Wie nog meer suiker-arm/ vrij eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Sinds kort eten wij suikerarm. Suikervrij lukt ons niet, want het zit echt overal in.
    Ik let vooral op de geraffineerde suikers, dextrose, en alle andere benamingen die ze daarvoor gebruiken.

Ik ben nu op zoek naar snoepjes zonder suiker, voor kinderen.
    Ze reageren er gelukkig heel erg positief op, en ze hebben er totaal geen moeite mee tot nu toe. Maar ik wil graag iets achter de hand hebben, voor als er op school getrakteerd wordt ofzo.
    Andere tips zijn ook welkom!

Overigens doen wij dit wel met een reden, vandaar ook dat we het zo serieus nemen dat ook een traktatie niet mag.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb voor mijn dochter ooit eens van die suikervrije yoghurtsnoepjes gehaald...ik ga mijn hersens eens laten kraken over waar dat ook al weer was. Ze hebben ongeveer de vorm van tumtummetjes maar dan met een lichte yoghurtsmaak en suiker en zoetstof vrij...

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik weet zo geen suikervrije snoepjes, maar het kookboek "Gezond trakteren" van Amber Albarda staat vol met gezonde traktaties. Volgens mij staan daar ook wel wat receptjes in om zelf een snoepachtig iets te maken.

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Eetpapier en snoepkettingen van look o look

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Superhealthykids.com en 100daysofrealfood.com staan veel suikervrije recepten voor kinderen. Ook op het Nederlandse voedzo.nl staan recepten en een boek speciaal voor kinderen.

Goed trouwens dat je hiermee bezig bent! Sinds wij suikervrij eten verbaast het mij werkelijk hoe vanzelfsprekend mensen het vinden om kinderen vol met suiker te proppen!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Zijn die snoepkettingen van look o look suikervrij??

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ja want mijn dochter zit op een suikervrij dieet via de diëtiste en dat mag ze dus wel hebben.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dat zit vol met dextrose en glucosestroop??

9. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ingrediënten van de snoepkettingen van Look-O-Look:

dextrose, glucosestroop, antiklontermiddelen (magnesiumstearaat, mono- en diglyceriden van vetzuren), maltodextrine, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijke aroma's, palmpitolie, kleurstoffen (anthocyanen, bietenrood, paprika-extract, bta-caroteen).

Dikgedrukte valt bij mij ook onder geraffineerde suiker...

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Bij de natuurvoedingswinkel zag ik ook een rek snoepjes staan, was niet suiker vrij, maar wel met veel minder suiker.

11. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    dextrose en glucosestroop zijn volgens mij gewoon suikers.
    :)

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Dat maakt het zoeken ook zo lastig.
    Sommige dingen worden verkocht als "zonder suiker", maar als je verder leest, zie je dat er allerlei andere toevoegingen zijn zoals maissiroop, honing, etc. Dit is allemaal net zo slecht voor je suikerspiegel.
    Stevia, agavesiroop, palmsuiker en kokosbloesemsuiker zouden veel minder invloed op je suikerspiegel hebben.

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Inderdaad en de natuurlijke aroma idem, ook lekkere kleurstoffen etc.. Grote rommel die snoepkettingen maar dat zie je zo al ;)

En dat snoeppapier is net zo'n rommel..

Liever rozijntjes ( bio winkel) of wat noten (walnoten/hazelnoten etc) of fruit als snoep/tussendoortje geven, puur natuur ;)

Ook peperkoek is een bom suiker bijv ;)

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Dan heeft de Dietist echt haar diploma gehaald bij een pakje boter :)

15. mnr

mnr Niet meer actief

Céréal heeft snoep zonder suiker.. Ligt hier gewoon bij de ah..

16. Islah

Islah Niet meer actief

Nou ik heb eerlijk gezegd liever bietenrood dan karmijnzuur.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Of een pakje dieetmargarine, haha :p

18. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Gedroogd fruit als snoepje?
    Hartstikke zoet zonder toegevoegde suikers.. (als je de goede koopt, sommige hebben wel een suiekrlaagje)

19. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je hebt snoep van klene. Drop zoet, zout, fruitgums, allemaal suikervrij voorzover ik weet, gezoet met stevia.

20. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Klene en Céreal, daar ga ik naar op zoek!
    Wat betreft gedroogd fruit, ik ben al een aantal keer tegengekomen dat dit fruit eerst in suikerwater wordt geweekt en daarna gedroogd. Maar ik weet niet of dat voor alle geldt.

Bedankt voor het meedenken!

Meer tips en ideeen zijn natuurlijk welkom.

Deel Deze Pagina