi maar gelukkig was de derde sperma test goed genoeg om iui eerst te proberen. We starten zoals het nu uit ziet eersten 3 maanden zonder medicatie dus alleen het inspuiten ben ik dan nog niet zwager gaan ze medicatie bij geven. Bij ons licht het probleem echt alleen bij de slechte kwaliteit van het zaad vandaar dat de gyn dit op deze manier wilde doen. Voor ons is dit allemaal niet en ook weer spannend. Vandaar dat ik ook dames zoek die ook starten in deze periode is wel fijn om met lotgenoten erover te kunnen praten. Liefs kikkert
hoi kikkert, wij zijn net gestart met ivf. wij zijn hiervoor zelf 2 jaar bezig geweest met proberen zwanger te worden. helaas is het zaad bij vriend lief slecht. Ik ben vorige week begonnen met injecties gonal-f. donderdag moet ik weer terug naar het zh voor 2e echo groei follikel. Afgelopen dinsdag geweest voor echo en dat zag er allemaal goed uit. OP dit moment 14 blaasjes van tussen de 10 en 14 mm. Heb jij al een start datum, of moet je nu wachten op je menstruatie?
Spannend voor jullie, is dit boor jullie het eerste kindje? Wanneer moet jij weer terug naar het Zh? Ik moet nu wachten tot mijn ongi komt inderdaad. Ik had afgelopen dagen licht positief getest div malen maar wel al wat bruinverlies gehad. Gisteren of vandaag was mijn nod maar nog niks gekomen. Ik verwacht het wel ieder moment. Zodra ik ongi word moet ik bellen en dan moet ik langs komen en dan starten we met de eerste ronde van iui. Hebben jullie trouwens ook iui nog geprobeerd?
hoi meid, ja, dit is voor ons eerste kindje morgen moet ik weer naar het zh voor de 2e meeting van de follikels. wij zijn gelijk doorgezet naar ivf omdat vl zijn zaad te slecht is voor iui. nou dat klinkt op zich ook wel spannend bij jou. kan het geen innestellings bloeding zijn?? en met wat ga je spuiten? ik spuit gonal f. vannacht echt krom gelegen van de pijn in mijn buik. ben tot 2x toe wakker geworden van de krampen in mijn buik. het voelde als menstruatie pijn, heel apart. moest echt 2 aspirine iedere x innemen om verder te kunnen slapen. hoop zo dat ze morgen goed gegroeid zijn en ze met een datum komen voor de punctie. ik ben echt helemaal klaar met dat stimuleren.
o wat spannend dan hoop ik dat het snel raak is bij jullie. Ik ben inmksds ongi geworden en morgen echo en bespreking met de gyn voor iui. Dus vanaf morgen gaan we officieel beginnen.
Ik ga eerst zonder hormonen doen gezien ik al twee keer zwanger ben geweest en volledig uitgedragen heb en bij mij geen bijzonderheden zijn. Lijkt me wel heftig als je z'n last ervan hebt hoor. Zijn het niet de eitjes wat je voelt? Want ik heb laatst een grote cyste gehad van 5cm doorsne in de eierstok en daar had ik behoorlijk wat krampen van.
ja ik denk ook dat het de eitjes zijn, want ik had er alleen midden in de nacht last van, en in de ochtend voelde het niet zo heel heftig. Oh dat is wel fijn dat je het zonder hormonen mag doen, daar zou ik ook wel voor willen tekenen.
Snachts komt je lichaam en geest tot rust dus je bent je ook meer bewust ervan misschien dat je het daarom nog meer voelde? Ja eerste 3 x is zonder hormonen en erna met als het nog nodig is.
hoi hoi, even snel een update van vandaag. 2e echo gehad alles zag er goed uit. de follikels waren rond de 19 en 20 mm heb er van deze grote 4 link en 4 rechts. ben dus super blij. vandaag alleen nog 1x gonal f spuiten, morgen om 22:00 begin ik met pregnyl, zaterdag rust dag ( dus geen gespuid ) zondag 9:00 de punctie. ben er zenuwachtig van geworden. hoop zo dat alles goed gaat en het allemaal niet niks voor niks is geweest.
Dat is super dat ze goed goed gegroeid zijn! Vanaf welke grote prikken ze aan? Ben hier namelijk nog niet echt in thuis. Spannend zeg zondag schiet nu wel heel erg op he. Ik ben gisteren op gesprek geweest bij de gyn en heb een uitgangs echo gehad. Volgende week vrijdag krijg ik de eerst follikel meting en vanuit daar gaan ze verder kijken en de groei volgen en vanuit daar vind de iui plaats
Mag ik ook met jullie meekletsen? Ik ben ook net gestart met IUI met hormoonstimulatie. De reden bij ons is onbekend. We proberen het nu al 2 jaar. M'n man z'n zaad is goed en ik heb een ovulatoire cyclus maar toch wil het niet lukken. Ik ben afgelopen maandag begonnen met het spuiten van gonal-f en ik heb vandaag mijn 1e fm gehad. Hierop waren 2 eitjes te zien waarvan de grootste 12 mm was dus ik moet nog even doorgaan met spuiten. Maandag is mijn 2e fm en als het eitje dan groter is dan 18mm kan de IUI ingepland worden.
Zeker mag je mee kletsen gezellig. Wat rot dat jullie de reden niet weten waardoor het nog niet gelukt is. Wat spannend zeg hopelijk groeien ze goed door en is het snel raak.
Welkom Arendje, natuurlijk mag je gezellig mee kletsen. De follikels moeten op z'n minst 20 mm zijn voor ze aangeprikt worden het liefst nog iets groter. Morgen de punctie ben echt benieuwd. Arendje vervelend he dat het maar niet wilt lukken. Wij hebben het ook zelf 2 jaar geprobeerd ben wel blij dat dit soort medische technieken bestaan Heb gister voor het eerst pregnyl gespoten, je merkt wel dat het een iets dikkere naald is. Het plekje waar ik gister gespoten heb, is nog steeds een beetje gevoelig. Hier had ik helemaal geen last bij tijdens het spuiten van gonal f.
Heel veel succes morgen skyfall! Ja en bij jezelf spuiten is toch wat anders dan dat een ander het doet. Zelf injecties geven vind ik geweldig om te doen )werk in de zorg) maar bij mezelf zetten lijkt me niks
Hoi meisjes, alles is vandaag goed gegaan. De punctie viel heel erg mee alleen het aanprikken voelde een beetje rot, maar ja, als dat het is..... en wat ik ook even onprettig vond, was de eendenbek die ze er in deden om alles even schoon te maken. Daarna wordt je naar de uitslaapkamer gereden, terwijl vl naar het EMC gaat om mijn eitjes en zaad te doneren. Bij terug komst van vl kreeg ik te horen dat ik 6 eitjes had, wat natuurlijk super is. Vl moest 2x zaad afgeven, omdat bij de eerste lozing er niet voldoende was. Eenmaal thuis werden we gebeld door het zh dat er weer niet voldoende zwemmende zaadjes aanwezig was en ze dus er ivf xi er van zouden maken. Nu gaan ze dus het zaadje in mijn eicel spuiten, omdat het anders niet uit zichzelf zou gebeuren. Nu fingers crossed en hopen op een bevruchting. Dit horen we aankomende woensdag, en dan is ook gelijk de terugplaatsing. Hoe is het verder met jullie?
Skyfall wat goed 6 eitjes. Gelukkig viel de punctie mee je hoort ook wel eens andere horror verhalen. Wel mega balen van de zwemmers van vl maar icsi is dan een goed alternatief idd. Wanneer zou er een terug plaatsing plaats vinden? Ben hier nl niet zo in thuis. Liefs kikkert
@Skyfall gelukkig dat de punctie meeviel! En wat goed dat er 6 eitjes waren. Hopelijk worden de eitjes goed bevrucht door de ICSI! Ik heb net de 2e fm gehad en er waren 2 eitjes te zien. 1 van 17mm en 1 van 15mm, dus nog net iets te klein. Ik moet vanavond nog een keer gonal spuiten en dan morgenavond de ovitrelle. En dan is donderdagochtend de IUI! Spannend!!!