Ik wil bevestiging!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aannaa, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb 4 positive zwangersschapstesten gedaan... Geen super dikke lijntjes maar wel goed zichtbaar.. dus ZWANGER! :)

Vandaag naar de huisarts geweest, verwees mij door naar de verloskundigenpraktijk. Vanuit daar bloed laten prikken maar die uitslag krijg ik pas op mijn eerste conrtole afspraak over 3,5 week... Maar ik zou zo graag een bevestiging willen vanuit hun voordat ik het aan mijn ouders en schoonouders vertel.. Dus eigenlijk wil ik graag de uitslag of er inderdaad voldoende HCG in mijn urine zit...

Wat vinden jullie hiervan? Of moet ik gewoon niet zo onzeker zijn?

Lieve groet, Anna

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    haal een digitale test! duidelijker kun je het niet hebben

3. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    snap dat je onzeker bent hoor!

ik `geloofde` pas na de eerste echo dat het toch echt waar is! :D

en bel ze anders even op en vraag of ze de uitslag doorbellen. zij vinden het al helemaal niet gek hoor want ik denk dat er heeeeel veel vrouwen hetzelfde hebben als jij!

gefeliciteerd! :D

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    het bloedprikken bij de vk is volgens mij niet voor een zwangerschapstest hoor.
    Is test op hiv, rubella, je bloedgroep en nog een aantal andere zaken.
    je bent echt zwanger met een positieve test al zegt het niets over de kans op een miskraam.

5. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    @iggylover: Ik heb ook zitten denken om nog een test te doen maar ik ben gewoon onzeker en heb besloten om me niet gek te laten maken! Stel dat ie aangeeft niet zwanger aaahhhhh!

@nance; ik denk dat ik dat ga doen ja! Jij ook gefeliciteerd!

@christel; testen ze geen hcg dan? Dan kan "iedereen"zich zomaar aanmelden? Ze houden toch ook bij of je hcg aan het opbouwen is?

Maare bedankt voor jullie reacties, doet me goed!
    Lieve groet, Anna

6. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    By the way..... wanneer hebben jullie het verteld aan bv ouders? Na de zwangerschapstest of na de uitslag van het bloed?
    Hoezo ONZEKER?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 positieve bloedtesten is je bevestiging. Meer kunnen ze niet doen hoor om te testen dat je zwanger bent!

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    als ik mij kan herinneren kan je voor 10uur smorgens bekertje urine inleveren en kan je aangeven of het voor blaasontsteking getest moet worden of zwangerschap.. misschien ideetje?

dit is bij mijn dokterspraktijk zo he, misschien niet bij iedereen/anderen, maar je kan het altijd vragen of het mogelijk is

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik zwanger was van Eva hebben ze nooit op hcg getest, wel had ik al 2 echo's gehad bij de gynaecoloog. Maar bij de 2e afspraak maken ze meestal toch een echo en ik geloof niet dat er veel mensen naar de verloskundige gaan als ze niet zwanger zijn, waarom zou je dat doen?

Wij gaan het pas vertellen na een goede echo. Of als het eerder echt zichtbaar ben of ik echt erg misselijk ben eerder.

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hoi Anna,

Een zwangerschapstest geeft alleen maar een positieve uitslag als je hcg in je lichaam heb.
    Als je al 4 positieve testen heb, ben je zwanger!
    En dan zal een digitale echt geen negatieve uitslag geven..

De verloskundige test niet op hcg hoor, dat heb jezelf al gedaan met een zwangerschapstest.
    Die kijkt naar wat er al gezegd werd hiv, rubella,bloedgroep, enz..
    En waarom zou iemand zich zomaar aanmelden bij een vk? ;)

Ik snap je onzekerheid hoor maar maak je niet zo druk, geniet lekker!

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Gefeliciteerd! En Zwangeremama heeft gelijk hoor, de VK test niet je HCG-waarde hoor! Misschien als daar een duidelijke reden voor is, maar normaal gesproken dus helemaal niet.
    Dit weet je zelf al door je testen!
    Ik heb er zelf ook 3 gedaan toen voor de zekerheid, maar komop, dan is het toch ook wel duidelijk! Geniet er van!

Ik heb het zelf verteld na de zwangerschapstesten, nog geen weekje later. Andere mensen wachten eerst de eerste echo af dat kan ook nog. Een bloedtest is niet echt iets wat je normaal gesproken doet/nodig hebt er voor.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    snap de onzekerheid wel maar 4 goeie testen is echt wel zwanger hoor.
    en idd bloed testen is op ziektes niet op hcg dit doe nze alleen als je menstruatie uitblijft en je geen goeie urinethuistest krijgt. dan checkt de ha het via bloed.

zelf heb ik de mazzel dat onze ha een echoding heeft staan. dus toen ik gister ging vertellen dat ikzwanger was ne wilde vragen hoe nu verder hier (woon in dld en vorige was ik al 6 mnd zwanger dus ging wat makkelijker)
    en hij zei oh wil je even een bevestiging nu kom laten we ff kijken.
    en heb nu een eizakje opde foto met een wit streepje erin wat dus ons frummeltje is.

wij vertellen het pas met 12 weken dit omdat mijn vetn dan pas weer thuis is.
    als het echt niet meer te verbergen is passen we het miss aan maar zoals het nu lijkt doen we het dan pas.
    1e keer deden we het met 9 wk want toen had ik eerste echo.

13. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb het meteen verteld terwijl ik mn test nog in mn handen had tgeen mn moeder.
    Ik heb de dokter gebeld om te vragen wat ik nu moet doen? (dat wist ik eigenlijk was, maar was zo blij)
    Als die test aangeeft dat je zwanger bent, dan ben je het echt!
    Dusssssssssss gefeliciteerd!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi, je huisarts doet precies hetzelfde wat jij doet met je zwangerschapstest thuis.. nergens voor nodig dus

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee dat snap ik, maar als je 3 of 4 positieve testen heb en je geloofd het nog niet, misschien geloofd ze t dan wel van haar dokter. Je weet maar nooit

16. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Gewoon lekker vertellen hoor!
    Meer bevestiging dat 4 testen ga je niet krijgen hoor!
    Je bent gewoon hartstikke zwanger van harte..

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Christel heeft gelijk; daar is die bloedtest op het lab niet voor. Bij mij hebben ze ook niet getest op hcg! Ik had een positieve test in handen en ging ervan uit dat ik zwanger was. Pas met de termijnecho van 9 weken wist ik dat zeker!

18. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties.. Was een tijd niet on-line... Druk druk druk! Heb het trouwens gister aan mijn ouders verteld, vanavond aan de ouders van mijn man... Had een speentje met i love oma en een slabbertje met i love opa gekocht. Ze vinden het er leuk!

Ik heb nu een zeurende pijn in mijn buik en wat bruin bloed verlies.. Herkennen jullie dit?

Liefs Anna

Deel Deze Pagina