Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het is bijna zover meiden... na deze ronde gaan we de huisarts bellen :(
    Eigenlijk wilden we wachten tot het einde van het jaar omdat ik een tijdje geleden niet lekker in mijn vel zat. Gelukkig gaat het sinds een maand of 2 stukken beter en heb ik meer rust in mijn lijf.
    Sinds deze maand ben ik bezig met temperaturen.
    Aan de ene kant vind ik het heel erg eng, maar aan de andere kant ben ik ergens ook opgelucht. Eindelijk gaat er eens wat gebeuren en strakjes zijn we (voor een deel) uit de onzekerheid.
    Zijn er nog meer meiden die ook binnenkort naar de huisarts gaan?

2. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Hoi Saskia,

Ik snap hoe jeje voelt, we zijn nu net een jaar bezig en ik wil na deze ronde ook naar de huisarts gaan.

Ik ben nu voor de derde maand aan het temperaturen en ik merk dus dat ik een langere cyclus heb als gedacht en mijn ei is best laat (dag 20). Volgens mij is dit dus niet goed en heb je minder kans op zwanger te raken (denk ik althans)

Maarja ik vind het best eng om de stap te nemen naar de huisarts, ik ben ook bang voor wat er eventueel uit onderzoeken kan komen. hoe vind jij dat??

XX Miem

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Miem,
    Mijn ei is dus ook heel laat, ook dag 20 ongeveer. Bovendien heb ik zo'n 5 dagen voor NOD al last van bruine afscheiding. Ik weet dan ook al heel snel dat het niet raak is. Volgens mij is dit ook niet zo'n goed teken.
    Hoe lang is jouw lf?

Ik vind het ook heel eng en ben bang voor wat er nog komen gaat. Toch wil ik nu wel eens weten waarom het niet lukt.

Zullen we elkaar hier een beetje op de hoogte houden?

xxx

4. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Hey Saskia,

Ja dat heb ik dus ook, ik had nu op dag 9 dpo wat bruinverlies en daarna nog 3 dagen voor mijn NOD. mijn LF was deze maand wel 16 dagen en vorige maand was die 13 dagen. Dus daar ligt het iedergeval niet aan.

Lijkt me leuk om elkaar om de hoogte te houden, neem je wel je temp kaartjes mee naar de huisarts? want dan kan die je misschien wel gelijk doorverwijzen naar de gynacoloog. Heb je al een afspraak gemaakt of wacht je nog 1 ronde?

Ik hoop dat we beide duidelijkheid zullen krijgen en misschien is er wel een makkelijke oplossing waardoor we wel zwanger raken!! Of er is hopelijk niks aan het handje :)

xx Miem

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik wacht tot deze menstruatie doorkomt en dan ga ik de HA bellen. Ik heb alleen deze ronde getempt en dat kaartje neem ik in ieder geval mee. Misschien wil de HA dat ik nog even doortemp, maar onderzoekt hij alvast het een en ander ofzo.
    Wanneer ga jij naar de HA?

6. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij gaan morgen de huisarts bellen. Ik had vorige week al aangegeven dat ik misschien toch een keer naar de gynaecoloog wilde en dat vond hij goed. Als ik morgen bel dan krijg ik de verwijsbrief, het duurt bij ons toch ook al weer een tijdje. Ik wil ook graag weten of er misschien iets aan de hand is. Over het bruinverlies gesproken, daar heb ik al heel snel last van, en ook ik weet dan al vrij snel dat het weer niet raak is. Ons zoontje duurde ook ongeveer 11 maanden maar we zijn nu alweer in ronde 12 beland. Maar we houden nog vol. Groetjes lucky.;)

7. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    @ Saskia: Als het deze ronde weer niet lukt dan neem ik contact op met de huisarts en dan heb ik gelijk 3 temp kaartjes, hopelijk is dat genoeg om te laten zien. Als je huisarts een beetje moeilijk doet moet je gewoon doordrammen trouwens, want ze willen je nogal vaak afschepen.

@ lucky: Vervelend he dat bruinverlies, daardoor wordt je ook zo onzeker. terwijl er volgens mij best wat vrouwen zijn die zwanger waren en ook bruinverlies hadden.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Miem, 3 tempkaartjes moet voldoende zijn. Ze raden aan om 2 tot 3 maanden te temperaturen voordat je naar de HA gaat, dus dat komt wel goed. Mijn HA heeft een tijdje geleden al gevraagd of ik graag doorverwezen wilde worden. Ik was daar toen voor aanhoudende buikpijn en uit een buikecho kwam toen niks. Hij wilde me best doorverwijzen zei hij, maar toen waren we een maand of 9 bezig en wilde ik dat nog niet. Ik denk niet dat hij moeilijk gaat doen, maar je weet maar nooit natuurlijk. Het blijven aparte mensen :)

@ Lucky, ik word ook erg onzeker door dat bruinverlies en telkens als dat begint weet ik eigenlijk al genoeg. Terwijl je inderdaad wel vaker hoort dat zwangere vrouwen daar ook last van hebben. Ik vind die week waarin ik bruinverlies heb toch het ergste. Eigenlijk weet ik dan dat ik niet zwanger ben, maar ik kan er dan niks mee omdat het nog een tijd duurt voordat het doorzet.

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey sas en andere meiden; Sas, we kennen elkaar al ff maar ook hier wil ik je laten weten dat ik met je mee ga doen: ik heb die onzekerheid nu gehad en wil gewoon duidelijkheid. Ik ben moe van het hele zwangerworden proces en wil een klein beetje weten waar ik aan toe ben. Denk je Sas dat je moet temperaturen? Dit doe ik namelijk niet, ik heb wel tig positieve ovulatietesten....

We houden elkaar op de hoogte!

xxx

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Amy,

Leuk dat je hier ook schrijft. Ik heb hetzelfde gevoel als jij.
    Een tijdje geleden heeft mijn moeder bij haar gyn (ze heeft extreme overgangsklachten en een cyste op haar eierstok) gevraagd of ik moest temperaturen. Hij zei dat ik mocht kiezen tussen ovulatietesten en tempen. Ik heb nu beiden gedaan.
    Het wordt wel aangeraden om te temperaturen omdat je hier veel aan kunt zien, maar ik denk dat het afhankelijk is van je huisarts en gyneacoloog.

xx

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn HA deed niet zo moeilijk over het doorverwijzen, mijn verhaal uitgelegd en kreeg toen een doorverwijsbrief mee.
    Moest n.a.v. die brief een afspraak maken bij de gyn. Volgens de HA was daar een wachttijd van een maand. Maar gelukkig kon ik al sneller daar terecht. Dus gewoon door blijven tempen in die periode.

Ik heb bij de gyn mijn temp kaartjes toen laten zien en hij zag in de grafieken wel een ovulatie, maar pas heel laat (paar keer pas op dag 28).

Ik zou denken dat hij meer aan tempen heeft, omdat ovutesten alleen aantoont dat je een lh piek hebt gehad, ik had tijdens een cyclus meerdere van die lh-pieken, omdat mijn ei wel probeerde te springen, maar het niet lukte, dus hij probeerde het zeg maar dan telkens.

12. 123

123 Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik zit ook op het puntje van de stoel omnaar de huisarts te gaan. Zijn nu een jaar bezig. Ik ben al een paar maanden aan het tempenmaar zie er niets in gebeuren, heb ook geen positieve ovulatietesten maar ik word wel iedere maand rond de 31 dagen ongesteld. Ik wacht toch nog 1 of 2 keer af. Ik wil gewoon zo graag dat het vanzelf lukt maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven. Misschien dat ik na deze ronde toch maar een afspraak maak...

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Beg, hee meid! Ik had deze ronde inderdaad al een piek op dag 17, maar mijn temp ging pas omhoog op dag 23. Dus daar zit ook best lang tussen. Ik vind de ovulatietesten eigenlijk maar niks. Als ik op dag 17 had geklust en mijn ei is pas gesprongen op dag 22, heb ik daar nog weinig aan gehad volgens mij.

@ 123, welkom! Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Ik wil ook zo graag dat het zelf gaat lukken, maar die hoop heb ik ook al opgegeven. Dus dan toch maar richting de HA.

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Heb even snel alles doorgelezen.
    Wij zijn al 2 jaar bezig en lopen nu jaar in de mmm.
    Volgend de gyn is een normale cyclus tusssen de 26 en 35 dagen. Als de cyclus langer is dan die 35 dagen is hij afwijkend. Ik zit zelf aan een cyclus van 34 dagen dan is mijn ei inderdaad ergens rond dag 20. Je moet rekenen dat 14 dagen na je ei je mensturatie komt. Alleen bij een cyclus van 28 dagen heb je rond dag 14 een ei. Hier heb ik me ook in vergist in het begin. Mijn huisarts heb wel naar mijn templijsten gekeken, zag inderdaad een eisprong. Zaad is ook meteen onderzocht. Dat was niet goed en toen zij wij doorverwezen naar de uroloog. En nu uiteindelijk naar de gyn ivm iui. Voordeel is wel dat je weet waarom het niet lukt.

Maar mijn gyn heeft totaal niet gekeken naar de templijsten. Daar moest ik bloed laten prikken en dan kijken ze of ik een eisprong had. Dus ja, je weet het soms toch niet wat ze wel en niet willen.

Zaad blijft gemiddeld 2 tot 3 dagen leven in de baarmoeder. Kan tot 5 dagen. Je ei leeft 6 tot 12 uur. Beste is om de dagen rond je eisprong om de dag te klussen (op advies van uroloog)Elke dag kan minder goed zijn bij mindere kwaliteit.

Succes iedereen.

Nog wat getallen die ik heb meegekregen van ha

80% is binnen een jaar spontaan zwanger
    90% is binnen 2 jaar spontaan zwanger
    dan nog 5% met hulp.
    de overige 5% blijft kinderloos (kan een oorzaak hebben, maar niet altijd vinden ze de oorzaak)

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank je voor je verhaal Zonnetje!
    Het is inderdaad zo dat ik nu gewoon wil weten waarom het niet lukt. Het blijft eng, maar duidelijkheid is toch fijner dan deze onzekerheid.
    Heel veel succes met zwanger worden. Hopelijk ben je snel in verwachting van een iui-wondertje!

16. 123

123 Niet meer actief

Zonnetje, dank voor de info!
    Saskia, misschien horen we nog bij die 80%..... ;)
    Fijn, dit forum....kan ik ff mijn ei kwijt (als ik die ooit vindt) en mijn angst om naar de HA te gaan...

17. Spanish

Spanish Niet meer actief

hai sas.
    wij gaan volgende week woensdag naar de ha.
    ik had 3 dagen terug een pos. test. en aangezien ik toch wel
    bruinverlies heb, en me heel onzeker voel, en het id heb dat ik toch ongesteld ga worden (en denk ook echt dat het gaat doorzetten) moeten we volgende week naar de ha.
    wij zitten inmiddels in ronde 11. en het wil niet lukken.
    aangezien het feit ik met onze dochter zomaar door de pil heen zwanger ben geworden en het nu niet wil hebben ze er toch wel vraagtekens bij gezet.

we hebben getempt, & ovu testen gebruikt helaas pindakaas het mocht niet baten. ook slik ik foliumzuur. waar ik nu mee gestopt ben omdat ik er zo'n zwaar hoofd in heb.
    iedereen om me heen raakt in verwachting me schoonzus, vriendinnen van me zijn net bevallen, ik ken in totaal 13 mensen om me heen die in verwachting zijn. das echt frustrerend!

Ik voel me schuldig over het feit dat ik een mirena heb gehad,
    en daardoor heel veel slijm aanmaakte
    mijn id zegt dat het slijm wat is blijven hangen waardoor ik niet zwanger kan worden. dus even afwachten wat hier achter weg komt.

liefs xxx

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Carien, het kan frustrerend zijn he, als je maar niet weet waar je aan toe bent en iedereen om je heen zwanger raakt....

Zonnetje, thanxs voor je duidelijke verhaal! Het is dus toch zo dat e om de dag moet klussen omdat het beter is voor het zaadkwaliteit? Zo onderhand weet ik het echt niet meer... ik heb ws. over 6 dagen mijn eisprong, vanaf vanavond gaan we aan de slag met om de dag klussen:)

Sas; ik denk dat ik maar gewoon met al mijn positieve ovu-testen een bezoekje brengen bij de huisarts hopend dat zij mij door wil verwijzen, ik ben niet echt bekend met dat temperaturen namelijk: hou je dat gewoon op een lijstje bij? En moet je temp. dan stijgen rond je ei?

xxx

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Carien! Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent op dit moment. Ik hoop dat het niet doorzet en dat je zwanger blijft! Bruinverlies komt veel voor en wil niet altijd iets ergs zeggen. Het zou ook nog een bloeding van de innesteling kunnen zijn. Zolang je geen krampen en helder bloed hebt, ben je gewoon zwanger. Maar toch, het maakt je zo onzeker en ik denk dat ik helemaal gek zou worden van ongerustheid.
    Inderdaad erg frustrerend als je eerst door de pil heen zwanger wordt en nu je er bewust voor gaat, het niet wil lukken.

@ Amy, als je zou gaan tempen moet je dat iedere dag rond dezelfde tijd doen vóórdat je opstaat. En inderdaad een lijstje bijhouden. 12-24 na je eisprong stijgt je temp met zo'n 0,2 - 0,5 graden en blijft hoog tot je menstruatie en bij een zwangerschap de hele zwangerschap.

20. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hey Sasje

Even om je een hart onder de riem te steken!
    Begrijp zooo dat je hunkert naar duidelijkheid!Dan weet je van waaruit je moet werken he.
    Het kan zelfs zijn dat onderzoek niets uitwijst he en dat het gewoon geduld hebben is(beuh!!!)
    Je laat iets weten op ons topicje he?
    dikke knuffel

Deel Deze Pagina