sommige mensen snappen idd niet dat kraambezoek niet meer dan een uurtje is... en ja sommige mensen zou ik geen kaartje willen sturen, maar ja moet dan wel omdat het broer en zus van mn man is haha
mijn man gaat ook gewoon weer na een dag of 4/5 aan het werk, op het kaartje heb ik staan dat wij rusten van 12 tot 15 en na 20 ... Maar dit blijft ook zo...maar mn moeder zal er de eerste paar weekjes wel vaker zijn... ik heb toendertijd ook pas de kaartjes na ruim 1,5 a 2 weken verstuurd...maar oke nadeel was wel dat tot en met 3 mnd ofzo bezoek bleef komen, als het niet langer was... maar ik vond het niet zo erg...lekker verspreid ..kon zelf inplannen...vooral als je ongeveer weet wanneer de baby slaapt...dat is het fijnst lijtk mij...kunnen ze eventjes spieken...en evrder kan je met de oudste gewoon gezellig met het bezoek doen..tenminste zo lijtk het mij fijn!...moet het natuurlijk ook nog aankijken..
In Vlaanderen zijn babyborrels heel erg in. Verre relaties (collega's, oudtantes, buren ed) krijgen een kaartje waarop een datum staat wanneer de babyborrel gegeven wordt (meestal al als de kleine een paar maand is). Iedereen komt dan op hetzelfde moment en dan huur je een zaaltje en een cateraar (of je doet het zelf). Wij hebben ook op de kaartjes laten zetten dat bezoek eerst eens papa moest bellen om een afspraak te maken. Die eerste weken ben je stikkapot en dan nog in een huis vol volk, ik moet er niet aandenken.
Hier ook weinig bezoek gehad, alleen ouders+zussen+mijn zwager.. de meesten kwamen pas na 2 maanden, met de reden: 'dan heb je de ergste drukte gehad.' Niet dus. Ik vond het wel jammer, ja de eerste twee weken wilde ik wel veel rust maar af en toe een afspraak om hem te showen had ik ook leuk gevonden. Nu gaan we denk ik de verjaardag van zoonlief en een kraamfeest tegelijk vieren. Eén dagje even pittig en dan weer rust
@Melovekane Ja mijn ouders + broertje, mijn oma en mijn schoonouders + zwagers en schoonzusjes zijn wel langs geweest.. Maar dat is eigen en ze deden ook wel veel kleine dingetjes hier in huis, zoals ff stoffen of ff snel wasje draaien.. Heb sommige mensen ook liever niet op bezoek maar ja ze bedoelen het goed.. K zet ook weinig tot geen foto's op Facebook e.d. Als je ons kaboutertje wilt zien kom je maar langs.. Heel simpel Dit in verband met mensen die te beroerd zijn om zelfs nog een kaartje te sturen maar wel op Facebook lopen te zwetsen en te zweren dat ze ons zo goed kennen enzo..
Ik heb ruim een week in het ziekenhuis gelegen en Lisa 15 dagen. Toen zij thuiskwam had ik een verlate kraamweek. Ik heerlijk op de bank terwijl mijn schoonmoeder de huishouding deed. Heeerlijk! Wat hebben manlief en ik genoten. Wat betreft kraambezoek... Ach ik zit er nu nog op te wachten....
Bij dochter hebben we het heel erg druk gehad de eerste 2 weken. Vond ik opzich ook helemaal niet erg, de meeste mensen belden netjes en waren met een half uurtje weer weg. Had er ook wat tussen zitten die rustig rond 20.00 s'avonds kwamen binnen gewandeld, onaangekondigd. Nou daar word je echt niet vrolijk van.. Denk dat we het deze keer rustiger krijgen. Sowieso omdat we dat nu wél willen, willen dochter ook eerst de tijd geven om aan haar broertje te wennen. En we hebben van veel mensen afstand genomen, dus de helft die bij dochter was, komt nu niet meer .