Wie nog meer suiker-arm/ vrij eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    O ja, ik eet af en toe ook laurierdropjes, die zijn ook zonder suiker.

2. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Let er alleen wel op bij cerèal en klene en uberhaupt "suikervrij" snoep erop wat er dan voor zoetmakers inzitten.
    Vaak worden die dingen volgestopt met ongezonde zoetstoffen en ik weet niet of je dat wél zou willen :)

Dat van gedroogd fruit heb ik nooit gehoord trouwens, maar ik geloof inderdaad zó dat de goedkopere in suikerbadjes worden gestopt.
    Misschien eens bij een reformwinkel navragen? Ben nu ook wel nieuwsgierig geworden. :)

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Voor goed gedroogd fruit zou ik eens bij de natuurwinkel kijken. Daar hebben ze altijd wel gedroogde abrikozen enzo die niet gezwaveld zijn. Ze zijn dan dus bruin, ziet er iets minder aantrekkelijk uit, maar is wel gezonder.

4. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier sinds december 2013 suikerarm nu ik zwanger ben iets minder streng... Heb er op dit moment geen energie voor om alles van scratch te maken...

Dit is mijn blog staan wat kindvriendelijke recepten op...
    https://suikerarmekids.wordpress.com

Helaas ook geen puf om nu bij te houden ;)...

Hier mogen ze als wijze van uitzondering soms een stevia snoepje liggen bij de ah bij het snoep... Maar niet te vaak want dan krijgen ze diarree. Verder fruit in leuke vormpjes snijden met koekjes uitstekers of rozijntjes, gedroogde appeltjes, zelf chocolaatjes maken met cacaopoeder, cupcakes, koekjes etc.

We eten wel palmsuiker trouwens omdat we daar niet op reageren kwa suikerspiegel of het in ieder geval niet merken... Helaas met agavesiroop merken we het heel extreem en stevia in de pure vorm vind ik het smerig...

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Overigens is goede honing minder slecht voor de bloedsuikerspiegel dan de goedkopere honing. Let er ook altijd op datje honing uit een EG-land koopt. Bijen in niet EG-landen kunnen o.a. in de winter suikerwater bijgevoerd gekregen hebben, waardoor de honing van niet al te beste kwaliteit is.

Anyway, lees dit artikel over honing Honing, hoe zit het nu eigenlijk? | Voedzo, hier staat het goed uitgelegd.

6. tuc

tuc Niet meer actief

jouw kinderen eten dus geen suikerhoudende koekjes en snoep e.d. Hoe doe je dat met traktaties bij de oudste?

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Nu op de psz heeft ze een eigen bakje met lekker dingen die ze thuis niet altijd krijgt waar ze wat uitkiest. Er is een gezond beleid op de psz en toch trakteren sommigen op roze koeken met hageltjes... En dat wordt toegestaan... Beetje vervelend maar gelukkig wordt er regelmatig wel op dingen getrakteerd die ze mag... Ze is bijna 4 en weet waar wel en geen suiker in zit... Als er feesten zijn zoals Sint Maarten Sinterklaas of straks het voorleesontbijt dan geef ik zelfgemaakte pepernoten mee en nu bijvoorbeeld is iemand gevraagd om een gezonde boerderijsnack te maken, dan zorg ik voor een lekkere snack die iedereen mag...

Straks mag ze trakteren en gaan we Olaf de sneeuwpop maken van zelfgemaakte popcorn...

Over 2 weken gaat ze naar groep 1. En de school waar ze heen gaat heeft toevallig een niet trakteren beleid (we hebben hem niet daarvoor uitgekozen) want ze werden een beetje gek van alle super ongezonde traktaties.

Ze krijgt ook kooklessen op school en als ze dan een keer een maaltijd koken waar misschien wat verborgen suiker in zit, dan laat ik het gewoon... Wil dat ze niet op elk minuscuul dingetje moet letten...

9. tuc

tuc Niet meer actief

de oudste is toch neem ik aan grote broer uit 2006 of kijk ik niet goed?:)

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Voor ons is de Glycemische waarde van belang.
    Vandaar de voorkeur voor agave, maar zeker met mate ivm je lever.

Het is inderdaad met alles goed opletten wat er in de kleine lettertjes staat.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Getsie, ik dacht dat agavesiroop wel oké was. Word er soms zo moe van wat nu wel of niet goed voor je is.

Voor wie het leuk vindt. Deze reportage over suikervrij vond ik wel leuk.

deredactie.be video: 1. Een maand zonder suiker, wat deed dat met Tim Verheyden?

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ts, de producten van cereal zijn gezoet met maltitol of zoiets en dat is ook een vorm van suiker en ook nog eens een laxerende....ik eet ook redelijk suikervrij en heb dat ooit allemaal bekeken en uitgezocht.

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18

Haha ja klopt, maar die is doordeweeks bij zijn moeder... ;) stiefzoon maar hij hoort er toch gewoon bij ;)

Deel Deze Pagina