wie nog meer uitgerekend tussen 1 en 15 oktober 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door diana1990, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heel gaaf Chybou hoe jullie dat gedaan hebben!

Gefeliciteerd Stralend! Geniet ervan! Hier ook erg nerveus om geslacht, nog 3,5 week en dan hebben we de geslachtsbepaling.

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Gefeliciteerd stralend!! Genieten nu!

@ Nuage, lekker snel al ;) ik ben ook nieuwsgierig! Ik wacht tot 27 april!

Liefs

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Chybou, wat bijzonder!

Stralend, gefeliciteerd met je echo. Ik ben ook heeeeel nieuwsgierig wat het wordt, inderdaad nog meer als met de 1e. Ik moet tot 28 april wachten... Hopelijk is het dan duidelijk te zien.

4. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Gefeliciteerd met je goede echo, Stralend, en alle anderen die al een mooie echo hebben gehad.

Geslacht: ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, maar we wachten af tot de 20 weken echo, ergens half mei. Gaan jullie het bekend maken buiten jullie gezinnetje wat het is? Mijn moeder gaat allemaal kleertjes maken, dus voor haar is het wel handig om te weten, maar verder denk ik dat we het toch voor ons houden.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik zet het meteen op Facebook :D Iedereen mag het van mij weten wat het wordt :)

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Van mij mag ook iedereen het weten!

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Vandaag met oma-in-spe de stad in geweest en lekker in Utrecht de lappenmarkt afgestruind. Flink wat stofjes ingeslagen om broeken te maken waar mijn buik wel in gaat passen en inspiratie opgedaan om dingetjes te gaan maken als we weten welk geslacht het ukkie in mijn buik heeft. Nu nog tijd vinden om die broeken in elkaar te zetten, want zal niet heel lang meer duren voor mijn gewone broeken zelfs met knoop open niet meer heel lekker zitten...

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    allemaal succes met echo's e.d geniet van elke minuut van de zwangerschap!!!!

hier gisteren curretage gehad. viel mee. daarna nachtje ziekenhis.. uitgedroogd. nare was dat ik vannacht een baby hoorde huilen.. net geboren.nu fijn thuis

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    WendySunny: Fijn dat je weer thuis bent. Rust lekker goed uit en laat je lichaam goed herstellen.

Wij hebben gisteren een super echo gehad. Meteen toen de echokop op mijn buik werd gezet zwaaide ons kleine frummeltje als of het zeggen wilde; 'ik ben er nog, maak je geen zorgen, ik maak het goed'
    De echoscopiste heeft van alles laten zien. De groei is goed. Er zit vocht in het maagje en in de blaas. De nekplooi meting was dik in orde. Het hartje klopt goed en we hebben het gisteren ook voor het eerst gehoord.
    Helemaal super allemaal tot dat de gegevens van de echo ingevoerd werden en samen met de bloedwaardes en Lieve's leeftijd de uitslag van de combinatietest op het scherm verscheen.

We hebben een kans van 1 op 13 dat ons kindje het syndroom van Down heeft. Dit is niet wat je wil horen. Daarnaast hebben we een kans van 1 op 50 dat ons kindje Patau syndroom heeft.
    Deze kansen zijn dus sterk verhoogd.

Tja, wat nu? We hebben een goed gesprek met de obstetrist gehad. We willen op dit moment geen vruchtwaterpunctie of een vlokkentest laten doen. Informatie komt met een prijs. Aan beide testen kleven risico's en hoe veel is weten of je kindje een handicap heeft je waard?

Een kindje met Down is meer dan welkom in ons gezin. Natuurlijk hoop je op een gezond kind, maar je hebt het zelf niet voor het zeggen.

We krijgen over twee a drie weken nog een echo. Dan wordt bekeken of het kindje een hartafwijking heeft en of er andere problemen te zien zijn.

Wij zijn er inmiddels nuchter onder. De kans dat het gezond is is vele malen groter dan de kans dat er iets aan de hand is. Dat bewegelijke kindje op de echo maakte helemaal een zeer gezonde indruk.

We gaan genieten van deze zwangerschap en nemen het verder zoals het komt.

10. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Chybou. Dat zijn inderdaad hele schokkende resultaten. Ik heb van de week ook de nekplooimeting gehad (combi-test) en was heel blij met de resultaten. Als ik dit zo lees. Pffff moeilijk. Wel goed dat jullie binnenkort nog een echo krijgen. En vervolg onderzoeken is een moeilijke keus.... Sterkte met de beslissingen en zoals je zelf zegt. Geniet lekker van je zwangerschap!

11. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ wendysunny , fijn dat je thuis bent , probeer nog even lekker uit te rusten . heb het nooit meegemaakt maar zal best ergens een aanslag op je lichaam zijn.

@ chybou , moeilijk hoor , blijf genieten van je zwangerschap want er hoeft idd niks aan de hand te zijn. Eerst de volgende echo afwachten dan kan je misschien eventueel een keuze maken voor cerder onderzoek ( als jullie dat natuurlijk zouden willen )

12. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    He dames,
    Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik geweest ben, heb het erg druk gehad met oudergesprekken en was daarna echt gesloopt.
    @Wendy Sunny: wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte.
    @alle positieve verhalen: JIPPIE!!! Gelukkig gaat het bij het overgrote deel van ons nu gewoon goed en mogen we lekker genieten van de zwangerschap. Ik moet nog twee weekjes wachten voordat ik 99% zekerheid heb, maar heb het gevoel dat het wel goed zit.

Over het geslacht: in het begin van de zwangerschap wist ik zeker dat ik het geslacht wilde weten (vooral uit praktische overwegingen), maar begin steeds meer te twijfelen. Misschien is het toch wel spannend om het niet te weten. Mijn vriend maakt het niet uit of we het wel of niet weten dus ik mag beslissen.... Nog even over nadenken.

Verder heb ik echt enorme last van lage rugpijn. Heeft iemand nog tips hiervoor. Wat ik ben nu (bijna) elf weken dus het zal wel alleen maar erger gaan worden :(

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Helaas hier ook de lage rugpijn. Enige wat ik eraan kan doen is weinig bukken en niet tillen (vaatwasser inruimen betekent rugpijn) en zorgen dat je op een goed matras ligt. Zou het wel aangeven bij je VK, misschien is fysio een optie.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Chybou: bijzonder he zo'n bewegelijk kindje in je buik :) Vervelend die uitslagen, kunnen je idd erg onzeker maken. Doe waar jullie je goed bij voelen, bij alles zitten risico's!! Knuff

ds85 oei vervelend lage rugpijn! Helaas geen tips, hier bij andere zwangerschappen ook al vroeg last van gehad, nu helaas weer!!

Nuage ook jij lage rugpijn, sterkte!!

Hier vandaag naar de efteling geweest, was zeer geslaagd. Prima vermaakt, nu wel kapot... vandaag ook 12 weken, tis snel gegaan!! Helaas nemen te klachten nog niet af, eerder toe llijkt wel. Avondeten is echt een ramp, totaal weinig tot geen honger/trek in.

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    suer mummy:klachten laat z enog maar even bijven.. is goed teken.. bij mij nam het bij 10,5 week wat af . al hoeft dat gene verkeerd teken te zijn

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Wendysunny, sterkte meis met het verwerken!

@ Chybou, pfff dat lijkt me verschikkelijk om te horen! Ik zou wel hoe dan ook zekerheid willen! Tegen ons hebben ze gezegt dat als de uitslag groter dan 1 op 200 kans is dat je de vruchtwaterpunctie dan vergoed krijgt... Wij hebben vanavond nekplooimeting en uitslag cominatietest. Begin wel wat zenuwachtig te worden!

@ all, hier ook lage rugpijn. Het scheelt al als ik geen hakken meer aantrek. Verder schijnt het een kwestie te zijn van je buikspieren aanspannen. Je trekt je rug hol omdat je buik meer naar voren komt wat deels de rugpijn verklaard.

@ supermummy, hopelijk nemen je kwaaltjes snel af!

Liefs

17. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

Sorry, weer veel te lang geleden dat ik hier iets liet horen.

@wendysunny: sterkte, neem de tijd om alles een plaatsje te geven.

Morgen controle bij de gyn. Ben erg benieuwd, ook naar het geslacht, maar dat is natuurlijk nog wat vroeg.
    Verder ook hier last van lage rugpijn, erg vervelend. Bij de vorige zwangerschappen nooit last van gehad. Gelukkig is de misselijkheid ondertussen al sterk afgenomen, daar ben ik echt erg blij mee.

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Voelde het 'kleintje' net weer bewegen, dit keer ietsje vaker... Zo bijzonder!!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat voel je dan?
    Ik voel nu alleen maar flinke kramp, denk groeikramp.

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb ongeveer 5 weken geleden een Angelsounds besteld via eBay, nooit wat ontvangen. Ik dacht dat we dat geld kwijt waren.
    Maar.... Vandaag zat er een afhaalbericht in de brievenbus. Er staat niet op waarvan, maar ik hoop dat ie er nu alsnog is....

Deel Deze Pagina