leren verschonen

Discussion in 'Kraamtijd' started by Gepe, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gepe

Gepe Lid

Dec 1, 2010
    72
    0
    0
    Hebben jullie echt geleerd om t everschonen? Mijn kraamverzorgster heeft het niet specifiek mij uitgelegd ik zag het natuurlijk en na bad deed ik luier om maar verder deed de kraamverzorgster dat ! Was dat bij jullie ook?

2. Dana

Dana Niet meer actief

Onze kraamverzorgster liet ons vanaf dag 1 alles zelf proberen onder haar begeleiding en als we overdag even gingen slapen dan deed zij het. Het lijkt me ook niet de bedoeling dat de kraamverzorgster alles zelf doet en jij straks nog niet weet wat je moet doen als ze weg is.

3. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik woonde vroeger in een buurt met heel veel kleine kindjes waar ik dan op paste. Dus ik heb veel geoefend met luiers verschonen en andere dingen, maar een eigen kindje wordt denk toch anders.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hebben het vanaf moment 1 zelf gedaan..

O nee, na de bevalling van de 1e in het ziekenhuis heeft de verpleegkundige dat gedaan, maar vanaf dat moment zelf. Kan niet zoveel verkeerd mee gaan toch? Je ziet snel genoeg wat voor en achter is en hoe strak je hem moet doen heb je ook vrij snel door.

Al doende leert men ;)

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze kleine lag de eerste 2 weken in het ziekenhuis, dus wij hebben thuis geen kraamhulp gehad. De eerste keer deed het verplegend personeel het voor en daarna deed ik het zelf, eerste keer keek ze wel mee, maar ik was een natuurtalent, dus keek er al heel snel niemand meer mee :D
    Uiteraard als wij niet in het zkh waren, deed het verplegend personeel het, maar als ze wisten dat wij kwamen, dan deden we alles zelf, vond het personeel ook leuk om te zien, dat het ons zo makkelijk af ging! Het is ook een kwestie van durven en doen ;)

Zelfde geldt voor in bad doen e.d.

6. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Mijn kraamzorg deed jammer genoeg veel op eigen houtje zonder te vragen of wij dit wel wilde. Zo is ze zelfs gestart met inbakeren zonder het te vragen, kom er dan nog maar eens vanaf! Op dag heb ik gezegd dat ik het zelf wilde doen.

groetjes Mik

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gewoon zelf doen! Dan pas leer je het! En vaak doen!

In het begin zocht ik de plakkende strip om het mee vast te maken HAHAHA, nu is het in een piep gebeurd !

Komt goed! Ik zeg, DOEN! :D

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn kleine man en ik moesten nog een paar daagjes in het ziekenhuis blijven na de bevalling. Hij op Medium Care en ik in de kamer ernaast, waardoor de eerste nacht het verplegend personeel hem voornamelijk verschoonden (vriend heeft wel de allereerste luier gedaan :D).
    De volgende ochtend vroeg de verpleegkundige of ik hem zelf wilde verschonen, en ik vertelde haar dat ik dat nog nooit had gedaan. (was een beetje bang om uitgelachen te worden :))
    Ze legde gewoon heel rustig uit hoe ik het het beste kon doen, en waar op te letten enzo, echt een toppertje was dat! Ik heb me geen moment daarna meer onzeker gevoeld.

Wat Vagans ook al tupte: Gewoon doen! En later lach je om de 'domme' foutjes en dingen die mis gingen ;) :D

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn man heeft het geleerd van de kraamverzorgster en voor mij was het eigenlijk al een vanzelfsprekendheid. Ik ben de oudste van een familie vol kinderen en heb heel vaak een verschoning gezien, en zelf goed geoefend op mijn poppen :p.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Sowieso moet je het snachts zelf doen :)
    Maar hier ging het als vanzelf, omkleden verschonen was om en om wij en de kraamverzorgster :)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja dat is toch anders inderdaad, ben al jaren gastouder en ik heb als puber altijd opgepast dus heel veel mluiers verschoond, maar de 1ste keer met je eigen kindje is toch nieuw. Ook omdat ze nog zo mini zijn. Went wel heel snel hoor!

Manlief heeft uitleg gekregen in het ziekenhuis (geboren met een ks en opname op de kinderfdeling) en mocht volgens mij op dag 1(vrijdagavond geboren en zaterdagochtend de luier verschonen. Ikzelf pas op dag 3 (maandag), omdat ik pas toen weer kon lopen en haar kon verzorgen.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik heb daar geen uitleg ofzo over gekregen, maar er valt ook weinig uit te leggen :p

Share This Page